Oude auto maar dan weer als nieuw model

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Re:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 okt 2009, 08:36

Edwin van der Velden schreef:Dennis inmiddels getrouwd?
Heb ik iets gemist blijkbaar :hmmm:
Nee, ben wel op mijn knieën gegaan in 2006 in Vernazza en ze heeft ja gezegd, maar door een verre reis, huizenjacht en geregistreerd partnerschap hebben we de trouwerij maar uitgesteld totdat we echt een HK500 hebben. Voorlopig zijn we dus heel lang verloofd en dat bevalt ons beide prima, hehe. :P

Alain

Re: Oude auto maar dan weer als nieuw model

Bericht door Alain » 30 okt 2009, 09:00

Rico schreef: Stel dat je één oud model auto weer opnieuw op de markt mocht brengen, dus gewoon splinternieuw als seriemodel welke auto zou je dan kiezen ?
Voor mij dan graag de Ford Capri RS2600 Mk1 uit 1970 en dan eentje uit de '50-serie' ..

Afbeelding

Bron; http://www.rscapris.com/RS2600Info.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 okt 2009, 09:03

Het blijven oude modellen. De echte klassiekers zullen best mooi zijn maar de meeste auto's zijn oud vergeleken met hun opvolger.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 okt 2009, 09:52

Arthur schreef:De echte klassiekers zullen best mooi zijn maar de meeste auto's zijn oud vergeleken met hun opvolger.
De meeste? Alle. :D

Maar dat maakt nog niet dat de opvolger er beter uitziet of zelfs beter rijdt. Om maar een voorbeeld te noemen: Je kan er misschien harder mee de bocht door(ook niet altijd), maar hoeft niet per definitie fijner te rijden(wat subjectief is). D'r zijn hier toch genoeg voorbeelden genoemd van auto's die(in elk geval optisch) wel vernieuwd zijn, maar nooit verbeterd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 okt 2009, 10:25

Als er iemand zo idioot is om een HK500 te ontdoen van zijn Hemi en er een dikke electromotor in lepelt, dan zou ik nog steeds overwegen om zo'n ding te kopen/leasen als de omstandigheden dat toelaten. Zo'n ontwerp is gewoon fantastisch, er zijn geen moderne auto's die daaraan kunnen tippen. Hetzelfde geldt voor heel veel klassiekers en youngtimers. Als semi-purist vind ik het meestal jammer dat oude auto's worden voorzien van nieuwe techniek, maar als dat die dingen in 't straatbeeld houdt, juich ik het alleen maar toe.

frankv

Bericht door frankv » 30 okt 2009, 10:25

Als je het trouwens echt wilt, is het geen enkel probleem. Ben je bereid 100.000 euro uit te geven voor een nieuwe E30 M3 sport evo? Koop dan de mooiste die je kunt vinden en laat hem compleet restaureren en opnieuw opbouwen. Dan ben je vast goedkoper uit dan 100.00 en ben nog exclusiever ook omdat hij niet werkelijk nieuw geproduceerd wordt.

Dat wat nou met "wat als". Just do it!

Alain

Bericht door Alain » 30 okt 2009, 11:14

Dennis Cavallino schreef: Als semi-purist vind ik het meestal jammer dat oude auto's worden voorzien van nieuwe techniek,
Ik zou er -en je kent mijn spijlbus Dennis- niet aan moeten denken om met 44pk en een topsnelheid van hooguit 95 km/h in
mijn bus te 'moeten' rijden. Door de 1776cc motor met 95pk, de lange vierbak en de degelijke remmen is het nu best te doen
om tussen het hedendaagse verkeer te rijden en blijft het ook leuk.
Ik denk dat als mijn spijlbus orgineel was geweest ik er ook lang niet zoveel plezier van had gehad. Je blijft natuurlijk ook altijd
'freaks' houden die het zonde vinden dat een klassieker wordt gemoderniseerd, maar dat zijn vaak de mensen die zelf geen
klassieker (en z'n nukken !!) rijden / bezitten :bag:

on topic, nog een icoon die wat mij betreft weer geproduceerd zou mogen worden, de Alpine Renault A110 :love:

Afbeelding

Fer

Bericht door Fer » 30 okt 2009, 11:26

De CRX Vtec!

Plaats reactie