Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
David R.

Re: Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3

Bericht door David R. » 25 mar 2009, 09:28

Daarom is het ook vreemd. Volgens hun is de auto nieuw "ohne zulassung". Dat verhaal van garantie is dus al niet helemaal te volgen. Het is een leasemaatschappij uit Starnberg en geen officiele Porsche dealer. Ik vroeg of dat het een originele Duitse auto was omdat het bijvoorbeeld ook een US model zou kunnen zijn. Het verhaal klopt gewoon niet dus ik blijf er vanaf.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2009, 09:32

Bij twijfel niet inhalen en beter %k meer betalen voor een 'echte' ......In Duitsland zul je vaker iets goeds kunnen kopen aangezien consumentenbescherming daar iets beter geregeld is dan in NL...de boel flessen doen ze niet zo snel.

Waarom koop je er niet 1 in NL exporteer je naar D *(op je bedrijfsnaam) en rest BPM teruggaaf.....is dat niet slimmer? Of wil je perse nieuw?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 mar 2009, 09:38

David, ik was maandag bij Porsche Rotterdam. Daar stond deze werkelijk schitterende donkergrijze handgeschakelde Turbo - http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien iets voor jou? En dan met de regeling die Jacco hierboven aangeeft?

Weet trouwens niet wat een beetje marktconforme prijzen zijn? Wat doet een beetje knappe Turbo in Dld?
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 25 mar 2009, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

David R.

Bericht door David R. » 25 mar 2009, 09:55

Ik zoek ook in Nederland en Dld. Ben bekend met de BPM teruggaaf regeling. Staat in NL echter (nog) niets te koop wat aan mijn wensen (diepzwart,handbak, schuifdak) voldoet. Zelfs nagedacht over het inruilen van de M5 tegen een wat jongere auto (geen porsche) waarop de BPM teruggaafregeling van kracht is. Deze kan ik dan op Duits kenteken zetten en daarmee gaan shoppen in Dld. Ik moet dan echter 2 x inruilen waarvan ik niet zeker ben of dat verstandig is. Er schijnt momenteel wel wat handel te zijn in jonge NL auto's die worden geëxporteerd naar Dld aangezien de afschrijving hier wat hoger is dan in Dld, en NL auto's dus aardig gunstig in Dld op de markt kunnen worden gezet. Misschien hier toch nog eens wat verder op induiken.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 25 mar 2009, 10:01

@ Mark: Je linkt naar een Cayman.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 mar 2009, 10:11

Jurjen schreef:@ Mark: Je linkt naar een Cayman.
Wat gek....net had ik er zelf nog op geklikt ook, toen was het de link naar die Turbo. Maar doet het nu weer goed. Grijze Turbo ;).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 mar 2009, 11:30

David R.

Re: Porsche 997 turbo handbak,tiptronic of toch GT 3

Bericht door David R. » 23 apr 2009, 09:45

Gisteren met een hangeschakelde turbo gereden. Auto is vreselijk snel en stuurt erg fijn. Het bedieningsgemak is enorm en ondanks dat deze 57.000 km gelopen had was er geen kraakje of piepje te horen. Drempels zijn geen probleem en je kan je oma er mee weg sturen.
Toch is dit niet de auto voor mij. Net als in een RS 6 vond ik de auto vrij emotieloos. Je hoort hem bijna niet en krijgt niet het gevoel met een sportwagen te rijden. Als je er hard in rijdt krijg je ook niet de indruk dat het erg hard gaat terwijl dat toch echt zo is. Tevens vindt ik de auto optisch te hoog op zijn wielen staan waardoor het toch wat lomp overkomt (mijn mening). Even opgemeten en als je de auto 30 mm verlaagt is de bodemspeling net zo groot als bij een GT3. Als je dan ziet dat een Turbo ook nog ca 30 k duurder is, is hij het mij niet waard.
Ik ga dus definitief voor een GT3. Waarschijnlijk ook nog voor een nieuwe aangezien ik dan mijn eigen auto vrij simpel kan inruilen. Op de plaatjes is hij erg mooi in het rood maar ik ben bang dat dit toch een beetje te opvallend is. Diepzwart zal het wel worden (5e auto op rij in het zwart) aangezien dat voor mij toch de meest neutrale kleur is waar je eigenlijk nooit een bult aan kan vallen. Liftbare vooras is voor mij een must maar dat is helaas pas vanaf september te leveren terwijl de auto al in juni te leveren is. Eens even kijken of daar wat aan op te lossen is. Wordt vervolgd.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 apr 2009, 09:54

Wat betreft de Turbo kan ik je helemaal volgen David. Is een beetje zoals ik eigenlijk ook al had voorgesteld. Ik snap dus precies wat je tegens zijn op deze wagen. Wat betreft je keuze voor een nieuwe GT3. WAUW! ;). Dat is echt een hele fraaie machine. De 997 MK I GT3 vind ik al super, en de Mk II zal daar denk ik nog een schepje boven op doen. Ik ben heel benieuwd!!

David R.

Bericht door David R. » 23 apr 2009, 11:20

Hey Mark,
Ik kijk ook nog wel naar de GT3 mk1 maar vindt het prijsverschil tussen een gebruikte van 2008 (in dld) en een nieuwe (duits kenteken) niet dusdanig dat ik daarvoor de verkoop van mijn huidge auto in eigen beheer wil nemen. Zoals eerder vermeld kan ik gewoon in NL op Duits kenteken bestellen en dan mijn eigen auto inruilen. Je staat dan toch iets sterker dan verkoop in eigen beheer. Het is alleen wel schandalig hoe kaal zo'n auto wordt geleverd. Zelfs voor de matten moet je nog € 101,- (ex bpm) extra betalen en navigatie kost je € 2975,- (ex bpm). Kleur kiezen blijft wel moeilijk.

David

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2009, 11:25

Liftbare vooras is voor mij een must maar dat is helaas pas vanaf september te leveren terwijl de auto al in juni te leveren is. Eens even kijken of daar wat aan op te lossen is. Wordt vervolgd.

Dan zou ik daar zeker op wachten, ook al is dat wachten niet leuk.. later ben je erg blij dat je het er toch op hebt.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 apr 2009, 11:41

Dat denk ik ook Rico.

@ David. Ja. Dat is mij ook al eens opgevallen. Alles is te krijgen op de 997, maar alles kost ook knap knaken idd!
Qua kleur. tsja moeilijk. Er zijn ook nog niet heel veel foto's los gekomen natuurlijk. Ik was afgelopen zondag bij de fabriek in Stuttgart en ook daar heb ik er nog niet één gezien helaas.

Kwam laatst wel eens deze foto tegen. Zo in het blauw is ie wel erg fraai hoor.
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2009, 11:42

idd heel erg mooi, ben wel gek van zo'n kleur blauw, net als Le mans blauw bij BMW.

Macboy

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Macboy » 02 nov 2009, 12:18

Macboy schreef:Ik zou altijd voor de handbak gaan, want tiptronic is echt oud en slecht systeem. PDK is natuurlijk wel geweldig (behoudens de kritieken). Maar de oude tiptronic: easy choice !
Mark Nauta schreef:
frankv schreef:Porsche PDK is door EVO verkozen tot "disappointment of the year", vanwege de knopjes.

Frank
Dat vind ik niet terecht! Die bak is echt super qua techniek. Sneller dan DSG, en meer sensatie. Tuurlijk, de knopjes zitten verkeerd om, maar als het echt je kar is, dan weet je na 3 dagen rijden niet anders meer.
Godverd... Mark doe eens normaal man ! Iedereen weet inmiddels dat die dingen gewoon BELACHELIJK zijn. Niet alleen verkeerd ook, maar ook omdat het gewoon paddels moesten zijn achter het stuur. Punt uit. Terecht dat EVO dit als disappointment kiest. Ik roep dat al maanden en ga niet opnieuw beginnen. Het is onacceptabel. Echt onacceptabel. En jij weet dat donders goed.

Je moet gewoon rechts + hebben en links - met 2 paddles. Geen gelul verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nee, Nissan en Mitsubishi kunnen het wel, maar een sportief merk als Porsche:

Afbeelding

Om te huilen ...

JAAAAAAAAAA !!!!!!!!!

Afbeelding

(Natuurlijk wel een MEGA AFGANG voor Porsche .... schandalig dat ze dit zelf niet hadden ingezien)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 02 nov 2009, 12:22

:D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 nov 2009, 12:25

Het is wel optioneel, standaard nog steeds drukknopjes.... :bag: :hammer:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2009, 12:47

Laat Chris Harris de 997 S nog maar eens testen dan ! En alle andere bladen :)

Schandalig dat het optioneel is nu ...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2009, 23:29

Daarom lijken die modellen ook allemaal zo op elkaar.. als Porsche eindelijk (zelf) aan het tekenen en schroeven gaat komt het er als rotzooi uit :mrgreen:

Plaats reactie