Scheurtjes in schijfremmen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
peer

Scheurtjes in schijfremmen

Bericht door peer » 08 nov 2009, 12:42

Vandaag wilde ik de auto na de laatste trackday voor mij winter klaar maken en wegzetten voor het volgende seizoen. Alleen schrok ik toen ik zag hoe de schijfremmen eruit zagen na een dagje rijden. De schijven waren nog vrij nieuw maar beginnen barstjes te krijgen bij de gaatjes. Ik heb geprobeerd een foto te maken met mijn camera maar dit is het beste resultaat dat ik er uit kon krijgen:
Afbeelding

Bij de meeste gaatjes zie je kleine barstjes ontstaan. Ze "lijken" wel alleen oppervlakkig te zijn maar dat kan haast niet. Betekend dit ---> oud ijzer? Zoja hoe komt dit? Ik was niet van plan om na elke trackday nieuwe schijven te kopen. Ik moet ook wel zeggen dat we aardig doorgereden hebben aangezien er weer een nieuw setje remblokken in 1 dag doorheen zijn gegaan.
Laatst gewijzigd door peer op 08 nov 2009, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Re: Scheurtjes in schijfremmen

Bericht door Bert ///M3 » 08 nov 2009, 13:47

Dit zie je vrijwel altijd met geboorde schijven. Gewoon door rijden totdat ze te dun worden en dan blanco nemen :)

steve smith

Bericht door steve smith » 08 nov 2009, 13:54

Wel ff alle gaatjes doorprikken, dat scheelt ons 90% van de scheurvorming. De schijven waar Auvergne mee gereden is waren scheurvrij door ze elke dag tijdens de lunch even schoon te maken. In de papieren bij onze schijven staat dat scheurtjes tot 8mm geen probleem zijn zolang ze geen buitenkant van de schijf bereiken.

Afbeelding

Gaatjes prikken!!!

allen

Bericht door allen » 08 nov 2009, 14:00

Op de Speedster ook geen last gehad van scheurtjes in de schijven. Op aanraden van Dick wel even rustig ingeremd en regelmatig het vuil uit de gaten gehaald.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 nov 2009, 14:24

Ik zou me geen zorgen maken met deze scheurtjes, dit stelt niks voor.

Grtz,Hans

@iko

Bericht door @iko » 08 nov 2009, 20:01

is idd normaal.
ze mogen niet tot de buitenkant doorlopen en niet aan de binnenkant naar de boutjes lopen. Verder moeten ze niet te lang worden (maar hoelang durf ik niet te zeggen).

Over het schoonhouden van de gaatjes: als je elke keer na het racen even de compressor op de gaatjes richt blijven ze ook mooi schoon.
Als je langer wacht moet je ze idd schoonmaken met schroevendraaier of zo.

Plaats reactie