Mijn airbag was al die tijd gedeactiveerd.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hans

Mijn airbag was al die tijd gedeactiveerd.

Bericht door Hans » 17 nov 2006, 20:22

Begin November kreeg ik de volgende brief van Ekris:
“De heer Ac Schnitzer
xxxxxxxstraat xx
xxxx xx xxxxxxxxxxx

Nijkerk, 30 oktober 2006

Onderwerp: Activering airbag

Geachte heer Smits,

In samenwerking met BMW Nederland hebben wij een inventarisatie gemaakt van de BMW’s en Mini’s waarvan in het verleden een of meerdere airbags zijn gedeactiveerd.

Ook uw BMW met kenteken xx-xx-xx komt voor op deze lijst. Volgens onze gegevens is in het verleden de airbag van uw BMW gedeactiveerd en is deze tot op heden nog niet door ons of een andere dealer geactiveerd.

Voor de veiligheid van u en uw reisgenoten raden wij u daarom aan een afspraak met ons te maken voor het activeren van de airbag(s). U kunt hiervoor contact opnemen met een van onze service adviseurs, telefoonnummer 033-2456114.
Het activeren van de airbag zal ongeveer 45 minuten in beslag nemen en zal worden doorberekend volgens ons standaard werkplaats tarief.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en willen er graag voor zorgen dat rijden in uw BMW veilig en geweldig blijft.
Dat is Ekris inclusief extra’s.

Met vriendelijke groet,
Ekris Nijkerk bv

Andre van Steenselen
After Sales Manager

PS Als de BMW niet meer in uw bezit is zou u dan zo vriendelijk willen zijn dat aan ons mede te delen.”
Ik had de auto in april 2005 gekocht bij Keram met 6 maanden Bovag garantie. Dus die garantie is al een hele tijd afgelopen. Ik heb ze toch maar het volgende mailtje gestuurd:

Ac Schnitzer
xxxxxxxstraat xx
xxxx xx xxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxx 01-11-2006

Geachte heer/mevrouw.

Ik heb in April 2005 bij u een BMW 528i gekocht, nu kreeg ik vandaag van de firma Ekris de volgende brief thuis. (zie hieronder) Daarin word mede gedeeld dat er van mijn auto 1 of meerder airbags gedeactiveerd zijn. De auto heeft voor de aflevering bij jullie nog een Inspectie 2 gehad, ik ga ervan uit dat toen het airbag probleem al boven water is gekomen en is opgelost. Kunt u mij daar uitsluitsel over geven of dit daadwerkelijk is gebeurt? In het geval dat het om welke reden dan ook niet door jullie is geconstateerd ga ik ervan uit dat de airbag(s) dan alsnog door jullie geactiveerd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Ac Schnitzer
Ik werd netjes terug gebeld dat men niet meer kon achterhalen of de airbag(s) daadwerkelijk geactiveerd waren tijdens de Inspectie II. Of ik bij hun een afspraak wilde maken zodat ze de airbag alsnog (of nog een keer) konden activeren. Vandaag even langs geweest en ze hebben het kostenloos opgelost, zonder enig gezeur. Zeer goede service van Keram! :applaus:
Voor het activeren van een airbag moet de dealer een code aanvragen bij BMW Nederland en die code moeten ze dan in de computer voeren. Die code is ook maar 24 uur geldig.

Tom

Bericht door Tom » 17 nov 2006, 20:38

Wtf, een airbag die niet geactiveerd is? Wat is dat voor onzin? :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2006, 20:51

Tom schreef:Wtf, een airbag die niet geactiveerd is? Wat is dat voor onzin? :?
Misschien voor kinderstoeltjes op de bestuurderstoel? :lol:

Lekker verhaal weer.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2006, 23:24

Lekker dan :-(

Hans

Bericht door Hans » 18 nov 2006, 07:13

Ja inderdaad, schijnbaar is het ook niet 123 te zien dat ie gedeativeerd is, het airbaglampje brandt niet, en als ze hem aan de computer hangen (is in de tussen tijd al twee keer gebeurd) geeft ie ook geen foutmelding aan. De laatste keer dat ie aan de computer hing kwam alleen een defecte regensensor naar voren. Je zou zeggen dat een gedeactiveerde airbag wat belangrijker is om als storing te tonen dan een regensensor. Als ik geen brief van Ekris had gehad zou ik het helemaal niet geweten hebben.

Plaats reactie