Mag niet: camera in je eigen huis - WTF!
- Snipe
Mag niet: camera in je eigen huis - WTF!
Als er in je huis wordt ingebroken kun je kiezen voor zelfverdediging en de inbreker in kwestie total loss slaan. Je kunt echter ook de vreedzame weg kiezen. Dan hang je een beveiligingscamera op en als je huis eenmaal leeg is geroofd, ga je met de videoband onder je arm naar de politie. 'MAG NIET!', zegt de Bond van Wetsovertreders.
De bond diende vrijdag een klacht over een dergelijk voorval in bij de Nationale Ombudsman. De beelden laten zien hoe de verdachte de woonkamer doorzoekt van een 88-jarige vrouw uit Emmen. De camera's zijn opgehangen door de familie van de vrouw, omdat het niet de eerste keer was dat de man binnensloop. De familie droeg de beelden over aan de politie.
Een camera in een winkel kan volgens de bond nog wel door de beugel, maar in een woonhuis? „Apparatuur in woonhuizen gaat te ver”, aldus een woordvoerder. „De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.”
In het verleden heeft ook Rita Verdonk zich overigens ingezet voor de Bond van Wetsovertreders.
De bond diende vrijdag een klacht over een dergelijk voorval in bij de Nationale Ombudsman. De beelden laten zien hoe de verdachte de woonkamer doorzoekt van een 88-jarige vrouw uit Emmen. De camera's zijn opgehangen door de familie van de vrouw, omdat het niet de eerste keer was dat de man binnensloop. De familie droeg de beelden over aan de politie.
Een camera in een winkel kan volgens de bond nog wel door de beugel, maar in een woonhuis? „Apparatuur in woonhuizen gaat te ver”, aldus een woordvoerder. „De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.”
In het verleden heeft ook Rita Verdonk zich overigens ingezet voor de Bond van Wetsovertreders.
- RVV
Re: Mag niet: camera in je eigen huis - WTF!
Slopen, knieën kapot slaan, ogen uitsteken, achterin de kofferbak, ergens richting zuid Duitsland... en dumpen in een donker bos :twisted:
- Individual
Belachelijk natuurlijk, maar ik verwonder me er wel vaker over hoe krom sommige dingen soms zijn in Nederland.
Mocht ik er ooit eentje betrappen hier dan zal ik met heel mjin ziel en zaligheid ervoor zorgen dat ik niet snel vergeten word. Ik heb alleen het idee dat een inbreker slechts zeer zelden echt pech heeft.
Mocht ik er ooit eentje betrappen hier dan zal ik met heel mjin ziel en zaligheid ervoor zorgen dat ik niet snel vergeten word. Ik heb alleen het idee dat een inbreker slechts zeer zelden echt pech heeft.
-
EG
Het gaat om een proefproces he, het is dus nog niet duidelijk of het nou wel of niet mag.
Denk gewoon dat je een camera in huis mag hebben hoor, hoe zit het dan met winkels enzo, die pakken ook winkeldieven via de camera.
Denk gewoon dat je een camera in huis mag hebben hoor, hoe zit het dan met winkels enzo, die pakken ook winkeldieven via de camera.
-
Xave30
Het wordt steeds interessanter..
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt...
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt...
-
Marc R
Als een camera in huis al niet mag om een WETSOVERTREDER te pakken,mag een camera op de openbare weg dan wel?
Hmm interessant...lekker krom weeer als dit echt zo zou zijn...
Hmm interessant...lekker krom weeer als dit echt zo zou zijn...
- Patrick van Wijngen
Je mag dus ook niet meer webcammen thuis? Want daar komt het eigenlijk wel op neer.... tja dat die webcam nou heel m'n woonkamer overziet 
- frankv
natuurlijk mag dit wel, er is alleen een bod met een vreemde naam (geen idee wat ze doen) die blijkbaar vindt dat de privacy van de inbreker geschaad wordt als de opnamen worden uitgezonden, en daar willen ze een proefproces over starten
dat is ieders goed recht, maar ik denk niet dat er een rechter is die de privacy van een inbreker prevaleert boven de opsporing van die inbreker
dat is ieders goed recht, maar ik denk niet dat er een rechter is die de privacy van een inbreker prevaleert boven de opsporing van die inbreker
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb op de laatste optie gestemd, als er hier ingebroken wordt hoop ik van harte dat ik 'm te pakken krijg :twisted:
- Niels v D
Inbreker kiest er toch voor om zonder toestemming een huis binnen te dringen? Als hij toestemming had gevraagd hadden ze hem kunnen vertellen dat er camera's hingen, nu is dat echter niet gebeurt en heeft mevrouw geen mogelijkheid gehad de inbreker voor te lichten.
Dit gaat echt helemaal nergens over..Het idee alleen al dat er een bond is voor wetsovertreders? Wat doet die, ervoor zorgen dat het overtreden van de wet niet al te moeilijk gemaakt worden?
Hele bond opsluiten
Dit gaat echt helemaal nergens over..Het idee alleen al dat er een bond is voor wetsovertreders? Wat doet die, ervoor zorgen dat het overtreden van de wet niet al te moeilijk gemaakt worden?
Hele bond opsluiten
- RJay
Wacht even hoor, "bond voor wetsovertreders"?
Waarom klinkt dit geweldig fout? (wacht even, mijn oren zitten dicht-) Waarom leest dit geweldig fout?
Het moet ook niet gekker worden in Nederland.
Als je hond de inbrekers aanvalt moet die hond ook al afgemaakt omdat ie hondsdol zou zijn
Conclusie: Volkomen geflipt, van god los, gestoord, krankzinnig, nicht alle tassen im schrank dit.
Waarom klinkt dit geweldig fout? (wacht even, mijn oren zitten dicht-) Waarom leest dit geweldig fout?
Het moet ook niet gekker worden in Nederland.
Als je hond de inbrekers aanvalt moet die hond ook al afgemaakt omdat ie hondsdol zou zijn
Conclusie: Volkomen geflipt, van god los, gestoord, krankzinnig, nicht alle tassen im schrank dit.
- GTRene
het moet niet gekker worden... 
- Erik K.
Heb in mijn vorige woning ook lange tijd een camera achter het raam van mijn logeerkamer gehad.
Deze stond naar buiten gericht op mijn auto die destijds buiten moest slapen, er aan vast stond een PC gekoppeld die op moment van beweging in buurt van mijn auto beelden begon op te nemen. Mocht natuurlijk ook niet, maar als er een of andere halve zool een dikke kras op je motorkap gemaakt heeft wil je wel weten wie je volgende keer af kan tuigen!
Deze stond naar buiten gericht op mijn auto die destijds buiten moest slapen, er aan vast stond een PC gekoppeld die op moment van beweging in buurt van mijn auto beelden begon op te nemen. Mocht natuurlijk ook niet, maar als er een of andere halve zool een dikke kras op je motorkap gemaakt heeft wil je wel weten wie je volgende keer af kan tuigen!
- Peric
Ze moeten maar een wet opzetten die erin voorziet dat als iemand besluit in te breken bij iemand hij alle rechten verliest.
Is toch van de belachelijke zo'n bond. Wat zijn dat trouwens voor figuren die zo'n bond oprichten?
Dus eigenlijk keuren ze het goed dat die persoon elke keer inbreekt bij die 88-jarige mevrouw. Want daar komt het eigenlijk op neer...
Is toch van de belachelijke zo'n bond. Wat zijn dat trouwens voor figuren die zo'n bond oprichten?
Dus eigenlijk keuren ze het goed dat die persoon elke keer inbreekt bij die 88-jarige mevrouw. Want daar komt het eigenlijk op neer...
- JP
moet meteen denken aan die Pedo-partij....Peric schreef:...
...
- Snipe
^ Zoals gezegd: Rita Verdonk was ooit actief voor deze bond.
- Casper
Ik heb optie 1 al aangeklikt, maar toen had ik optie 3 nog niet gelezen.
Optie 3 dus...
- Douwe Faber
ik.plaats een flits paal in mijn huis mag dat wel ? 
-
Luuk
Juist, dit gaat toch alles teboven? Ik ben voor de eerste keuze gegaan: die laatst lijkt mij ook de domste.GTRene schreef:het moet niet gekker worden...
- Hans
Haha, de overheid mag wel 1000 maatregelen invoeren om hun burgers te bespioneren en te volgen en die zelfde burger zou geen camera in zijn eigen huis ophangen om zijn spullen te verdedigen. het zou bijna om te lachen zijn als het niet zo triest zou zijn. 
-
Luco
Wettelijk is het toegestaan, als je maar wel waarschuwt dmv bordjes.
Je mag zelfs bereklemmen neerzetten als er maar een waarschuwingsbordje hangt, maar aangezien de meeste inbrekers dat toch niet geloven

Je mag zelfs bereklemmen neerzetten als er maar een waarschuwingsbordje hangt, maar aangezien de meeste inbrekers dat toch niet geloven
-
Goedemans
Geen camera; dan maar een vingerversnipperaar. Moet ie maar met zijn vingers van andermans spullen afblijven.
- Snipe
Je gaat toch geen bord aan je deur hangen met een waarschuwing voor mensen die mogelijkerwijs in je huis zouden kunnen inbreken?luco hornsveld schreef:Wettelijk is het toegestaan, als je maar wel waarschuwt dmv bordjes.
-
Luco
Je bent verplicht het te doen, anders zijn je beelden geen fuck waard strafrechterlijk.Snipe schreef:Je gaat toch geen bord aan je deur hangen met een waarschuwing voor mensen die mogelijkerwijs in je huis zouden kunnen inbreken?luco hornsveld schreef:Wettelijk is het toegestaan, als je maar wel waarschuwt dmv bordjes.
- Snipe
Waarschuwing
Mocht u het plan hebben opgevat dit huis leeg te roven, weet dan dat er camerabewaking is. De camera hangt in de woonkamer links van de open haard. Voor de volledigheid adviseer ik u in geval van inbraak tevens de beveiligingscamera te stelen.
Hartelijk groetend,
uw slachtoffer
Zoiets, Luco?
Mocht u het plan hebben opgevat dit huis leeg te roven, weet dan dat er camerabewaking is. De camera hangt in de woonkamer links van de open haard. Voor de volledigheid adviseer ik u in geval van inbraak tevens de beveiligingscamera te stelen.
Hartelijk groetend,
uw slachtoffer
Zoiets, Luco?