Ik stel dan toch de vraag nogmaals.
Ik zit erg te twijfelen over wat ik nu voor schroefset moet nemen.
Het gaat om een Subaru GTT '99
Mijn doel is wel meer een "performance" set, maar zeker zonder dat m'n tanden eruit vallen.

Ik rijdt regelmatig op het circuit, daarbij wil ik ook op de "groene hell" kunnen rijden, welke niet erg vlak schijnt te zijn.
Dus zomaar een (op maat gemaakt) circuitset eronder zetten zie ik niet zitten, het moet dus verstelbaar zijn in hoogte en demping.
Inmiddels heb ik vooral info gelezen mbt Intrax, AST en Tein.
Andere merken laat ik even links liggen, want anders weet ik helemaal niet meer wat te kiezen

In aanmerking komen deze sets, prijzen verschillen tussen de sets niet veel, zitten allemaal rond 2.000 euro, aangezien ik ook camberplate's wil.
-Intrax HDA
-AST Sportline I of II
-Tein Monoflex
Ik kom op internet regelmatig tegen dat TEIN een slechte service heeft en dat ze wel eens kunnen gaan lekken, ze moeten opgestuurd worden, naar ,volgens mij het dichtste bij, in Engeland.
Intrax en AST zijn overigens ook niet heilig in kwaliteit, maar de service is goed tot zeer goed te noemen.
Ik ga er dan ook zowieso van uit dat elke set om de 2 jaar gereviseerd moet worden om er zeker van te zijn dat ze goed blijven presteren.
Ik rijdt al met al een 10.000 km per jaar.
Op dit moment heeft Tein MonoFlex eigenlijk mijn voorkeur:
*EDFC, dus in de auto de demping kunnen verstellen, is natuurlijk een leuke goodie, maar ook denk ik dat je met deze mogelijkheid meer zult testen en proberen,
ondanks dat je met AST en Intrax ook maar 3 min bezig bent ze te verstellen, maar goed, het zal maar stortregenen

*MonoFlex heeft 1 grote zuiger, welke meer olie verplaatst, vooral bij kleine oneffenheden in de weg schijnt dit beter te werken, zowel in performance en comfort. AST heeft dit design ook, van Intrax kan ik dat niet vinden?
Ik kan ook weinig vinden over de gebruikte diameters van de zuigers etc.
*Ivm de hoogte verstelling van de auto; Tein verstel je in de schokbrekerhouder, terwijl de andere merken dit doen door de veerspanning aan te passen?
Lijkt mij dat je met het aanpassen van de hoogte dus een heel ander dempgedrag krijgt, als je dit door het aandraaien van de veer doet?
*Alle 3 de sets hebben een gecombineerde in- en uitgaande slag verstelling, het evt aantal klikken verschil zal ik niet echt merken.
---Wie kan me vertellen wat nog mede bepalend is om een passend set te kunnen kiezen?
---Heeft iemand wel eens geprobeert het Tein EDFC gebeuren op een ander merk schroefset pas te maken, zou dat mogelijk zijn?