Ik ben weer thuis!!
Heb echt een ERG leuke dag gehad! Enorm gelachen met Casper en Sjef, en natuurlijk Luuk, die mijn fotograaf was vandaag

en Debbie,
de vriendin van Sjef.
Voor wat betreft de onderdelen vandaag. We begonnen rond half 12 met circuitrijden. De baan was zijknat en de E36 325i'tjes hadden enorm
veel onderstuur. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van het bandenmerk Meteor gehoord

. Ikzelf was als allerlaatste van de 25 aan de beurt. Toen
iedereen begon regende het een beetje, en werd het even droog. Toen ik aan de beurt was had het net even weer hard geregend, dus echt
volledig natte baan. Ik ben zelf gewoon niet een held in de regen en ben dus voorzichtig rond gegaan. Zeker ook omdat de auto die eigenlijk
voor onze groep bestemd was, door de derde man uit onze groep (van 5) de auto bij het opkomen van het rechte stuk afschreef door hem eerst
rechts en daarna links in de muur te zetten. Ja, je wilt het je niet aantrekken, maar onbewust doe je dat toch. Olaf Commijs was de man naast mij
om mij te beoordelen. Hij zei dat de lijnen er prima inzaten en gaf verder eigenlijk geen commentaar. Voor mijn gevoel dus wel oke, lijnen gewoon
goed gereden, maar misschien net iets te lief. Maar ja, iets wilder en je had overal onderstuur of meteen overstuur....dus ja....
Onderdeel 2 was een korte presentatie van jezelf en laten zien wat je aan PR gedaan had. Voor je zat dan de jury. Ed van Dunlop, iemand van
de Bovag, Jeroen Bleekemolen en Sandor van Es van Autoweek. Ging erg leuk, leuk gesprek. Maar ja, is iets goed genoeg.....geen idee...
Daarna was het tijd om weer de regen in te gaan en in de modder te spelen met de Quads. Dat ging erg lekker. Meteen had ik de smaak al te
pakken en ik reed daar een rondje 14.63, dat was net 0.04 seconden langzamer dan de eerste in mijn groep die onderhand uit 6 mensen
bestond

. Maar ja, 0.04 op een stopwatch.....wat is dat voor verschil

.
Het bleef maar regenen en regenen, en toen wij naar de Mountainbike liepen kwam het echt met BAKKEN uit de hemel. Lekker op de fiets stappen
en tegen 5 anderen de duinen in. Was echt BEREZWAAR!!!!! ben nog nooit zo kapot geweest. Ook Casper, die bij mij in de groep zat zal dit beamen!
Bij de start schakelde mijn fiets niet lekker en bleef ie hangen, toen lag ik achteraan. Maar dat vond ik niet erg, want ik had me al voorgenomen, rustig
te beginnen en dan te knallen. Goede strategie bleek. Vlak voor het einde van de 1e ronde haalde ik iemand in, en meteen daarna iemand waarvan
de fiets stuk ging (hij werd uiteindelijk 3e van de DDC

) In de laatste ronde ging iedereen stuk, maar blijkbaar had ik nog de meeste puf over. Eerst
pakte ik bij het omhoog rennen van het duin iemand, beide met de fiets aan de hand en echt op de finish pakte ik Casper. Ik denk dat het 20cm is
geweest. Mooie race Casper

!!! Daarna waren we beide helemaal OP!!! Droge bek, zware bovenbenen en een brandende tong.
Na helemaal stuk gegaan te zijn was driften nog aan de beurt. De oude E30's stonden al klaar. Ik was als eerste en na even oefenen ging het wel
redelijk. Moet wel zeggen dat deze wagen de moeilijkste wagen is waar ik ooit in gedrift had. Een gare E30 325i zonder stuurbekrachtiging. Volgens
enkele andere deelnemers was mijn max 2 volle rondjes driften, maar volgens mij maar 1,5. Was niet heel tevreden dus, zeker omdat ik eerder dit
jaar met een GT3 RS 996 nog rondje na rondje deed.....Maar ach, dat was niet erg, volgens mij deed niemand het me na in onze groep namelijk.
Iedereen had moeite met de E30's, behalve de instructeur

.
Aan het einde is het dan even wachten in de skybox, hapje en drankje erbij en dan de uitslag. Het was echt een loterij. De winnaar heb ik verder de
hele dag niet gezien, dus of hij daadwerkelijk terecht heeft gewonnen weet ik niet. Zal denk ik wel. De nummer 2 was Willem van Nurburgring.nl,
ik zei eerder al dat hij in onze groep wel kans maakte, en dan vooral vanwege zijn pr, hij was 2 maal op TV verschenen. De nummer 3 kwam ook
uit onze groep, hij werd dus laatste bij het fietsen en moet iets anders dus heel goed gedaan hebben, ik heb dat niet gezien, dus zal ook pr geweest
moeten zijn.
Maar zoals ik zei, net een loterij. Waarom, omdat het dichtbij elkaar lag. Had niet echt mensen die er echt bovenuit staken. Het werd al gezegd bij de
eindspeech, maar het was echt zo. Vorig jaar weet ik uit ervaring met Steven, waren er enkele echte kanshebbers. Nu kon bijna iedereen het wel
worden.
Ach ja.....wat maakt het uit, tuurlijk jammer van de prijzen, maar we hebben wel een TOPdag gehad!!!! Iedereen in ieder geval ENORM bedankt voor
de steun in de aanloop naar de finale toe!!!