Iedereen al gestemd?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Hans

Bericht door Hans » 23 nov 2006, 12:56

Hielke schreef:[Ze blijft een lekker ding natuurlijk 8)
Even voor de beeldvorming. :twisted:

[img:201:150]http://www.novatv.nl/uploaded/bio_foto/halsema.jpg[/img]

[img:180:167]http://content.answers.com/main/content ... ration.jpg[/img]

[img:100:150]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 47471d.jpg[/img]

Maar even serieus,
Hielke schreef:Zelf heb ik PvdA gestemd
Wat verwacht je van die partij? Ik zelf ztem ook altijd een beetje met mijn auto hart, aangezien ik dat een warm hart toe draag en de infrastructuur hier niet echt optimaal is. (En omdat ik tegen km heffing ben)
Laatst gewijzigd door Hans op 23 nov 2006, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2006, 12:56

Tristan schreef: Blijf het ook eeuwig zonde vinden dat Wiegel zich niet verkiesbaar heeft gesteld. Hij had het bijna gedaan, maar zijn gezin was erop tegen.
Zoveel gezin heeft die niet meer volgens mij. :oops:

Maar idd. Wiegel of Verdonk hadden ze veel meer stemmen opgeleverd. Rutte is niet slecht maar geen killer.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 12:58

Wiegel komt redelijk over het paard getild over.

Verdonk was de beste lijsttrekker geweest, blijkt ook wel als 60% van de stemmen naar haar gaan en 38% naar Rukke :lol: Trek je conclusies meneer Rukke :wink:

Hans

Bericht door Hans » 23 nov 2006, 13:00

partyondude schreef:Verdonk was de beste lijsttrekker geweest, blijkt ook wel als 60% van de stemmen naar haar gaan en 38% naar Rukke :lol: Trek je conclusies meneer Rukke :wink:
Ik was al op zoek naar die cijfers (voorkeurstemmen die op de VVD zijn afgegeven) waar heb je die gevonden?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2006, 13:02

Hans schreef:
partyondude schreef:Verdonk was de beste lijsttrekker geweest, blijkt ook wel als 60% van de stemmen naar haar gaan en 38% naar Rukke :lol: Trek je conclusies meneer Rukke :wink:
Ik was al op zoek naar die cijfers (voorkeurstemmen die op de VVD zijn afgegeven) waar heb je die gevonden?
Die worden maandag pas bekend volgens mij.

Dit was het resultaat van een peiling, geen officiële cijfers.

Bram

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 13:04

Hans schreef:
Van een ander forum af gehaald, maar zijn nog geen officiele cijfers :wink:

Anyway, extreem veel zal het vast niet meer gaan verschillen, ben benieuwd of Rutte en de VvD hier iets mee gaan doen.

Hans

Bericht door Hans » 23 nov 2006, 13:05

Rutte moet opstappen, ten eerste omdat de VVD fors verloren heeft en ten tweede omdat Ritta veel meer voorkeurstemmen heeft gehaald.

Bram

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 13:09

Agree [img:20:20]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... /sleep.gif[/img]

De man heeft de uitstraling van een poffertje.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 nov 2006, 13:14

partyondude schreef:Agree [img:20:20]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... /sleep.gif[/img]

De man heeft de uitstraling van een poffertje.
Juist!!

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 13:18

LOL, inderdaad gooien er een paar lekker gefundeerde meningen tegenaan.

Ik vond het heel moeilijk. Moest ik blanco stemmen, uit protest? Moest ik op een partij stemmen die voor zaken staat waar ik het fundamenteel mee oneens ben?

Met mijn autohart zou ik natuurlijk rechts gestemd hebben. Met mijn sociaal hart links. Met mijn portemonne rechts. Met mijn wereldpolitiek hart ook links (ben bv de territoriumdrang ten koste van levensvreugde van de VS flink zat). Enz.

Ik snap dat er voor elk argument dat ik aanvoer ook een tegenargument is. Ik besef dat voor mij 'de rijken' een wat kleinere bevolkingsgroep is dan voor de linkse partijen. Ik besef dat politieke partijen vaak, en in verkiezingstijd zeker, heel andere zaken voorhebben dan het belang van Nederland. Ik besef dat politici die het belang van Nederland voorhebben niet altijd het belang van haar inwoners voorhebben. Welke keuze je ook gemaakt hebt, er kleven altijd nadelen aan. Ik heb zelf voor het eerst van mijn leven PVDA gestemd.

Bram

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 13:18

Nou is dat op zich wel een flauw argument, want JP straalt ook niet veel uit, maar hij en het CDA fixen het op de een of andere manier wel.

Ik was altijd VVD minded, maar kan me niet helemaal meer vinden in hun speerpunten. Vandaar dat ik voor het eerst in mijn leven CDA gestemd heb.

Stemmen blijft altijd een kwestie van plussen en minnen, wikken en wegen, compromissen sluiten.
Laatst gewijzigd door Bram op 23 nov 2006, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 nov 2006, 13:19

Rutte moet weg, en Bos ook, -10 zetels, in de peiling een 1/2 jaar geleden 50; blijft zitten met 32........................."hij loopt niet weg voor zijn verantwoordelijkheden" zo wordt dat nu vertaald met lekker blijven zitten waar je zit.........................OPSTAPPEN, en RAP een beetje...............zo dat lucht op (of het helpt is weer wat anders)

Wat Wouter wil...............................nou die heeft niet zo veel meer te willen........................Kinderen die wat willen, krijgen wat voor de billen......................das dus gebleken.................................

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 13:21

Ik ben het trouwens ook helemaal met Peter eens: Wat een onzin dat een stem op Wilders 'slecht' zou zijn, en een stem op SP 'goed'. Probeer nou eindelijk eens wat van elkaars ideëen te leren, ipv je in je eigen ideëen in te graven omdat dat politiek beter uitkomt, of omdat je dat sterker oogt.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 nov 2006, 13:24

partyondude schreef:
Wilbert schreef:Mijn mening!! Waarom wordt de SP groot in dit land omdat alle klaplopers in dit land op hem hebben gestemd. Reden waarom mensen op SP stemmen is dat Meneer JAN beter sinterklaas genoemd kan worden. Die man gaat al gelijk met geld strooien of dat het niks is. Wie zijn daar de pineut van de klaplopers zelf. Na vier jaar links mag rechts weer de shit op gaan ruimen en waar gaan ze dan eerst in hakken de mensen die geld krijgen voor niks te doen...
Lekker gefundeerde mening :?

Je hoeft niet een klaploper, arm of minder hoog opgeleid persoon te zijn om SP te stemmen. SP heeft ook een hoop PvdA stemmen gekregen, das wel duidelijk. Lijkt me sterk dat er anderhalf miljoen klaplopers even SP gestemd hebben, zou een iets te grote toevalstreffer zijn. Dit is gewoon een signaal.

Zoals veel centrum linksen verder naar links zijn uitgeweken, zo zijn de centrum rechtsen die VVD stemmen verder naar rechts uitgeweken.
Alle stemmen die hij gehaalt heeft zijn van mensen die niet slim zijn en alles geloven wat ze voorgehouden wordt. Mensen wat de SP wil bereiken gaat niet lukken dat kost ons land zo veel geld dat wij straks allemaal aan de geeuwhonger liggen. Huizen die niks meer waard zijn geen dikke auto meer voor de gene die hier een eigen bedrijf hebben net zo als ik dan kunnen we geen boetrham meer verdienen en moeten wij mensen op straat schoppen dat is toch niet wat dit wil. Kijk even naar de afgelopen 4 jaar eerste puinhoop opgeruimt en daarna weer aan het opbouwen gegaan en wat hebben zie je meer mensen hebben een baan minder staatsschuld enz..

Bram

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 13:25

Inderdaad.

Als je het zo stelt, zijn 26 SP zetels feitelijk 'erger' dan de 9 zetels voor Wilders [img:20:20]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... /sleep.gif[/img]

Bram

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 13:28

Wilbert schreef:
partyondude schreef:
Wilbert schreef:Mijn mening!! Waarom wordt de SP groot in dit land omdat alle klaplopers in dit land op hem hebben gestemd. Reden waarom mensen op SP stemmen is dat Meneer JAN beter sinterklaas genoemd kan worden. Die man gaat al gelijk met geld strooien of dat het niks is. Wie zijn daar de pineut van de klaplopers zelf. Na vier jaar links mag rechts weer de shit op gaan ruimen en waar gaan ze dan eerst in hakken de mensen die geld krijgen voor niks te doen...
Lekker gefundeerde mening :?

Je hoeft niet een klaploper, arm of minder hoog opgeleid persoon te zijn om SP te stemmen. SP heeft ook een hoop PvdA stemmen gekregen, das wel duidelijk. Lijkt me sterk dat er anderhalf miljoen klaplopers even SP gestemd hebben, zou een iets te grote toevalstreffer zijn. Dit is gewoon een signaal.

Zoals veel centrum linksen verder naar links zijn uitgeweken, zo zijn de centrum rechtsen die VVD stemmen verder naar rechts uitgeweken.
Alle stemmen die hij gehaalt heeft zijn van mensen die niet slim zijn en alles geloven wat ze voorgehouden wordt. Mensen wat de SP wil bereiken gaat niet lukken dat kost ons land zo veel geld dat wij straks allemaal aan de geeuwhonger liggen. Huizen die niks meer waard zijn geen dikke auto meer voor de gene die hier een eigen bedrijf hebben net zo als ik dan kunnen we geen boetrham meer verdienen en moeten wij mensen op straat schoppen dat is toch niet wat dit wil. Kijk even naar de afgelopen 4 jaar eerste puinhoop opgeruimt en daarna weer aan het opbouwen gegaan en wat hebben zie je meer mensen hebben een baan minder staatsschuld enz..
Waar in hemelsnaam baseer jij op dat SP stemmers niet slim zouden zijn?

Gisteren toevallig naar het publiek gekeken bij 1NL en Wilders? Sommigen daarvan zagen er ook niet al te snugger uit. Voetbalsjaaltjes, bierbuiken en flink aan het tikken.

Mensen over een kam scheren en daarbij vooroordelen gebruiken is wel zo makkelijk en o zo gevaarlijk. En vooral niet zo snugger :wink:

Feiten, daar draait het om.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 nov 2006, 13:28

"Jan Marijnissen grote verliezer

Gepubliceerd op donderdag 23 november 2006

- COLUMN -
Ja, dat is een verrassende conclusie, hè? Jan Marijnisen verliest! Niet echt natuurlijk. Hij won bij de stembus immers met klinkende cijfers. Klein links werd groot links. Maar als het om de politieke macht gaat verloor hij inderdaad.

Marijnissen heeft in lange campagne-maanden immers betoogd dat het echt ánders moet in Nederland. En dat gaat nu niet gebeuren. Het CDA verloor, maar bleef de grootste. De volgens de SP a-sociale Jan-Peter Balkenende is in een nieuw kabinet opnieuw premier.

Wat zou het uit puur democratisch oogpunt mooi zijn als de grote winnaars van gisteren (Marijnissen en Wilders) de kans kregen om hun extreme denkbeelden te toetsen aan de weerbarstige verantwoordelijkheden in een kabinet.

Nu ziet het er naar uit dat verliezers (PvdA en CDA – samen dertien zetels verlies) na een tergende kabinetsformatie de centrale plaats krijgen in de nieuwe regering. Leve de nederlaag! De macht aan de verliezers!

Het scenario dat ik eerder in mijn column over ‘politieke versnippering’ besprak is helemaal uitgekomen.

Smakeloosheid
Rita Verdonk fantaseerde een beetje harteloos over Jan Marijnissen onder de tram. Dan verschrompelt de SP. Even los van de smakeloosheid van zo’n uitspraak had Verdonk strategisch geen ongelijk. Je kunt een stap verder gaan. Zonder Jan Marijnissen was Wouter Bos misschien premier geworden. De winst van de SP kwam immers voor een flink deel van de PvdA.

Nu stond de beteuterde Wouter Bos zwaar te balen als de grote verliezer. Zonder de SP was zijn PvdA met een beetje mazzel de grootste partij geworden. Daarom is Jan Marijnissen niet alleen overtuigende winnaar maar tegelijk ook sippe verliezer. Zijn ideaal voor een echt linkse aanpak van de grote sociale problemen van Nederland is mede door deze uitslag ver weg.

Zo’n links beleid is immers veel beter uit te voeren met een PvdA-premier dan met een CDA-voorman. Als links echt eensgzind was opgetrokken had niet Wouter maar Jan Peter verslagen in de hoek gezeten. Zo bekeken is het sterk verdeelde links de echte verliezer van 22 november.

Polderig kabinetje
Als klein-links klein was gebleven en groot-links groot, hadden ze ter linkerzijde woensdagavond feest kunnen vieren:
1. Dan was premier Balkenende uit Het Torentje gejaagd,
2. PvdA-leider Wouter Bos misschien formateur en premier geworden
3. had regeringsdeelname van de triomferende SP voor de hand gelegen
4. en was Jan Marijnissen wellicht vice-premier geweest.

Hoe nu verder? Laten we het er op houden dat met deze uitslag geen solide regering te vormen valt. Er zal wel een of ander polderig kabinetje uitrollen dat moeizaam voortploetert naar een eindstreep die vast geen vier jaar weg ligt. Vervroegde verkiezingen in 2008. Daar gok ik op.

Dan krijgen we verkiezingen die echt beslissend zijn voor de politieke toekomst van Nederland. Gaat de groei aan de linkse en rechtse rand van het politieke spectrum door? Dendert Marijnissen door? Blijft Wilders angst en onvrede verzilveren? Dat gaat dan opnieuw ten koste van de grote partijen in het midden. De kans daarop is niet gering. Want wie wil na zo’n kwakkel-kabinet nog op die grote partijen stemmen? De ontkiemde linkse en rechtse onvrede zal alleen maar verder groeien.

Wie weet, gaat die Jan Marijnissen nog eens écht de verkiezingen winnen.

Charles Groenhuijsen"

bron: planet.nl

zoiets had ik ook al in de gedachten wat CG hier zegt...

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 13:44

tja, daar heeft Groenhuijsen volgens mij wel gelijk in. Hetzelfde geldt ook (maar dan in mindere mate) bij rechts.

Alhoewel ik de termen links en rechts totaal verouderd vind. SP, GL en zeker PVDA zijn in vergelijking met vroeger nauwelijks meer links te noemen. Maar ja, het praat wel makkelijk, hè.

Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.

Kijk, als je het zo opschrijft kan zelfs onze Stefan het ineens begrijpen! :twisted:

:wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 nov 2006, 13:45

Wilbert schreef:Alle stemmen die hij gehaalt heeft zijn van mensen die niet slim zijn en alles geloven wat ze voorgehouden wordt. Mensen wat de SP wil bereiken gaat niet lukken dat kost ons land zo veel geld dat wij straks allemaal aan de geeuwhonger liggen. Huizen die niks meer waard zijn geen dikke auto meer voor de gene die hier een eigen bedrijf hebben net zo als ik dan kunnen we geen boetrham meer verdienen en moeten wij mensen op straat schoppen dat is toch niet wat dit wil. Kijk even naar de afgelopen 4 jaar eerste puinhoop opgeruimt en daarna weer aan het opbouwen gegaan en wat hebben zie je meer mensen hebben een baan minder staatsschuld enz..
Dat is ook zo'n Mantra Wilbert dat helemaal nergens op gebaseerd is. Als de verkiezingen een jaar geleden, voor het economische herstel, hadden plaatsgevonden dan was de PvdA de grootste partij geworden en hadden zowel CDA als VVD klop gekregen. Het gaat met het land beter omdat het met de wereldeconomie beter gaat. En het mag dan met het land wel beter gaan, maar met de kleine beurs gaat het zeker nog niet beter. En vandaar dat de SP nu zoveel succes geboekt heeft. Onder Balkenende en Zalm is het zuur zuurder geworden dan eigenlijk noodzakelijk was. Er zijn economische wetmatigheden zat die uitleggen dat in tijden van recessie het de staat is die door uitgaven de motor draaiende moet houden. In zulke tijden laat het bedrijfsleven het altijd als eerste afweten om dan wanneer het beter gaat met de eer te willen strijken. Al dat geprivatiseer van de publieke sector is op de lange duur funest. Ipv efficiëncy en lagere prijzen krijgen we uitval, storingen en hogere prijzen. Je moet er niet aan denken wat er met de electriciteitsvooziening, openbaar vervoer, media en zorg gebeurt als het echt eens tegenzit. Het gaat te ver om nu hier een verdieping te zoeken maar ik ben voorstander van een sterke staat.

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 23 nov 2006, 13:50

Marc schreef:tja, daar heeft Groenhuijsen volgens mij wel gelijk in. Hetzelfde geldt ook (maar dan in mindere mate) bij rechts.

Alhoewel ik de termen links en rechts totaal verouderd vind. SP, GL en zeker PVDA zijn in vergelijking met vroeger nauwelijks meer links te noemen. Maar ja, het praat wel makkelijk, hè.

Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.
Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts. Links. Rechts.

Kijk, als je het zo opschrijft kan zelfs onze Stefan het ineens begrijpen! :twisted:

:wink:
Alle smileys ten spijt, zit die zich in Dld helemaal rot te lachen om de kermis.

Hielke, die sterke staat hebben ze hier al eens geprobeerd, toen in Rusland, toen in China, toen in Noord Korea. Was niks, is niks, wordt niks.

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 13:54

Ja, een kermis is het inderdaad. Ik kan me dus goed voorstellen dat je in een deuk ligt in Dld. Maar goed, wanneer zijn daar de verkiezingen??

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 23 nov 2006, 13:56

De 'Große Koalition' olv Frau Merkel zit gisteren precies een jaar.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 nov 2006, 13:58

partyondude schreef:
Wilbert schreef:
partyondude schreef: Lekker gefundeerde mening :?

Waar in hemelsnaam baseer jij op dat SP stemmers niet slim zouden zijn?

Gisteren toevallig naar het publiek gekeken bij 1NL en Wilders? Sommigen daarvan zagen er ook niet al te snugger uit. Voetbalsjaaltjes, bierbuiken en flink aan het tikken.

Mensen over een kam scheren en daarbij vooroordelen gebruiken is wel zo makkelijk en o zo gevaarlijk. En vooral niet zo snugger :wink:

Feiten, daar draait het om.
Ik zeg ook zeker niet dat meneer wilders goed volk trekt! Maar die gaat in mijn ogen niet voor sinterklaas spelen. Dat is wat me tegen staat..

Dus ik mag ook geen mening meer hebben of val ik jou er soms mee aan???

Hielke

Bericht door Hielke » 23 nov 2006, 14:06

Stefan, die Sovjet Staat bedoel ik absoluut niet.

Ik bedoel onze huidige staat. Of om preciezer te zijn de staat van een 10 tal jaren geleden. Energievoorziening, zorg, onderwijs, openbaar vervoer, al die elementaire zaken horen in handen van de staat en nergens anders te zijn. Tegenwoordig maken we 1001 woorden vuil aan de uitwassen van de privatisering van bovenvermelde punten zoals we die de laatste jaren meemaken. Eigen bijdrage, eigen risico, stakingen in het openbaar vervoer, complexe energierekeningen, dure energie, etc. Vroeger hoorde je daar niemand over, dan was het geregeld en goed.

Robin, CG uut Joure kan slecht rekenen. Samen hebben PvdA, SP en GL nog steeds maar 65 zetels. En zonder de SP had Wilders nog veel meer zetels gekregen. De eigenlijke en wezenlijke terugval van de PvdA is misschien wel het grootste taboe dat we nu kennen. De PvdA wordt door autochtone nederlanders als een allochtone partij gezien. Een partij die cultuurrelativisme voorstaat, die aldus moslims "in hun waarde" wil laten en geen concrete voorstellen voor een succesvolle integratie heeft durven doen.

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 23 nov 2006, 14:25

ouders groenlinks gestemd, als ik mocht stemmen; SP :D hoopte nog op een links kabinet maar dat is er niet van gekomen

Plaats reactie