Wat zegt je auto(keuze) over je persoonlijkheid ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Wat zegt je auto(keuze) over je persoonlijkheid ?

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 18:05

Nu even geen topic over peekaas, topsnelheid of dwarsgaan, maar een een topic over je persoonlijkheid en je autokeuze.

Ik ben een Individualist zet me sociaal maatschappelijk niet of nauwelijks in, oke oudermiddagje op de peuterclub maar dan houd het wel op. Wil van niets of niemand afhankelijk zijn, mijn voorkeur voor BMW sluit daar prima op aan. Een merk dat op de weg onafhankelijk en krachtig overkomt en een merk dat een bepaald ontzag en respect toont bij medeweg gebruikers, setje priemende xenons help ook altijd mee natuurlijk :wink: is BMW een merk voor individualisten ? Mensen die met hun auto keuze voor BMW een statement maken? Ik vind van wel. Mij zul je niet snel snel in een saaie grijze doos uit Japan zien. Of een "ik flierefluit graag" merk uit Frankrijk.

Hoe zit het met jouw voorkeur voor een merk en je persoonlijkheid ?

Wie heeft genoeg zelfkennis ? :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 18:15

Ik ben schizofreen. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 18:22

Peter Tunissen schreef:Ik ben schizofreen. :mrgreen:
hoho nu maak je jezelf het te makkelijk :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 18:28

Ok. ;)

Als ik een auto op imago zou kopen, zou het echt nooit een Impreza of E30 zijn geworden.
Een Impreza is een auto voor iemand die vanaf zijn 16e 2000 euro per jaar opzij heeft gezet met vakkenvullen en na 5 jaar denkt dat de wereld begint en ophoudt bij turbopower met een chip van marktplaats en de grip van een echte rallyauto met AWD en een E30 met nep M5-velgen is voor iemand met een uitkering in een achterstandswijk met 250 plantjes op zolder, maar het rijdt allebei zo gaaf dat het me niks kan schelen ook. ;)

Als ik een auto bij mijn persoonlijkheid zocht zou het best een Audi (perfectoinistisch afgewerkt) of Saab (vind ik echt auto's die leuk en symphatiek overkomen net zoals ik zelf :twisted: :P), maar daar heb ik qua rijden verder helemaal niks mee.

Dus een auto zegt niks over me (hoop ik tenminste :P).

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2006, 19:01

Mijn Alfa heb ik wel gekozen vanwege het design. Ik kijk graag naar de vormgeving van alles om mij heen. Vind het gewoon belangrijk (ook vanwege m'n werk). Sportief/jong imago en een apart design spreekt mij erg aan.

Die BMW en Honda heb ik gekocht puur vanwege de techniek (lekkere motoren, aandrijving aan de juiste kant, vermogen).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 nov 2006, 19:57

Tom hou aub op man met je vormgeving. :P

De jaren 30/40/50/60 hooguit 70 waren de jaren van vormgeving. :twisted:

Het is vandaag de dag allemaal herhaling in de 'vormgeving'(blegh) en de muziek om 2 dingen te noemen.

Ik snap dat een 147 uit de 'crowd staat' maar meer in 't land der blinden is 1 oog konig.

Ik heb die van mij omdat geen ander merk rwd biedt met een redelijk rijgedrag en comfort/power voor dat geld. En ik neem 'm niet mee naar de kroeg :D

Eigenlijk zou een Aston of een 964 RS het beste bij mij passen :P

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 nov 2006, 20:00

Ik heb voor de Mini gekozen omdat je er nog niet mee dood wordt gegooid.. zoals een Golf en natuurlijk omdat het een heerlijk ragbak is :twisted: Nu is de Mini een beetje een allemans vriendje want iedereen vind hem leuk en dat is best handig voor mijn werk omdat ik veel bij klanten thuis komt en het ijs snel breekt.. (met een BMW is dat toch anders) dat zijn dingen die mee tellen met de aankoop maar het aller belangrijkste is toch dat je echt aan het autorijden ben het gevoel is er veel meer dan bij een Golf of focus ofzo.. en aangezien ik nog geen 40 ben kan zo'n Mini makkelijk :wink:

edit: zie eigenlijk net dat het over persoonlijkheid gaat!
Eigenwijs, hip en sportief, klopt wel aardig.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 23 nov 2006, 20:32

Ik koop altijd de auto die ik op dat moment nodig heb. Het liefst met een typeplaatje er op wat iets lager aangeeft dan onder de kap aanwezig i.v.m. mijn bescheidenheid :wink: . Merk boeit me minder maar het moet niet zo zijn dat ik door klanten op aangekeken wordt zoals bij de cabrio.

Elmar

Bericht door Elmar » 23 nov 2006, 20:33

Autovisie schreef eens bij een vergelijkings test tussen een Ferrari 550 en Viper GTS, dat de Amerikaan het type van "Slam bam, thank you mam" was...past helemaal bij mij.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 nov 2006, 20:46

Mijn roadsters sluiten ook wel bij mij aan. Klein, maar pittig en goed op (de) weg :)

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 23 nov 2006, 22:43

foutje*

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2006, 22:57

Ik rij Trabant en Stem SP. 8)

Uhhh...

Brava

Bericht door Brava » 23 nov 2006, 23:35

Ik heb gewoon smaak, ik heb zelfkennis en ik ben bescheiden. Daarom rij ik BMW.

Dutch

Re: Wat zegt je auto(keuze) over je persoonlijkheid ?

Bericht door Dutch » 23 nov 2006, 23:46

Rico v Velzen schreef:Wie heeft genoeg zelfkennis ? :wink:
Als parttime werkende loonslaaf heb ik auto's waarbij value-for-money torenhoog bovenaan staat op het lijstje van aankoopargumenten.

'Value' staat in mijn geval uiteraard voor rijplezier per euro, met voor de Skoda het met de haren erbijgesleepte argument van de praktische bruikbaarheid voor het gezin.

Maar omdat ik ook nog een miskend kunstenaar ben, moeten het wel weer auto's zijn die net even anders zijn dan de cliché-budgetkeuzes in hun segment (WRX en Ibiza FR).

Zo, genoeg zelfspo... eh ...kennis?

Tja, kweenie. Volgens mij hebben anderen meer zelfkennis over mij dan ikzelf. Dus zeg 't maar. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 nov 2006, 00:37

Ik ben anders dan anderen. Niet in een hokje te stoppen. Mensen die per sé anders willen zijn dan anderen, kopen vaak auto's die anderen dus niet snel zouden kiezen. Aangezien ik ook anders wil zijn dan díe mensen, heb ik twee BMW's. Die zouden zij nooit kiezen!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 nov 2006, 09:25

Soms zegt het iets, maar meestal niets................................( voor de lease rijder die toch geen keus heeft) :lol: :lol:

Mischien kan je beter vragen; HOE rijd je in de auto van je keuze, mischien dat er een correlatie te vinden is tussen soort auto, rijgedrag en persoonlijkheid.................................... zo en wie gaat dit onderzoek even uitvoeren? :wink: :wink:

Andre

Bericht door Andre » 24 nov 2006, 11:07

Wat heeft mijn persoonlijkheid met een 1 serie te maken. LOL eigenlijk helemaal niks. Als ik een autokeuze zou afstemmen op mijn persoonlijkheid dan zou ik een 997 GT3 of GT3 RS kopen. Een auto naar mijn hart. Mijn persoonlijkheid heeft veel met autosport te maken. Vandaar die keuze. Waarom dan een 1 serie. Omdat mijn persoonlijk ook is dat ik zo weinig mogelijk wil opvallen met een auto. Dus liefst een trabant met de techniek van een GT3. Ik heb het liefst dat een auto geen rijkdom uitstraald. Het laten zien dat je een dikke auto hebt boeit me geen zier. Mijn 1 serie is onderhuids al geen standaard 1 serie meer. Aan de buitenkant niet moeders mooiste voor de meeste maar voor mij is ie perfect als ik er mee stuur. Lekker annoniem snel rijden/driften en iedereen maar denken dat het de buurvrouw is die boodschappen aan het halen is met haar 116i crisis edition. Geen last van jaloerse cops helemaal goed.

Mijn persoonlijkheid is racen en onopvallendheid qua auto.

Dus voor mij is de keus voor bmw goed. Ook bijv een M5 of M3 vindt ik mooi omdat alleen de liefhebber ziet wat voor auto is. Maar een 1 serie dre edition is helemaal anoniem bijna perfectie alleen nog een CSL motor erin:)

Martijn

Bericht door Martijn » 24 nov 2006, 11:49

Andre schreef:Maar een 1 serie dre edition is helemaal anoniem bijna perfectie alleen nog een CSL motor erin:)
Is dat nu echt geen optie? Je hebt de V8 swap met de E90 racer van dichtbij meegemaakt, dus je kunt er vast een goed oordeel over vellen. Als de s54 het in een Z4 naar behoren kan doen (heeft nu ook weer niet zó ontzettend veel koeloppervlak e.d.) zou het in een 1 toch ook moeten kunnen? Zeker omdat er nu ook al een 3.0 zecilinder inhangt?

Die af-fabriek M2 coupe kan best weer eens niet 100% zijn wat je wil en goedkoop zal die ook niet zijn denk ik? Of wil je persé 2 jaar fabrieksgarantie?

RVV

Bericht door RVV » 24 nov 2006, 11:52

Andre schreef:Wat heeft mijn persoonlijkheid met een 1 serie te maken. LOL eigenlijk helemaal niks. Als ik een autokeuze zou afstemmen op mijn persoonlijkheid dan zou ik een 997 GT3 of GT3 RS kopen. Een auto naar mijn hart. Mijn persoonlijkheid heeft veel met autosport te maken. Vandaar die keuze. Waarom dan een 1 serie. Omdat mijn persoonlijk ook is dat ik zo weinig mogelijk wil opvallen met een auto. Dus liefst een trabant met de techniek van een GT3. Ik heb het liefst dat een auto geen rijkdom uitstraald. Het laten zien dat je een dikke auto hebt boeit me geen zier. Mijn 1 serie is onderhuids al geen standaard 1 serie meer. Aan de buitenkant niet moeders mooiste voor de meeste maar voor mij is ie perfect als ik er mee stuur. Lekker annoniem snel rijden/driften en iedereen maar denken dat het de buurvrouw is die boodschappen aan het halen is met haar 116i crisis edition. Geen last van jaloerse cops helemaal goed.

Mijn persoonlijkheid is racen en onopvallendheid qua auto.

Dus voor mij is de keus voor bmw goed. Ook bijv een M5 of M3 vindt ik mooi omdat alleen de liefhebber ziet wat voor auto is. Maar een 1 serie dre edition is helemaal anoniem bijna perfectie alleen nog een CSL motor erin:)

Berichtje op een Duits forum :mrgreen:
Wickeda
Benutzer

Registrierungsdatum: 09/2005
Fahrzeug: BMW 120d

--------------------------------------------------------------------------------

Zitat:
Zitat von advevo
Die 130i ist eine super fahr machine.

Meine runde auf die nordschleife. 8.24 BTG mit verkehr. Ohne verkehr war das ca. 8.10 und das kan noch schneller.

http://www.driving-fun.com/media/movies/130i.wmv

Sorry, vielleicht eine blöde Frage, aber was heißt "DRE-Edition"? Besondere Reifen / Fahrwerk?

Andre

Bericht door Andre » 24 nov 2006, 12:04

Die fabrieks garantie is wel lekker als ie ploft:)

Martijn

Bericht door Martijn » 24 nov 2006, 12:13

Een een E36 M3 3.0 blok met CF airbox, andere nokkenassen etc?

8)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 24 nov 2006, 13:02

Wat zegt mijn Previa over mij? Dat ik een gezinsauto rij maar verder zegt het niets over mij. Peroonslijk hou ik er van om een auto te rijden die bij mij past en waar ik een lekker gevoel bij heb. Heel lang is dat de Lexus IS200/300 geweest echt mijn auto en net ff. anders dan een 3-serie.

Wat zou nu bij mij passen. Als ik heel eerlijk ben zit ik nu in een levensfase dat een auto niet meer heel belangrijk is, prio's liggen ff. anders ik wil nu gewoon een hele grote auto waar ik zonder passen en meten alles mee kan nemen zoals kinderwagen reiswieg bedjes en weet ik wat voor zooi nog meer en dan nog ruimte over hou, ook de 2 schuifdeuren en hoge zit zijn ideaal. Op dit moment wil ik ook gewoon een automaat rijden en lederen zetels zijn lekker makkelijk schoon te maken.

Verwacht van mij de komende jaren wel wat leuks! Uiteraard afhankelijk van het zakelijke succes maar soms denk ik waarom altijd maar meer en meer? heb eigenlijk heel veel en *(bijna) alles wat ik echt wil.

Over een jaar of 4/5 komt er een hele mooie daily driver *(of eerder maar dat zal een Landcruiser worden) en een leuk speeltje voor pappa.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 nov 2006, 14:25

Lexus IS
Jij was erbij toen die auto werd uitgevonden man! :)

Inderdaad een typische auto voor jou. Altijd als ik er één zie denk ik ook aan jouw maffe kop. 8)

Veel lol gehad in die tijd! Deed 't ook goed bij de vrouwtjes.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 24 nov 2006, 23:11

Hmmm.

Ok:
Om het jaar een andere auto: je bent een draaikont die niet weet wat-ie wil :lol:

Subaru Legacy: je bent eigenwijs, wil wel een auto die net zo goed rijdt als een BMW, maar niet voor een BMW betalen. Je wil iets anders dan anderen. Je hebt behoefte aan een hoop laadruimte, zonder dat je goed kan uitleggen waarom. Je gaat voor de zekerheid van 4WD omdat je eens een keer in de goot vast hebt gestaan met RWD.
Conclusie:
Je bent een eigenwijze, tegendraadse zekerheidszoeker.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 nov 2006, 08:02

Koi...Subaru is meer ik had een BMW, wil er nog wel 1tje maar de leasetarieven zijn mij te hoog :-)

Plaats reactie