Blik op de weg klassiekers!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EJGT3CS

Blik op de weg klassiekers!

Bericht door EJGT3CS » 25 okt 2009, 22:35

Toen hard rijden nog kon en de politie je beste vriend was! :D 8)

Casper

Re: Blik op de weg klassiekers!

Bericht door Casper » 25 okt 2009, 22:46

Blik op de Weg :clap: :clap:

Tweede filmpje "We zijn weer lekker opgeschoten" :clap:

BopW is tenminste ook niet van die linkse Spee proganda à la Wegmisbruikers...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 okt 2009, 10:34

Dit is tenminste een politie programma dat je wel kunt kijken zonder gestoord te worden van Spee en die krullebol.

Tweede filmpje kende ik nog niet, het filmpje met de M5 vind ik wel geinig :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 okt 2009, 11:05

Mooie filmpjes. Ik hoor ook bedragen die ik tegenwoordig niet meer hoor. Die M5 bijvoorbeeld, 7500gulden....dat is een beste klap geld.

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 okt 2009, 11:17

Die Scirocco is inderdaad legendarisch. Maar wat mij nog het meeste opvalt is hoe leeg die snelwegen waren :shock:

Hoe is het mogelijk dat het in ongeveer 10 jaar zo druk is geworden overal :hmmm:

Stephan

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 okt 2009, 11:20

SteV6 schreef:Die Scirocco is inderdaad legendarisch. Maar wat mij nog het meeste opvalt is hoe leeg die snelwegen waren :shock:

Hoe is het mogelijk dat het in ongeveer 10 jaar zo druk is geworden overal :hmmm:

Stephan
Ehm Stephan......kleine nuancering. Het filmpje van de Scirocco en van de M5 zijn beide op de A7 geschoten. Dat is de weg (in dit geval) van Groningen
naar de Duitse Grens. Daar is het altijd zo, ook nu nog. Daar woont namelijk ook niemand :P.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 okt 2009, 11:24

Snap ik :mrgreen:

Hans

Bericht door Hans » 26 okt 2009, 11:29

Casper schreef:
BopW is tenminste ook niet van die linkse Spee proganda à la Wegmisbruikers...
Hier een leuk stukje over wegmisbruikers tov Blik Op De Weg
André van der Toorn. Je kent ‘m als slecht acterende door de autocue gesouffleerde dwerg uit Wegmisbruikers. Uitgezonden op SBS6, de zender voor de minder ontwikkelde woonwagenbewoner met vaste standplaats.

Met Hart van Nederland, Shownieuws, Patty Brard, Jan Joost van Gangelen en derderangs voetbalwedstrijden. En daar kijk ik dus ook graag naar. Al is het maar om me ergens over te kunnen opwinden.

Met slechte oneliners kondigt Van der Toorn wangedrag op de openbare weg aan, af en toe bijgestaan door de inmiddels weggepromoveerde Landelijk Verkeersofficier Koos Spee. Koos als opperofficier van de verkeerspolitie, André als onderdwerg staande op een kistje of stoeprand om enigszins op ooghoogte te komen met de almachtige predikant, Koos.

Een tenenkrommend programma, helemaal wanneer het over motorrijders gaat. Snelheidsduivels, wegpiraten en scheurneuzen, dat zijn we volgens het woord van Ome Koos dat verspreid wordt door buikspreekpop André.

In het vorige seizoen waren agenten Dick en Wander de absolute sterren. Onder zorgvuldige regie spraken ze wanstaltige schavuiten en dekselse scheurneuzen aan op hun gedrag. Minstens net zo zorgvuldig zijn zij uitgekozen door het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie op hun autoriteit, maar ook huiskameruitstraling. Twee agenten die zorgvuldig geschminkt en zo loyaal mogelijk gekleed de tv-kijker thuis laten zien hoe de almachtige politie de wegmisbruikers op het juiste pad probeert te houden.

Wat de kijker veelal niet weet is dat elke aanhouding tot in de puntjes wordt geregisseerd. Er wordt geknipt, geplakt en er worden rustpauzes ingelast. Gaat het bordje ‘Stop Politie’ aan, dan volgt er bij stilstand op de vluchtstrook eerst twintig seconden rust om de cameraploeg de tijd te geven in positie te komen; de wegmisbruiker in verbazing onderdompelend.

“Meneer, trekt u die wheelie nog een keer? We hebben ‘m niet goed in beeld”, zoiets dus. Alles wordt uit de kast getrokken om de verkeerspolitie in een goed daglicht te zetten. Dick en Wander als volwaardige soapsterren, acterend uit naam der wet, maar ook lekker menselijk. “Wat een schavuit hè, Dick? Hij haalde zomaar rechts in!” “Ja Wander, wat ben ik blij dat we ‘m van een wisse dood hebben kunnen redden en hij vanavond nog gewoon met moeder de vrouw en z’n kinderen aan de piepers zit.” Helden voor volk en vaderland.

In gewoon goed Nederlands noemen we dit propaganda: het gecontroleerde gebruik van elke vorm van communicatie om de overtuigingen en gevoelens van een groep in een bepaalde richting te sturen.

Maar dat mag je dan weer niet zeggen in Nederland, want dat roept negatieve associaties op met een duister verleden. Onzin natuurlijk. Wegmisbruikers is gewoon een programma van het BVOM, geproduceerd om óns te beïnvloeden en iedereen te laten stellen dat een snelheidsovertreding van 5 km/h tien of meer mensenlevens in gevaar brengt.

Niet propagerend, maar wel vermakelijk en informatief is Blik op de Weg. Échte verslaggeving, niet geregisseerd door het BVOM en agenten die geen acteerlessen hebben gevolgd. Koos Spee persoonlijk heeft er veel aan gedaan om het programma ten gronde te richten, maar gelukkig is het in oktober alweer tijd voor serie 22. Natuurlijk wordt er in dit programma ook met een vermanend vingertje gewezen.

En worden motorrijders ook hier wel ’s door de mangel gehaald. Maar veelal terecht en een stuk menselijker. Waar bij Wegmisbruikers met het heilige boek in de hand de rede in de zak gaat, komt bij Blik op de Weg de bestuurder van een opgevoerde brommer nog wel ’s weg met een waarschuwing en de voice-over van Leo de Haas is zonder overdreven ondertoon en lachwekkende synoniemen. Wanstaltige schavuiten en dekselse scheurneuzen maken plaats voor hardrijders en overmoedige GTI-petjes.

Bovendien belicht het programma de motorrijder vaak ook positief. Niet enkel de hard rijdende motorrijder wordt uitgelicht, maar ook de automobilist die bij slecht weer de motorrijder gemakkelijk over het hoofd ziet. Informatief en bevorderlijk voor onze veiligheid. Gewoon, heel gewoon een verkeersprogramma. Ik kijk, 27 oktober a.s. naar de aftrap van serie 22.

Eddie de Vries
Bron: Moto73
Verder is dat M5 filmpje nog steeds geniaal. 8)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 okt 2009, 11:50

Je hebt op SBS tegenwoordig ook dat "politie op je hielen" dat die UK agenten volgt in Slough ofzo. Zijn ook leuke gasten om naar te kijken, gewoon heel menselijk en beetje grappen tussendoor tijdens een achtervolging. Of dat geregisseerd is weet ik niet, maar iig een stuk leuker om naar te kijken.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 okt 2009, 11:51

+1 voor de VR6-sound... 8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 okt 2009, 11:52

Maus335i schreef:Je hebt op SBS tegenwoordig ook dat "politie op je hielen" dat die UK agenten volgt in Slough ofzo. Zijn ook leuke gasten om naar te kijken, gewoon heel menselijk en beetje grappen tussendoor tijdens een achtervolging. Of dat geregisseerd is weet ik niet, maar iig een stuk leuker om naar te kijken.
Klopt ja, en flauw vwb figuren aanhouden en in stuurmanskunsten zijn ze ook niet zeg maar :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 26 okt 2009, 12:00

Filmpje van de Scirocco vs VR6 politiewagen vind ik meest frappante.

Waarom gaan ze dan toen verder in Duitsland? Tegenwoordig haken ze gelijk af als ze over de grens gaan, zelfs als het om beruchte drugsrunners (= criminelen) gaat.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 okt 2009, 16:50

EG schreef:Filmpje van de Scirocco vs VR6 politiewagen vind ik meest frappante.

Waarom gaan ze dan toen verder in Duitsland? Tegenwoordig haken ze gelijk af als ze over de grens gaan, zelfs als het om beruchte drugsrunners (= criminelen) gaat.
Volgens mij juist niet....volgens mij is er een verdrag gesloten vorig jaar (of het jaar ervoor) waarbij afgesproken is dat tot +-100km in het andere land doorgereden mag worden in geval van en achtervolging.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2009, 16:55

Grappig in het laatste filmpje die man in die Porsche die zegt "ik heb hem pas een kwartier"
Ik ken die man en die heeft in alles wat snel is gereden en vond het daarom wel leuk dat die agent zei "kijkt u wel uit meneer want deze auto`s kunnen in een kort tijd erg hard gaan" (of iets dergelijks) :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 26 okt 2009, 17:43

Mark Nauta schreef:Mooie filmpjes. Ik hoor ook bedragen die ik tegenwoordig niet meer hoor. Die M5 bijvoorbeeld, 7500gulden....dat is een beste klap geld.

Klopt, ze hebben het tegenwoordig over euro's... :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 26 okt 2009, 18:24

Deze is voor mij nog altijd subliem.....zou ik stiekum ook wel es willen hahaha (alleen het wegrijden dan,niet de prent :wink: )

Arne

Bericht door Arne » 26 okt 2009, 20:20

Grappig om die oude afleveringen te zien.

Er is een hoop veranderd in de afgelopen 12 jaar.

IN BodW hoor je ze nog zeggen " We zitten te ver om een goede meting te doen", en in WegMisbruikers laten ze je eerst lopen en vervolgens op je in te rijden en de maximum tellersnelheid te gebruiken ipv trajectmeeting....

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 okt 2009, 20:22

Marc RS4 schreef:zou ik stiekum ook wel es willen hahaha (alleen het wegrijden dan,niet de prent :wink: )
Als je het goed doet, komt die prent niet ;).

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2009, 20:34

Paul

Bericht door Paul » 27 okt 2009, 06:04

Maus335i schreef:Je hebt op SBS tegenwoordig ook dat "politie op je hielen" dat die UK agenten volgt in Slough ofzo. Zijn ook leuke gasten om naar te kijken, gewoon heel menselijk en beetje grappen tussendoor tijdens een achtervolging. Of dat geregisseerd is weet ik niet, maar iig een stuk leuker om naar te kijken.

Vroeger op de BBC -> XCARS ging over speciale politieeenheid in of een dikke subaru of Astra GSI/Vectra Turbo vs joyriders en autodieven...zeeeeeeeeer spectaculaire achtervolgingen bij.

Misschien valt er nog wat over te youtuben.. Xcars of CARWARS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uxHHLDSb ... re=related[/youtube]

Staan nog wel veel spectaculairderen op, maarja zoek die zelf maar op ;)

Deze is ook leuk!

EG

Bericht door EG » 27 okt 2009, 10:34

Dit is echt een vage filmpje, kijk maar dan begrijp je het wel.
Aan het eind stoppen ze gewoon midden op de snelweg OMG? :shock:

Vdub

Bericht door Vdub » 27 okt 2009, 21:38

Vanavond was er weer een verse BodW op Ned 1 en ik heb weinig bekeuringen gezien.. wel poltiemensen die zich als mensen gedroegen.. weer een TOP aflevering dus.. i.t.t. WMB..

Fer

Bericht door Fer » 28 okt 2009, 14:50

Heeft iemand ooit bij wegmisbruikers gezien dat iemand alleen een waarschuwing kreeg? Situaties dat ze stoer doen, maar niet schrijven omdat ze geen bewijs hebben daargelaten...

Leo de Haas is cool trouwens... Hij gaf in een interview gewoon toe vaker 270+ te rijden op de nederlandse autoweg met z'n Ferrari 550... :df:

Metchu

Bericht door Metchu » 28 okt 2009, 15:45

Vdub schreef:Vanavond was er weer een verse BodW op Ned 1 en ik heb weinig bekeuringen gezien.. wel poltiemensen die zich als mensen gedroegen.. weer een TOP aflevering dus.. i.t.t. WMB..

zoooo eentje die een bekeuring krijgt... de agent erachteraan... en weer intrekken! nice! :thumbup: 8)

en een waarschuwing voor iemand die net ze tante kwijt is geraakt.... menselijke agenten idd...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 okt 2009, 16:33

Zo kreeg ik ooit een waarschuwing in Nieuwegeinrondweg industrieterrein mag daar 70 volgens mij....reed toen dik 170 met de Alfa 156 Tutti Lampioni..ik zeg tegen mn maatje die naast me zat....damnnn hoe kan dat ik wordt bijgehouden door een auto...hij kijkt achterom en zegt Jacco het is een Impreza.....*(dd 1998 reden ze bij de KLPD met Impreza's).....ooooh shit.....ik rij netjes wordt ingehaalt aangehouden....bleek het diezelfde agent te zijn waar ik een week erder met 186 gemiddeld ben aangehouden op de A12..........*(schikking 900gulden ed) zegtg ie....je vindt het echt leuk he die bochten ik ja :thumbup: ik zie wel dat je geen gekjke dingen doet....maar hou je een beetje in....ik zeg oke....hij zegt fijne kerstavond............en liet me gaan mega aardige gast!!!!!! toen kon dat nog!

Plaats reactie