lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 16:48

Elise schreef:voor Rene :wink:

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen: ja die kende ik...gaaf he, hoe dat ding springt bij de sprint...moet ik denken aan die supesnelle speedster op Assen :df: zonder drama hoppa snelste tijd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 nov 2009, 17:03

Ik denk alleen wel dat het grensgebied van zo'n auto heel erg klein wordt met zo'n zware zes cilinder in het midden.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 17:09

op de limiet denk ik ook...je hebt een heel goed onderstel nodig, neem aan dat zo'n type motor met een kleine V dus ook wat hoger is en dus het zwaartepunt misschien iets hoger zit...maja misschien wel goed uitgewogen e.d.
volle polle richting en over het scheivlak CPZ zal ff wennen zijn denk ik :df: doch in de video lijkt het aardig voor elkaar.

JP

Bericht door JP » 05 nov 2009, 17:33

Leuk spul opeens op MP;

Lotus Elise Racer;

http://link.marktplaats.nl/293999867

en een leuke witte Elise;

http://link.marktplaats.nl/293075711

Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer.... :whistle: :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 17:45

JP schreef:Leuk spul opeens op MP;

Lotus Elise Racer;

http://link.marktplaats.nl/293999867

en een leuke witte Elise;

http://link.marktplaats.nl/293075711

Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer.... :whistle: :hmmm:
Die racer...centerseat das best uniek (die is echter niet zo mooi)...als destijds de Elise Motorsport het van orgine had toch? maar dit is geen Motorsport of der zit weer een standaard elise body op vanwege schades.... :hmmm: en originele motorsport is namelijk vrij prijzig...

die zwarte als alles klopt en voor die prijs is voor een NL prijs leuk geprijst :thumbup: en nog een lekker ding ook.

hier staan wel een paar mooie motorsport elise's...wel erg prijzig :hammer:

http://www.wirewheel.com/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 05 nov 2009, 17:52

6 cilinder geluidje is ook wat waard hoor betreffende de r32 conversie. Denk dat er ook nog heel veel rijplezier uit valt te halen en dat het dicht bij de standaard Elise beleving ligt.

Wat betreft de zwarte Elise R is het inderdaad een leuke prijs JP. Moet de auto je verder wel bevallen. Ik vond de standaard 192 pk te saai en dat zat in de beleving. Met supercharger ben je zoweer 5 mille extra kwijt en dan praat je toch weer over hele andere prijsregionen dan waar ik mijn auto voor gekocht heb. Overigens vraag eens na waarom er geen airbagstuur in zit, ben ik wel benieuwd naar.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 nov 2009, 18:04

De R32 conversie weegt overigens 833 kg mochten mensen mijn eerdere bericht in een ander topic niet gelezen hebben :mrgreen:

Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 18:17

Ruben schreef:De R32 conversie weegt overigens 833 kg mochten mensen mijn eerdere bericht in een ander topic niet gelezen hebben :mrgreen:

Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.
R32 conversie 833kg? waarop S2 longroof of de S1...

833kg en 300pk is natuurlijk dik kicke als je dat geluidje hoort in dat filmpje gaat dat wel van kiet...maja wie bouwt zoiets? JSD in dat filmpje?
en het zag er redelijk vol uit, hoe zit dat met de warmte en kleine kofferruimte...moet je dat deel opgeven?

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 18:23

1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.

Dat VAG spul hoort niet in een Lotus. ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 05 nov 2009, 18:32

Kofferruimte is weg, maar daar koop je geen Lotus voor. Onderstel is volledig afgesteld, zal dus aardig uitgewogen zijn. Kan me niet voorstellen dat het slecht rijdt. Ik heb het over de betreffende auto Rene als ik het over 833 kg heb.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 18:44

Ruben schreef:Kofferruimte is weg, maar daar koop je geen Lotus voor. Onderstel is volledig afgesteld, zal dus aardig uitgewogen zijn. Kan me niet voorstellen dat het slecht rijdt. Ik heb het over de betreffende auto Rene als ik het over 833 kg heb.
Das toch netjes...neem aan dat er behoorlijk wat wijzigingen zijn aangebracht wat hem sowieso iets zwaarder maakt her en der...gaaf dus.

@Youp, ja dat is zo...300<.325pk in zo'n honda met SC is wat meer "normaal" echter R32 is wel een apart beest, is ook weer iets bijzonders en interessant.

zou wel een test willen zien tussen zeg de 280<>300pk yota en de 300<>325pk Honda en de duratec 275pk en de audi 270<>330pk versie niet alleen qua handeling maar ook geluid en beleving van...en natuurlijk snelheidsgevoel.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 19:02

Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...

Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..

Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding. :)

-edit-

IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 19:26

Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...

Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..

Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding. :)

-edit-

Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?

trouwens Lotus komt straks met een Exige V6 waarschijnlijk :lol:

http://www.leftlanenews.com/lotus-exige-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eneuh vergeet niet die GT1 Elise met dikke Chevy V8 :hosanna:

maar begrijp je wel 8)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 nov 2009, 21:57

Youp schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.

Honda ook niet :wink:
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..

Youp

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 23:47

GTRene schreef:
Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...

-edit-

Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?

trouwens Lotus komt straks met een Exige V6 waarschijnlijk :lol:

http://www.leftlanenews.com/lotus-exige-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eneuh vergeet niet die GT1 Elise met dikke Chevy V8 :hosanna:

maar begrijp je wel 8)
Het is opzich goed ontwikkeld, maar de basis is slecht. Waarom? Het moet compact én goedkoop zijn. Compromissen wil je niet in een "sportwagen". Niet op dit niveau... Just my 2 cents. :)

-edit-

En dan heb ik het over het hele "VR" en "W" principe.
Laatst gewijzigd door Youp op 05 nov 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Youp

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 23:49

Hans GP schreef:
Youp schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.

Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.

allen

Bericht door allen » 06 nov 2009, 00:09

Zo heb je gewoon gelijk een leuk blok in een leuke lightweight

Afbeelding

http://www.pistonheads.com/sales/1324008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Verdomd jammer dat dit niet gewoon voor 25k te koop is. :bag:

Youp

Bericht door Youp » 06 nov 2009, 00:17

En jammer (voor de minder welvarenden onder ons.... :oops: ) dat het niet als daily te gebruiken is... :P

GTRene

Bericht door GTRene » 06 nov 2009, 00:40

voor z'n soort wel een hele mooie, komt ook goed op de foto's...maar sinds ik hem in het echt heb gezien...nope niet men soort, doch zo op de foto denk ik wow :mrgreen: en 300pk in zo'n ding loopt wel...en denk nog frisser? als de sigaar :roll:

Youp

Bericht door Youp » 06 nov 2009, 00:59

Ik heb zo'n ding al een keer in België op circuit Zolder gezien nog voordat ik een rijbewijs had... (Oké, ik ben nog niet zo oud, maar dan hebben we het toch over 6 of 7 jaar geleden ;)) Zal wel een Atom 1 geweest zijn met als kenteken: ZOOOF.... Toen vond ik het al een machtig apparaat! 8)

Hans R

Bericht door Hans R » 06 nov 2009, 07:53

Youp schreef:
Hans GP schreef:

Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.
Alleen een klein nadeel.. de aandrijfas kan het niet aan want die zit er iets scheef voor, dag betrouwbaarheid, nee ik hou het origineel Lotus heeft dat ding goed doordacht er rijden genoeg Exige's S1 rond met meer 100000 mile op de klok, iedereen zit elkaar bang te maken, natuurlijk is er wel eens wat en dat heeft elke engels auto het is echt niet zo als jij een Honda motor heb dat er niks meer stuk gaat en dat die zo betrouwbaar is als Beatrix bij Claus was (wat een vergelijking eigenlijk :lol: )

Emiel

Bericht door Emiel » 06 nov 2009, 08:06

Honda en aandrijfassen is ellenlange discussie. Op de S2 werkt het weer wel omdat ze sterkere wiellagers en dergelijke hebben ( Opel ) , dus of het dan echt iets met aandrijfassen te maken heeft. Toch wil ik dolgraag een S1 Exige met honda of duratec blok. Liever als met een k serie.

Maar de PG1 versnellingsbak die op de Kserie zit is van Honda, en dat die zelfs het duratec vermogen volhoud zegt wel iets. Duratec lijkt op dit moment echt de beste oplossing. Duratec lijkt denk ik ook meer op Kserie qua motor karakter als de hoogtoerige Honda.

Maar ik zou niks swappen zolang de Kserie heel blijft of simpel te repareren is, als het TE word, dan pas swappen. K serie is gewoon fijn blok om mee te rijden :thumbup:

Hans R

Bericht door Hans R » 06 nov 2009, 08:08

+1 :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2009, 13:27

Best bijzonder deze special Esthi 3.4 (staat voor kg/pk) Lotus Elise voor eigenlijk een koopje...wel iets lichte schade voor wat ingescheurd ofzo.

maar 26.600,-euro is natuurlijk heel goedkoop voor een LHD Esthi waar er schijnbaar maar 1 van is...alleen lastig als je echt schade krijgt aan de carros.
Die einzige 3.4 die es gibt. Gebaut von Brandes & Dschüdow , 2. Hand

100%iges Einzelstück und Prototyp für eine geplante Kleinserie.

Einzelheiten und Bilder via google. Sucheingabe Lotus Eshti. Es gibt diverse Bilder und technische Daten. Verkauf erfolgt im Kundenauftrag!

"Frontstoßfänger" eingerissen!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Weitere Details gerne am Telefon 0170-5606536
06155/8742-57
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

het mooie is ook dat de achterkant naar boven kan net als die bij de audi V6 turbo Esthi (2.4)

ik heb der nog een mooie folder van van Esthi....bijzonder en zeer zeldzaam deze auto's.

daar past ook een duratec of honda SC in :mrgreen:

Afbeelding

hardtop erop en je hebt een stoere brede sportwagen.

Afbeelding

Afbeelding

lekker breed :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2009, 13:52

paar lichtgewicht koopjes in NL op NL kenteken

Lotus Elise 111R 2005 26.950,-euro NL kenteken wel RHD

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Lot ... =44&pos=39" onclick="window.open(this.href);return false;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opel Speedster 2.2 Targa 2001 Rood 16.900,-euro LHD lijkt me een koopje en leuke tracktool/daily :df:

http://link.marktplaats.nl/262996035" onclick="window.open(this.href);return false;

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mk Indy zx12R - 2008 - prijsverlaging 15.500,-euro das en koopje LHD in NL gebouwd? anyway very rap :mrgreen:

http://link.marktplaats.nl/286915734" onclick="window.open(this.href);return false;

stoer ding :df: wel helm op want geen ruit :mrgreen: lekker fris :nah:

Plaats reactie