Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb voor andere 'race'projecten hier nuttige informatie kunnen lezen. Omdat ik erg veel plezier heb in het rijden heb ik me aangemeld en wil jullie mijn project delen. Met mijn vorige auto Golf 3 GTI was ik vooral bezig met wegligging, prestaties, remmen enz. Foto:
Met mijn huidige auto Golf IV TDI ging ik ook eerst bijna deze kant op:
Maar ik heb nu een totaal andere uitdaging gevonden: met zo min mogelijk energie zo ver mogelijk komen. Ik heb een project opgestart genaamd 'Mijn BlueMotion' en heb er een speciale site voor gebouwd: http://www.mijnbluemotion.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste doelstelling is om een gemiddeld verbruik van 1 op 25 te halen.
Het zal het tegenovergestelde zijn van wat de meesten hier willen: gassen en bochtjes pakken. Maar dat wordt mijn volgende project (R32).
Toch lijkt het me erg interessant voor jullie omdat het bij mijn project ook veel om techniek gaat, zeker naarmate het project zal vorderen. Het wordt al gesponsord door Vagtechniek die de software gaan optimaliseren om nog zuiniger te kunnen rijden.
Dus ik zou zeggen: volg het project en laat me weten wat je ervan vindt!
Ik zal hier overigens in het projectengedeelte een apart topic over openen om het forum netjes en overzichtelijk te houden.