[GEKOCHT!] Hulp nodig bij keuze midi-MPV
-
[GEKOCHT!] Hulp nodig bij keuze midi-MPV
Door gezinsuitbreiding ben ik 'gedwongen' om een 7zits MPV te gaan halen. De bmw is trouwens ook wel aan vervanging toe na 240.000km probleemloos te hebben gereden (heb een 320d ipv wat mijn naam doet vermoeden, de 330d is nog voor de 320d).
Nu ben ik helemaal niet op de markt qua MPV's, na wat zoekwerk is mijn keuze gevallen op een 3-tal mogelijkheden (budget rond 40k).
1. Renault Grand Scenic 160pk diesel
2. Toyota Verso 177pk diesel
3. Ford S-Max 140pk diesel
(ben geen VW en Opel-fan, dus de Touran/Sharan/Safira vallen uit)
De Scenic is de meest voordeligste met full-options kom ik net over de 40 uit. Terwijl de looks en power naar de Toyota gaat, als ik autoweek moet geloven zijn de laatste 2 zitjes qua beenruimte om te huilen. De Ford zit tussen de Renault en Toyota voor de looks, maar heeft een aantrekkelijke business pack voor weinig.
Ik wil een beetje een compromis van power, opties en ruimte hebben. De Espace is een tikje te duur, anders was ik voor die gegaan (dan richt ik me puur op de ruimte).
Iemand die misschien ervaringen met de bovenstaande 3 of andere tips?
Trouwens, ik weet alleen bij BMW als je 6% korting kan bedingen dan heb je het al heel goed gedaan, hoe zit het met de andere merken? Merk je nu rond deze tijd juist dat ze gaan gooien met kortingen en/of kado's?
Nu ben ik helemaal niet op de markt qua MPV's, na wat zoekwerk is mijn keuze gevallen op een 3-tal mogelijkheden (budget rond 40k).
1. Renault Grand Scenic 160pk diesel
2. Toyota Verso 177pk diesel
3. Ford S-Max 140pk diesel
(ben geen VW en Opel-fan, dus de Touran/Sharan/Safira vallen uit)
De Scenic is de meest voordeligste met full-options kom ik net over de 40 uit. Terwijl de looks en power naar de Toyota gaat, als ik autoweek moet geloven zijn de laatste 2 zitjes qua beenruimte om te huilen. De Ford zit tussen de Renault en Toyota voor de looks, maar heeft een aantrekkelijke business pack voor weinig.
Ik wil een beetje een compromis van power, opties en ruimte hebben. De Espace is een tikje te duur, anders was ik voor die gegaan (dan richt ik me puur op de ruimte).
Iemand die misschien ervaringen met de bovenstaande 3 of andere tips?
Trouwens, ik weet alleen bij BMW als je 6% korting kan bedingen dan heb je het al heel goed gedaan, hoe zit het met de andere merken? Merk je nu rond deze tijd juist dat ze gaan gooien met kortingen en/of kado's?
Laatst gewijzigd door 330d op 11 dec 2009, 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: Hulp nodig bij keuze midi-MPV
Ondanks dat je geen fan bent kan ik je toch van harte aanraden om toch een keer voor de Zafira te gaan kijken. Wij thuis hebben een Opel Zafira B 2.2 Direct Cosmo. Het Cosmo pakket is het luxste pakket met half lederen sportstoelen etc etc.
De 2.2 Direct heeft 150pk en dat is aardig wat vermogen voor zo'n midi-MPV. Tevens hebben wij een automaat en sportchassis/sportmodus en dat maakt 'm extra pittig. Ook van binnen erg mooi en ruim.
De 2.2 Direct heeft 150pk en dat is aardig wat vermogen voor zo'n midi-MPV. Tevens hebben wij een automaat en sportchassis/sportmodus en dat maakt 'm extra pittig. Ook van binnen erg mooi en ruim.
- Niels
- Auto: Prius+
S-Max zou bij mij hoog op de lijst staan. Ding oogt goed en stuurt ook relatief goed 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zou ook een voorkeur hebben voor de S-Max. Best een mooie auto als je hem goed aankleed (op 20" bijv. 8))
- RVV
Hoeveel personen moeten dan mee ?
Hiero 2 volwassenen en 3 kindertjes en zelfs in de e46 330d geen probleem om ze mee te nemen.
Hiero 2 volwassenen en 3 kindertjes en zelfs in de e46 330d geen probleem om ze mee te nemen.
- Ahmed
- Mazda 5 2.0 CiTD
- Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D
- Peugeot 5008 / Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDiF
- Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D
- Peugeot 5008 / Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDiF
- duifjes.com
Ik heb redelijk wat 'ervaring' met de Verso 177Pk D-CAT.....ga eens sturen ermee...ding stuurt verassend strak!!!!
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Al eens naar een Dodge Journey gekeken????
- duifjes.com
Hij wil ook de bocht om hoorKgroot.nl schreef:Al eens naar een Dodge Journey gekeken????

-
Gaat primaduifjes.com schreef:Hij wil ook de bocht om hoorKgroot.nl schreef:Al eens naar een Dodge Journey gekeken????

Nieuw prijs is onderhand even hoog als die van een Touran terwijl ie groter is

-
Komop, doe niet zo gek. Heb je dat interieur al eens gezien? En het rijdt echt als een dwijl.. Past niet in het rijtje wat hier al genoemd wordt.Kgroot.nl schreef:Gaat primaduifjes.com schreef:Hij wil ook de bocht om hoorKgroot.nl schreef:Al eens naar een Dodge Journey gekeken????![]()
Nieuw prijs is onderhand even hoog als die van een Touran terwijl ie groter is
- Michel P
Idd de Mazda 5, fraaie auto, die goed schijn te sturen, uiteraard als referentie t.o.v. de soortgenoten.
Michel
Michel
- Michel P
Idd de Mazda 5, fraaie auto, die goed schijn te sturen, uiteraard als referentie t.o.v. de soortgenoten.
Michel
Michel
-
Ophanging en onderstel komt van de Outlander..
Die moet dan ook als een dwijl rijden
Moet zeggen dat ik een Touran echt niet beter vind rijden
Die moet dan ook als een dwijl rijden
Moet zeggen dat ik een Touran echt niet beter vind rijden
-
Moet het persee helemaal nieuw? Genoeg Grand Espaces voor onder de 40k hoor.
Voorbeeldje
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6464953" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeldje
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6464953" onclick="window.open(this.href);return false;
- duifjes.com
@Allen.....hij zoekt geen hobby denk ik
een groter drama dan een Espace kun je niet kopen..............en over de waardevermindering maar te zwijgen...

-
Ik rijd een Britse wagen Jacco, maar goed, vertel...
Zal imho best wel meevallen, afgezien de afschrijving.

Zal imho best wel meevallen, afgezien de afschrijving.
- duifjes.com
LOl....tsja jou keuze...
Tsja....waar beginnen we.....gewoon algeheel kwa kosten....onderhoud is mega duur...versnellingsbakken die vaak bij 100K km gewoon vervangen moeten worden,motoren etc etc. eigenlijk alles wat stuk kan gaan
http://www.autoweek.nl/tevredenheidstro ... rie=Espace" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... space.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Google gewoon maar eens even wat
Tsja....waar beginnen we.....gewoon algeheel kwa kosten....onderhoud is mega duur...versnellingsbakken die vaak bij 100K km gewoon vervangen moeten worden,motoren etc etc. eigenlijk alles wat stuk kan gaan

http://www.autoweek.nl/tevredenheidstro ... rie=Espace" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... space.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Google gewoon maar eens even wat
-
- Auto: M3P, 130i
Idd, een van de fijner sturende midi-MPV's.duifjes.com schreef:Ik heb redelijk wat 'ervaring' met de Verso 177Pk D-CAT.....ga eens sturen ermee...ding stuurt verassend strak!!!!

- duifjes.com
Ding stuurt echt goed....let wel op dat als je gaat kijken of de D-CAT tor reeds aangepast is......ivm olieverbruikindobesar schreef:Idd, een van de fijner sturende midi-MPV's.duifjes.com schreef:Ik heb redelijk wat 'ervaring' met de Verso 177Pk D-CAT.....ga eens sturen ermee...ding stuurt verassend strak!!!!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heb een tijd terug een paar honderd kilometer met een Mazda 5 gereden, vond het geen straf om in te rijden.
Stuurt goed, tenminste voor een mpv vond ik het niet verkeerd en het ding wilde nog best vooruit ook
Stuurt goed, tenminste voor een mpv vond ik het niet verkeerd en het ding wilde nog best vooruit ook
- Arthur
- Auto: Nr.51
De S-max uit dit rijtje. Lijkt me ook de fijnst sturende auto, gezien de reputatie van Ford momenteel 

-
Geweldig die reputatie ja. Kennis van me zijn Ford motorblok is vorige week stukgelopen. Lekkende injector, stijgend oliepeil, blokje zei :fy:
Dan liever de D-cat, let alleen wel even op het olieverbruik.
Dan liever de D-cat, let alleen wel even op het olieverbruik.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dus die ene kennis z'n stuk gelopen motorblok is de maatstaaf voor de reputatie van Ford
Heel autoland kan inpakken 

-
Nou nee, maar ik hoorde van hem dat het niet de eerste was die ervan stuk liep.
Elk huisje zijn kruisje (niks is perfect), maar bij Ford rommelt er toch wel het e.e.a. qua kwaliteit.
Elk huisje zijn kruisje (niks is perfect), maar bij Ford rommelt er toch wel het e.e.a. qua kwaliteit.