Jongeren (kinderen) en spelletjes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Jongeren (kinderen) en spelletjes

Bericht door Xave30 » 29 okt 2009, 00:57

Jongen stopt arm van broer in diepvries
Uitgegeven: 28 oktober 2009 17:56
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2009 18:24
ULM - Een jongen van 11 in Zuid-Duitsland heeft een afgerukte arm van zijn 4-jarige broertje in de diepvries gestopt om hun moeder niet wakker te maken.

De arm was van het lichaam gescheurd tijdens een stiekem spelletje 's nachts met een kapotte wasmachine in de keuken.

Omdat de jongens zich rustig hielden, werd de moeder niet wakker. Toen zij de volgende ochtend haar zoon met de bloederige armstomp in bed aantrof, bracht zij hem meteen naar een ziekenhuis. Pas daar werd duidelijk dat de arm in de diepvries lag.

Agenten brachten het bevroren lichaamsdeel naar het ziekenhuis, maar toen was het te laat. De arm kon niet meer worden aangezet. De beide broers handelden na het ongeluk blijkbaar in shocktoestand.

De jongen verkeert niet meer in levensgevaar. Mogelijk heeft hij 's nachts de wond toegedrukt om niet dood te bloeden.
© ANP
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2111373/jonge ... vries.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatst is/was er ook veel aandacht in de media (nieuws, Dr. Phil etc) besteed aan het stijgend aantal jongeren die aan het levensgevaarlijk wurg spel meedoen. :?
Ik heb toen, als kind, ook natuurlijk dingen gedaan omdat je dan gezien je leeftijd soms geen enig besef van gevaar hebt. Met dat wurg spel bijvoorbeeld, denk ik dan toch dat 't teveel van het goede is....

Heb ik dat nou mis dat kinderen/jongeren tegenwoordig minder naief zijn als 'vroeger'?

Individual

Re: Jongeren (kinderen) en spelletjes

Bericht door Individual » 29 okt 2009, 01:11

Wat een raar verhaal. Een 4 jarige die even een arm verliest alsof het niks en dan zonder mama wakker te maken weer lekker verder gaat dromen. En broerlief die de arm vrolijk in de vriezer dondert onder het motto morgen zien we wel verder? Ik snap dat die kinderen in shock waren maar dit is wel een heel raar verhaal :o

De Sjack

Bericht door De Sjack » 29 okt 2009, 08:24

Id een beetje een raar verhaal.
Doet dat geen zeer dan, zo'n afgerukte arm,
knap ook om in je slaap de wond zo strak dicht te kunnen drukken dat je niet leeg bloed?

Zeker zijn de kids van tegenwoordig minder naief.
Door al die spellen weten ze vaak maar amper het verschil tussen echt of juist niet echt.
Ik merk dat met mijn kids ook,
m'n jongen van 5 heb ik al een paar keer van het garagedak afgehaald, leg dan uit van gevaar etc,
maar volgens mij denk ie gewoon dat als ie valt hij gewoon weer opstaat, een nieuw "leven" krijgt en naar het volgende level gaat :shock:
In de auto hetzelfde; "ram hem eraf", "ga er overheen", "raak die fietser".
Als ik dan uitleg dat ook mijn auto schade kan krijgen, zitten ze nog te ontkennen ook, terwijl de oudste al weer 8 is.
Wordt tijd voor een paar mini-crossmotertjes, hoop dat ze snel een arm breken, misschien dat ze dan pijn gaan respecteren.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 okt 2009, 11:38

:) uhuh

allen

Bericht door allen » 29 okt 2009, 11:40

Breek ze dan zelf. Is goedkoper. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 29 okt 2009, 12:46

Bizar verhaal, meer vraagtekens dan antwoorden.. 11 jaar is toch al een leeftijd dat je kunt inschatten dat het stoppen van een arm van je broertje van 4 in de wasmachine levensgevaarlijk is.

Enige vorm van verantwoordelijkheidsbesef is dan echt wel aanwezig.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 29 okt 2009, 13:46

Of kids echt minder naief zijn waag ik te betwijfelen. Ik denk dat de fout vaak aan de opvoeding ligt.
Ik heb 3 jongens van 5 tot 7 jaar die graag een spelletje doen en er heeft er nog nooit 1 op zn fietsje/skelter o.id. over auto's of voetgangers of whatever heen gereden.
Mijn kids zijn echt geen heiligen, maar weten wel de grens tussen wat wel en niet kan.

Is denk ik ook een taak van ouders hun kids te leren wat wel en niet kan. Tegenwoordig wordt er vaak van derden (crèche, school, oppas) verwacht dat zij de kids wel opvoeden, terwijl pa en ma druk zijn met hun carrière, sociale contacten etc.

Wordt tijd dat de ouders zelf eens hun verantwoordelijkheden nemen en zich minder druk maken om alle rand- en materiële zaken.
Laatst gewijzigd door Henk Jan op 29 okt 2009, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 okt 2009, 13:50

Henk Jan schreef:
Is denk ik ook een taak van ouders hun kids te leren wat wel en niet kan. Tegenwoordig wordt er vaak van derden (crèche, school, oppas) verwacht dat zij de kids wel opvoeden, terwijl pa en ma druk zijn met hun carrière, sociale contacten etc.

Wordt tijd dat de ouders zelf eens hun verantwoordelijkheden nemen en zich minder druk maken om alle rand- en materiële zaken.
Amen!

Plaats reactie