Aangezien mijn antieke wagenpark me momenteel danig in de steek aan het laten is ( ) en ik de komende week toch écht naar mijn werk moet zit ik er aan te denken een week (of 2, als ik 'm niet klaar krijg) een auto te huren. Comfort is irrelevant, lage km-prijs is alles (ik moet er ongeveer 900 km mee rijden per week).
Tips zijn aardig welkom, en het hok moet ergens in het oosten van het land (Twente) af te halen zijn.
Vergeef me Gerdinand. Ik geniet nu zo erg omdat ik nooit meer vergeet dat je zei dat het de sport was zo goedkoop mogelijk te rijden. Je rijdt een cabriolet en een Japanner met de betrouwbaarheid van een Italiaan... :twisted:
Wat scheelt is dat de gemiddelde italiaanse auto betrouwbaarder is dan jou engelse kitcar :fy: . An sich is ie niet onbetrouwbaar als in niet willen lopen, het is meer zo ellendig dat je 'm nergens kunt neerzetten zonder een lokale milieuramp te veroorzaken door vloeistoflekkages .
Polo diesel >7dg km vrij kost 51,-/dg = 14dg a 715,- Goedkoopste is een Fox benzine en kost voor die periode 500,- maar onder de streep met 1000km in de week ben je net zo duur uit met een Polo diesel denk ik.
Denk dat je beter gewoon een klein oud hok kunt kopen (iets in de trant van een starlet of een civic). Die lopen als je je beheerst 1:16 en kosten geen zak in aanschaf meer (zeker de Honda, Toyota's blijven nog steeds redelijk geld opbrengen) en als je een beetje een goeie koopt heb je de eerst komende 20000km geen kosten.
Off-topic: wel een interessant onderwerp. Hoe goedkoop kun je autorijden?
Ik zou ook gewoon een auto voor een paar centen kopen. Vaak zijn ze klein en licht, dus de verbruikskosten vallen ook prima mee. Met een beetje geluk verpats je hem ook nog met winst 8)
Een auto huren lijkt me per definitie geen goedkope optie.
Dat had ik ook bedacht, maar postkantoren/verzekeringskantoren dicht, en maandag heb ik gewoon in Veldhoven cursus om 9 uur, net zoals dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. En da's momenteel 180 km verderop. Verder is de verwachting dat de auto ook nog wel een keer weer klaar is, dus het is echt een oplossing voor een week, of 2 weken.
Ik heb half jaar geleden een Peugeot 106 1.0 gekocht voor 500,- EU.
Kost 15,- houderschapsbelasting per maand, 15-, EU verzekering en loopt 1:18.
Ben 'm inmiddels zat want het is wel érg basic, maar is wél goedkoop rijden.
Dat misschien een optie?
En je kunt 'm ook weer verkopen daarna, misschien wel voor dezelfde prijs als waar je 'm voor koopt.
Vandaag bij 'oostlease' een seat inca opgehaald. Kost voor een week 100E, en gezien het feit dat ze maar een dorp verderop zaten en het een diesel is vond ik dat best schappelijk. Verwacht dat op het brandstofvlak de besparing overigens een deel van de huurprijs verdedigd. Volgend weekend moet onder normale omstandigheden de eigen daily het wel weer doen. Vind zulke caddy-achtigen om onduidelijke redenen altijd wel humor, kwam er met een grijns uit bij thuiskomst. Zal over een week ook wel weer weg zijn.
Geen belang bij die tent verder, maar enige tijd terug hebben wat vrienden een dag zo'n kilometervrij hok gehuurd om 'm een dag later in te leveren met een schamele 2000km extra op de teller en daar stond men op zijn zachtst gezegd wel even van te kijken