Ik ben Jeroen, 23 jaar. Vooral oldtimerliefhebber. Wat dan ook bleek toen ik mijn eerste auto kocht. Hier maar wat automobiele geschiedenis.
Een Opel Rekord 1700S Coupé "L" van 1965. Helaas nooit mee gereden. Van oktober 2004 tot september vorig jaar gehad.
Aangezien er toch moest worden gereden, nam ik de 325iX Baur TC die op dat moment van mijn vader was. Hij ahd deze wagen in 2003 gekocht voor de mooie dagen. Aangezien hij er op die zomer van 2003 na bijna niet mee reed, besloot hij 'm te verkopen. Ik had uiteraard eerste keus. Voor 2/3e van de aanschafprijs die mijn vader had betaald was ik eigenaar van een bijna unieke E30.
Van de 325iX Baur TC zijn er 93 gemaakt (114 met de automaat-versies erbij). In Nederland zijn op het moment 5 exemplaren. Nieuwprijs toendertijd was een normale 325i cabriolet + een kale 316

Toen moest er voor de winter een winterauto komen. En zo gek als ik ben, een 323i Baur TC gekocht voor 250 euro. Maar aangezien je daar koude voeten in zou krijgen (vloer rot, schutbord rot) maar snel gesloopt:
Dus toen maar heel verstandig iets saais gekocht. Een VW Polo 1.0 coupé voor €450 euro...
Maar mijn vertrouwen was te groot. Vorige eigenaresse bleek niks aan onderhoud te hebben gedaan, dus paar dagen na deze foto's, koppakking eruit. In totaal 5 weken ofzo meegereden, waarvan 2 met kapotte kopppakking.
Maar weer terug naar een bekend, betrouwbaar model. Opel was ondertussen verkocht, dus kon wat meer kosten: €900 bracht mij deze mooie, 2e eigenaar 320i.
Bijna 12.000 km meegereden in een jaar, waarbij ik zomers met de Baur nog wat heb gereden (km of 3000). Op een week na een jaar gehad, werd toch erg duur, al was 't maar vanwege benzineverbruik van +/- 1 op 9.
Dus op zoek naar iets zuinigers (ahum), maar in ieder geval (bijna)belastingvrij. Een '85-er Baur bleek meer kraak dan smaak te bevatten. Toen kwam dit schatje te koop. Charlotte heet ze

Een 315 van januari 1983. Vanavond vertrek ik met mijn studenten OV-kaartje naar Hoorn, om morgenvroeg met deze E21 naar 't Limburgse te rijden.
Gr Jeroen