Toyota Aygo 1.0 VVT-i Dynamic Blue
- Niall
Re: Toyota Aygo 1.0 VVT-i Dynamic Blue
Niels alle auto's worden tegenwoordig voorzien van een KTL laag wat door de consument als zinklaag genoemd wordt. Voordeel van deze is dat de lak er makkelijk op hecht en meteen ook roestwerend is. Waar de verschillen tussen een benz en zo een toyo zijn, zit hem waarschijnlijk in de losse onderdelen welke met een mindere bescherming moeten doen.
Gewoon de onderkant van de auto 's winters niet wassen, en in de voorjaar goed reinigen. Houdt ie het langst vol zonder roest.
@Knot; Leuk ding zeker hij per 1-1-2010 wegenbelastingvrij is :banaan:
Gewoon de onderkant van de auto 's winters niet wassen, en in de voorjaar goed reinigen. Houdt ie het langst vol zonder roest.
@Knot; Leuk ding zeker hij per 1-1-2010 wegenbelastingvrij is :banaan:
- Knot
Het is idd een euro-knaller 
Verbruik ga ik wel een keer proberen hoor wat ik eruit krijg met combinatie snelweg en woon/werkritjes. De starlet met oeroud blok, carburateur, 4bak haalde ik ook een keer een tank 1 op 17, dus die 1 op 20 moet hiermee zeker lukken.
Tijdens inrijden natuurlijk onzuinig door veel variatie in toeren te houden, maar heb nu toch al 450km gedaan en nog 2 van de 6 blokjes over (3e ging net uit).... en dan bedenken dat bij de BMW de 60 liter tank dan al bijna leeg is... en hier maar een 35 liter tankje in zit!

Verbruik ga ik wel een keer proberen hoor wat ik eruit krijg met combinatie snelweg en woon/werkritjes. De starlet met oeroud blok, carburateur, 4bak haalde ik ook een keer een tank 1 op 17, dus die 1 op 20 moet hiermee zeker lukken.
Tijdens inrijden natuurlijk onzuinig door veel variatie in toeren te houden, maar heb nu toch al 450km gedaan en nog 2 van de 6 blokjes over (3e ging net uit).... en dan bedenken dat bij de BMW de 60 liter tank dan al bijna leeg is... en hier maar een 35 liter tankje in zit!
- Mathieu
RJay, 40 pk is echt sub zero. Dat hoor je hier niet te noemen. 1.0 liter is al te gek voor woorden. Laat staan 903cc.RJay schreef:1 op 20.... op de zaak hebben we ook een vloot van die dingen (dan wel de citroen versie, maar dat maakt niets uit) en niemand die dat haalt![]()
Je moet gewoon TE ver doortrekken voor dat ze wat presteren om die waarde te halen.
Gefeliciteerd er mee, best een leuke kleur heb je hem nog in gekregen.![]()
Mathieu: Wat moet ik dan met m'n 903 cc 4-cilinder met OOIT 40 pk?
Maarreh, je gaat zo'n ding toch niet tunen man? Kan in mijn pinda ook wel cinquecento-S 1.1 stokken gaan leggen, maar man, het is een daily weet je?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Da's de reden dat er hier nu geen Aygo (achtige) op de stoep staat. De dynamic blue was wel mijn keuze geweest dan.Knot schreef:5deurs heb je wel nodig hoor Stephane, achterbak kan niet bijzonder veel in!
- dvh
Leuk ding !
Heb zelf een C1 als woon/werk autotje.
Bevalt goed ( genoeg )
1:20 haal ik alleen niet....
1:17 met moeite -_-''

Bevalt goed ( genoeg )
- Knot
Ik neem eigenlijk nooit iets mee, de 328 ligt alleen de subwoofer achterin, verder een enkele keer een weekendtas voor een hotelovernachting dus die kofferbak was voor mij geen eis. Hoe kleiner hoe goedkoper, hoe lichter, hoe snellerArthur schreef:Da's de reden dat er hier nu geen Aygo (achtige) op de stoep staat. De dynamic blue was wel mijn keuze geweest dan.

Dat verbruik ben ik wel benieuwd naar, vooral als je een tank snelweg zou rijden met 100 a 120km/u op 3000 toeren. Kan nu nog niet door inrijden maar als de gelegenheid er is ga ik het zeker proberen.
Ik rij nu door tot het laatste blokje, als ie voor het eerst gaat knipperen en piepen dan gooi ik m vol. Denk dat ik wel de 550km ga halen zoiets en zeg dat er dan 30 liter in gaat, dat zou nog 1 op 18,3 zijn met veel variatie in toeren (=hoger verbruik).
Wat ook helpt, ik zit koud op 2,6 bar in de bandjes!
Laatst gewijzigd door Knot op 27 okt 2009, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dvh schreef:Leuk ding !
Bevalt goed ( genoeg )
Tom die onder een andere naam post....

- Paskal
- Auto: meerdere
Hey Rody,
Leuk karretje en el cheapo rijden op deze manier! Heb zelf ook iets dergelijks overwogen als woon-werk-wagentje, maar ik zie mezelf nog geen 35-40k per jaar in zo'n ding zitten. Daarbij staat veiligheid ook wel hoog in het vaandel bij mij en da's voor mij ook een reden geweest om voor dezelfde aanschafprijs in een grote slee te gaan rijden. Stap nu iedere dag met veel plezier in mijn 530d en da's mij ook wat waard.
Financieel gezien is jouw keuze echter veel beter dus kan me je overwegingen goed indenken. Have fun with it!
Leuk karretje en el cheapo rijden op deze manier! Heb zelf ook iets dergelijks overwogen als woon-werk-wagentje, maar ik zie mezelf nog geen 35-40k per jaar in zo'n ding zitten. Daarbij staat veiligheid ook wel hoog in het vaandel bij mij en da's voor mij ook een reden geweest om voor dezelfde aanschafprijs in een grote slee te gaan rijden. Stap nu iedere dag met veel plezier in mijn 530d en da's mij ook wat waard.
Financieel gezien is jouw keuze echter veel beter dus kan me je overwegingen goed indenken. Have fun with it!
- duifjes.com
Knopt mooie keuze mooie uitvoering!!! en 1op20 is echt haalbaar! alleen zal de auto eerst ff in moeten rijden/draaien dus in het begin is het verbruik iets hoger...
En......hij haal 110 in zn 2
En......hij haal 110 in zn 2

- Knot
Ben nog niet boven de 5000 toeren geweest en half gas, laat t blokje eerst maar even wakker worden.
Gisteren voor het eerst getankt direct nadat hij ging piepen, dus bij 1 ledje over. Stond 548km op de teller en er ging 31,1 liter in. Tijdens het onzuinige variabele toeren inrijden dus al een verbruik van 1 op 17,6!
Gisteren voor het eerst getankt direct nadat hij ging piepen, dus bij 1 ledje over. Stond 548km op de teller en er ging 31,1 liter in. Tijdens het onzuinige variabele toeren inrijden dus al een verbruik van 1 op 17,6!
- Petrolhead Tom
Leuke auto! Mijn neefje heeft er ook 1 gehad. Wat gaaf als je zo'n ding helemaal doortrekt! Hij brult het dan echt uit. Ik denk dat je de 1 op 20 hiermee wel kunt halen!
Succes!
Succes!
-
Als je echt vermogen te kort gaat komen btw na verloop van tijd
..
http://www.toyotagtturbo.com/dynamics/s ... 6&catid=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of je het zonder inloggen kan zien, maar hij heeft eerst een turbo op de 3-cyl gezet, en daarna een 4 cyl 1.3 turbo erin gelegd

http://www.toyotagtturbo.com/dynamics/s ... 6&catid=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of je het zonder inloggen kan zien, maar hij heeft eerst een turbo op de 3-cyl gezet, en daarna een 4 cyl 1.3 turbo erin gelegd

- VLA
Leuke wagen, lijkt me een prima daily.
- Knot
Marco, zo gek wilde ik het niet maken hoor.. zeker niet omdat het doel is goedkoop te rijden....
- duifjes.com
Knot het is gewoon een donders leuke auto.......sommige vinden het raar klinken maar ik vindt het de leukste Toyota die nu gemaakt wordt om mee te rijden.....hij rijdt heel puur...wegligging is oke *(niet met 5 man erin hahhahahahahah damnnn wat een sturen dan)
- RVV
Gefeliciteerd ermee Rody.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Gefelciteerd! Nu herken ik je forumnaam op het Citybug forum
Mijn Aygo komt in januari. Wel een 3 deurs. Slechter kwa restwaarde, maarja, de afschrijving is toch al in verhouding niks.
Laat je hem verder zo? Of komen er nog mooie wielen onder met verlaging?

Mijn Aygo komt in januari. Wel een 3 deurs. Slechter kwa restwaarde, maarja, de afschrijving is toch al in verhouding niks.
Laat je hem verder zo? Of komen er nog mooie wielen onder met verlaging?
- duifjes.com
Restwaarde is altijd goed 3 en 5 luiken......reken op 1000 a 1250euro afschrijving per jaar.....
- Knot
Ik hou inderdaad 100 euro per maand gemiddeld eraf aan als we m 3 jaar houden tot ie uit de garantie loopt. Daarna natuurlijk wel legaal aanpassen, spruitstukjes enz enz....
Tot die tijd gewoon standaard, de 328i is al genoeg verlaagd vind je niet?
Tot die tijd gewoon standaard, de 328i is al genoeg verlaagd vind je niet?

- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Gewoon gelijk beginnen joh
Mijne zal binnen een maand verlaagd, 16 inch en getint zijn. De garantie zal daardoor niet zosnel vervallen. Motorisch ga ik niks doen. Beetje zinloos...

Mijne zal binnen een maand verlaagd, 16 inch en getint zijn. De garantie zal daardoor niet zosnel vervallen. Motorisch ga ik niks doen. Beetje zinloos...
- Knot
Idee is juist om een comfortabele goedkope 2e auto te hebben omdat de E36 zo stug is met deze setup en niet bepaald zuinig loopt.. dan moet de Aygo natuurlijk niet verlaagd worden en op bredere banden gezet worden, is ie niet comfortabel meer, gaat meer verbruiken, en je moet er geld in stoppen 
Knallen daar pak ik de 328i voor en rustig cruisen met de Aygo!

Knallen daar pak ik de 328i voor en rustig cruisen met de Aygo!
- Michel P
Binnenkort heb zijn broertje-zusje hier op de stoep staan, Starlet gaat verder rijden in Afrika. Is een 107 uit 2008 geworden wel model 2009 met 13k op de klok, toerenteller, remote cv, stuurbekrachtiging, audio af fabriek, achterspoilertje en metaallak donker grijs.
Mooi boodschappen sletje die erg goedkoop te rijden is.
Michel
Mooi boodschappen sletje die erg goedkoop te rijden is.
Michel
- Knot
Handig dat je het plus pakket genomen hebt, en die kleur is eigenlijk mooier, was er alleen niet in onze (dynamic) versie.
- Michel P
Plus pakket is idd mooi meegenomen, is ook nog een 2 deurs, wat ik ook wel leuk vind.Knot schreef:Handig dat je het plus pakket genomen hebt, en die kleur is eigenlijk mooier, was er alleen niet in onze (dynamic) versie.
Nieuw dik 10k incl. afleveringskosten, en nu voor 7k

Michel
- Knot
Dan heb je m erg goedkoop moet ik zeggen... eentje uit begin 2007 met 50k op de klok vragen ze nog vrolijk 8k voor!