
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Filmpjs plaatsen leverde feedback op, ben benieuwd wat deze foto's doen
:playcar:

- Bijlagen
-
- IMG_8370 (Large).JPG (77.47 KiB) 1381 keer bekeken
-
- IMG_1119 (Large).JPG (72.87 KiB) 1381 keer bekeken
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Bij de 2de foto had je al meer naar buiten moeten zitten
Als ik die koplampen zo zie zal dat idd wel flink wat extra luchtweerstand opleveren :o

- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Laurens: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=16247" onclick="window.open(this.href);return false; Daar steek je zoveel meer van op... en gezien datgene wat je ervoor terug krijgt is het een koopje vergeleken bij de 'populaire' ring-trainingen.L@urens schreef:Filmpjs plaatsen leverde feedback op, ben benieuwd wat deze foto's doen:playcar:
Als alternatief kun je ook een aantal ronden 'rustig' lijnen proberen te rijden met een ervarener rijder naast je. In de video met Robert achter je viel bijvoorbeeld al op dat je heel veel punten de baan niet kent, daar kun je dus veel winnen

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
@Steve: geweldig zeg met een 156 die Porsche bijblijven

Briljante foto

Hoezo niet ? Ik weet dat er vaak sportieve bolides rijden, maar dit is en blijft juist de charme van de Ring. Het is jammer dat het accent aan het verschuiven is. Weet ook niet of je de opmerking lullig bedoeld, maar zo begint de ondergang van de Ring natuurlijk wel steeds meer richting circuit. Voor velen zal dat niet uitmaken, maar voor een hele andere grote groep denk ik wel.Ernst schreef:Die zag ik ook rijden bij de ingang. Iedereen keek zo van wtf gaat die doen
Briljante foto

- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
@macboy:
inderdaad briljante foto....

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Goed gedaan Ernst & Kevin !
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik wil geen sensatiezoeker of iets dergelijks zijn en Robert dan ook niet met gedachte de volgende post geplaatst op Nurburgring.nl. In tegendeel juist, het is om te laten zien wat er ook kan gebeuren op de Ring. Niet normaal!!!
Robert Geux schreef:Na overleg met onze mods besloten deze foto's toch hier te posten. Gevonden via linkje op TFF.
Ik twijfelde om dit te posten door het hoge "shownieuws" en "ramptoerist" gehalte van deze foto's, maar na overleg en toestemming leek het ons misschien toch nuttig als les. Bij mij althans is de les aangekomen.![]()
3 plaatjes van de crash tijdens de Trackdays.de circuitdag (niet TF dus!!!) op de Nordschleife d.d. donderdag 22 oktober:
Uiteraard reden wij daar ook rond maar dit gebeurde toen wij zaten te eten. De restanten die we zagen toen de baan weer openging had mij niet kunnen doen vermoeden dat het zo erg was.
De bestuurder van de BMW heeft er slechts een gebroken arm aan overgehouden. Het blijkt maar weer eens dat een goede kooi je leven kan redden.
Zonder kooi was dit niet zo afgelopen ben ik bang.
Gevolg: Ik ben weer even terug op aarde. De kooi die we al zo lang in de 156 planning hadden staan, maar waar het door tijdgebrek en gemakzucht nog altijd niet van is gekomen.
Daar moet nu maar eens verandering in komen. Deze winter MOET het gaan gebeuren.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
gelukkig voor de bestuurder!!!!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ja echt!!Metchu schreef:gelukkig voor de bestuurder!!!!
Daarom is het bijvoorbeeld voor Steven ook ZO verstandig dat nu een kooi de volgende mod is. Je ziet zo wel weer dat het echt je leven redt als het mis gaat!
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Zo, damn aardige klapper.
Ja een kooi is geen overbodige luxe.
Maar wanneer plaats je zoiets..........
Ik denk dat voor een hoop mensen dat de vraag is.
Plaats je het als je een paar keer per jaar op het circuit rijd, of 10x per jaar
Ergens denk ik ook wel eens om zo`n ding te plaatsen, maar ik rij niet heel vaak op het circuit.
Maar het kan natuurlijk al op de eerste track day gebeuren.
Je gaat ongemerkt misschien ook steeds harder rijden etc etc.....
Dus wanneer moet die kooi er in?
Ja een kooi is geen overbodige luxe.
Maar wanneer plaats je zoiets..........
Ik denk dat voor een hoop mensen dat de vraag is.
Plaats je het als je een paar keer per jaar op het circuit rijd, of 10x per jaar
Ergens denk ik ook wel eens om zo`n ding te plaatsen, maar ik rij niet heel vaak op het circuit.
Maar het kan natuurlijk al op de eerste track day gebeuren.
Je gaat ongemerkt misschien ook steeds harder rijden etc etc.....
Dus wanneer moet die kooi er in?
-
OnlinePeter-Paul
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Voordat je het circuit op gaat en serieus gaat sturen. Voordat ik met mijn "nieuwe" circuit auto het circuit opging wist ik zeker dat deze technisch 200% is, en 300% veilig. Eerst kooi, dan dan rest is mijn mening.Downforce Hans schreef:Zo, damn aardige klapper.
Ja een kooi is geen overbodige luxe.
Maar wanneer plaats je zoiets..........
Ik denk dat voor een hoop mensen dat de vraag is.
Plaats je het als je een paar keer per jaar op het circuit rijd, of 10x per jaar
Ergens denk ik ook wel eens om zo`n ding te plaatsen, maar ik rij niet heel vaak op het circuit.
Maar het kan natuurlijk al op de eerste track day gebeuren.
Je gaat ongemerkt misschien ook steeds harder rijden etc etc.....
Dus wanneer moet die kooi er in?
- Robert Geux
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 12:37
- Locatie: Kottenborn (Noord-Brabant)
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tja, dat blijft altijd een vraag natuurlijk.Downforce Hans schreef:Dus wanneer moet die kooi er in?
Zoals afgelopen zomer, Lurcy en Mas du Clos, weinig echte noodzaak. Voldoende uitloop, maar wat mocht hij gaan rollen?
Op Charade, eigenlijk te weinig uitloop, net als de ring.
En hoe uitgebreid de kooi moet zijn? Nog zo'n vraag. Schroef of las, rolbeugel of volledige kooi. Etc. etc. etc.
Je hoeft zelf de fout niet te maken, iemand anders kan dat doen. Of er breekt iets af aan de ophanging en je tolt eraf. Wat dan?
Dat mijn auto aan gort is, prima. Maar ik wil graag uitstappen, al is het met een gebroken arm of ietsje erger.
Als ik maar uitstap of enigszins "op te lappen ben".
Zo'n schuiver als op de foto's met onze 156 koets met 260 dkm op de klok (wij halen de 250 bij lange na niet, 225 is ook erg genoeg) en de bestuurder verteld het niet na.
Misschien doordat ik zelf die dag op diezelfde plek voorbij ben gereden en ook steeds dacht "zal ik Antoniusbuche eens vol nemen", valt dit verhaal me erg slecht.
Het had net zo goed de 156 kunnen zijn met mij of Steve erin. En dan was dit toch heel anders verlopen.
Dat zorgt bij mij voor teveel kippenvel. Wil het zelf niet overkomen en de gedachte dat ik in de pits sta en hoor dat Steve dit is overkomen in mijn auto, ook daar kan ik een nachtmerrie van krijgen.
Ik neem aan dat dit vice versa ongeveer op dezelfde huivering kan rekenen. Nadeel van het delen van een auto misschien.
Voel mijzelf de laatste dagen een grote lul omdat ik recent een smak geld heb uitgegeven aan het opwaarderen van een (op zich) prima reminstallatie in plaats van denken aan onze veiligheid.
Verkeerde prioriteiten denk ik nu.

- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Net als Peter Paul, ook bij mij moest de auto veilig zijn voor ik ook maar 1 rondje ring of circuit op zou gaan.
Better safe then sorry
Better safe then sorry
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Downforce Hans schreef:Zo, damn aardige klapper.
Ja een kooi is geen overbodige luxe.
Maar wanneer plaats je zoiets..........
Ik denk dat voor een hoop mensen dat de vraag is.
Plaats je het als je een paar keer per jaar op het circuit rijd, of 10x per jaar
Ergens denk ik ook wel eens om zo`n ding te plaatsen, maar ik rij niet heel vaak op het circuit.
Maar het kan natuurlijk al op de eerste track day gebeuren.
Je gaat ongemerkt misschien ook steeds harder rijden etc etc.....
Dus wanneer moet die kooi er in?
Goede stelregel vind ik kooi er in als je op race banden gaat rijden, dus bijvoorbeeld R888 of slicks.
Je loopt dan een veel hoger risico om de auto te rollen namelijk. Plus je gaat automatisch ook veel harder rijden in hele snelle secties.
Is het een circuittool dan zou ik het altijd doen.
Bij jou ligt het verhaal weer anders natuurlijk omdat je dagelijks in de Corvette rijd. Volgens mij ben jij niet iemand die grenzen op zoekt maar meer voor de gein een beetje sturen wil op een circuit. Dan zou ik in elk geval niet meteen mijn hele Corvette gaan verbouwen, zelfs terwijl ik een groot voorstander ben van kooien en ander veiligheidsmateriaal.
Zelfde is dat ik eigenlijk vind dat als je op raceslicks gaat rijden en met rolkooien enz, dat brandvrije kleding ook geen overbodige luxe is, en bijvoorbeeld een HANS systeem ook geen gek idee, ook al zijn het trackdays. Alleen op de Ring val je dan een beetje buiten de toon denk ik

- Guiliabc
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 apr 2007, 19:58
- Locatie: Goirle
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dat denk ik niet, technisch is de 156 up to dat en veilig schat ik met mijn beperkte kennis zo in.Verkeerde prioriteiten denk ik nu
Kooi hebben jullie het al heel vaak over gehad, alleen factor tijd en planning lijkt mij het probleem.
Nu ook niet meer wachten, nu ook maar gaan doen!
Het is tot nu toe nog steeds allemaal goed gegaan, maar ............
Dus auto uitkleden en afspraak maken.(Is eigenlijk heel simpel

Je kunt tenslotte altijd nog met de Kangoo ( doet mijn moeder ook nog steeds

- Joy
- Berichten: 10876
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Pfoe wat een klapper. Enge plek om eraf te schuiven, denk dat je dan wel even je leven voorbij ziet flitsen. Gelukkig dat ie de safetyfeatures allemaal had. Zo een klap met alleen een gebroken arm, respect 

- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
En dit soort bescherming heb je van een schroefkooitje:
http://jalopnik.com/5390929/gallery/gallery/11" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal een montagefout zijn hoop ik
http://jalopnik.com/5390929/gallery/gallery/11" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal een montagefout zijn hoop ik
- Robert Geux
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 12:37
- Locatie: Kottenborn (Noord-Brabant)
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Uitkleden? Zo'n mooie Italiaanse van onder de 20? Ik zeg doen.Guiliabc schreef:Dus auto uitkleden en afspraak maken.(Is eigenlijk heel simpel)

Kom, dan rij je pas echt voor l*l.Guiliabc schreef:Je kunt tenslotte altijd nog met de Kangoo ( doet mijn moeder ook nog steeds)

Gelukkig heb ik nog een 147 om wat mee te toeren deze winter, of een T5, alles beter dan........

- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Het is nu 18:30 uur, zal nog wel een uurtje of 6 duren denk ikRobert Guezen schreef:Uitkleden? Zo'n mooie Italiaanse van onder de 20? Ik zeg doen.Guiliabc schreef:Dus auto uitkleden en afspraak maken.(Is eigenlijk heel simpel)
![]()
Kom, dan rij je pas echt voor l*l.Guiliabc schreef:Je kunt tenslotte altijd nog met de Kangoo ( doet mijn moeder ook nog steeds)
(kijken wanneer hij wakker wordt)
Gelukkig heb ik nog een 147 om wat mee te toeren deze winter, of een T5, alles beter dan........

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tja, veiligheid zit ik zelf ook nog wel mee. Ik zoek ook niet echt de grenzen op, maar als het fout gaat ben ik geloof ik aardig de lul. Worstel al langer met de vraag wat ik er aan moet en wil verbouwen. Maar goed, stel dat ik er een volledige kooi op zet, dan moet ik ook op de openbare weg weer met een helm op m'n kop rijden. Dat is toch iets waar ik niet op zit te wachten. Vooralsnog alleen de rolbeugel omgewisseld voor iets degelijkers. Nog maar eens goed nadenken hoe ik m'n trackdays volgend jaar wil gaan rijden. 

- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
WAT DE .....
Dat is wel een flinke klapper/rol geweest... auto aan alle kanten gewoon aan gort.
Dan ben je toch wel blij dat je een volledige rolkooi hebt.

Dat is wel een flinke klapper/rol geweest... auto aan alle kanten gewoon aan gort.
Dan ben je toch wel blij dat je een volledige rolkooi hebt.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
@ Bert,
Misschien ging deze jongen ook niet helemaal tot het gaatje.
Verderop zie je een mini staan en misschien was hij wel de veroorzaker, who knows.
Snelheden liggen zeker op de ring al snel erg hoog en als er dan iets gebeurd dan ben je erg plat.
Op sommige stukken tik je de driehonderd aan als je niet uitkijkt.
Met Jan heb ik het er ook wel eens over gehad over het hans systeem.
Het staat misschien overdreven maar de meeste hebben ook niet zo`n band om hun nek en een goede klap geeft een enorme belasting voor je nek.
Ken zat mensen met een whip lash en die daardoor nu slecht funktioneren in het dagelijks leven, een klap op een circuit zal niet minder schadelijk zijn.
Ik persoonlijk zit niet op een hele kooi te wachten maar er zijn ook kleine halve kooien(meer een roll bar) en daar zit ik toch wel over te denken.
Grtz,Hans
Misschien ging deze jongen ook niet helemaal tot het gaatje.
Verderop zie je een mini staan en misschien was hij wel de veroorzaker, who knows.
Snelheden liggen zeker op de ring al snel erg hoog en als er dan iets gebeurd dan ben je erg plat.
Op sommige stukken tik je de driehonderd aan als je niet uitkijkt.
Met Jan heb ik het er ook wel eens over gehad over het hans systeem.
Het staat misschien overdreven maar de meeste hebben ook niet zo`n band om hun nek en een goede klap geeft een enorme belasting voor je nek.
Ken zat mensen met een whip lash en die daardoor nu slecht funktioneren in het dagelijks leven, een klap op een circuit zal niet minder schadelijk zijn.
Ik persoonlijk zit niet op een hele kooi te wachten maar er zijn ook kleine halve kooien(meer een roll bar) en daar zit ik toch wel over te denken.
Grtz,Hans
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik vind zo'n HANS ding niet overdreven, sterker nog ligt er hier al 1 klaar. Van alle veiligheidsontwikkelingen de laatste jaren denk ik eigenlijk dat het de grootste vooruitgang is
Als je er 1 keer mee in de auto gaat zitten dan merk je eigenlijk meteen al dat het toch behoorlijk helpen kan.
Het nadeel van een HANS device is alleen dat je ook meer aan je auto aanpassen moet, je stoel moet recent zijn ivm HANS compatibiliteit en je moet ook goede gordels hebben. In een straatauto heb je dat meestal al niet.

Als je er 1 keer mee in de auto gaat zitten dan merk je eigenlijk meteen al dat het toch behoorlijk helpen kan.
Het nadeel van een HANS device is alleen dat je ook meer aan je auto aanpassen moet, je stoel moet recent zijn ivm HANS compatibiliteit en je moet ook goede gordels hebben. In een straatauto heb je dat meestal al niet.
- Kasteel
- Berichten: 5448
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wanneer je hard gaat of plant eraf te gaanDownforce Hans schreef:
Dus wanneer moet die kooi er in?

Ik zelf zou het op een (semi)circuit tool ten alle tijden doen, bij een straat auto wordt het een lastigere afweging, deels doordat je vaak de auto alleen nog met helm geschikt is na plaatsen van kooi.
Ik heb zelf wel eens overwogen, maar er schuilen toch wel wat grote nadelen aan bij een (semi) dagelijkse auto:
- afschrijving (je creeërt vaak een onmogelijk in te ruilen hok, bovendien kan het vaak niet ongedaan gemaakt worden)
- eerder genoemde helm 'verplichting'; wel eens (mee)gedrift met een auto met kooi en helm en dan zie je hoevaak je die kooi al raakt, tuurlijk heb je iets meer ruimte zonder helm, maar bij een klapper slaat die kooi aardige deuken in je pan gok ik

Bij mijn huidige auto zal er niet snel een kooi inkomen of de bestemming van de auto moet drastisch wijzigen. Als er ooit een hok bijkomt voor circuit, komt er meteen na het strippen een kooi in.
Even globaal de 3 meest voorkomende soorten kooien zijn toch: geschroefd, gelast en een halve kooi?
Wat is het grote voordeel van een gelaste kooi boven geschroefd?
Heeft een halve kooi zin?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Goed gelast is sterker en stijver als een schroefkooi. Maar er zijn ook kwalitatief hele goede schroefkooien, zoals van bijvoorbeeld Wiechers. Ik zit liever in een auto met een Wiechers schroefkooi als in een auto met zo'n sateprikkerkooi van bijvoorbeeld Messink.
Halve kooi geeft geen zijwaardse berscherming, een beetje roll over beveiliging, mits goed uitgevoerd. Je ziet een hoop van die dingen met het kruis achterin, volgens mij heb je er dan niks aan, voor rollover bescherming zou je dat kruis eigenlijk tussen de B stijl moeten hebben denk ik. Het houd evengoed al niet over omdat het dak rond de A stijl dan evengoed inzakt.
Halve kooi geeft geen zijwaardse berscherming, een beetje roll over beveiliging, mits goed uitgevoerd. Je ziet een hoop van die dingen met het kruis achterin, volgens mij heb je er dan niks aan, voor rollover bescherming zou je dat kruis eigenlijk tussen de B stijl moeten hebben denk ik. Het houd evengoed al niet over omdat het dak rond de A stijl dan evengoed inzakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten