Iedereen al gestemd?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 18:58

Meen je dat nou, Nandor?
Wat vind je er eng aan?

Ik jat dit even van zijn site:
EénNL staat voor een samenleving van autochtonen en allochtonen. Waar ruimte is voor verscheidenheid en respect voor andersdenkenden. Een Nederland waar de staat tolerant is voor de ‘toleranten’ en intolerant is voor intolerantie en waar de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de vrije keuze voor diverse samenlevingsvormen wordt gegarandeerd. Een samenleving waar een ieder gelijk is en de ruimte krijgt om, binnen de in Nederland heersende normen en waarden, zijn of haar leven naar eigen voorkeur in te vullen. Om dit te verwezenlijken heeft EénNL vijf kernthema’s opgenomen in haar verkiezingsprogramma: veiligheid, onderwijs, bestuurlijke vernieuwing, integratie en de verzorgingsstaat. EénNL durft niet alleen moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken, maar komt ook met resultaatgerichte oplossingen.
Spijker op zijn kop wat mij betreft.
En ook meteen het grote verschil met Wilders van wie de allochtonen ook aan de boerenkool met worst moeten, bij min 2 de schaatsen al in het (schapen)vet moeten zetten voor als we een elfstedentocht krijgen en in ieder vertrek een staatsportret van Beatrix op moeten hangen.
EenNL gaat juist voor vergaande tolerantie, maar dan wel gecombineerd met hard optreden tegen intolerantie, van welke kant die dan ook af komt. Lijkt me de enig juiste oplossing, want juist die intolerantie bedreigt weer de vrijheid van anderen.

Elmar

Bericht door Elmar » 23 nov 2006, 19:49

emiel307sw schreef:dan betaal ik maar wat meer belasting...
Robin schreef:
Degenen die 't meest makkelijk doen over wat meer belasting betalen, of ZEUREN over een bepaald iets/gebouw door overheidsgeld betaald, en die dan verontwaardigd roepen:" Daar betalen we ALLEMAAL aan mee!", weten gvd niet wat belasting betalen is :twisted:

Emiel, je zit gelukkig (voot jezelf dan ) nog op school. En wat Robin zegt, als je in loondienst zit, weet/merk je niet zoveel van de belasting die je moet betalen. Als ondernemer krijg je maandelijks meerdere blauwe brieven toe gestuurd en laatst zat er ook nog weer eens een lekker na heffing bij...dan ben je de eerste dagen behoorlijk beroerd.

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 19:51

Elmar schreef:
Emiel, je zit gelukkig (voot jezelf dan ) nog op school. En wat Robin zegt, als je in loondienst zit, weet/merk je niet zoveel van de belasting die je moet betalen. Als ondernemer krijg je maandelijks meerdere blauwe brieven toe gestuurd en laatst zat er ook nog weer eens een lekker na heffing bij...dan ben je de eerste dagen behoorlijk beroerd.

De wegenbelasting voor zo'n viper is ook niet niks :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 20:11

Ik schrik er iedere keer weer van.
Als je echt alles na gaat rekenen, ook de accijnzen over brandstof bijvoorbeeld, de BTW over alles, de hele mikmak aan belastingen van voor tot achter, dan begin je 's morgens om 8 uur te werken en werk je tot 4 uur voor de staat en mag je dan van 4 tot 6 nog even voor jezelf werken om ook een boterham bij elkaar te krijgen.
En dan stemt de helft van Nederland op mensen die vinden dat dat ook best tot 5 uur voor de Staat kan zijn, kan het schelen joh. Onbegrijpelijk..... :shock:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 nov 2006, 20:13

Ja maar,

dat zijn de mensen die niet werken

N. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 20:22

Heb net een bed verkocht, en dan moet ik echt serieus de blaren op mijn tong lullen, ordertje van 1040 euro, leuk wil ik best een uur mijn best voor doen, maar hup heb ook een uur voor de fiscus moeten kletsen (19%). Allemaal zo dubbel aan de ene kant wil je graag verdienen aan de andere kant breng je het weer met bakken weg :cry:

Joep

Bericht door Joep » 23 nov 2006, 20:27

Peter Tunissen schreef:Meen je dat nou, Nandor?
Wat vind je er eng aan?

Ik jat dit even van zijn site:
EénNL staat voor een samenleving van autochtonen en allochtonen. Waar ruimte is voor verscheidenheid en respect voor andersdenkenden. Een Nederland waar de staat tolerant is voor de ‘toleranten’ en intolerant is voor intolerantie en waar de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de vrije keuze voor diverse samenlevingsvormen wordt gegarandeerd. Een samenleving waar een ieder gelijk is en de ruimte krijgt om, binnen de in Nederland heersende normen en waarden, zijn of haar leven naar eigen voorkeur in te vullen. Om dit te verwezenlijken heeft EénNL vijf kernthema’s opgenomen in haar verkiezingsprogramma: veiligheid, onderwijs, bestuurlijke vernieuwing, integratie en de verzorgingsstaat. EénNL durft niet alleen moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken, maar komt ook met resultaatgerichte oplossingen.
Spijker op zijn kop wat mij betreft.
En ook meteen het grote verschil met Wilders van wie de allochtonen ook aan de boerenkool met worst moeten, bij min 2 de schaatsen al in het (schapen)vet moeten zetten voor als we een elfstedentocht krijgen en in ieder vertrek een staatsportret van Beatrix op moeten hangen.
EenNL gaat juist voor vergaande tolerantie, maar dan wel gecombineerd met hard optreden tegen intolerantie, van welke kant die dan ook af komt. Lijkt me de enig juiste oplossing, want juist die intolerantie bedreigt weer de vrijheid van anderen.
Hmm, even letterlijk wat hij tegen die Marokkaanse meisjes heeft gezegd waar ik het eerder over had:

Pastors had een interview met 3 van die meisjes (hoofddoek dragend...). Die konden gewoon heel goed Nederlands etc. etc.
Die meisjes vragen iets aan Pastors, hij antwoord.
Die meisjes verstaan/begrijpen dit niet helemaal goed, en vragen wat Pastors nu precies zei:
Pastors: ''Misschien moet je die doek eens van je oren aftrekken!''

Dit was absoluut niet als grap bedoeld, kwam ook niet zo over.

Hmm, vind ik toch verre van tolerant zijn...
OK, is niet meteen discriminerend, maar op de manier zoals Pastors het bracht kun je het ABSOLUUT NIET tolerant of whatever noemen.

Ik ben zeker niet tegen partijen van Wilders/Pastors/LPF, maar zo'n uitspattingen kun je NIET maken. Maar als deze mensen hun eigen mening zo van de toren schreeuwen, moeten ze die van andere mensen ook kunnen tolereren, en Pastors vind ik dit duidelijk NIET kunnen...

Joep

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 20:31

Joep, ik heb dat ook gezien, maar in ieder geval anders geïnterpreteerd.
Zeker wel als grap bedoeld en de opmerking van dat meisje was ook niet van de slimsten. ;)
Als het een opmerking over een petje van een VMBO hangjongere was geweest was het net zo grappig geweest vind ik.

Maar goed, hier kun je het complete fragment bekijken:
http://youtube.com/watch?v=4wF-0eW8gzw
Kan er met de beste wil van de wereld niets schokkends aan ontdekken. :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 nov 2006, 20:41

Rico v Velzen schreef:Heb net een bed verkocht, en dan moet ik echt serieus de blaren op mijn tong lullen, ordertje van 1040 euro, leuk wil ik best een uur mijn best voor doen, maar hup heb ook een uur voor de fiscus moeten kletsen (19%). Allemaal zo dubbel aan de ene kant wil je graag verdienen aan de andere kant breng je het weer met bakken weg :cry:
Ik ken het...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 20:41

Stelt inderdaad niets voor, hij deed het best goed eigenlijk.

Joep

Bericht door Joep » 23 nov 2006, 20:56

Peter Tunissen schreef:Joep, ik heb dat ook gezien, maar in ieder geval anders geïnterpreteerd.
Zeker wel als grap bedoeld en de opmerking van dat meisje was ook niet van de slimsten. ;)
Als het een opmerking over een petje van een VMBO hangjongere was geweest was het net zo grappig geweest vind ik.

De opmerking van dat meisje was idd niet de slimste. Heb ik bij mijn vorige post buiten beschouwing gelaten, maar had ik beter niet kunnen doen, maakt toch wel een verschil idd. Maar ik vind zoals hij het zegt toch een belediging voor de normen en waarden van de Islam...

Kan d'r nix aan doen...

Joep

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 nov 2006, 08:07

Joep schreef:
Peter Tunissen schreef:Joep, ik heb dat ook gezien, maar in ieder geval anders geïnterpreteerd.

De opmerking van dat meisje was idd niet de slimste. Heb ik bij mijn vorige post buiten beschouwing gelaten, maar had ik beter niet kunnen doen, maakt toch wel een verschil idd. Maar ik vind zoals hij het zegt toch een belediging voor de normen en waarden van de Islam...

Kan d'r nix aan doen...

Joep
Leuk filmpje en hoe die moslim meid ff vertelt over 't anti homo blabla.
Zegt mij wel weer genoeg. En die jongen met:" Van Gogh dood en nu u Pastors dat over dat boek zegt overkomt 't u misschien ook wel..."(mild applaus)

ik weet alweer genoeg.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 nov 2006, 13:54

Mijn idee ook Robin.
Dat die jongen (domme puber, maar hij is heus niet de enige die zoiets denkt en er zijn altijd gekken die het niet bij denken alleen laten) zoiets zegt en dat dat in Nederland geen rel geeft zegt mij ook genoeg: we zijn er nog lang niet.
En daar vind ik de hele rommel op links tot en met de VVD aan toe ook verantwoordelijk voor met hun politiek correcte geneuzel. Iemand die het volstrekt normaal vindt dat iemand vermoord wordt voor 'verkeerde' denkbeelden gaat dat maar lekker ergens anders normaal vinden; plek zat in de Sahara of op de zuidpool en dan boeit het me geen zak of het een Marokkaan, Nederlander of marsmannetje is die zoiets zegt.

Remy

Bericht door Remy » 24 nov 2006, 18:03

Pastors heeft het daar goed gedaan. Ik zou het iig zekers niet beter kunnen. Tuurlijk zou je er kritiek op kunnen hebben. Hij zou die mensen aan het eind geen compliment kunnen hebben geven bijvoorbeeld. Nou moet ik er bij zeggen dat ik niet totaal bevooroordeeld ben. Vind ik slecht van mezelf, maar als ik zo een filmpje zie word het voor de 400e keer weer eens bevistigd. Dat vind ik jammer aan deze voorlichting van Pastors.
Maar dat valt in het niet bij een zin die ik daar hoor: "zo zijn wij nou eenmaal en daar kunnen jullie niets aan veranderen". Ik ga me er verder niet druk om maken, maar deze jongen verdiendt het om het land uitgezet te worden. Dit gaat in tegen de normen en waarden die wij in dit land hebben. Beter gezegd: die we hadden.

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2006, 18:10

Het is wel een heel klein klasje en deels in scene gezet vermoed ik.

Ga voor de grap eens naar de film WTC, voor sommige mensen schijnt dat vermaak te zijn. Leuke reacties als er een vliegtuig het WTC in klapt.

N.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 nov 2006, 11:36

De uitslag is niet zo verassend natuurlijk. Het CDA heeft een grote vaste achterban en is niet uitgesproken links of rechts, ze waaien hoogstends wat mee. In de coalitie met VVD buigden ze om naar rechts, nu het een coalitie is met links buigen ze gewoon ff om naar links. De kiezer die inhoudelijk niet meer weet waar het over gaat laat zich aanspreken door "normen en waarden" (Slogan nr1 van de U.S republikeinen :oops: ) en gaat voor het "vertrouwde gevoel". Vul op kieswijzer overal 'ik weet het niet' in en er komt uit dat CDA je partij is :wink: Het aantal zetels is voor het CDA nagenoeg constant te noemen.

Bos verliest. Geen wonder :? Hij had zich maanden geleden al hard moeten maken voor een links kabinet in plaats daarvan zegt ie best met het CDA te willen regeren. Vervolgens probeert Bos nog vanalles goed te praten waardoor hij niet erg geloofwaardig overkomt. Jan M. bedankt vanzelfsprekend hartelijk 8)

Rutte verliest ook, en met name aan Wilders. Rutte is de hele campagne bezig het CDA uitspraken te ontlokken. Echt zonde van de tijd :shock: Ze hadden moeten bedenken waar de rechtse kiezer voor zou gaan nu VVD zo laag in de peilingen stond. Pas op de voorlaatste dag pakt hij Wilders eens een keer aan wat natuurlijk veel te laat is. VVD had dit veel slimmer kunnen spelen en daardoor meer zetels kunnen overhouden. Rita (ik ben niet links, ik ben niet rechts......) had het misschien wel beter gedaan. Nu immiteert Wilders Pim F. door zich hard uit te spreken en dat zou Rita ook hebben gedaan. Is toch goed voor zo'n 9 zetels :wink: zeg maar.

In tijden van verkiezingen is politiek zo oppervlakkig en doorzichtig :wink: Ben benieuwd wat voor coalitie we krijgen 8)

Plaats reactie