Slechtwerkende EGR-klep trekt accu leeg ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Joy

Slechtwerkende EGR-klep trekt accu leeg ?

Bericht door Joy » 11 nov 2009, 11:33

Kan dat, een EGR-klep die al een tijdje slecht werkt zou de accu leeg hebben getrokken ? Sta nu met lege accu hehe

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Re: Slechtwerkende EGR-klep trekt accu leeg ?

Bericht door Kgroot.nl » 11 nov 2009, 11:39

Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval :shock:
Zit er geen andere verbruiker ergens??

Christoph

Bericht door Christoph » 11 nov 2009, 11:50

Joy schreef:Kan dat, een EGR-klep die al een tijdje slecht werkt zou de accu leeg hebben getrokken ? Sta nu met lege accu hehe
Heb je een alarm? Ik had op mijn E36 het probleem dat mijn alarm + centrale vergrendeling/startonderbreker heel het zooitje leeg trok.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 nov 2009, 11:54

Kan ja, maar dat duurt wel een paar dagen voor je alarm hem leeg trekt. Als ik mijn auto een aantal dagen op het pad laat staan is er niks aan de hand, maar ga ik bijvoorbeeld net even meer als een week naar het buitenland dan draai ik hem met de sleutel op slot, anders is idd de accu leeg.

allen

Bericht door allen » 11 nov 2009, 11:59

BMW weer Joy... :mrgreen:

Of was het toch die stomme Fransoos? :bag:

Christoph

Bericht door Christoph » 11 nov 2009, 12:03

Bert ///M3 schreef:Kan ja, maar dat duurt wel een paar dagen voor je alarm hem leeg trekt. Als ik mijn auto een aantal dagen op het pad laat staan is er niks aan de hand, maar ga ik bijvoorbeeld net even meer als een week naar het buitenland dan draai ik hem met de sleutel op slot, anders is idd de accu leeg.
Dat ja, bij mij stond hij altijd 2 of meer weken in de stalling op slot (niet op het alarm) en nog liep de accu leeg. Beetje gaar was dat.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2009, 12:10

ik heb een keer gehad dat de telefoonlader/speaker in de sigarettenaansteker men accu leegtrok (bij een andere M coupe) en dat was maar een klein groen lampje :hammer: ik reed toen ook al weinig en dan na zeg binnen een week was ie al leeg...maar die accu was ook al niet zo best meer...echter toen ik erachter kwam en dat ding eruit trok no problems meer...dus heb daar een schakelaartje in gemaakt en sindsdien oke :clap:

Joy

Bericht door Joy » 11 nov 2009, 14:45

Het is de Peugeot Boxer idd. Echt een geweldige week aan het worden dit. Vrijdag aanhanger lekke band, EGR-klep kapot Boxer. Zaterdag pa op zijn racefiets 2 lekke banden, op moeten halen. Maandag Boxer lekke band, dinsdag handrem aanhanger los geschoten, vandaag weer een lekke band op de aanhanger en accu van de Boxer dood FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUU !!!!!

cork

Bericht door cork » 12 nov 2009, 23:39

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een EGR klep je accu leeg kan trekken. Dat is de uitlaatgas resirculatie klep toch ?!

Ik zou gewoon eff de accu bijladen of een andere inzetten, de boel starten en dan eerst maar eens meten of je dynamo wel netjes bijlaadt. Lekstroom is ook vrij makkelijk te meten. Als je een multimeter hebt en je google't eff hoe en wat te meten dan kun je vrij snel een idee krijgen van wat er mis gaat.

Ow en tot slot kunnen de polen van je accu ook gecorrodeerd zijn (van die groen witte rommel erop).

Succes ermee....

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2009, 23:42

Joy schreef:Het is de Peugeot Boxer idd. Echt een geweldige week aan het worden dit. Vrijdag aanhanger lekke band, EGR-klep kapot Boxer. Zaterdag pa op zijn racefiets 2 lekke banden, op moeten halen. Maandag Boxer lekke band, dinsdag handrem aanhanger los geschoten, vandaag weer een lekke band op de aanhanger en accu van de Boxer dood FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUU !!!!!
huh zoveel; pech si bijna alsof iemand met je solt...en bv wat met je stekker van de aansluiting aanhanger klooit en zo de accu leegtrekt??

Joy

Bericht door Joy » 13 nov 2009, 09:48

Nieuwe accu en probleem is opgelost. Werkplaatschef kwam zelf met het idee dat het met de EGR klep te maken kon hebben maar ik zou niet weten hoe dat met elkaar in verband zou staan :hmmm: EGR klep is ook vervangen, gisteren koude start bijna niet aan de praat te houden en gigantische getik. :shock: Na een minuut kloten liep ie wel goed. Vanochtend koude start geen probleem dus misschien moest er zich iets stellen.

allen

Bericht door allen » 13 nov 2009, 10:10

Met dit weer kun je net zo lief weer naar huis gaan Joy. Tijd om de M3 op te halen bij Bas... :mrgreen:

Plaats reactie