Zeitgeist the Movie en Addendum, eye openers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Zeitgeist the Movie en Addendum, eye openers

Bericht door GTRene » 31 dec 2008, 20:38

Velen kennen deel 1 van Zeitgeist(al eens eerder op DF besproken) echt een enorme eye opener en "bevestiger" wat velen al dachten maar niet mochten denken...zeg maar, maar nu is er ook een nieuw deel ook 2 uur durend echt interessant

hier deel 1 (vernieuwde versie), weet dat de movie iets meer dan 2 uur duurt maar 100% waard.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9967509740" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier deel 2 die heb ik nog niet gezien maar meer van deze tijd over olie en milieu en neppers enz enz enz...heb klein stukje gezien en beloofd heel wat...niet missen en stuur het door. :thnx:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4925961431" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier in elke taal(ondertiteling) die je wenst door eerst op subtitels te drukken...

http://www.zeitgeistmovie.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mensen wordt wakker and get angry ;-)

GTRene

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Zeitgeist the Movie en Addendum, eye openers

Bericht door romo » 01 jan 2009, 16:46

Heerlijk kijkvoer.............................

Verrassend acuraat...............................hoewel ik er ook zeker wat kritische vragen en kanttekeningen bij moet plaatsen....................

Shakes

Bericht door Shakes » 01 jan 2009, 16:48

Zeitgeist gekeken, tja nice and all maar.........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jan 2009, 16:56

Precies; je wil het wel veranderen, maar gaat never nooit niet lukken...........................

Tenzij het huidige systeem zich zelf opblaast........................dat wordt dan wel rap duidelijk, dat dan weer wel..............

Shakes

Bericht door Shakes » 01 jan 2009, 16:59

Toch zijn er al jaren enge dingen gaande. Ik ben eigenlijk niet benieuwd naar de wereld over 100 jaar.

romo

Bericht door romo » 01 jan 2009, 17:02

De komende tijd gaat er veel duidelijk worden....................................

De wereld over 100 jaar is leuk, maar we maken er geen deel van uit, net als 100 jaar geleden, ook leuk..........................maar het hier en nu, daar gaat het om............................ben eigenlijk erg benieuwd hoe het zich ( op korte termijn) gaat ontwikkelen.........

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jan 2009, 18:12

Misschien dat Obama over zeg 5 maanden het aandurft om oude koeien uit de sloot te halen en openheid van zaken durft te geven als ze hem daarover informeren...denk dat Bush nog heel wat wegfiltert qua bewijzen omtrent vele zaken...

Erg is/zijn ook de geloof zaken...iedereen zou het moeten zien, het 2d deel moet ik nog steeds afkijken, ben erg benieuwd maar het eerste deel werd de vriendin die hier is al te veel qua inzichten ze is erg gevoelig en pfff deel 2 maar niet gekeken kan ze nog niet aan veels te lang en veel voor de gek gehouden als je je ogen open doet en wil/kan zien...

Roman

Bericht door Roman » 01 jan 2009, 19:53

Ik had deel 1 al een tijd terug gezien.

Addendum is heel interessant vind ik. Wat een corrupte bende is het allemaal toch... Maar ja, wat kun je doen?

romo

Bericht door romo » 01 jan 2009, 20:38

Misschien dat Obama over zeg 5 maanden het aandurft om oude koeien uit de sloot te halen en openheid van zaken durft te geven als ze hem daarover informeren...denk dat Bush nog heel wat wegfiltert qua bewijzen omtrent vele zaken...

Wat in beide delen duidelijk naar voren komt ( geen verrassing uiteraard); al die presidenten, democraat of republikein, zijn stromannen.................

Ook duidelijk; doe je niet mee, dan is het einde oefening.....................

Dus ook bij Obama is het duidelijk;

1 Er verandert niets......................no change, yes we can.................

2 Er wordt een poging tot change ondernomen die stokt bij de liquidatie van Obama...............
Laatst gewijzigd door romo op 01 jan 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 01 jan 2009, 20:43

Eigenlijk hoop ik stiekem dat de VS zich vertilt aan de economische crisis, dat ze er harstikke aan kapot gaan, hoe zuur het ook voor de welwillende burger is.....................................( volgens deel 2 zijn de schulden binnen 10 jaar sowieso niet meer op te brengen en gaat het kapitalistisch systeem er evengoed aan)

Daarna een herstart naar een nieuw economisch klimaat...................( als dat nog kan dan)

romo

Bericht door romo » 01 jan 2009, 22:15

http://edition.cnn.com/video/#/video/wo ... nd.usa.cnn" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jan 2009, 22:45

De meer mensen het moeilijker krijgen de meer mensen gaan opletten en of zich verzetten...maja zodra het weer gaat vergeet men het snel...ben wel benieuwd, feit is dat er vreemde dingen gaande zijn en waren, de meeste zullen we nooit te horen krijgen en of kunnen veranderen.
Het zal af en toe aangepast worden zodat wat delen inklappen en grote dingen omver gaan en het ff moeilijk wordt en dan weer veel bijgesteld kan worden...

Kijk naar die hoge olie prijzen...148$ en nu iets van 38$ per vat...in 1 jaar, en ze zeiden dat ze dat echt nodig hadden en niet lager kon bla bla bla...pappen en nat houden, mensen net genoeg geven qua geld en macht en kennis...maar vooral niet te veel anders komen er te veel vragen.
Hier in NL wordt het gewoon meteen de kop ingedrukt of de politicus afgemaakt zodra je te veel veranderen wil of aan de kaak stellen wil... :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 11:00

Zo, net ff deel 2 afgekeken... :clap:
damn dat doen ze toch goed, wat je vaak al denkt maar dan nu beter uitgelegd, afijn echt een aanrader om ze bijde helemaal te bekijken, tis wel 2 uur per stuk maar goed kijk/luister voer :thumbup:

Casper

Bericht door Casper » 05 jan 2009, 11:37

Net even Zeitgeist deel 1 gekeken. En tja, wat moet ik ervan zeggen. Als Nihilist zijnde ben ik het natuurlijk voor een groot gedeelte eensch met de bijbelse verklaringen.

Over de 2de helft heb ik echter meer twijfels. Ik denk dat je met dit soort onderwerpen altijd het best veel verschillende opinies kunt aanhoren aangezien elke verklaring maar voor een klein gedeelte juist is. In deze docu zullen ze het bij een aantal zaken misschien wel bij het juiste eind hebben, maar bij een groot aantal zaken niet. Ik geloof nooit zo in grote complottheorieen, juist vanwege de grootte. Je krijgt dan een soort zoektocht naar een complot. Als ik zo zou redeneren zouden Pim Fortuin en Theo van Gogh zeker een inside job zijn. Daar is vast wel wat "bewijs" voor te vinden.

Ik vind dit soort docu's altijd erg vermakelijk en in zekere zin inzichtgevend, en zal zeker het 2de deel kijken. Maar ik zet wel een kilogram verpakking zout naast m'n laptop, want hoezeer ze ook proberen doen geloven dat wij als publiek worden voorgelogen; vertellen ze zelf ook maar de halve waarheid....

Ik heb ook eerlijk gezegd het gevoel dat ze met de waarheid uit het eerste deel, je het tweede deel op de mouw proberen te spelden....

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 12:14

2d deel is wat meer van deze tijd, natuurlijk zijn harde bewijzen moeilijk maar zo makkelijk alle maar nemen zoals eeuwen en de laatste eeuw gedaan werd lukt ook niet echt, ik vind het goed dat er vraagtekens bij gezet worden en dat we niet meer zulke makke schapen zijn en of aan touwtjes zitten...het 2d deel gaat veel over democratie?? en vrijheid?? maar ook milieu en.d. en wat voor middelen ze hebben om al te gebruiken maar niet gebruikt wordt ivm macht/aandeel enz...en mooie vergelijken enz enz.

944 guy

Bericht door 944 guy » 25 jan 2009, 22:47

Heb zelf ook eindelijk deel 2 kunnen kijken.
Via andere kanalen was de opzet van het monetaire systeem mij allang duidelijk (money as debt, is bijv erg simpel maar duidelijk). De informatie mbt het IMF en de wereldbank, mn pa roept al langer dat die organisaties landen kapot maken en hier zie ik nu dus wat beter uitgelegd hoe.
Toen ze begonnen over landen die kapot zijn gemaakt tbv de westerse levensstijl zat ik idd al te wachten op venezuela, ik vond chavez altijd al een sympathieke gast. Die lui profiteren echt van hun natuurlijke hulpbronnen. In zeitgeist wordt dat idd gewoon verder doorgetrokken naar de gehele aarde: het is slechts door menselijke keuze dat iets in venezuela ligt, of iraq, saudi arabie.

Veel sluit sowieso aan bij mijn eigen kijk op zaken. Politiek, geld, en alle aanverwante zaken zijn gewoon overbodig. De mens heeft eeuwen overleefd zonder dergelijke instituten, wat is de reden dat het nu opeens noodzakelijk is? Ik ben als beta-student idd meer een probleemoplosser zoals wordt gezegd. Economie, recht, etc. doen er feitelijk niet toe als je kijkt naar de vraag 'hoe kan de mens overleven, en hoe word je gelukkig'.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 nov 2009, 12:18

Nou dan gaan we hier verder.. iemand gooit mijn topic op slot :? En Rico had ook al een andere topic dichtgegooid hierover met Rebel erin..
Rebel had wel een punt, en ik vind wel dat je hier op DF erover kan praten voordat ze hem weer dicht gooien of zit Rico ook in het complot :lol:
Maarre.. ik had deze film nog niet gezien..

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2009, 12:29

Zit ff op d iPhone (samenvoegen is een beetje lastig )maar volgens mij zijn er wel 3 topics over dit onderwerp.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2009, 17:42

ik krijg regelmatig mails en updates hoe en waar ze staan en of te horen zijn van zeitgeist movement...volgens mij is er ook al een deel 3 maar nog zonder nl ondertiteling :bag: afijn wel benieuwd naar dat deel en wat de onderwerpen zijn... :hmmm:

gokje iets met de crissis ook :roll:

Hans R

Bericht door Hans R » 02 nov 2009, 17:56

Hier met ondertiteling
[gvideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... ent=safari#[/gvideo]

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2009, 18:21

thanks...weer 2 uur :lol: kijk ik binnenkort ff, moet je wel even voor gaan zitten :mrgreen:

net 8min gekeken wat je hier gedropt hebt...is dat niet deel 1? en tis zonder ondertiteling...misschien een linkje naar deel 3?

Hans R

Bericht door Hans R » 02 nov 2009, 21:37

Het is in 3 delen gesplist, deel 3 staat aan het eind

Plaats reactie