Wat vind je er eng aan?
Ik jat dit even van zijn site:
Spijker op zijn kop wat mij betreft.EénNL staat voor een samenleving van autochtonen en allochtonen. Waar ruimte is voor verscheidenheid en respect voor andersdenkenden. Een Nederland waar de staat tolerant is voor de ‘toleranten’ en intolerant is voor intolerantie en waar de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de vrije keuze voor diverse samenlevingsvormen wordt gegarandeerd. Een samenleving waar een ieder gelijk is en de ruimte krijgt om, binnen de in Nederland heersende normen en waarden, zijn of haar leven naar eigen voorkeur in te vullen. Om dit te verwezenlijken heeft EénNL vijf kernthema’s opgenomen in haar verkiezingsprogramma: veiligheid, onderwijs, bestuurlijke vernieuwing, integratie en de verzorgingsstaat. EénNL durft niet alleen moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken, maar komt ook met resultaatgerichte oplossingen.
En ook meteen het grote verschil met Wilders van wie de allochtonen ook aan de boerenkool met worst moeten, bij min 2 de schaatsen al in het (schapen)vet moeten zetten voor als we een elfstedentocht krijgen en in ieder vertrek een staatsportret van Beatrix op moeten hangen.
EenNL gaat juist voor vergaande tolerantie, maar dan wel gecombineerd met hard optreden tegen intolerantie, van welke kant die dan ook af komt. Lijkt me de enig juiste oplossing, want juist die intolerantie bedreigt weer de vrijheid van anderen.