Inmiddels ben ik aan mijn 5e E34 toe. Dit keer een 525i touring. In de basis een fijn ding met de 2.5 vanos motor. Ik ben wel wat gewend met gammele E34 voorwielophangingen maar ik ben nu toch wat verrast. Geen klapperende draagarmen of trillingen in het stuur maar een zeer zoekerig weggedrag. Het ding is met geen mogelijkheid ontspannen te rijden; ik moet continu kleine en soms grotere stuurcorrecties uitvoeren. Dat er redelijk veel speling op het stuurhuis zit helpt ook niet mee. Ik rijd dus rond als B.A. Barracus met zijn A-team bus. Af en toe roep ik eens "YOU FOOL" tegen mezelf maar daarmee rijdt die auto geen mm beter.
Het eerste wat bij mij opkomt is uitlijning. De voorbanden zijn inderdaad ietwat schuin afgesleten.
Iemand nog een ander idee?
Alvast bedankt
Zwalkende BMW E34
- Remko
Zwalkende BMW E34
Laatst gewijzigd door Remko op 09 nov 2009, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Zwalkende BMW E34
Remko schreef:Inmiddels ben ik aan mijn 5e E34 toe. Dit keer een 525i touring. In de basis een fijn ding met de 2.5 vanos motor. Ik ben wel wat gewend met gammele E34 voorwielophangingen maar ik ben nu toch wat verrast. Geen klapperende draagarmen of trillingen in het stuur maar een zeer zoekerig weggedrag. Het ding is met geen mogelijkheid ontspannen te rijden; ik moet continu kleine en soms grotere stuurcorrecties uitvoeren. Dat er redelijk veel speling op het stuurhuis zit helpt ook niet mee. Ik rijd dus rond als B.A. Barracus met zijn A-team bus. Af en toe roep ik eens "YOU FOOL" tegen mezelf maar daarmee rijdt die auto geen mm beter.
Het eerste wat bij mij opkomt is uitlijning. De voorbanden zijn inderdaad ietwat schuin afgesleten.
Iemand nog een ander een idee?
Alvast bedankt
Speling op de rubbers? Er zitten immers aardig wat rubbers in de voortrein.
- Remko
Dat zou inderdaad kunnen. Maar dan zou ik toch ook last moeten hebben van de typische E34 symptomen die veroorzaakt worden door gare reactiearmen of slingerstokjes.
-
Subframebussen achter. Geeft een grote stuurreactie zonder the shimmy.Remko schreef:Dat zou inderdaad kunnen. Maar dan zou ik toch ook last moeten hebben van de typische E34 symptomen die veroorzaakt worden door gare reactiearmen of slingerstokjes.
- Remko
Ok, die neem ik mee.