Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Xave30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Xave30 » 04 nov 2009, 00:39

Dat dingt sjouwt idd :)

Christoph

Bericht door Christoph » 04 nov 2009, 09:57

Mark Nauta schreef:Deze heeft ook wel mazzel.

Wat een enorm apparaat trouwens. Dat ding maakt stappen!!!!
Dat ding zet inderdaad stappen :shock: En dat driftje ja wat er aan vooraf ging... :P

Mark S

Bericht door Mark S » 05 nov 2009, 19:23

Wat een snelheid en een geluk :shock:

Knot

Bericht door Knot » 05 nov 2009, 20:49

Sooo dan... niet het meest ideale punt om ff ZO een drift te maken.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 nov 2009, 20:54

Als ik me niet vergis weet onze nieuwste aanwinst heel goed hoe je daar je Vectra V6 in de vangrail moet zetten.....

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 nov 2009, 20:55

Filmpje van de opbouw van deze auto is te vinden op getaway in stockholm, serieus gaaf ding overigens :).

KW

Bericht door KW » 06 nov 2009, 02:00

JP schreef:Vandaag ook maar weer eens naar de Ring gegaan, was alweer 3 weken geleden.

Weer was zeer goed, geen druppel regen gezien, totdat om 1630u men de baan sloot. Leek wel of de regen erop had gewacht.

Leuk rondjes kunnen rijden en was ook drukker dan ik had verwacht, zo in najaar. Af en toe ging er nog een motorrijder de baan op, ben ik zelf nooit zo van gecharmeerd.
Vandaag stond er ook weer eentje naast me bij de slagboom, en die ging er weer als een speer vandoor, hij had meteen al een hachelijk moment in Hohenrain.

Bij Wipperman schrok ik me kapot, want daar lag hij dan, uitgegleden op een oliespoor van een opgeblazen GT3 motor. (kon de motorrijder weinig aan doen, dat wel)

Meneer GT3 had een mooi oliespoor neergelegd van Wippermann tot einde Pflanzgarten 1. Zelf daar ook bijna door in de fout gegaan.... :twisted: Was spekglad en waren ook meerderen over dat oliespoor geslipd.

Sluiting duurde korter dan verwacht, daarna nog maar 2 kaartjes (van 4) leeggereden. Verder een zeer geslaagde herfstdag :thumbup:
Ik heb vanaf m'n auto bij Brunnchen wel een rode auto langs zien komen die een gigantisch rookgordijn ophing, maar wat voor auto het was kon ik van die afstand niet zien.

Ik was meteen bang voor olie, heb al eerder zo'n verhaal meegekregen van een rookgordijn die niet wenste te stoppen en daardoor een aantal ernstig gecrashed waren. En idd, toen ik ging kijken kon er niet 1 auto meer normaal door de bochten. Ze kwamen al vanaf Eschbach zwabberend naar beneden, hoe langzaam ze ook reden. 1 is op het rechte stuk van Brunnchen gespind, even later zelfs 1 daar in de vangrail. Ben meteen naar Wippermann omhoog gelopen om te kijken of daar al iemand stond te vlaggen. Toen ik bij Eschbach liep spinde er een Civic die ook net de vangrail niet raakte. Gelukkig stond er bij Wippermann al een gele vlag, zoniet dan had ik de Stresi gebeld. Daar lag ook die motor, waarvan die kerel (gelukkig) zo op het oog lichamelijk niks mankeerde.

Maar, jij zegt tot einde Pflanzgarten-1? Ik heb de strooiwagen maar tot einde Brunnchen zien gaan en keerde daar weer om...

Luc Bruikman schreef: Hier vlak voor stond nog een oude gele porsche in de berm met een flinke deuk in de voorkant , die deuk ik niet eerder had gezien. Motor-rijder stond langs de kant bedroefd te kijken naar z'n motor , ding was goed kapot.
Had die gele toch schade? Dat kon ik vanaf de parkeerplaats niet zien... Heb die gele daar op z'n gemakje zien parkeren dus leek erop datie motorpech had.

Hier wat pics...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

De 2 rondjes die ik nog op m'n kaartje over had van m'n vorige bezoekje heb ik gelukkig nog wel op kunnen rijden, en heb dat stuk waar de olie lag maar even rustigaan gedaan :) De rest ging erg lekker :df:

Madness schreef:Jullian Smith driftend over de ring :hosanna:

http://i449.photobucket.com/albums/qq21 ... ring/1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i449.photobucket.com/albums/qq21 ... ring/2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i449.photobucket.com/albums/qq21 ... ring/3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i449.photobucket.com/albums/qq21 ... ring/4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb hem ook langs Brunnchen zien komen :D wat een prachtig geweld :clap: :thumbup:
Helaas had m'n camera toen net even de gekke 5 minuten dus heb hem niet op de plaat kunnen zetten. Maar zo mooi als deze had ik ze toch niet kunnen maken.

M'n 2 ritjes hebben iig wel mooie platen opgeleverd, veel dank voor de fotografen 8) :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KW op 06 nov 2009, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

BugsM

Bericht door BugsM » 06 nov 2009, 21:03

Was inderdaad behoorlijk glad dat stuk. Alleen ik merkte einde wippermann dat er iets niet klopte, dus waarom rijden mensen dan toch nog zo hard, dat ze in brunnchen de vangrail in gaan? Het spoor was ook duidelijk zichtbaar...

Rnd

Bericht door Rnd » 07 nov 2009, 09:46

Gisteren getwijfeld om te gaan. Uiteindelijk toch in de auto gestapt richting ring.

De doorgewinterde DF-er heeft al gelezen dat ik 21 augustus mijn eerste 3 rondjes gereden heb. Dat was met m'n daily BMW die daar dus niet echt geschikt voor was. Wel het ringvirus een beetje te pakken en vandaar de STI hiervoor aangeschaft.

Gisteren was dus de grote dag. Beetje risico genomen, want het had ook kunnen regenen en dan was ik niet de baan op gegaan. Gelukkig was het perfect.

Baan was zo goed als leeg en ik heb twee keer 4 rondjes gereden, waarbij ik vaak meteen weer doorreed voor de volgende ronde. Echt waanzinnig gaaf. Laatste rondje begon ik aardig het gevoel te krijgen en ging het al redelijk hard.

Baan was 's-ochtends nat en tricky geweest hoorde ik van een vriendelijke amerikaan die er toevallig ook met een STI was, maar toen ik kwam waren de ideale lijnen droog. Ideale lijnen waren hierdoor mooi aangegeven, erg handig om te oefenen. Met een lege baan kan je je veel beter op je eigen rondjes concentreren en de borden goed lezen. Die borden geven goed inzicht in wat de gevaarlijk bochten zijn.

Ik ben nog een rondje met die amerikaan gestart, maar die was me na vier bochten al kwijt (veel meer ervaring). Is ook niet handig om proberen bij te blijven, want de kans is dan groot dat ik in de vangrail eindig.

Fotootjes:

Om 13:00 uur aangekomen op een bijna lege parkeerplaats:

Afbeelding

Afbeelding

Naast de andere amerikaanse STI (300pk, 2,5 liter). Het is een import van een amerikaan die in Duitsland werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijkt wel dat de STI voor dit soort werk is gemaakt. Het ding komt heel betrouwbaar over op de ring. Ik hoop dat dat zo blijft. Volgens de amerikaan is het haast niet stuk te krijgen en ik moet zeggen dat ie er aardig mee liep te rammen.

Groeten,

Arnoud

JP

Bericht door JP » 07 nov 2009, 15:49

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 07 nov 2009, 16:10

Zo'n T1 wil ik ook wel!

JP

Bericht door JP » 07 nov 2009, 16:20

Afgelopen zondag;

Afbeelding

:thumbup:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 07 nov 2009, 17:55

Mja die is er wel vaker.. woest apparaat hé :)

Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 07 nov 2009, 18:04

Volgens mij raakt ie daar toch echt goed de grond :shock:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 nov 2009, 18:23

Der zit volgens mij een rubberen randje onder om eea af te vangen, maar hij zal vast wat strepen aan de onderkant hebben staan.

KW

Bericht door KW » 07 nov 2009, 18:30

Zit ook een lekker V8 geluidje in, heb er nog naast gestaan toen hij op de Parkplatz een pekkie zocht. Bruut apparaat ja.

Edit: ah ring-bilder heeft z'n site ook geupdate, en nog een mooie van mij gevonden :)

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 08 nov 2009, 01:50

KW schreef: Edit: ah ring-bilder heeft z'n site ook geupdate, en nog een mooie van mij gevonden :)
Als je alle foto's van die frikandel nou eens lekker in een eigen voorsteldraadje zet ipv ze overal maar neer te flikkeren, komen de mensen die ze niet willen zien ze wat minder tegen en voldoe je ook nog aan de basisregels van het forum..... :idea:

Best knap trouwens dat er al 30 van je 40 posts gewist zijn. 75% is best knap!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 nov 2009, 09:46

Dat blauwe monster is inderdaad bruut, komt echt een heerlijk geluidje uit. Gaat ook aardig hard trouwens, toen ik meereed met een maatje van mij zat ik constant in de spiegels te kijken of er iets aankwam. Lette even niet op en ineens blies dat monsters ons voorbij :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 nov 2009, 01:54

Dat apparaat ligt wel erg laag ja :shock:

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 10 nov 2009, 09:43

Oude foto van 2 jaar geleden.

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 10 nov 2009, 16:41

Ring was vandaag gewoon open. Morgen ook en donderdag ook. Beetje afgang voor de mensen die dit in twijfel trokken paar weken terug 8)
Mittwoch, 11.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr
Touristenfahrten (Nordschleife)
Ik ga dus morgen naar de ring in elk geval. Nog meer mensen van hier ?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 nov 2009, 17:48

Macboy schreef:Ring was vandaag gewoon open. Morgen ook en donderdag ook. Beetje afgang voor de mensen die dit in twijfel trokken paar weken terug 8)
Mittwoch, 11.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr
Touristenfahrten (Nordschleife)
Ik ga dus morgen naar de ring in elk geval. Nog meer mensen van hier ?
Ik was één van die personen die het in twijfel trok gebaseerd op het verleden :) Deels terecht (kijk maar naar za. 14e die nu in ene keer weg is gevallen), maar deels onterecht (gelukkig)

Hoop voor je dat de baan wat droger is dan vandaag. Have fun morgen :thumbup:

NielsH

Bericht door NielsH » 10 nov 2009, 17:53

Afbeelding

Is al weer van Augustus, Air Marcel :wink:

JP

Bericht door JP » 10 nov 2009, 17:54

Morgen de 11e zal wel druk worden met die feestdag in Frankrijk. is morgen Belgie ook niet dicht..?

begrijp ik nu dat komende zaterdag geen TF is....? if so, hoe gaat dat met de DF ringtraining (waar ik overigens niet bij ben, maar gewoon zaterdag nog wat Ring-km wou maken)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 nov 2009, 18:01

JP schreef:Morgen de 11e zal wel druk worden met die feestdag in Frankrijk. is morgen Belgie ook niet dicht..?

begrijp ik nu dat komende zaterdag geen TF is....? if so, hoe gaat dat met de DF ringtraining (waar ik overigens niet bij ben, maar gewoon zaterdag nog wat Ring-km wou maken)
Komende za. de 14e is er volgens de lijst met openingstijden van de Ring GMBH inderdaad geen TF. Hebben ze weer eens op het laatste moment geschrapt :evil:
Hoe ze dat doen met de DF Ringtraining? Zie desbetreffende topic lijkt me ;)

Plaats reactie