Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die dingen zijn zo snel dat ze zich nergens anders mee kunnen meten?

-
OnlineHenk Jan
Zal wel aan jou liggen.Joy schreef:Het kan aan mij liggen maar het valt op dat Impreza's altijd de M3 uitdagen. Laatst reed ik er één voorbij op de snelweg. Ben nog niet goed en wel naar rechts of hij komt alweer vol blowoff-valvend links voorbij stuivennou tof kerel, plezierig, ik moet de afslag hebben dus hij heeft alleen verder moeten spelen.

Ik heb jaaaaren Impreza en Evo gereden en het viel mij juist op dat, zeker met de Evo, ik voortdurend uitgedaagd werd. En, zonder te stigmatiseren, was dit vaak door in hun stoel liggende BMW-rijders met petjes. Uiteraard voorzien van brulpijpen....

Helaas is het wel zo dat steeds meer van dat soort 'volk' zich op de GTT's gestort heeft, met alle negatieve gevolgen.....
- Joy
Helaas inderdaad, zo zagen de bestuurders er wel uit. Naast Impreza's is de rest vooral E36's. Soms komen ze van ver aan en gaan dan vlak achter me rijden. Flink irritant is dat. Ik begrijp ook vaak niet wat ze bezield, net of er even een zekering doorbrand in hun kop. Onder andere een reden om geen 1 logo op de auto te hebben.
- ///Martijn
Volgensmij ziet zo'n US blok er cosmetisch ook hetzelfde uit als een normale 6 cilinder. Moet je toch snel genoeg kunnen zien.Sjef schreef:Lekker misleidende info zeg. Je zult het kopen als petjesvolk, dat geen idee heeft wat een US m3 is. Patsen met je 321pk. Zetten ze dr ook ander luchtfilter op: Mcdrive praat over 350pk dus en dan er dik uitgetrokken worden door de eerste de beste impreza.
- frank de jonge
Stimmt, is een M52 in dit geval.
- Macboy
Uitdagen is natuurlijk onzin. Als autoliefhebber vind ik het leuk om die passie te delen. Ook op de weg. Je kunt dan samen beetje oprijden, wat harder doorrijden. Hoeft toch niet als "uitdagen" te worden opgevat ? Of "kijk mij eens" ?
-
http://link.marktplaats.nl/282180199" onclick="window.open(this.href);return false;
-
"De kenner weet wat deze auto waard is" vind ik altijd zo'n mooie uitspraak.....lees: "m'n vraagprijs is inderdaad hoog"
- JurT
+1!Arnoud schreef:"De kenner weet wat deze auto waard is" vind ik altijd zo'n mooie uitspraak.....lees: "m'n vraagprijs is inderdaad hoog"
- Erik dB
Wel een mooi ding trouwens....iets rond de 8k lijkt me echter een wat reelere prijs (als het onderhoud etc up to date is)
- Joy
Wat een M3 waard is bepaald de koper inderdaad. Maar wat is te duur ? Als je je zinnen hebt gezet op een M3 en je geeft 10k aan een nette uit, dan is dat niet absurd toch ? Het is een oude auto ja, maar belangrijker is dat je voor dat geld zeker van je zaak bent. Dat je portemonnee 10k lichter is maar dat je voor jezelf wel zeker weet dat je een auto hebt gekocht die naar je zin is. De bedragen van 6-8k euro, ik zie ze hier vaak genoemd worden maar probeer binnen dat budget maar eens te slagen. Dat valt tegen.
- ///Martijn
141k is een nette en lage kmstand voor die leeftijd. Sterker nog, heel vaak zie ik die km-standen niet meer voorbij komen. Als dat allemaal klopt en de auto is 100% dan vind ik de vraagprijs niet absurd ofzo.
Graag wel met oranje knippers.
Graag wel met oranje knippers.
- Niels
- Auto: Prius+
Het is moeilijk om te zeggen of het te duur is aan de andere kant is de (E36) markt momenteel erg moeilijk. Alles valt en staat met hoe fris zo'n auto is en je moet een liefhebber treffen. Een liefhebber die op zoek is en al een hoop zooi heeft gezien dan wil je dat geld wel geven
Voorbeeldje wordt mijn Golf VR6. Eigenlijk vind ik die auto wel 4K waard maar dat is in de huidige markt waarbij de prijzen beginnen bij 1500,- onmogelijk. Dat ie half gereviseerd is en zowat alle slijtage delen nieuw heeft maakt niet uit.... Volgens de "markt" doet een VR6 gemiddeld tegen de 2500,- dus daarvoor denkt men dan ook een goede te kunnen kopen
Met een M3 is dat niet anders. Voor 7 - 8K kun je best eentje kopen maar ik durf te wedden dat je met een beetje onderhoud en dingetjes aardig richting de prijs van deze gaat. Die van mij was ook 10K maar na de winter zit die ook op 12K na wat puntjes op de i en een beetje onderhoud
De verkoper van deze M3 moet geduld hebben. Heeft ie dat niet dan vangt ie dit bedrag niet.

Voorbeeldje wordt mijn Golf VR6. Eigenlijk vind ik die auto wel 4K waard maar dat is in de huidige markt waarbij de prijzen beginnen bij 1500,- onmogelijk. Dat ie half gereviseerd is en zowat alle slijtage delen nieuw heeft maakt niet uit.... Volgens de "markt" doet een VR6 gemiddeld tegen de 2500,- dus daarvoor denkt men dan ook een goede te kunnen kopen

De verkoper van deze M3 moet geduld hebben. Heeft ie dat niet dan vangt ie dit bedrag niet.
Ja allemaal prima, maar mensen gaan gewoon niet meer 12k neertellen voor een E36 M3 die tegen de 2 ton aanhikt..
Dit is een netjes ding, ben ik met je eens en als ie gewoon in een netjese staat is , dan mag ie gewoon in zijn broek pissen van geluk dat ie er 9K voor vangt.. in deze tijd helemaal!
Dit is een netjes ding, ben ik met je eens en als ie gewoon in een netjese staat is , dan mag ie gewoon in zijn broek pissen van geluk dat ie er 9K voor vangt.. in deze tijd helemaal!
- Niels
Je mag al blij zijn als je een E36 M3 verkoopt tegenwoordig 

Niels schreef:Je mag al blij zijn als je een E36 M3 verkoopt tegenwoordig
nou idd ja...
- Gert-jan
Ook nog een mooie: http://link.marktplaats.nl/284738002" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit nog wel werk aan de wielkasten achter doordat er 19'' velgen onder hadden gezeten.
Ondanks dat ie 10K is is het wel een SMG uit '99 die goed vol in de optie's zit.
Zit nog wel werk aan de wielkasten achter doordat er 19'' velgen onder hadden gezeten.
Ondanks dat ie 10K is is het wel een SMG uit '99 die goed vol in de optie's zit.
Gertjan das de ex van een kennis van me...
Slecht overgejakkerd...aan de rechter kan was de blanke lak op geloof ik, misfired af en toe bij overschakelen SMG, roest 4x wielkasten, roest onderkant kofferklep, heeft in het verleden wel s wat "gezelligs" meegemaakt.. .zoals een leuke klappert
Slecht overgejakkerd...aan de rechter kan was de blanke lak op geloof ik, misfired af en toe bij overschakelen SMG, roest 4x wielkasten, roest onderkant kofferklep, heeft in het verleden wel s wat "gezelligs" meegemaakt.. .zoals een leuke klappert
-
In Amsterdam staat op een parkeerplek een in prachtige staat verkerende E36 M3 met Britse platen. Weet niet of hij te koop staat, maar het ding ziet er (van een afstandje) goed uit. Elke keer als ik er langs kom met de metro verbaas ik me weer over, wat zo'n ding er al die tijd doet (staat in een slechte buurt). Misschien gejat, van iemand die in het buitenland zit nu of toch te koop..
Zal de exacte locatie hier niet neerzetten, maar mensen die een beetje bekend in de buurt A'dam/Duivendrecht zijn hebben hem misschien ook wel eens zien staan..
Zal de exacte locatie hier niet neerzetten, maar mensen die een beetje bekend in de buurt A'dam/Duivendrecht zijn hebben hem misschien ook wel eens zien staan..
-
Kan heel goed zijn dat iemand voor 3k een britse M3 heeft gekocht om als project te gebruiken, voor wat dan ook... Zou niet te snel roepen dat hij gestolen isMaarten Godschalk schreef:In Amsterdam staat op een parkeerplek een in prachtige staat verkerende E36 M3 met Britse platen. Weet niet of hij te koop staat, maar het ding ziet er (van een afstandje) goed uit. Elke keer als ik er langs kom met de metro verbaas ik me weer over, wat zo'n ding er al die tijd doet (staat in een slechte buurt). Misschien gejat, van iemand die in het buitenland zit nu of toch te koop..

-
Kan ook wel, ik zeg ook niet dat er per sé iets fout mee is.
Maar vind het toch opvallend; zou jij je M3 tijdenlang in pak 'm beet De Bijlmer laten staan?

Maar vind het toch opvallend; zou jij je M3 tijdenlang in pak 'm beet De Bijlmer laten staan?
- Robin Hartog
Hmm, welke kleur? Heb namelijk vandaag wel een blauwe gezien (vlakbij de HvA) ook op Engelse platen..Maarten Godschalk schreef:In Amsterdam staat op een parkeerplek een in prachtige staat verkerende E36 M3 met Britse platen. Weet niet of hij te koop staat, maar het ding ziet er (van een afstandje) goed uit. Elke keer als ik er langs kom met de metro verbaas ik me weer over, wat zo'n ding er al die tijd doet (staat in een slechte buurt). Misschien gejat, van iemand die in het buitenland zit nu of toch te koop..
-
Ik was er ook nog vandaag, niks gezien helaas..Robin Hartog schreef:Hmm, welke kleur? Heb namelijk vandaag wel een blauwe gezien (vlakbij de HvA) ook op Engelse platen..Maarten Godschalk schreef:In Amsterdam staat op een parkeerplek een in prachtige staat verkerende E36 M3 met Britse platen. Weet niet of hij te koop staat, maar het ding ziet er (van een afstandje) goed uit. Elke keer als ik er langs kom met de metro verbaas ik me weer over, wat zo'n ding er al die tijd doet (staat in een slechte buurt). Misschien gejat, van iemand die in het buitenland zit nu of toch te koop..
Deze is donker, ik dacht zwart maar heel donker blauw of groen zou ook kunnen.
- Niels
3.0 M3 met maar 96000km
http://link.marktplaats.nl/294899975" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/294899975" onclick="window.open(this.href);return false;