Gezien ik geen fan ben van franse meuk.. al zijn de autotjes bijna identiek.... de keuze voor de Toyota. Komt bij dat bij de c1 en de 107 de achterdeuren doorlopen en meteen deel van het sparbord zijn, vond ik niet mooi. De Aygo kan voor 9000 al schuiven maar dan krijg je ook niks. Als we dan voordelig gaan rijden dan wel de meest luxe uitvoering natuurlijk, dat is de Dynamic Blue. Standaard voorzien van electrische ramen, CV met afstandbediening, 14inch lichtmetalen velgjes (155/65/14

Na de proefrit was ik eigenlijk positief verrast, had niet verwacht dat zo'n klein instapautotje het zo goed zou doen!
Heb wel een stuk of 5 auto's nieuw afgeleverd gekregen, maar dat was allemaal lease. Dit is eigenlijk de eerste nieuw aangeschafte priveauto. Heerlijk hoe dat ruikt, geen troep van iemand anders. Wanneer je de kachel voor het eerst aanzet ook zo'n aparte nieuwe geur, heerlijk!
Er staat inmiddels een dikke 300km op, ben lekker binnendoor aan het inrijden. Vind het een heerlijk geluid, het 3 cilinder motorblokje, hoor dit veel liever dan het standaard 4 cilinder geluid, dat zit overal al in en is niets speciaals aan (totdat je bij de s2000 komt natuurlijk). Met de 68pk komt de auto best goed vooruit, helpt natuurlijk mee dat het geheel nog geen 800kg weegt. De versnellingsbakverhoudingen zijn vrij lang, dat merk je meteen bij wegrijden in 1 al, dus wat langer doorhalen en de vaart erin houden. Soms nog lastig om een rotonde in 2 door te rollen als men de boel ophoudt. Mooiste was gisteravond, na een dag knallen met de 328i op Papenburg nog even een rondje in de Aygo gedaan en gaf spontaan tussengas de eerste keer bij aanremmen omdat dat nog in mn hoofd zat, dan verwacht je niet zo'n knor geluid vanonder de kap

De radio is nog vrij acceptabel als je alles netjes instelt. De instap versie met alleen dashbordspeakers snap ik dat het echt slecht is, deze heeft extra speakers in de deuren waardoor het te doen is... geen herman karton kwaliteit natuurlijk maar kan er prima mee leven.
Bluetooth carkit van Toyota die er standaard in zit werkt ideaal. Ik was zelf een Jabra oortje gewend (Kirk speaking....) maar dit gaat vele malen beter. Radio wordt netjes gedimt in volume en mevrouw begint te kletsen wat je wil doen met je gesprek.
Het onderstel heeft me verrast, waar ik een vering/demping had verwacht als de superbasic 316i leenauto die ik van Bas mee had, voelt het nog vrij sportief/stug aan. Een beetje zoals mijn auto was, met de af fabriek M sportonderstel optie. Overhellen gebeurt wel en daarbij hoort meteen de windgevoeligheid, dat merk je duidelijk, maargoed, het is geen 760Li....
Vrijdagmiddag meteen een paar fototjes geschoten toen ie nog schoon was.
Ben erg blij met het autotje, wegenbelastig is 14 euro per kwartaal (voor hoelang het nog duurt tot het 0 wordt), verbruik ligt rond de 1 op 20. Is meteen een backup voor de 328i dus die kan langzaam helemaal afgebouwd worden nu.