F1 2009
- Bert ///M3
Re: F1 2009
Volgens mij is een sabbatical year zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je carriere, degene die dat deden zag je na een jaar niet meer terug.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De strijdbijl tussen Adrian Sutil en Jarno Trulli is nog lang niet begraven. Het duo had al een verbale strijd in de persconferentie op donderdag, waarbij de Italiaan beweerde dat hij fotobewijs had dat Sutil schuldig was aan de crash in Brazilië. De Duitser wil de strijd nu achter zich laten en heeft nog wel wat ideeën voor Trulli.
"Hopelijk is het nu over", zei Sutil tegen Autosport. "Hij blijft misschien nog wat weken met zijn plaatjes rondlopen en zijn eigen visie vertellen. Misschien teken ik ook nog wel een plaatje voor hem, van Mickey Mouse, Donald Duck of Goofy of zo. Voor mij is het klaar, ik wil er niets meer over horen."

-
Check Alonso lachen! Geweldig haha die discussie tussen Trulli & Sutil
-
Wat een vet circuit trouwens!!! ik schakel na ajax - feyenoord meteen maar in!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Net even alle ins and outs van het nieuwe circuit van Dubai gezien op RTL. WAT EEN CIRCUIT!!!! Ik vind het wel een hele gave omgeving zo hoor. Die
baan, met dat 1.2km lange rechte stuk, dan een bocht waar je met 50km/u doorheen gaat. Een aantal chicane achtige combinaties, 2 bochten in 6th
gear achter elkaar aan en dan die enorm debiele en daarom gave pitexti. En ja, die gebouwen etc er omheen. Wat een baan!!! Ik kijk enorm uit naar
de race.
baan, met dat 1.2km lange rechte stuk, dan een bocht waar je met 50km/u doorheen gaat. Een aantal chicane achtige combinaties, 2 bochten in 6th
gear achter elkaar aan en dan die enorm debiele en daarom gave pitexti. En ja, die gebouwen etc er omheen. Wat een baan!!! Ik kijk enorm uit naar
de race.
-
Inderdaad: HEUL extreem gaaf. Inderdaad al die gebouwen eromheen, ziet er erg gelikt uit.
Maar was heel dat Midden-Oosten niet weer op zijn retour?

- Arthur
- Auto: Nr.51
1 miljard gekost, had Mol het over. Vond de race niet veel aan.
- Remmie
Vond de baan en omgeving er heel gaaf uitzien.
Ik ben alleen gestopt met kijken van de race want ik kon het niet echt volgen ivm camera werk.
Vond het niet overzichtelijk. Heel vaak werd er teveel ingezoemd waardoor je een halve auto zag en niets
van de bocht/lijn die de auto reed.
Ook wel leuk dat ze eerst in de felle zon rijden en vervolgens in het donker.
Ik ben alleen gestopt met kijken van de race want ik kon het niet echt volgen ivm camera werk.
Vond het niet overzichtelijk. Heel vaak werd er teveel ingezoemd waardoor je een halve auto zag en niets
van de bocht/lijn die de auto reed.
Ook wel leuk dat ze eerst in de felle zon rijden en vervolgens in het donker.
-
Bijzondere baan en het tijdstip was inderdaad gaaf! Van licht naar donker, lijkt me in de schemering erg lastig voor de coureurs. Vond het circuit wel heel onoverzichtelijk op TV door de vele lay-outs die de baan kent.
Maar het is ongekend wat een rijkdom en welvaart je daar ziet, dat hotel is prachtig.
Maar het is ongekend wat een rijkdom en welvaart je daar ziet, dat hotel is prachtig.
- Dutch
Op zichzelf niet zo veel mis met de baan, maar het is opnieuw zo'n volledig van de realiteit - en de fans - losgezongen feestje voor de rich and famous. Dat staat me eraan tegen.
- Michel P
Baan had voor mij een hoog arcarde gehalte, leek wel een videogame. F1 is niet meer voor het klootjes volk, die zitten thuis voor de buis, the rich and famous komen alleen hier op af om gezien te worden.Dutch schreef:Op zichzelf niet zo veel mis met de baan, maar het is opnieuw zo'n volledig van de realiteit - en de fans - losgezongen feestje voor de rich and famous. Dat staat me eraan tegen.
Michel
-
en toch is het een VETTE baan! dan maar een paar van die banen erbij hoor! gruwelijk 8)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dankzij de jongens achter dit soort banen en races bestaat de F1 nog, dus wat dat betreft, geen enkel probleem mee!
-
Toch zie ik liever het oude Hockenheim terug ipv dit soort nieuwe circuits, waar ik an sich ook geen moeite mee heb.
Gewoon stoere lange banen (Hockenheim) waar je met 300/350 in elkaars slipstream hangt en kijkt wie de grootste cohones heeft.
Gewoon stoere lange banen (Hockenheim) waar je met 300/350 in elkaars slipstream hangt en kijkt wie de grootste cohones heeft.
- DDX
Baan heeft problemen die meeste nieuwe banen hebben, geen grind bakken maar gewoon stroken asfalt.
Geen enkel probleem als je je een keer verremt, je neemt gewoon de buitenbaan.....
Geen enkel probleem als je je een keer verremt, je neemt gewoon de buitenbaan.....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Volgens de Japanse krant Mainichi is het zeker dat Toyota volgend jaar niet meer deelneemt aan de Formule 1. De leiding van de fabrikant zou dat al besloten hebben. Voor 8 november stond al een persconferentie gepland, waarop meer duidelijkheid zou moeten komen.
Het nieuws moet nog worden bevestigd door Toyota, hoewel daar de komende dagen officieel nog wel vergaderd gaat worden over de toekomst. Binnen niet al te lange tijd zal ook blijken of het nieuws waar is, of dat Toyota in 2010 toch aan de start van de Formule 1-races gaat.
Mocht het nieuws waar zijn, zou dat erg slecht nieuws zijn voor Kamui Kobayashi. De Japanner reed slechts de laatste twee races van dit jaar, maar maakte daarin zoveel indruk, dat de Formule 1-renstal hem al hoog op het lijstje had staan voor volgend jaar.
Het nieuws zou ook betekenen dat Japan nog maar weinig aanwezig is in de Formule 1. De Grand Prix op Fuji is al verdwenen, net als de teams van Super Aguri en Honda. Ook liet bandenfabrikant Bridgestone eerder deze week al weten de sport te zullen verlaten na 2010.
Voor het voormalige team van BMW, dat is overgenomen door investeringsgroep Qadbak. Het team staat voorlopig als veertiende team aangemeld, maar kan alleen meedoen wanneer alle teams toestemming gegeven, iets wat niet lijkt te gaan gebeuren. Een vertrek van Toyota, zou de weg vrijmaken voor het team.