BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Ik ben zowel op de kleur als wel op de kar uitgekeken.......................... 

- GTRene
dit is de geshopte versie met de lagere kont...allen schreef:Hm, als ik de foto zo zie vind ik de wagen wel mooi. Kleur is walgelijk.Femme schreef:
Een wereld van verschil. In de laatste shop is het een perfect gelijnde auto geworden, die zonder stalen klapdak 50kg lichter had kunnen zijn en meer kofferruimte had kunnen bieden.
kleur is wel leuk voor een show maar persoonlijk zou ik hem ook niet zo bestellen

zal me trouwens benieuwen wat die wielen wegen, zien er licht uit en van bmw neem aan dus ook sterk?
- Macboy
De Z2 !!!!!

- RVV
Wielen zijn wel weer erg gaaf !
- Macboy
Hier nog een korte mobiele opname van Bart die bij me wegrijdtKasteel schreef:Ik heb vanuit BMW een weekendje de nieuwe Z4 tot beschikking en na een dagje of wat rijden, kan ik concluderen dat ding voor 95% van de mensen een betere auto is dan de voorgaande.
Het exemplaar betreft een Z4 sDrive 35i met ivoor wit leer, afgewerkt met alcantara, 2 kleurig leer bekleed dashboard en nog tientallen interieurfapdetails. Als je binnen zit, valt gelijk op dat er een berg meer ruimte is, maar dat de diepe zit en prettige positie is gebleven. Het enige wat verdwenen is, en das echt jammer, dat is het oude dikke stuur, wat zowel bij de voorgaande Z4 als de E46 m3 mooi dik was. Ondanks de wijzigingen valt wel snel op dat het overzicht eigenlijk best wel vooruit is gegaan, waar het precies aan ligt kan ik de vinger niet op leggen, maar je rijdt hem makkelijker overal tussendoor/parkeren/etcetc.
Qua rijden zijn de auto's eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken, puur wat betreft sturen, merk je dat de auto een stuk zwaarder/groter volwassener is geworden. Echter doordat de auto minder scherp en hard is, maakt het voor het merendeel gemakkelijker, prettiger en minder vermoeiend is om vlot mee te sturen. Familielid duidde aan dat ze eigenlijk in mijn Z4 al bang is als het ding alleen al gestart is, terwijl deze ondanks het tempo best rustgevend is. Jammerlijk is echter wel dat door gebrek aan (echt) sper/safe layout de auto heel erg neutraal is en totaal niet giftig, voor sommige vertrouwwekkend voor andere niet wild genoeg ((A)).
Dan de motor, kan nu echt begrijpen dat mensen zo lyrisch zijn van de 35i met DCT, het DCT verhaal staat voor mij op een veel hoger platvorm dan de DSG, zowel de automaatstand als het rijden is echt van een totaal ander (veel hoger) niveau. IMHO echt een perfecte combi met deze motor. Als ik nu in zou zijn voor een E92 M3 zou het voor mij heel lastig zijn om te bepalen of ik nu handbak zou willen of DCT, imho een beste prestatie van BMW. Zo wild als ik van de oude m-motor ben met handbak (vele malen ruiger/rauwer/puurder), zo tevreden ben ik eigenlijk ook van de 35i, maar wel op een andere manier. Presteren gaat de motor iig goed af het hele pakket voelt gewoon 'kloppend' en 'uitgebalanceerd' aan. Denk dat IR de 35i met dergelijke automaat weinig onder zal doen voor de m-motor.
Zou ik de auto willen ruilen voor mijn huidige (stel gesloten beurs en geen waarde verschil) dan zou ik hem denk ik niet ruilen. De nieuwe is echt oprecht een hele goede auto die zowel voor dagelijks, roadster als sportief rijden gewoon eigenlijk top is. Voor het dagelijkse deel is eigenlijk alles beter dan de oude, maar voor mij zou het puur gaan op de weekend rush en dan ben ik wilder van de mijne (hoewel de meeste die mee zijn geweest, de nieuwe boven de oude verkiezen).

- GTRene
klinkt goed 8)