Laurens' Nissan Primera

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Paul

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Paul » 29 okt 2008, 09:55

Laurens Nijssen schreef:Op de Ring een Civic VTEC en Integra Type-R voorbijsteken op wegligging en remmen zegt ook wel iets (natuurlijk niet alles maar dan nog). Maargoed, de mensen die ingelezen zijn in het merk Nissan hoef ik niks uit te leggen

Dit zegt in mn ogen nog steeds niets over het kunnen van een auto... maar over het kunnen van een bestuurder.. zeker niet op de Ring..ene komt er ieder weekend, andere 2 keer per jaar.. kun je geen pijl op trekken.

Wel bekende auto.. wel vaker gezien, kan me alleen niet herinneren waar..

Welkom hiero..

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Francisco » 29 okt 2008, 10:38

rondetijden Tsukuba van een Nissan uit begin 2000

Skyline GT-R R34 V-Spec 1:05.32
M3 (E46) 1:07.11

er waren toen echter weinig van deze Nissans in NL bekend. Dezelfde testrijder van Skyline GT-R heeft toen ook het onderstel van de Primera SRi op de nurbrurgring afgesteld. Zo'n primera zach er niet echt mooi uit, maar het reed wel erg lekker als stuurmans auto. veel beter dan bijvoorbeeld een Vectra of Mondeo.

hetzelfde geld voor de almera GTI. uiterlijk om bij dood te vallen zo spannend. maar weggligging was top. kijk maar naar onderstaande rondetijden. er zijn weinig autos die voor die tijd sneller waren.

369. Mercedes C 36 AMG 1:25.3 110 ´93 280 / 1566 Sport Auto
370. Suzuki Swift Sport 1:25.3 110 ´06 125 / 1080 sportauto
371. BMW Z3 2.0i 1:25.4 110 ´99 150 / 1260 Sport Auto
372. Peugeot 206 CC 1:25.5 110 ´01 138 / 1127 Sport Auto
373. Seat Ibiza Cupra 1:25.5 110 ´99 156 / 1094 Sport Auto
374. Suzuki Swift Sport 1:25.6 110 ´06 125 / 1080 Sport Auto
375. Nissan Almera GTI 1:25.7 109 ´98 143 / 1135 Sport Auto
376. Skoda Fabia RS 1:25.9 109 ´04 130 / 1220 Sport Auto
377. Alfa Romeo 147 2.0 TS 1:26.2 109 ´01 150 / 1225 Sport Auto
378. Jaguar S-Type 3.0 1:26.4 109 ´02 240 / 1673 Sport Auto
379. Alfa Romeo 156 2.0 TS 1:26.4 109 ´97 155 / 1245 Sport Auto
380. Ford Cougar 2.5i 1:26.5 108 ´98 170 / 1342 Sport Auto
381. Suzuki Ignis Sport 1:26.5 108 ´03 109 / 910 Sport Auto
382. VW Polo GT G40 1:26.5 108 ´91 113 / 840 Sport Auto

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 29 okt 2008, 15:35

Gino schreef:Vanwaar dan de passie voor het merk Nissan? Begrijp me niet verkeerd maar heb je niet gewoon passie voor je eigen auto, passie voor het club leven of passie voor het modden?

Erg mooie Primera trouwens, rolde ze zo maar standaard uit de fabriek ;)
Nissan gekte is gegroeid. Mn eerste Sunny gekocht met het idee dat het goedkoop en betrouwbaar moest. Toen ging ik me in het merk verdiepen, kwam ik bij de club en zo is mn passie gegroeid tot waar het nu is.

Ook het modden kwam er toen bij ;)

Plus dat Nissans gewoon veel potentie hebben. Maar dat kom je pas te weten als je je inleest. Het is natuurlijk extra leuk om van een standaard burgerbak iets tofs te maken.

Heb nu 4,5 jaar mn rijbewijs en dus 4,5 jaar Nissanleip :angel:
Laatst gewijzigd door Laurens Nijssen op 29 okt 2008, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 29 okt 2008, 15:36

Paul schreef:
Laurens Nijssen schreef:Op de Ring een Civic VTEC en Integra Type-R voorbijsteken op wegligging en remmen zegt ook wel iets (natuurlijk niet alles maar dan nog). Maargoed, de mensen die ingelezen zijn in het merk Nissan hoef ik niks uit te leggen

Dit zegt in mn ogen nog steeds niets over het kunnen van een auto... maar over het kunnen van een bestuurder.. zeker niet op de Ring..ene komt er ieder weekend, andere 2 keer per jaar.. kun je geen pijl op trekken.

Wel bekende auto.. wel vaker gezien, kan me alleen niet herinneren waar..

Welkom hiero..
Inhalen is inhalen :beer: :df:

Paul

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Paul » 29 okt 2008, 22:16

hehe klopt... maar misschien was die 120/140 pk in die tijd genoeg.. maar hedendaags wordt je aan poep gereden door bijna alles wat 4 wielen heeft..

Tijd voor een turbokitje ofzo??????????????

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door jeust » 29 okt 2008, 22:38

Wel lache zo'n burgerbak ombouwen tot ringracer, al zijn de prestaties er misschien nog niet helemaal naar... Ik kan het in ieder geval wel waarderen. :thumbup:

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2008, 07:41

Ten eerste is het niet een Ring-only bak. Tis gewoon mijn hobby/liefhebberij waarmee ik ook over de Ring ga.
Eigenlijk heb ik alleen de remmerij geupgrade voor de Ring. De rest omdat ik het mooi vond.

0-100 doet hij onder de 9 seconden. Prima zat dus.
Topsnelheid van 225 km/h is ook niets mis mee.

Als ik turbo wil koop ik een 200SX S14a met SR20DET. Ik zie dit ooit nog wel eens gebeuren maar turbosetups en motorswapjes zijn helaas (nog :P) niet aan mij besteed.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Youp » 30 okt 2008, 08:14

Ik vind het wel grappig. Weer zo'n auto waar je het totaal niet van verwacht. Goed bezig. 8)

Paul

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Paul » 30 okt 2008, 10:21

Nou slaap daar dan nog maar een paar nachtjes over voordat je een S14 koopt ,dramamotors..zit hier wel iemand die kan je daar alles over vertellen...

slechte waterpompen
Oliecarter is heel klein..
Oliepickup is niet al te best.. daardoor zeggen je lagers al snel BYE BYE! en dag blokje..
Koelingsproblemen

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2008, 10:51

Weet je het zeker? Ben je niet in de war met de CA18DET?? Dat zijn juist de lagersrampenblokken.
SR20DET's zijn juist behoorlijk robuust. Ook met standaard turbodruk omhoog geschroeft.

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2008, 10:52

Sowieso: S13 = CA18DET, S14(a)=SR20DET

Paul

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Paul » 30 okt 2008, 11:17

Nee de sr20DET uit de s14 en de s14a...(zijn niet zo robuust als je zou denken hoor.. ) de C18 is helemaal een dramamotor.. turbo geen olie meer en bye turbo..

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door HSR » 30 okt 2008, 11:33

Drama is ook betrekkelijk, hoor. Het is nu eenmaal geen blok dat je met 180k km's op de klok constant in zijn toerenbegrenzer moet stampen.

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2008, 11:37

Ik denk dat je sportauto's sowieso goed bij moet houden. Dus elke 5000km verse A-kwaliteit volsyntheet erin en gaan met het ding :df:

Blijft gevoelig spul, zeker de wat meer vermogende oudere auto's.

Als ik moest kiezen tussen een CA18DET of een SR20DET wist ik het wel :banaan: SR20 rulez :P

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door frank de jonge » 30 okt 2008, 12:09

Maatje van me had een S13 en die had ook al 188k gedraaid en werd flink in doorgestampt. Niets aan de hand.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door René130i » 31 okt 2008, 09:37

Welkom! Ik zag de eerste foto en dacht wat moet dat hier :oops: Nooit geweten dat zo'n Primera ten eerste mooi te maken is (complimenten) en dat het ook nog goed rijdt :shock: :thumbup:

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2009, 17:00

Kick!

Inmiddels ligt er een SR20VE NeoVVL motor uit Japan in de Primera. Zit nu op 187 pk en 192 nM koppel, maar we gaan verder!
Heerlijke trekkracht t/m de 8000 rpm :)

70 in zn 1
130 in zn 2
180 in zn 3
220 in zn 4

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Marco R. » 30 okt 2009, 17:12

Lekker! Ik neem aan dat je ook nog een 5e versnelling hebt :mrgreen: , wat doet hij aan top in de 5e?

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 30 okt 2009, 19:06

240 km/h sowieso na GPS correctie.
Verhoudingen zijn eigenlijk net ietsjes onhandig, kwestie van meer vermogen kweken :df: (andere bak kan ook natuurlijk haha).

Een minder restrictief uitlaatspruitstuk komt binnenkort, daarna wil ik de uitlaatlijn vergroten naar 2,5 inch. Dan staan er ook nog een paar mooie wildere nokken op het programma. Icm sterkere klepveren en een ECU remap kunnen we dan met zo'n 210 pk uit de voeten en toeren draaien tot 8900 rpm.

Eerst de koppeling vervangen voordat bovenstaande allemaal toegepast gaat worden. De 4 pots S14 remklauwen ga ik zondagavond beginnen te reviseren. Verse OEM S14 schijven liggen klaar en ik ga het voorlopig even doen met Textar Sport straatblokjes.

Het geluid als de VVL erin kickt is heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=pYjXvYdy08A&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Marco R. » 30 okt 2009, 19:45

Mooie plannen zo te horen! Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Youp » 30 okt 2009, 23:53

Ook met nog wat meer power lijken mij de bakverhoudingen ietwat aan de "lompe" kant... :lol:

Wel erg gaaf wat je allemaal doet, ga vooral zo door! :thumbup:

Luco

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Luco » 31 okt 2009, 08:11

Ik heb ook met veel plezier 7 jaar in een Nissan gereden, weliswaar een Patrol :mrgreen: :mrgreen: , maar toch.
Oerdegelijk, in 7 jaar nooit iets aan gehad.
Vandaag gaat die dan toch weg :'( :'(

Welkom trouwens :thumbup:

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door Laurens Nijssen » 31 okt 2009, 11:10

@ Youp:

Klopt, is ook nog een nadeel. Maatje van me heeft een Primera GT met standaard al iets kortere verhoudingen. Hij gaat deze motor ook gebruiken. Eens kijken hoe dat verschilt met mijn bak.

Ben al bezig geweest met een SR16VE N1 bak. Veel kortere verhoudingen en een LSD erin maar erg prijzig incl. assen (800 tot 1000 euro wordt ervoor gevraagd).

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door MartijnGizmo » 31 okt 2009, 11:34

Leuk project en smaakvol exterieur! :thumbup:

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Laurens' Nissan Primera

Bericht door FrankS » 31 okt 2009, 17:25

Rijd je toevallig rond in de buurt van Assen? Zie daar regelmatig een gelijke primera rondrijden

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bartb, Bokkepoot, JdvPolo, mark123, Mil0, yorick en 8 gasten