Toekomst van Chrysler

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Toekomst van Chrysler

Bericht door Tom » 08 nov 2009, 20:35

Er staan wat documenten online die laten zien wat Chrysler in de toekomst gaat doen.
Inhoudelijk zien sommige van die PDF's eruit alsof ze door een stagair in elkaar gezet zijn :sealed:

http://www.chryslergroupllc.com/business/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zou ook een nieuw logo komen.

http://www.chryslergroupllc.com/pdf/bus ... _brand.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Krijg de indruk of ik naar de werkstukken van de basisschool zit te kijken....??

steve smith

Re: Toekomst van Chrysler

Bericht door steve smith » 08 nov 2009, 20:57

Idd merken met heel veel overeenkomsten. Beide verkopen achterhaalde producten, beide voeren style over substance, beide hanteren een afwerkingsniveau uit de jaren 80, en beiden hebben geen eigen techniek in huis en moeten die inkopen bij de concurrent.

Afvoeren die hap!

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 08 nov 2009, 21:14

steve smith schreef:Idd merken met heel veel overeenkomsten. Beide verkopen achterhaalde producten, beide voeren style over substance, beide hanteren een afwerkingsniveau uit de jaren 80, en beiden hebben geen eigen techniek in huis en moeten die inkopen bij de concurrent.

Afvoeren die hap!
Zegt iemand die in een olieboot rijd :lol:
ik durf te wedden dat je met een alfa vaker in de garage staat dan met een Chrysler 8)

steve smith

Bericht door steve smith » 08 nov 2009, 21:22

Kgroot.nl schreef:Zegt iemand die in een olieboot rijd :lol:
ik durf te wedden dat je met een alfa vaker in de garage staat dan met een Chrysler 8)
Helaas rij ik naast al het leuke spul ook een aantal keren per maand in producten van beide merken, in beide gevallen met het beste wat ze kunnen leveren. Kan ze beide als fabrikant niet serieus nemen gezien wat ze leveren echt de bagger van de huidige markt is.

En lees je eerst even in, alvorens m'n mening/referentiekader af te zeiken. Wellicht bedenk je je.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 nov 2009, 00:22

Die presentatie.......om te huilen.....een beetje HAVO-student schroeft een betere in elkaar.....en waarom komen ze in 2010 nu mee?? een nieuw gebadge-te 300 en mini-VAN en een final edition van de PT-Cruiser??? Q4 2010 een reshape Sebring......kom op als ze eind 2010 nog steeds zulke auto's maken zijn ze idd. gedoemd om te stoppen met alles.....het enige echte nieuwe wat ze hebben is een nieuw Logo.....whow....cool :hmmm:

Exit > Next

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 nov 2009, 00:54

Grappig.

Ik volg nu een vak "History of U.S Business" waar Chrysler vaak als grote voorbeeld gebruikt wordt. Zo stond de les vandaag in het teken van Chrysler onder leiding van voormalig CEO Lee Iaccoca die het merk in de jaren 80 wist te redden d.m.v government bailouts.

Arme Chrysler.. om de zoveel tijd gaat het mis. Afwachten of FIAT wél wat ermee kan en niet ,zoals dat het geval van Daimler was, het voor een lage bedrag weer verkoopt. Voorspellingen van onze leeraar was iig niet zo optimistich...

Tom

Bericht door Tom » 10 nov 2009, 09:04

duifjes.com schreef:het enige echte nieuwe wat ze hebben is een nieuw Logo.....whow....cool :hmmm:
En vanuit de designwereld krijgen ze daar ook veel kritiek op :)
That's an odd icon, I thought that logos where supposed to be identifiable not smushed to a font that no one can make out.
I thought April Fool's Day was in April?
I'm sure somebody said "This looks terrible!" and a supervisor replied "It's fine".
The new logo seems a big fail, I understand they are trying to renew the company's image, but using almost impossible to read text? seriously?
I think this "logo" is very successful. It screams "cheap and lazy"...very accuratley representing the brand.
Overigens komen de presentaties uit een 7 uur durende persconferentie.

2000USA

Bericht door 2000USA » 10 nov 2009, 11:19

Positieve associatie heet dat.... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 nov 2009, 11:56

Ik heb tijdens onze vakantie een Dodge Charger gehuurd en Dogde is eigenlijk niet meer dan een budget Chrysler. Qua design is het best een leuk ding als het je aanspreekt en voor het vakantie gevoel is het allemaal leuk en aardig maar dan houdt het wel op imho. Het stuurgedrag viel me 100% mee, de motor klonk goed, het ding was relatief zuinig en voorzien van een goede stereo. Als laatste pluspunt kan ik alleen nog maar bedenken dat ik geen rug klachten heb over gehouden. Voor de rest kan ik er niets positiefs meer van maken.... Een auto van 2009 voorzien van een 4-bak is een absolute doodzonde imho en de afwerking is gewoon om te janken bij zo'n ding en dan heb ik het niet over een kofferklep die niet bekleed is van binnen.

Voor een aantal jaren terug heb ik eens een nieuwe 300C 3.5 opgehaald bij de dealer. Op zich vond ik dat wel ff leuk want het is best wel een ding met looks maar net als bij de Dogde is dat ook wel het enige wat ECHT indruk maakt al staat de Chrysler wel wat hoger qua afwerking. Het staat niet in de schaduw van een beetje Europeaan of Jap en zolang ze ook niet in de buurt komen krijg je in de EU gewoon geen voet aan de grond. In de US is de auto gewoon een vervangingsproduct dus dat het een rammelbak is na 2 jaar maakt daar niet zoveel uit blijkbaar al denk ik dat die tijden ook wel over zijn zo langzamerhand.

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 10 nov 2009, 14:41

steve smith schreef:
Kgroot.nl schreef:Zegt iemand die in een olieboot rijd :lol:
Helaas rij ik naast al het leuke spul ook een aantal keren per maand in producten van beide merken, in beide gevallen met het beste wat ze kunnen leveren. Kan ze beide als fabrikant niet serieus nemen gezien wat ze leveren echt de bagger van de huidige markt is.

En lees je eerst even in, alvorens m'n mening/referentiekader af te zeiken. Wellicht bedenk je je.
Ik bedenk me absoluut niet.
Ik blijf achter mijn eigen merken staan..
Als ik hoor wat voor problemen er zijn met de techniek van bijvoorbeel de C-Klasse vind ik dat nog veel erger. Zoveel geld betalen voor een half bakken Mercedes.
Een 300c koop je voor 55k. en dan doe je gek
koop een E klasse en je betaald voor dezelfde uitvoering gewoon 90k
dat verschil zou ik er nooit voor over hebben

Niels

Bericht door Niels » 10 nov 2009, 14:46

Dat hangt er vanaf hoeveel kilometer je met die auto wilt gaan rijden :lol: Die Dodge van ons klapperde zowat uit elkaar bij 25000ml nou dat zie ik geen enkele Mercedes doen. Dan maar wat minder opties maar voor een 300C heb ik werkelijk gewoon helemaal geen cent over hoe goed de looks ook zijn.

Even los van de marges maar het geld zit gewoon ergens in imho :wink:
Laatst gewijzigd door Niels op 10 nov 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

2000USA

Bericht door 2000USA » 10 nov 2009, 15:01

Kwam nog een nieuwe variant tegen:

Afbeelding

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 10 nov 2009, 17:37

Niels schreef:Dat hangt er vanaf hoeveel kilometer je met die auto wilt gaan rijden :lol: Die Dodge van ons klapperde zowat uit elkaar bij 25000ml nou dat zie ik geen enkele Mercedes doen. Dan maar wat minder opties maar voor een 300C heb ik werkelijk gewoon helemaal geen cent over hoe goed de looks ook zijn.

Onderstel van een E
Motor van een E
Overigens hebben we niks anders dan problemen met die 3.0 CRD
Fijne joh mercedes techniek
swirlkleppen liggen er steeds uit :shock:
verder zou ik geen 30k meer neertellen voor een E
tuurlijk een nieuwe E is een top auto maar dan nog

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 nov 2009, 19:41

Kgroot.nl schreef:
Niels schreef:Dat hangt er vanaf hoeveel kilometer je met die auto wilt gaan rijden :lol: Die Dodge van ons klapperde zowat uit elkaar bij 25000ml nou dat zie ik geen enkele Mercedes doen. Dan maar wat minder opties maar voor een 300C heb ik werkelijk gewoon helemaal geen cent over hoe goed de looks ook zijn.

Onderstel van een E
Motor van een E
Overigens hebben we niks anders dan problemen met die 3.0 CRD
Fijne joh mercedes techniek
swirlkleppen liggen er steeds uit :shock:
verder zou ik geen 30k meer neertellen voor een E
tuurlijk een nieuwe E is een top auto maar dan nog
Achter je merk staan is heel goed! Maar merkblindheid niet :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 10 nov 2009, 20:14

Dat ze de wiel ophanging gecopieerd hebben van de E wil nog niet zeggen dat je met een Mercedes rijdt hè :lol: Het verklaart enigzins waarom zo'n ding niet zo broerd stuurt als de gemiddelde Amerikaan (uitzonderingen daargelaten). Swirl kleppen zijn zowieso ruk zelfs als ze in een BMW zitten :sealed:

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 10 nov 2009, 20:24

Even de e-mail nieuwsbrief die ik persoonlijk naar onze klanten gemailt heb vandaag:
Ambitieus vijfjarenplan Chrysler

Volledige gamma wordt vernieuwd
Verregaande integratie Chrysler en Lancia
Moderner Jeep-gamma
Focus op kwaliteit, schaalvoordelen en uitbreiding netwerk

Chrysler Group LLC heeft op een businessconferentie de grote lijnen bekend gemaakt van een ambitieus vijfjarenplan. Dit plan voorziet in een scherpe, regionaal bepaalde focus op de verschillende merken, de komst van een groot aantal nieuwe, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige modellen. De samenwerking met Fiat leidt hierbij tot het realiseren van schaalvoordelen en een aanzienlijke uitbreiding van het dealernetwerk.

Uit het vijfjarenplan komt naar voren dat Chrysler samen met de Fiat Group Automobiles S.p.A. een goede en gezonde toekomst heeft. Chrysler heeft grote ambities, die onder meer tot uiting komen in een omvangrijk productplan. De eerste stap daarbij is de complete vernieuwing van het gehele gamma van Chrysler, Jeep en Dodge tussen nu en 2012. De nieuwe modellen die in deze periode verschijnen, vallen niet alleen op door hun milieuvriendelijkere motoren, maar ook door de hoogwaardige uitstraling én kwaliteitsbeleving.

Scherpe focus per merk
De samenwerking met Fiat leidt tot een scherpere focus voor de merken Chrysler, Jeep en Dodge in combinatie met een nog sterkere internationale aanwezigheid. Daarbij wordt per markt bekeken welke merken het best op hun plaats zijn. Het vijfjarenplan voorziet mede daardoor in een afzetgroei buiten Noord-Amerika tot 500.000 exemplaren in 2014. Om deze groei te kunnen realiseren, is een uitbreiding van het huidige dealernetwerk met 25% noodzakelijk.

Jeep
Jeep behoudt uiteraard zijn unieke avontuurlijke karakter. Het portfolio van het merk ondergaat een belangrijke uitbreiding. Zo komt Jeep met een compact model voor het populaire B-segment en worden de Patriot en Compass vervangen door één modern model. Bovendien staat de vervanging van de Cherokee op stapel. Ook dit model valt op door zijn hoge mate van efficiency. De iconische Wrangler en de binnenkort te introduceren nieuwe Grand Cherokee blijven belangrijke pijlers binnen het gamma.

Verregaande integratie Chrysler en Lancia
Chrysler en Lancia hebben sterke overeenkomsten: beide zijn eigenzinnig, stijlvol en staan voor comfort. Het logische gevolg is dan ook dat de twee merken een intensieve samenwerking aangaan. Belangrijke pijlers hierbij zijn de 300C en de Grand Voyager. Maar ook de combinatie Chrysler-Lancia krijgt een aanzienlijke uitbreiding van het portfolio. Zo zijn er tussen nu en 2014 nieuwe modellen te verwachten in het B-, C- en D-segment en staat er een middelgrote SUV op de planning. Per markt wordt bekeken welke modellen als Chrysler en welke als Lancia worden aangeboden.

Dodge en Ram
Meer dan voor de andere merken van de Chrysler Group geldt dat Dodge een sterke regionale focus krijgt. De bedrijfswagens worden voortaan aangeboden onder de merknaam Ram – deze typeaanduiding heeft zich in de loop der jaren tot een sterk merk ontwikkeld. Ook bij Dodge komt de nadruk op zuinige en efficiënte modellen te liggen, maar dan wel in combinatie met een nadrukkelijk sportieve signatuur. Het Dodge-gamma start met een B-segment-model. Dodge en de legendarische sportwagen-tak van Fiat overwegen daarnaast om een opvolger van de legendarische Viper te ontwikkelen. Deze auto zou in 2014 op de markt kunnen komen.

Gericht gebruik maken van technologie
Chrysler Group LLC en Fiat Group Automobiles S.p.A. kiezen bewust voor een geografische focus voor bepaalde merken en producten. Op deze manier ontstaat er een situatie waarbij de verschillende merken elkaar aanvullen. Er zal dus geen overlap in de segmenten zijn.
De samenwerking tussen Chrysler en de Fiat Group zal ook tot uiting komen in het delen van wederzijdse technologieën. Zo krijgt de viercilinder World Engine-krachtbron van Chrysler de beschikking over de MultiAir-techniek van Fiat. Daarmee wint deze motor nogmaals aan kracht én efficiency. De Fiat Group krijgt de beschikking over de nieuwe Pentastar V6-krachtrbon van Chrysler. Deze motor wordt ingezet voor grotere en sportieve modellen. Ook het dynamische, achterwielaangedreven platform van Chrysler komt beschikbaar voor Fiat.

Kwaliteit en kosten
De samenwerking tussen Chrysler en Fiat komt ook tot uiting in het productieproces. Onder de noemer World Class Manufacturing gaat Chrysler bijvoorbeeld gebruik maken van processen van Fiat die hun waarde inmiddels ruimschoots hebben bewezen. Deze efficiënte productieprocessen leiden onder meer tot een verdergaande kwaliteitsverbetering van de auto’s. Dit komt in eerste instantie tot uiting in een sterk verbeterde ‘look en feel’ van de interieurs.
De samenwerking biedt ook grote kansen op financieel gebied. Door de koppeling van inkoopkracht bijvoorbeeld, is Chrysler alleen al in 2010 in staat om een kostenbesparing van 500 miljoen dollar te realiseren. In de periode 2010-2014 loopt dit bedrag op tot 3 miljard dollar.
Kortom: Chrysler wint op alle fronten aan efficiency, maar het belangrijkste is dat ‘lean and mean’ vooral tot uiting komt in een gezonde financiële basis. Samen met moderne en aantrekkelijke auto’s is dat een perfecte uitgangspositie voor een gezonde toekomst van onderneming.

Plaats reactie