Toyota stapt uit Formule 1
-
Toyota stapt uit Formule 1
De persafdeling van Toyota is onbereikbaar. De levering van motoren is stopgezet. De contracten van de coureurs zijn niet verlengd. Het Japanse Mainichi Daily News ('doorgaans betrouwbaar', vernemen we) weet het zeker: Toyota stapt uit de Formule 1.
De Formule 1 lijkt daarmee niet erg populair meer te zijn in Japan. Een jaar geleden stopte Honda al, nu waarschijnlijk Toyota en ook bandenfabrikant Bridgestone maakte bekend na het seizoen 2010 andere hobby's te gaan zoeken. Verder is ook het circuit van Fuji van de kalender verdwenen.
Bron: http://mainichi.jp/select/today/news/20 ... 5000c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Via Formule1.nl
Update
Toyota heeft inmiddels officieel bekend gemaakt uit de Formule 1 te stappen. Directeur Akio Toyoda bood bovendien zijn excuses aan. 'Ik bied mijn excuses aan aan de vele fans van Toyota voor het feit dat we niet de gestelde doelen hebben behaald.' Het team van Toyota wist sinds de start in 2002 namelijk geen enkele overwinning te behalen.
Opmerkelijk genoeg tekende Toyota eerder dit jaar nog een contract dat de renstal tot en met 2012 verbond aan de Formule 1.
De Formule 1 lijkt daarmee niet erg populair meer te zijn in Japan. Een jaar geleden stopte Honda al, nu waarschijnlijk Toyota en ook bandenfabrikant Bridgestone maakte bekend na het seizoen 2010 andere hobby's te gaan zoeken. Verder is ook het circuit van Fuji van de kalender verdwenen.
Bron: http://mainichi.jp/select/today/news/20 ... 5000c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Via Formule1.nl
Update
Toyota heeft inmiddels officieel bekend gemaakt uit de Formule 1 te stappen. Directeur Akio Toyoda bood bovendien zijn excuses aan. 'Ik bied mijn excuses aan aan de vele fans van Toyota voor het feit dat we niet de gestelde doelen hebben behaald.' Het team van Toyota wist sinds de start in 2002 namelijk geen enkele overwinning te behalen.
Opmerkelijk genoeg tekende Toyota eerder dit jaar nog een contract dat de renstal tot en met 2012 verbond aan de Formule 1.
Laatst gewijzigd door DF@news op 04 nov 2009, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Atte Hibma
Re: 'Toyota stapt uit Formule 1'
Het is officieel...
"Toyota heeft besloten zich terug te trekken uit de Formule 1", zo valt in een verklaring, die vlak na de persconferentie werd verspreid, te lezen. "Ondanks de economische crisis zijn we het afgelopen jaar trouw gebleven aan de Formule 1, maar tijdens het bespreken van onze autosportplannen voor volgend jaar hebben we vanwege de economische realiteit toch moeten besluiten om te stoppen met de Formule 1. We willen onze fans ontzettend bedanken voor hun steun. Daarnaast zij we ook de coureurs en alle andere medewerkers van Toyota Motorsport erg dankbaar. We zullen ons best doen om een oplossing te vinden voor alle partijen die geraakt worden door onze beslissing."
Jammer, wanneer volgt Renault?
"Toyota heeft besloten zich terug te trekken uit de Formule 1", zo valt in een verklaring, die vlak na de persconferentie werd verspreid, te lezen. "Ondanks de economische crisis zijn we het afgelopen jaar trouw gebleven aan de Formule 1, maar tijdens het bespreken van onze autosportplannen voor volgend jaar hebben we vanwege de economische realiteit toch moeten besluiten om te stoppen met de Formule 1. We willen onze fans ontzettend bedanken voor hun steun. Daarnaast zij we ook de coureurs en alle andere medewerkers van Toyota Motorsport erg dankbaar. We zullen ons best doen om een oplossing te vinden voor alle partijen die geraakt worden door onze beslissing."
Jammer, wanneer volgt Renault?
-
Gaaf man, hup alleen maar prive teams! Kom maar op met die DSC rijders!
- Snipe
Ik vond het al zo gek dat Luco zei dat hij nog niet zeker wist of hij volgend jaar DSC zou rijden.Ruben schreef:Gaaf man, hup alleen maar prive teams! Kom maar op met die DSC rijders!
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Re: Toyota stapt uit Formule 1
Laatste optie gekozen.
F1 gaat de kant op van de DTM.
F1 gaat de kant op van de DTM.
Ja in zon automaat kan iedere debiel rijden, zelfs een aapSnipe schreef:Ik vond het al zo gek dat Luco zei dat hij nog niet zeker wist of hij volgend jaar DSC zou rijden.Ruben schreef:Gaaf man, hup alleen maar prive teams! Kom maar op met die DSC rijders!

- RJay
Zonde, dat Fuji eraf ligt heeft daar direct mee te maken, da's van Toyota. Toch raar, als ze een race op je circuit houden, draai je toch een aanzienlijke omzet in zo'n weekendje
Wat dat betreft heeft Honda's Suzuka 't beter voor elkaar lijkt.
Ze moeten op Tsukuba gaan rijden 300 km lang, rondes van in de 30 seconden, race a 150 laps

Ze moeten op Tsukuba gaan rijden 300 km lang, rondes van in de 30 seconden, race a 150 laps

- Bert ///M3
Je bedoeld met flippers aan het stuur? Volgens mij heb ik dat wel eens eerder gezien, in een Seat Supercopa of zoluco hornsveld schreef:Ja in zon automaat kan iedere debiel rijden, zelfs een aapSnipe schreef:Ik vond het al zo gek dat Luco zei dat hij nog niet zeker wist of hij volgend jaar DSC zou rijden.Ruben schreef:Gaaf man, hup alleen maar prive teams! Kom maar op met die DSC rijders!

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Renault misschien ook al:
Het is nu even vervelend maar op de lange termijn niet verkeerd voor de F1 denk ik. Die autofabrikanten, daar kun je toch niet van op aan. Toyota heeft de Concorde Agreement t/m 2012 ook getekend maar stappen nu ook ineens uit, nu het even wat slechter gaat. Ik verdenk Toyota er ook van dat ze, net als Honda, de crisis aangrijpen om hun eigen falen te maskeren. Dieptriest dat je sinds 2002 nog nooit een race hebt gewonnen terwijl je er per jaar 200 miljoen of meer instopt. Met de staart tussen de benen vertrekken ze nu, losers. De F1 heeft echte racers nodig, als Ross Brawn en Frank Williams.Renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de Formule 1 stapt. De Britse televisiezender BBC meldt namelijk dat de raad van bestuur van Renault woensdag een spoedoverleg heeft gehouden, met als onderwerp de toekomst van het Franse automerk in de hoogste autosportklasse.
Tijdens de vergadering zouden drie opties zijn besproken: met een eigen team actief blijven in de Formule 1, doorgaan als motorleverancier of volledig stoppen met de Formule 1. De uitkomst van het overleg, waarbij ook teambazen Bob Bell en Jean-Francois Caubet aanwezig waren, is nog niet bekend. Als Renault zou stoppen, dan zou dat opnieuw een zware tegenslag betekenen voor de Formule 1. Eerder trokken Honda en BMW zich al terug uit de koningsklasse van de autosport en Toyota maakte eerder vandaag nog bekend de stekker uit het Formule 1-project te trekken.
Het team van Renault raakte eerder dit jaar nog in opspraak omdat zij vorig jaar tijdens de Grand Prix van Singapore Nelson Piquet Jr. de opdracht had gegeven om te crashen, waardoor teamgenoot Fernando Alonso de race kon winnen.