kanker verziekt je taal !!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Douwe Faber

kanker verziekt je taal !!!

Bericht door Douwe Faber » 05 nov 2009, 16:29

Kanker verziekt je taal!

Een klein woordje.
Met zo'n groot effect.
Dat je moet huilen van schrik!
ÉÉN woordje van 6 letters groot.
Voor de één een scheldwoord,
Voor de ander de dood.

Je hebt 2 keuzes:

1. Of je verwijdert deze mail, en het boeit je geen reet.
2. Of je stuurt deze mail naar alle mensen uit je contactpersonen lijst, omdat je het een vreselijke ziekte vindt.

Ik heb keuze 2 gekozen, omdat ik het een vreselijke ziekte vind.

Sommige mensen spotten met kanker.
Mensen die dat doen, die sporen gewoon niet, die zijn ziek in hun kop.
Want als ze het zelf hebben, of hun familielid, dan piepen ze wel anders.

Kijk uit met wat je roept.
Iedereen heeft er andere gevoelens bij.

Als je het met deze tekst eens bent,
Stuur het naar iedereen.
En spot niet met kanker!
Steun de mensen die het moeilijk hebben in die tijd.

Dan zijn die mensen je erg dankbaar.

Luco

Re: kanker verziekt je taal !!!

Bericht door Luco » 05 nov 2009, 16:34

fffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Michel P

Bericht door Michel P » 05 nov 2009, 16:36

luco hornsveld schreef:fffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
lol

Roman

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 16:57

Hoe is dat eigenlijk ooit begonnen? NL is de enigste taal die kanker gebruikt in die zin.

Peric

Bericht door Peric » 05 nov 2009, 17:05

Waarschijnlijk door 1 of andere %$@&*$mongool.

Heb er overigens zoooooo'n hekel aan als mensen dit woord zo gebruiken.

Allebei m'n ouders hebben het gehad..

Metchu

Bericht door Metchu » 05 nov 2009, 17:37

Jeugd van Tegenwoordig

het einde...

anyway... Kanker is niet van de laatste tijd... tering, cholere en laatste tijd ook aids zijn vooral in trek... Nederland is dus een land dat graag met ziektes scheld.

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2009, 17:39

Hoe het is begonnen ?

Al heel oud.. vroeger wenste men een ander al een ernstige ziekte toe.. zoals krijg de pest.. krijg de tyfus... veel ziektes bestaan niet meer.. maar kanker dus nog wel.. krijg de kanker.. bv is gewoon een afgeleide daarvan.

Tja wat ik er van vind.. mensen die andere mensen op een zodanige manier uitschelden.. die vind ik te sneu voor woorden..

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 nov 2009, 17:40

Metchu schreef:anyway... Kanker is niet van de laatste tijd... tering, cholere en laatste tijd ook aids zijn vooral in trek... Nederland is dus een land dat graag met ziektes scheld.
Cultuur heet dat toch? :lol:

Het gebeurd me zelf ook wel, maar denk er wel om in welk gezelschap.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 05 nov 2009, 17:53

Ik gebruik het ook niet, schoonmoeder is er aan overleden.

Maar als ik vloek zeg ik gewoon 'krijg een ziekte' dan mogen ze zelf kiezen :wink:

(net wat diegene zichzelf toe wenst)

Rupie

Bericht door Rupie » 05 nov 2009, 17:58

Als ik echt boos ben wil ik het wel gebruiken, maar zal er in het openbaar zeker wel op letten. Maar vergeet niet, niet alleen kanker is erg in dit leven, er zijn nog veel meer dingen waar we niet bij stil staan..

Kim

Bericht door Kim » 05 nov 2009, 18:16

En zo is er voor iedere krachtterm wel een groep gedupeerden. Kijk niet dat ik het goedkeur ofzo. Maar hoeveel gvd's en jezussen gaan er op een dag over tafel waar ook een grote groep nederlanders een prbleem mee heeft. "In Staphorst wilde men zelfs uitroepen zoals ‘Gossie!’ en ‘Jeetje!’ laten schrappen. Het eerste woord is immers afgeleid van ‘God, seg!’ en het tweede komt overeen met ‘Jezus!’ of ‘Djiezes!’." Poe dan blijft er weinig over, zelfs van de gematigde vloeken.

Natuurlijk goed dat er dat soort dingen worden uitgebannen, maar neem ze dan allemaal op de schop. Tyfus was ook een heel nare ziekte maar met de huidige gezondsheidszorg is dat ook opgelost. En ik moet zeggen dat dat wel lekker bekt. Net als tering. Tering is tuberculose, daar gaan vandaag de dag nog steeds mensen aan dood. Dat is ook geen pretje. Schaf dat woord dan ook af. Krijg de klere, oh leuk cholera is ook een fijne ziekte om mee aan te komen! Ik vind kanker een lelijk scheldwoord, maar ik vind het hypocriet om moraalridderig alleen dát woord eruit te pikken als de ergste.

Vloeken is een lelijke bezigheid, maar toch moet ik zeggen dat het voor mij wel verschil maakt. Hoe lekker is het om je teen te stoten en er een hardgrondige 'kut' uit te gooien. Wat een opluchting. Wat gooi jij er het liefst uit na een dag waar werkelijk alles wat je aanraakt mislukt?

Vloeken helpt tegen pijn

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2009, 18:19

kut mag dan alleen nog worden geroepen door vrouwen :mrgreen:
anders smijten mannen met vleeswaren die ze niet hebben.

Ik vind het ook allemaal een beetje overdreven, omdat iemand met kanker (natuurlijk erg) zich aan het scheldwoord stoort en er een campagne tegen begonnen is.

Kim

Bericht door Kim » 05 nov 2009, 18:23

ik mag dus niet iets een kloten-ding vinden? :(

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2009, 18:33

Kim schreef:ik mag dus niet iets een kloten-ding vinden? :(

nee :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 05 nov 2009, 18:52

Tja, maakt me persoonlijk vrij weinig uit wat mensen zeggen. Trek me niet zo snel ergens iets van aan.

Scheld zelf overigens zelf niet met dat woord, favoriet blijft toch wel een krachtig GVD :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 05 nov 2009, 18:58

Moet dit niet in het "Te Koop" topic?

Mening te koop.

Kim

Bericht door Kim » 05 nov 2009, 19:29

luco hornsveld schreef:

Kut!

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2009, 19:38

Kim toch :oops:

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2009, 19:39

Kim schreef:
luco hornsveld schreef:

Kut!
Klote he :angel: :roflol:

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2009, 19:56

Kim schreef:En zo is er voor iedere krachtterm wel een groep gedupeerden. Kijk niet dat ik het goedkeur ofzo. Maar hoeveel gvd's en jezussen gaan er op een dag over tafel waar ook een grote groep nederlanders een prbleem mee heeft. "In Staphorst wilde men zelfs uitroepen zoals ‘Gossie!’ en ‘Jeetje!’ laten schrappen. Het eerste woord is immers afgeleid van ‘God, seg!’ en het tweede komt overeen met ‘Jezus!’ of ‘Djiezes!’." Poe dan blijft er weinig over, zelfs van de gematigde vloeken.

Natuurlijk goed dat er dat soort dingen worden uitgebannen, maar neem ze dan allemaal op de schop. Tyfus was ook een heel nare ziekte maar met de huidige gezondsheidszorg is dat ook opgelost. En ik moet zeggen dat dat wel lekker bekt. Net als tering. Tering is tuberculose, daar gaan vandaag de dag nog steeds mensen aan dood. Dat is ook geen pretje. Schaf dat woord dan ook af. Krijg de klere, oh leuk cholera is ook een fijne ziekte om mee aan te komen! Ik vind kanker een lelijk scheldwoord, maar ik vind het hypocriet om moraalridderig alleen dát woord eruit te pikken als de ergste.

Vloeken is een lelijke bezigheid, maar toch moet ik zeggen dat het voor mij wel verschil maakt. Hoe lekker is het om je teen te stoten en er een hardgrondige 'kut' uit te gooien. Wat een opluchting. Wat gooi jij er het liefst uit na een dag waar werkelijk alles wat je aanraakt mislukt?

Vloeken helpt tegen pijn
Mee eens.
Ik zie het probleem niet zo. Hoe erg die ziekte ook is, niemand gebruikt het om mensen met opzet te kwetsen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 nov 2009, 20:02

Kim schreef:En zo is er voor iedere krachtterm wel een groep gedupeerden. Kijk niet dat ik het goedkeur ofzo. Maar hoeveel gvd's en jezussen gaan er op een dag over tafel waar ook een grote groep nederlanders een prbleem mee heeft. "In Staphorst wilde men zelfs uitroepen zoals ‘Gossie!’ en ‘Jeetje!’ laten schrappen. Het eerste woord is immers afgeleid van ‘God, seg!’ en het tweede komt overeen met ‘Jezus!’ of ‘Djiezes!’." Poe dan blijft er weinig over, zelfs van de gematigde vloeken.

Vloeken helpt tegen pijn

+1

:thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=-Vww8Nczhx4" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 05 nov 2009, 20:13

Ligt er allemaal maar net een beetje aan in watvoor situatie het gebruikt wordt.
Als iemand het in iedere zin of zelfs meerdere keren in een zin gebruikt hoeft het voor mij ook niet. En dan ga ik me er ook gewoon aan storen. Maar meer omdat de vocabulaire van dat persoon dan zo beperkt is dat ik me daaraan stoor, dan echt aan het woord.

Gebruikte het vroeger zelf ook vrij vaak, samen met nog vele andere scheldwoorden. Het is toch wel een zeer expresief woord, wat wel goed is met ontladen van de frustraties. Maar de leeftijd en missschien desintresse in zoveel dingen heeft ervoor gezorgd dat ik het zelden meer gebruik. :angel:

Genoeg mensen en familie om me heen die zijn overleden aan kanker of kanker 'gehad' hebben. Maar verder doet het mij emotioneel gezien eigenlijk niets, het woord.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 nov 2009, 21:19

Laatste weken een oud Nederlands scheldwoord onder het stof vandaan gehaald; godsakkes! Klinkt best lekker. :lol: :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2009, 10:56

luco hornsveld schreef:kut mag dan alleen nog worden geroepen door vrouwen :mrgreen:
anders smijten mannen met vleeswaren die ze niet hebben.
Misschien mag het wel? Volgens mij is het "niet spotten (of smijten) met vleeswaar die je nog nooit in de mond hebt gehad" :mrgreen: Maar ik weet dus niet of jij dat al eens gehad hebt :lol:

Dus pas dan vanaf nu op door een vent uit te schelden voor l*l :shock:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 nov 2009, 11:16

Arthur schreef: Volgens mij is het "niet spotten (of smijten) met vleeswaar die je nog nooit in de mond hebt gehad"
Dat werpt weer een heel ander licht op de uitroep van Kim.
:hmmm:

Plaats reactie