Sperdifferentieel Af fabriek Bmw
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Sperdifferentieel Af fabriek Bmw
Was op marktplaats aan het kijken en zag veel bmw's staan met een Sperdifferentieel.
Naar mijn idee is bijvoorbeeld een 328i toch nooit af fabriek geleverd met een sper of wel?
Heeft iemand misschien een lijst met welke bmw's standaard geleverd zijn met een sper en wat voor soort?
Iedere M heeft uiteraard een sper.
Naar mijn idee is bijvoorbeeld een 328i toch nooit af fabriek geleverd met een sper of wel?
Heeft iemand misschien een lijst met welke bmw's standaard geleverd zijn met een sper en wat voor soort?
Iedere M heeft uiteraard een sper.
- Frits
Re: Sperdifferentieel Af fabriek Bmw
Bij de E30 en E36 kon je als optie een sper kiezen. Vanaf de E46 denk ik dat dat niet meer het geval was. Ik heb ooit een E36 325i met sper gehad.
- Oof
En dat was dan een standaard platensper.Frits schreef:Bij de E30 en E36 kon je als optie een sper kiezen. Vanaf de E46 denk ik dat dat niet meer het geval was. Ik heb ooit een E36 325i met sper gehad.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een E46
http://link.marktplaats.nl/286189181Is een E46 met sper

- Casper
Ziet er goed uit die auto. Maar ik ben echt allergisch voor de woorden "BOM VOL". En ook een beetje voor Apeldoornoof schreef:En dat was dan een standaard platensper.Frits schreef:Bij de E30 en E36 kon je als optie een sper kiezen. Vanaf de E46 denk ik dat dat niet meer het geval was. Ik heb ooit een E36 325i met sper gehad.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een E46
http://link.marktplaats.nl/286189181Is een E46 met sper:

- Knot
Apeldoorn is kut en een BOM in je auto is ook kut.
Een aantal E36'jes hebben idd een af fabriek of later gemonteerd sper, was aan te vinken. Ik heb dan bijvoorbeeld weer een sper van een 325i op mijn 328i, alle combinaties zijn mogelijk maar bestellen kon je het zeker!
http://www.bmwe36blog.com/wp-content/up ... ncodes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1x nummertje 209 aub.. sambal bij?
Een aantal E36'jes hebben idd een af fabriek of later gemonteerd sper, was aan te vinken. Ik heb dan bijvoorbeeld weer een sper van een 325i op mijn 328i, alle combinaties zijn mogelijk maar bestellen kon je het zeker!
http://www.bmwe36blog.com/wp-content/up ... ncodes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1x nummertje 209 aub.. sambal bij?

- Casper
Ik had een af-fabriek sper op mijn E34, was daar ook een optie...heerlijk 

- Topfuel
Toch ´doet´ een e36 328i zonder sper het ook goed imo... 

- Knot
Moet je maar eens een rondje in die van mij doen, dan maak je ineens een stuk meer metersTopFuel schreef:Toch ´doet´ een e36 328i zonder sper het ook goed imo...

- Topfuel
Wil het over een tijdje wel eens proberen als ik mijn eigen auto helemaal gewend ben, kan ik goed het verschil proeven. Zal ná het rondje voor mij wel geld kosten, meeteen sperdif. bestellen... 8) :twisted:
Welke sperdif. past eigenlijk onder een 328i, dopler en quaife zullen wel wat (duurs)hebben, maar als het wat goedkoper moet? M3 o.i.d.?
Welke sperdif. past eigenlijk onder een 328i, dopler en quaife zullen wel wat (duurs)hebben, maar als het wat goedkoper moet? M3 o.i.d.?
- Knot
Als de kortere vertanding (7,5%) je niet boeit een 3,15 sper van een 325i nemen, anders op zoek naar een wat zeldzamer 328i sper met 2,93 verhouding.
Voor een 325i sper (de 3,15 vertanding dus) betaal je ongeveer 750 euro in geval van een exemplaar wat voorzien is van nieuwe sperplaten, olie, pakkingen etc. Dan nog even eronder schroeven.
Voor een 325i sper (de 3,15 vertanding dus) betaal je ongeveer 750 euro in geval van een exemplaar wat voorzien is van nieuwe sperplaten, olie, pakkingen etc. Dan nog even eronder schroeven.
- Topfuel
Ik zou niet korter willen gaan, vind ik nu net zo lekker rijden tijdens het cruisen. Zal alvast eens rondkijken...
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Er stond héééél recent nog een 328 sper te koop hier :idea: , je zou eens kunnen informeren.
- duifjes.com
Ik zeg *(ook via PM gedaan) kijk eens naar slijtage op het stuur <> km stand...
- peer
Om hier op in te haken hebben de nieuwe (bijvoorbeeld een e92) ook altijd een sper of niet? Ik kan hier eigenlijk maar weinig over vinden.
- Casper
Elektronisch sper is daar een optie geloof ik??
- Knot
Dat electronische sper van de E9x werkt niet gek moet ik zeggen, binnenste wiel wordt bijgeremd met pulsen, dus het gaat zeker dwars. Enige wat je niet hebt is een opbouwende aandrijfkracht wat een "echt" sper wel heeft.
- Oof
Het is geen E30 geen E36 en geen E46 geworden.
Maar ik heb een 120D gekocht,
Helaas zonder sper maar deze komt er nog wel onder. Iedereen nog bedankt voor alle info omtrent spers!
Maar ik heb een 120D gekocht,
Helaas zonder sper maar deze komt er nog wel onder. Iedereen nog bedankt voor alle info omtrent spers!
- Maus335i
Zou het een hoop verschil maken als ik een "orgineel" diff er in leg? Weinig verstand van verder hoor.. mijne wil opzich wel dwars, maar dat ook zo houden is vrij lastig.Knot schreef:Dat electronische sper van de E9x werkt niet gek moet ik zeggen, binnenste wiel wordt bijgeremd met pulsen, dus het gaat zeker dwars. Enige wat je niet hebt is een opbouwende aandrijfkracht wat een "echt" sper wel heeft.
-
Maakt wel degelijk verschil Maurice...... zie link :
http://www.youtube.com/watch?v=AHmSDXrVG84" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualife heeft een mooie LSD voor de 335 + Wavetrack schijnt ook goed te zijn.
Volgens het Amerikaanse BMW.com schijnt een LSD bij een 325 E90 0,2 sec te schelen naar de 100 ( hun woorden so dont shoot me).
Begrijp trouwens niet dat BMW via de Performance lijn een sper aanbied....... zou een leuke toevoeging zijn.
Gr,
Mark
http://www.youtube.com/watch?v=AHmSDXrVG84" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualife heeft een mooie LSD voor de 335 + Wavetrack schijnt ook goed te zijn.
Volgens het Amerikaanse BMW.com schijnt een LSD bij een 325 E90 0,2 sec te schelen naar de 100 ( hun woorden so dont shoot me).
Begrijp trouwens niet dat BMW via de Performance lijn een sper aanbied....... zou een leuke toevoeging zijn.
Gr,
Mark
- Oof
Een 335i heeft een sper elektronisch sper wat werkt met rem ingrepen.
Is dit puur software matig?
Dan zou dit toch ook op een 120D moeten kunnen of niet?
Is dit puur software matig?
Dan zou dit toch ook op een 120D moeten kunnen of niet?