Velgen zwart/antraciet laten spuiten

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Lars911

Velgen zwart/antraciet laten spuiten

Bericht door Lars911 » 10 nov 2009, 12:18

Jongens, ik heb een Seat Ibiza besteld en aangezien de auto wit wordt lijkt het me wel vet om de velgen in een donker kleurtje te laten spuiten.
Ik heb alleen geeen idee waar ik dit het beste kan laten doen en hoe duur dit ongeveer is.

Af fabriek had ik al de keuze tussen wit of zwart gespoten velgen, maar de prijs daarvan vond ik net even te gek.
Hopelijk weten jullie meer :)

Lars.

Dennis Cavallino

Re: Velgen zwart/antraciet laten spuiten

Bericht door Dennis Cavallino » 10 nov 2009, 13:39

Kun je prima zelf doen als je geduld hebt en je even laat informeren (google) hoe je dat 't beste kunt doen. Laten doen door een bekende kost je misschien een kratje bier en wat spuitbussen. Bij een professionele (auto)spuiter ben je misschien 200 euro kwijt, poedercoaten kost ook zoiets. De vraag is of je je velgen helemaal laat spuiten, of alleen wat in 't zicht is. Dus banden eraf of erop laten zitten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 nov 2009, 13:44

Banden zou ik er gewoon af halen, je krijgt het namelijk heel slecht goed tussen de randen.

Ook spuiten met spuitbussen zou ik niet doen eigenlijk. Ik heb een paar Hartge wielen zelf gespoten, het kan er mee door op een circuitauto maar echt geweldig is het niet. 1 keer mee op een circuit geweest en de verf lijkt al nergens meer op. Het is ook niet echt krasvast oid. Kan ook te maken hebben met mijn paint kunsten natuurlijk :lol: Je hebt ook best wel wat nodig, ik had voor 4 wielen geloof ik 3 spuitbussen primer en 3 spuitbussen zwart en daar redde ik het maar net mee. Heb je toch al even snel 70 euro aan spuitbussen als je bijvoorbeeld Motip neemt.

Voor dat beetje geld zou ik het gewoon bij een spuiterij laten doen in elk geval, als het knappe wielen voor op je daily moeten zijn. Die profi lakken zijn veel sterker en krasvaster als die meuk die in een spuitbus zit, ook is de glans vaak veel mooier.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 nov 2009, 13:53

Hehe, ik ken wat mensen die vaak zelf velgen spuiten, één ervan heeft als autospuiter gewerkt en ook hij is iemand die gewoon een spuitbusje pakt voor zijn velgen. 90% is voorbehandelen/schuren/ontvetten, 5% is spuiten (spuitmondje met goede handgreep is prima op een spuitbus), 5% is afwachten tot 't droog is. Je moet geen gamma spuitbusje kopen, maar goed spul. Zal weleens vragen waarmee hij schuurt (scotch bright volgens mij) en wat voor merk lak hij gebruikt, ik kan even niet op de naam komen. Volgens mij is Joost hier ooit een draadje gestart waar 't ook in stond.

Ik vroeg weleens waarom 'ie thuis geen compressor gebruikte: 'teveel gedoe'. Tja, bij de timmerman thuis.... :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 nov 2009, 14:10

Klopt, dat ging over de binnenkant van zijn E30 M3 :)

Ik heb het op mijn M3 ook eerst met spuitbussen geprobeerd, maar ik heb daar het geduld niet voor en echt goedkoper is het niet als je al een compressor hebt. Als je voor een paar tientjes een spuitpistool koopt en een half litertje of een liter 2K lak, dan ben je zo klaar en het resultaat is mooier.

Alleen als je een spuitbus gebruikt ipv een compressor, dat gaat met veel minder geweld en geeft veel minder nevel in de omgeving. Ik had de auto toen buiten staan en de spray waaide gezellig naar buiten helemaal over de auto heen :lol: Je moet dan gewoon echt alles afdekken wat niet geraakt mag worden.

Daarom heb ik naderhand de wielen met een spuitbus gedaan.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 15:04

Informeer eens bij Renoblast in Mijdrecht. Aantal vrienden van mij hebben daar hun wielen laten coaten en ze zijn allemaal erg tevreden met het reslutaat.

http://www.renoblastandcoatings.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Goedemans

Bericht door Goedemans » 10 nov 2009, 17:27

Ik heb net mijn 4 velgen eerst laten zandstralen en daarna laten poedercoaten bij het bedrijf Autospeed.. Dat kostte 75 euro per velg.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 19:56

Heb bij Renoblast ooit een offerte opgevraagd.
4x 17" aanleveren zonder banden, coaten in standaard kleur. Moest 250,- kosten.

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2009, 20:01

Dat is een normale prijs hoor :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 20:02

Ik zeg toch ook niet dat het te duur of te goedkoop is :wink:

Niall

Bericht door Niall » 10 nov 2009, 20:43

Leverancier van ons in duitsland doet regelmatig spuitwerk voor ons. Ik had gevraagd wat het mij zou kosten, zou 25 euro per velg kosten, maar dan moesten ze al compleet ontdaan zijn van banden en oude verfresten.

2000USA

Bericht door 2000USA » 11 nov 2009, 15:07

Geen expertise hier mbt spuiten, wel een adviesje mbt de kleur:

Als je niet constant met een pot bandenzwart onder de arm loopt, zou ik geen zwart nemen, maar beter antraciet/gunmetal/whatever.
Anders heb je steeds dat je banden lichter zijn dan de velg, raar gezicht.
Zie anders het SO Velgentopic voor inspiratie.

Paul

Bericht door Paul » 14 nov 2009, 23:52

Zelf kleurtje laten mengen... en een kleur waar je bek van op de grond viel in het echt..

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 15 nov 2009, 00:58

luco hornsveld schreef:Dat is een normale prijs hoor :mrgreen:
Ik vroeg laatst bij Wheeltrim wat poedercoaten moest kosten. Kennelijk is 250 euro niet de normale prijs - daar doen ze 2 of 3 wielen voor.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 15 nov 2009, 08:00

Wheeltrim is duur.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 nov 2009, 08:21

Goed en dichtbij, maar inderdaad ook duur.

RobS

Bericht door RobS » 16 nov 2009, 09:20

http://www.wheelcare.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een echte vakman, heeft de velgen van de Elise destijds ook gedaan :)

Plaats reactie