Conrad Euregio Rally (Hengelo)

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
NielsH

Re: Conrad Euregio Rally (Hengelo)

Bericht door NielsH » 10 nov 2009, 19:41

Mooi Joost! Ook mooie foto's Martijn!

Dat slechte klinker weggetje op Zeldam blijft ook super. Verder was het weer eens een drukke bedoeling binnenkant hairpin op Hengelo-Zuid.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 10 nov 2009, 20:08

:thumbup: :clap:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 11 nov 2009, 12:28

Gave film Joost, maar dat had ik je al laten weten ;). PatrickC2 ook hele mooie foto's, gaaf zo met die mist.

Nog een filmpje van een enorm zeldzame originele 300 SLS, reed mee in de classicrally op zondag:

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 11 nov 2009, 23:06

Super film weer..

Wat zonde van die 350z en die focus.. het hoort erbij, maar toch erg jammer.. :|

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 nov 2009, 23:11

Wat was er eigenlijk aan de hand in die bocht? Want in de film van Joost zie je voor de klappers meerdere piloten verrast worden midcorner.

Stephan

Sjef

Bericht door Sjef » 11 nov 2009, 23:38

SteV6 schreef:Wat was er eigenlijk aan de hand in die bocht? Want in de film van Joost zie je voor de klappers meerdere piloten verrast worden midcorner.

Stephan
Heb even bij mijn eigen onboard gekeken en moest idd ook ff corrigeren. Op note staat ie als rechts 3 1/2 lang. Het probleem zat em erin dat ie pas op het laatst dus gesneden wordt waardoor je pas heel laat "ziet" dat het uitgereden is. Ik had ook geen snijden daar dus je verwacht de troep op de weg niet. Is de snelheid dan iets te hoog dan geef je al een correctie en met de gladheid wordt dat dus extra laat versterkt.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 nov 2009, 23:44

Erg gaaf!

Wat zou ik graag een keer rally willen rijden zeg. 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 12 nov 2009, 06:23

Sjef schreef:
SteV6 schreef:Wat was er eigenlijk aan de hand in die bocht? Want in de film van Joost zie je voor de klappers meerdere piloten verrast worden midcorner.

Stephan
Heb even bij mijn eigen onboard gekeken en moest idd ook ff corrigeren. Op note staat ie als rechts 3 1/2 lang. Het probleem zat em erin dat ie pas op het laatst dus gesneden wordt waardoor je pas heel laat "ziet" dat het uitgereden is. Ik had ook geen snijden daar dus je verwacht de troep op de weg niet. Is de snelheid dan iets te hoog dan geef je al een correctie en met de gladheid wordt dat dus extra laat versterkt.
Welke auto rijd jij Sjef, is die nog te zien in het filmpje?

Sjef

Bericht door Sjef » 12 nov 2009, 10:31

Ruben schreef:
Sjef schreef:

Stephan
Welke auto rijd jij Sjef, is die nog te zien in het filmpje?
e30 325i en niet te zien in rallymedia deze keer.
Is er 1tje te zien in die bocht in het filmpje van joost maar volgens mij is dat de auto van Frank of Jur? Mijn stuurcorrectie was minder hard noodzakelijk iig.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 nov 2009, 11:39

Wat een foto zeg :love:

Afbeelding

MartijnS

Bericht door MartijnS » 12 nov 2009, 13:38

Sjef,

Bij het verkennen was duidelijk te zien dat er gesneden werd daar, door de sporen die al in het gras stonden.
Wij hadden het al genoteerd tenminste, was wel pas zaterdag rond 13.00 uur dat wij de proeven reden :)
Toen jullie er langs kwamen was dat dat dan nog niet het geval, anders noteer je dat ook wel neem ik aan of niet?

Sjef

Bericht door Sjef » 12 nov 2009, 14:33

MartijnS schreef:Sjef,

Bij het verkennen was duidelijk te zien dat er gesneden werd daar, door de sporen die al in het gras stonden.
Wij hadden het al genoteerd tenminste, was wel pas zaterdag rond 13.00 uur dat wij de proeven reden :)
Toen jullie er langs kwamen was dat dat dan nog niet het geval, anders noteer je dat ook wel neem ik aan of niet?
Wij hebben dus vrijdag verkend, toen stond er weinig spoor. Het rare was dat het de 1e keer in het licht je er bijna geen last van had (of het duidelijk zag en anticipeerde) waardoor we de note ook niet gewijzigd hebben. Als het dan in het donker opeens een stuk gladder is (lokaal buitje kan ook van invloed zijn geweest) dan zie je het gewoon niet goed aankomen. Dit in combinatie met een wat langere doordraaier zorgt toch voor verrassingen.

Omgekeerde voorbeeld op de industrieproef. De bocht na de crash van de 325i challenge bmw was het vorig jaar volledig uitgereden, dit jaar ging niemand daar snijdend overheen en lag het als een strakke bocht. Dat putdeksel lag er vorig jaar ook dus daar kon het niet aan liggen. Het zal wel meer met de opdrogende omstandigheden te maken hebben gehad dat het sneller was.

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 nov 2009, 15:08

Sjef, bedankt voor je antwoord. Prachtig om de ervaringen van een deelnemer bij de beelden te hebben. TOP :thumbup:

Stephan

MartijnS

Bericht door MartijnS » 12 nov 2009, 15:56

Ja, dat was jammer dat er niet gesneden werd op het industrieterrein. Wij dachten dat dat wel zou gebeuren en stonden er dan ook de eerste kp :)
Stonden nog wel wat sporen over het gras, maar niemand heeft er overheen gereden terwijl wij er stonden idd.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 nov 2009, 17:23

Joost geweldige beelden zeg ! Vooral als je van de ene auto overgaat in de andere :clap:

Maar gewoon zeer strakke beelden man, super :thumbup:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 12 nov 2009, 19:37

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :) Ik doe m'n best, leuk als dat gewaardeerd wordt.
En @Sjef, ik heb even snel teruggekeken, maar jij gaat er op een normale snelheid doorheen en hoeft bijna niet te corrigeren. Een verstandige keus op dat punt ;)

Gijs.

Bericht door Gijs. » 12 nov 2009, 22:00

Filmpje van de klassiekerrally, die tussen de 'normale' rally doorgereden werd.

oa Mercedes-Benz 300 SLS, Porsche 550 Spyder, meerdere 911jes, Lancia fulvia etc.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 12 nov 2009, 22:31

Hey Joost,

Topfilmpje wederom dat een prachtig beeld geeft van de rally!
Is TV-waardig fimmateriaal :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 12 nov 2009, 22:33

Idd wel top materiaal. Wat klinken die 350z's toch goed en die 911 die in het donker aan komt rijden :love:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 12 nov 2009, 22:39

Paskal Morriën schreef:Hey Joost,

Topfilmpje wederom dat een prachtig beeld geeft van de rally!
Is TV-waardig fimmateriaal :thumbup:
Bedankt en vandaar dat er waarschijnlijk zondag ook weer e.e.a. van mij te zien zal zijn in Rally Report. ;)
@Ruben ook bedankt en het geluid van v.d. Marel in de Porsche was daar echt gaaf om te horen ja!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 nov 2009, 16:35

Wat een WAANZINNIG filmpje wederom Joost.
Heb echt zitten genieten. Filmpje is gewoon VEEL te kort ;).

Wat een mooie camerapunten, echt SUPER!!! Die met die 2 auto's bij 2:07 is wel echt fenomenaal!

Wat klinkt die GT3 toch VET!!!!
En die Focus raakt die boom wel hard zeg.....

wim breman

Bericht door wim breman » 15 nov 2009, 20:03

@ Gijs.
Geweldig, bewegende beelden van de Volvo 142S waarmee ik over de diverse proeven mocht.
In de ochtend een leuke kaarleesrit gedaan maar daarna heerlijk 3 proeven gereden waar we eigenlijk voor kwamen.
Op de makro proef moesten we steeds stoppen voor een stempeltje, aangezien ik een hekel heb aan onnodig remmen hebben we die maar laten schieten :wink:

Sjef

Bericht door Sjef » 16 nov 2009, 12:20

Die makro proef had in de rally een vervelende opbouw vanwege het wegvallen van de andere industrieproef. Meteen na de finish (dus ff meer dan 10km vol peuten) nadat je je tijdkaart terugkreeg mocht je nog 400 meter verderrijden alvorens je in het wachtpark kwam. Waardeloze actie naar je materiaal toe vind ik dat.

1e keer stond heel de boel te roken bij mij nog. Heb de auto nog een aantal minuten wat "heen en weer" gewiebeld tussen 2 andere deelnemers in. 2e keer was de deelnemer voor mij daarna klaar met zn remmen. Mag je nog 2 proeven klapperend uitrijden.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 16 nov 2009, 18:22

Mark Nauta schreef:Wat een WAANZINNIG filmpje wederom Joost.
Heb echt zitten genieten. Filmpje is gewoon VEEL te kort ;).

Wat een mooie camerapunten, echt SUPER!!! Die met die 2 auto's bij 2:07 is wel echt fenomenaal!

Wat klinkt die GT3 toch VET!!!!
En die Focus raakt die boom wel hard zeg.....
Bedankt! En langere video's zijn te bekijken op het Jaaroverzicht 2009 ;)

Plaats reactie