Iedereen al gestemd?
- Dutch
Ach, jullie hoeven je niet druk te maken over de SP. Ik zie 't er nog wel van komen dat ze als vanouds de oppositie in gaan/moeten, omdat de grootste twee verliezers met de CU in zee gaan. Dat is van alle idiote mogelijkheden gewoon de soepelst te vormen coalitie.
Bovendien zijn al die nieuwe SP-stemmers helemaal niet links. De vroegere LPF-stemmers uit de arme wijken hebben nu voor de SP gestemd, de vroegere LPF-stemmers uit de betere wijken voor Wilders.
Als men een wending naar links had gewild, dan had de grootste linkse partij niet zo dramatisch verloren. Halsema heeft ook niet gewonnen. Is links, maar een intellectueel, die moet 't volk dus niet. Dus volgens mij is Marijnissen vooral gekozen omdat hij een man van het volk is, niet zozeer omdat hij links is.
Eigenlijk is dit een zelfde soort uitslag als in 2002. Zal dus wel weer niet zo lang duren voordat we weer mogen...
Bovendien zijn al die nieuwe SP-stemmers helemaal niet links. De vroegere LPF-stemmers uit de arme wijken hebben nu voor de SP gestemd, de vroegere LPF-stemmers uit de betere wijken voor Wilders.
Als men een wending naar links had gewild, dan had de grootste linkse partij niet zo dramatisch verloren. Halsema heeft ook niet gewonnen. Is links, maar een intellectueel, die moet 't volk dus niet. Dus volgens mij is Marijnissen vooral gekozen omdat hij een man van het volk is, niet zozeer omdat hij links is.
Eigenlijk is dit een zelfde soort uitslag als in 2002. Zal dus wel weer niet zo lang duren voordat we weer mogen...
- Peter Tunissen
Denk het ook Dutch.
Ik erger me trouwens weer alle zeven kleuren van de regenboog aan de hoge heren en dames politici die niet verder komen dan te stamelen dat de opkomst van Wilders zo zorgelijk is.
Alsof een mening van een Wilders-stemmer fout is en die van een SP-stemmer goed. Rot toch gauw op, stelletje nono's van regenten.
Van de andere kant ook wel weer mooi omdat dat soort klunzen juist voor stemmen in die richting zorgen, maar hoe arrogant kun je als politicus zijn om de mening van het volk zorgelijk te vinden. Het ontbreekt nog aan een ja-campagne gelijk die voor de Europese Grondwet om toch maar vooral 'goed' te stemmen.
Ik erger me trouwens weer alle zeven kleuren van de regenboog aan de hoge heren en dames politici die niet verder komen dan te stamelen dat de opkomst van Wilders zo zorgelijk is.
Alsof een mening van een Wilders-stemmer fout is en die van een SP-stemmer goed. Rot toch gauw op, stelletje nono's van regenten.
Van de andere kant ook wel weer mooi omdat dat soort klunzen juist voor stemmen in die richting zorgen, maar hoe arrogant kun je als politicus zijn om de mening van het volk zorgelijk te vinden. Het ontbreekt nog aan een ja-campagne gelijk die voor de Europese Grondwet om toch maar vooral 'goed' te stemmen.
-
Heren,
Ik heb mij zo enorm kápot geërgerd aan mijn mede studenten.
Ik bedoel, je studeert. Je bent begaan met economische Nederland, anders doe je verdomme geen economische studie. En dan ga je SP / PvdA stemmen!!
Vervolgens komt dat rode tu*g met argumenten als ''het is oneerlijk om mensen onder de 27 geen uitkering te gunnen'', ''Balkenende heeft niks goeds gedaan'', '' er gaan mensen dood in verzorgingshuizen en dat is de schuld van Balkenende'' en de winnaar van vandaag '' Rutte is een racist''.
Ik schaam me dood voor die studenten.
Mogelijk sla ik nu een beetje door, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen een linkse gedachtengang goed vinden.
Ik heb mij zo enorm kápot geërgerd aan mijn mede studenten.
Ik bedoel, je studeert. Je bent begaan met economische Nederland, anders doe je verdomme geen economische studie. En dan ga je SP / PvdA stemmen!!
Vervolgens komt dat rode tu*g met argumenten als ''het is oneerlijk om mensen onder de 27 geen uitkering te gunnen'', ''Balkenende heeft niks goeds gedaan'', '' er gaan mensen dood in verzorgingshuizen en dat is de schuld van Balkenende'' en de winnaar van vandaag '' Rutte is een racist''.
Ik schaam me dood voor die studenten.
Mogelijk sla ik nu een beetje door, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen een linkse gedachtengang goed vinden.
- Dutch
En anders manoeuvreert Wilders zichzelf wel in die positie. Begint tenslotte meteen al zélf over een cordon sanitaire terwijl daar nog helemaal geen sprake van is. Zo uit 't Handboek voor de Volksbeweging, dus inderdaad nogal dom van de verontwaardigde bobo's om dat nog te gaan zitten voeden ook...Peter Tunissen schreef:Ik erger me trouwens weer alle zeven kleuren van de regenboog aan de hoge heren en dames politici die niet verder komen dan te stamelen dat de opkomst van Wilders zo zorgelijk is.
Van de andere kant ook wel weer mooi omdat dat soort klunzen juist voor stemmen in die richting zorgen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+ 1Rico v Velzen schreef:Ik hoop 1 ding geen linkse coalitie.
Denk dat we snel weer zullen stemmen, wat er ook van komt, het gaat nooit lang goed. De partij die het minst te vertellen krijgt in de coalitie, trekt zo de stekker er uit natuurlijk, beetje een herhaling van de D`66 strategie......................................................
- Michel P
De spagaat die de uitslag heeft veroorzaakt geeft een ding duidelijk aan, de oude politiek (PVDA, CDA, VVD) en in mindere mate D66 en GL hebben voor de meeste kiezers afgedaan. Dat Balkenende roept dat die gewonnen heeft terwijl het CDA heeft ingeleverd, geeft aan hoe blind de oude politiek is. Ook Bos begon weer te draaikonten door een wit (rood) voetje bij de grote Jan te scoren, om daarmee samen het CDA in de hoek te kunnen drukken... Denk dat CU (geloof en politiek is toch geen combinantie) erg graag eindelijk eens wil regeren, en daar veel voor over heeft. Laten we hopen dat er snel weer verkiezingen zijn. VVD heeft de rekening betaald, door hun marjonet Marc als lijsttrekker te regelen, i.p.v. een vrouw, want dat is not don, in een partij waarde blazerz met gouden knopen en de grijze pantalon nog steeds hoogtij vieren. De old school balletjes zijn afgeschoten......
Laat het circus beginnen
Michel
Laat het circus beginnen

Michel
- Marc
Ben het wel met Dutch zijn eerste post eens. In de praktijk zie je ook vaker dat mensen die, ofschoon ze een andere partij hebben gestemd, het in de praktijk toch redelijk met elkaar eens zijn. Er zit bv al een groot verschil tussen hoe je tegen problematiek aankijkt, en wie je daar het meest geschikt voor acht om het aan te pakken.
Ik vind het altijd opmerkelijk hoe bang sommige mensen inderdaad zijn voor anders stemmenden, voor andere visies. Veel linksstemmers zijn bang voor rechtsere partijen zoal Wilders e/d. En veel rechtsere stemmers zijn bang voor linkse visies. Dat laatste zie je in de reacties hierboven al aardig geëtaleerd.
Zelf kan ik me op dit moment ietsje meer bij de linkse partijen vinden dan bij de rechtse. Maar er zijn bij de linkse partijen ook zaken waar ik het structureel mee oneens ben. Zelfs als ik me tot vijf belangrijke punten beperk heb ik eigenlijk geen enkele partij kunnen vinden die dezelfde visie heeft als ik.
Ik heb zo het idee dat dat voor heel veel mensen geldt.
Ik vind het altijd opmerkelijk hoe bang sommige mensen inderdaad zijn voor anders stemmenden, voor andere visies. Veel linksstemmers zijn bang voor rechtsere partijen zoal Wilders e/d. En veel rechtsere stemmers zijn bang voor linkse visies. Dat laatste zie je in de reacties hierboven al aardig geëtaleerd.
Zelf kan ik me op dit moment ietsje meer bij de linkse partijen vinden dan bij de rechtse. Maar er zijn bij de linkse partijen ook zaken waar ik het structureel mee oneens ben. Zelfs als ik me tot vijf belangrijke punten beperk heb ik eigenlijk geen enkele partij kunnen vinden die dezelfde visie heeft als ik.
Ik heb zo het idee dat dat voor heel veel mensen geldt.
- Michel P
- duifjes.com
- Dutch
*meldt zich*hugo schreef:@Dutch. Studenten die Psychologie, Humanistiek, Kunst, en dat soort studies volgen zijn links.

Natuurlijk heb je ook linkse economen. Beetje openstaan voor een ander wereldbeeld mag wel, hoor.
Nog even los van het feit dat GL niet eens links (meer) is, in mijn ogen, en het vakbondsdenken ver achter zich hebben kunnen laten. Zijn ook voor een versoepeling van het ontslagrecht, ook voor verkorting van de WW-duur, ook voor radicale loonkostenverlaging voor werkgevers. En de economische groei is net zo strak doorgerekend als bij de VVD. Hoe liberaal wil je het nog?

Terwijl het groene aspect volgens mij juist een blessing in disguise is voor de autoliefhebber. Want laten we wel wezen, de rechtse mantra 'meer asfalt' is net zo kortzichtig als de linkse wens om de uitkeringen fors te verhogen. Net zoals het laatste waarschijnlijk helemaal niet zo sociaal uitpakt, vrees ik dat de automobilist helemaal niet gebaat is bij de traditionele autopartijen. Want zet nu eens alle kaarten in op een veel beter en fijnmaziger openbaar vervoer dat ook nog goedkoper is dan nu. Ja, subsidieer 't maar uit al die strekkende meters asfalt die je links laat liggen en investeer in slimme metrosystemen door de hele Randstad, de steden in en weer ver eruit, want files ontstaan niet door te smalle wegen, maar door de onmogelijke toegang tot steden.
Dat is de enige manier om al die mensen die autorijden toch al niet bijzonder leuk vinden, uit de auto te krijgen - waardoor er ruimte vrijkomt voor de liefhebber. En voor die ruimte wil ik best wat overhebben. Heerlijk toch, al die linksplakkers, zondagrijders en oppasoma's uit het verkeer? 8)
En als dat moet, wil ik zelfs wel in een VW Eco-Racer o.i.d. stappen om het miljö te sparen. Zijn we tenminste ook van die stinkende k*tdiesels verlost...

Maar goed, misschien ben ik als autoliefhebber nu wel iets té lateraal aan het denken.

In een groene (duurzame voedsel- en energievoorziening), sociale (niet al te grote inkomensverschillen, echte hulp voor de hulpbehoevenden) en rechtse (qua begrotingsbeleid) partij zou ik me het best kunnen vinden, maar die maakt in de huidige opnieuw opgekomen polarisatiegolf geen schijn van kans, zo die er al is. Jammer, want zo groot zijn de verschillen niet eens, zeg ik met Marc.
- Tristan
Lang twijfelt tussen PVV en VVD. Mijn stem moest iig tegen links zijn. Toch maar voor de zekerheid gegaan en VVD gestemd. Rutte vind ik prima, maar zou toch graag een keer bij de VVD een lijsttrekker zien die wat dominanter overkomt, zoals Marijnissen.
Blijf het ook eeuwig zonde vinden dat Wiegel zich niet verkiesbaar heeft gesteld. Hij had het bijna gedaan, maar zijn gezin was erop tegen.
Wel verrassend dat Wilders nog zoveel zetels heeft gehaald.
Blijf het ook eeuwig zonde vinden dat Wiegel zich niet verkiesbaar heeft gesteld. Hij had het bijna gedaan, maar zijn gezin was erop tegen.
Wel verrassend dat Wilders nog zoveel zetels heeft gehaald.
- duifjes.com
Ik verkoop
1) Aygo's mileulabel A
2) Prius ,, A
3) Yaris ,, A
Wat lopen ze dan te zeiken
Ik rij:
RAV4 mileulabel ??
Previa ,, ??
M3 GT ,, ??
Maar het gaat om het gemiddelde, elke Prius , Aygo en Yaris die ik verkoop geeft mij weer de gelegenheid 50Km M3GT te rijden
Het gaat om de balans / gemiddelde 
1) Aygo's mileulabel A
2) Prius ,, A
3) Yaris ,, A
Wat lopen ze dan te zeiken

Ik rij:
RAV4 mileulabel ??
Previa ,, ??
M3 GT ,, ??
Maar het gaat om het gemiddelde, elke Prius , Aygo en Yaris die ik verkoop geeft mij weer de gelegenheid 50Km M3GT te rijden

- Michel P
Mijn idee ook, doch GL stemmen waar nogal wat wazige/enge/radicale personen op de lijst staan kan ik nog steeds niet achter staan. Jammer want Femke heeft wel een aantal realistische punten.Dutch schreef:*meldt zich*hugo schreef:@Dutch. Studenten die Psychologie, Humanistiek, Kunst, en dat soort studies volgen zijn links.![]()
Natuurlijk heb je ook linkse economen. Beetje openstaan voor een ander wereldbeeld mag wel, hoor.
Nog even los van het feit dat GL niet eens links (meer) is, in mijn ogen, en het vakbondsdenken ver achter zich hebben kunnen laten. Zijn ook voor een versoepeling van het ontslagrecht, ook voor verkorting van de WW-duur, ook voor radicale loonkostenverlaging voor werkgevers. En de economische groei is net zo strak doorgerekend als bij de VVD. Hoe liberaal wil je het nog?![]()
Terwijl het groene aspect volgens mij juist een blessing in disguise is voor de autoliefhebber. Want laten we wel wezen, de rechtse mantra 'meer asfalt' is net zo kortzichtig als de linkse wens om de uitkeringen fors te verhogen. Net zoals het laatste waarschijnlijk helemaal niet zo sociaal uitpakt, vrees ik dat de automobilist helemaal niet gebaat is bij de traditionele autopartijen. Want zet nu eens alle kaarten in op een veel beter en fijnmaziger openbaar vervoer dat ook nog goedkoper is dan nu. Ja, subsidieer 't maar uit al die strekkende meters asfalt die je links laat liggen en investeer in slimme metrosystemen door de hele Randstad, de steden in en weer ver eruit, want files ontstaan niet door te smalle wegen, maar door de onmogelijke toegang tot steden.
Dat is de enige manier om al die mensen die autorijden toch al niet bijzonder leuk vinden, uit de auto te krijgen - waardoor er ruimte vrijkomt voor de liefhebber. En voor die ruimte wil ik best wat overhebben. Heerlijk toch, al die linksplakkers, zondagrijders en oppasoma's uit het verkeer? 8)
En als dat moet, wil ik zelfs wel in een VW Eco-Racer o.i.d. stappen om het miljö te sparen. Zijn we tenminste ook van die stinkende k*tdiesels verlost...![]()
Maar goed, misschien ben ik als autoliefhebber nu wel iets té lateraal aan het denken.![]()
In een groene (duurzame voedsel- en energievoorziening), sociale (niet al te grote inkomensverschillen, echte hulp voor de hulpbehoevenden) en rechtse (qua begrotingsbeleid) partij zou ik me het best kunnen vinden, maar die maakt in de huidige opnieuw opgekomen polarisatiegolf geen schijn van kans, zo die er al is. Jammer, want zo groot zijn de verschillen niet eens, zeg ik met Marc.
Michel
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Dennis Cavallino
- Hielke
Dat zou heel goed kunnen. En als ze niet dom is dan is ze een op hol geslagen zak hormonen. Dat vingertje, dat lachje, die smalende blik, god wat erger ik me aan dat amateurisme. Het milieu is onder haar in net zulke goeie handen als de politiek vernieuwing onder Pechthold. Totaal niet dus. Absoluut een ongeloofwaardige partij en een vreemde lijsttrekker. Ze blijft een lekker ding natuurlijk 8)Dennis Cavallino schreef:Halsema is geen intellectueel, daar is ze te dom voor.
Hoe duifjes erbij komt dat hier niemand PvdA of SP heeft gestemd weet ik niet. Zelf heb ik PvdA gestemd en ik denk dat Marc dat ook heeft gedaan. Heb altijd PvdA gestemd maar deze keer niet van harte en na veel twijfel. Het was meer dat de andere partijen me nog minder deden. Minderhedenbeleid van de PvdA heeft ze de das omgedaan. Volk ziet de PvdA nu als de allochtonenpartij en als we ergens genoeg van hebben dan is het van tolerantie en pamperij jegens de minderheden. DE reden dat Wilders wel goed gescoord heeft en de VVD onder Rutte gelijk de PvdA weer niet. Zit zelf vwb het moslimvraagstuk ook op de lijn Wilders. Hoop dat de PvdA haar progressieve naam binnenkort weer eer gaat aandoen door de heersende minderhedenstandpunten over te gaan nemen. Doen ze dat niet dan zetten ze hun voortbestaan op het spel.
- Wilbert
Mijn mening!! Waarom wordt de SP groot in dit land omdat alle klaplopers in dit land op hem hebben gestemd. Reden waarom mensen op SP stemmen is dat Meneer JAN beter sinterklaas genoemd kan worden. Die man gaat al gelijk met geld strooien of dat het niks is. Wie zijn daar de pineut van de klaplopers zelf. Na vier jaar links mag rechts weer de shit op gaan ruimen en waar gaan ze dan eerst in hakken de mensen die geld krijgen voor niks te doen...
- Hans
- Hans
SP en PvdA hebben ook een paar dubiuze figuren op de lijst staan. SP heeft Krista van Velzen, die Kernonderzeeers in Scotland met een hamer te lijf ging. En de PvdA heeft Diederik Samson, mister ex Green Peace, en grote vriend van Wijnand Duijvendak. (Groen Links en ex Rara)Michel Pol schreef:Mijn idee ook, doch GL stemmen waar nogal wat wazige/enge/radicale personen op de lijst staan kan ik nog steeds niet achter staan. Jammer want Femke heeft wel een aantal realistische punten.
Michel
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Lekker gefundeerde meningWilbert schreef:Mijn mening!! Waarom wordt de SP groot in dit land omdat alle klaplopers in dit land op hem hebben gestemd. Reden waarom mensen op SP stemmen is dat Meneer JAN beter sinterklaas genoemd kan worden. Die man gaat al gelijk met geld strooien of dat het niks is. Wie zijn daar de pineut van de klaplopers zelf. Na vier jaar links mag rechts weer de shit op gaan ruimen en waar gaan ze dan eerst in hakken de mensen die geld krijgen voor niks te doen...

Je hoeft niet een klaploper, arm of minder hoog opgeleid persoon te zijn om SP te stemmen. SP heeft ook een hoop PvdA stemmen gekregen, das wel duidelijk. Lijkt me sterk dat er anderhalf miljoen klaplopers even SP gestemd hebben, zou een iets te grote toevalstreffer zijn. Dit is gewoon een signaal.
Zoals veel centrum linksen verder naar links zijn uitgeweken, zo zijn de centrum rechtsen die VVD stemmen verder naar rechts uitgeweken.