DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
RJay

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RJay » 24 okt 2009, 17:24

Harry schreef:Jazeker.
Op dit moment zijn ze druk aan het sleutelen voor zover ik weet (tenminste, wel toen ik weg ging, toen begonnen ze net)
Zijn naar ik gehoord heb geen dusdanig grote dingetjes dat ze tot midden in de nacht bezig gaan zijn..... mits ze reservedelen hebben.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 24 okt 2009, 18:22

Het komt allemaal mede dankzij Andre helemaal voor elkaar.

RJay

Bericht door RJay » 24 okt 2009, 18:28

DownforceJan schreef:Het komt allemaal mede dankzij Andre helemaal voor elkaar.
Nice :thumbup:

Succes morgen jongens

ADV

Bericht door ADV » 24 okt 2009, 19:26

Was gezellig :D heb ook nog een paar foto's geschoten met dat grote ding van luuk :D

Jan ook leuk om je een keer te ontmoeten. Zelfde geldt voor rest van DF crew..

Morgen ben ik denk ik maar weer aanwezig, zou eerst gaan golfen maar is een beetje rotweer daarvoor! :)

Hoop dat alles goed komt voor morgen.

Laurens

Bericht door Laurens » 24 okt 2009, 19:41

Zo net lekker gegeten met dank aan lenie
vandaag eindelijk weer de hoogste trede mogen beklimmen redelijk eenvoudige race na een leuk gevecht met Andre kon ik een klein gaatje rijden, helaas werd het gat daarna wel heel snel groter en bleek dat andre problemen kreeg..
Daarna mn eigen tempo kunnen rijden en kon zo een flinke voorsprong opbouwen na de stop rustig uitgereden want de baan werd steeds gladder door de regen..
jammer dat andre, peter en jitse niet konden uitrijden want downforce podium zou het team echt verdienen.
Dus vanavond de auto's verder klaarmaken en dan morgen weer knallen

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 okt 2009, 19:51

Top prestatie Laurens (en team!) :clap:

En succes met de voorbereidingen voor morgen :!:

Harry

Bericht door Harry » 24 okt 2009, 20:00

ArjandeV schreef: Jan ook leuk om je een keer te ontmoeten. Zelfde geldt voor rest van DF crew..

Morgen ben ik denk ik maar weer aanwezig, zou eerst gaan golfen maar is een beetje rotweer daarvoor! :)
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven Arjan. Ik was er vandaag ook 'voor het eerst bij'. En heb o.a. Jan en Peter gecomplimenteerd met het feit dat DownForce een ontzettende gezellige club enthousiaste mensen bij elkaar is. Ik heb dat in het verleden ook wel eens anders mogen zien.

En toch maar goed dat je je kaartjes niet hebt weggegeven :) (of haal ik nu 2 mensen door elkaar)

@iko

Bericht door @iko » 24 okt 2009, 21:05

mooi Laurens :thumbup:
Hopen dat het morgen ook weer goed gaat

Andre

Bericht door Andre » 24 okt 2009, 22:07

Wat een paar dagen weer. pffffff. Druk voor mij en vooral wouter en het downforce team.

Vorige week veel contact gehad met dennis over de mogelijkheid om een race te sturen voor downforce. Uiteindelijk zijn we daar uitgekomen.

Alleen had dre wel wat noten op zijn zang;) Ik wou liever niet met de koni rijden, zeker omdat ik wist dat dennis nog een paar moton s in de stelling had liggen. Ik heb op het laatste moment peter klaassen (Moton) gebeld om deze te monteren op een downforce auto en heeft de auto uitgewogen en uitgelijnd. Dennis en zijn team had het veel te druk om dit nog te realiseren, omdat het op het allerlaatste moment rond gekomen is om uberhaubt aan de start te staan na alle problemen die zijn voorgevallen. Dennis heeft de auto toen nog naar eindhoven gebracht en ik heb hem donderdag eerst uit eindhoven gehaald en toen naar assen getransporteerd.

Vrijdag training ging uitermate goed de auto stuurde heel goed maar had na 30 min testen toch wel een vreemd geluid in rechter bochten. Maar de ronde tijden waren snel en was rond 1.55 met natte stukken erin. Dus dat zag er veel belovend uit.

Toen de tijd training. Het geluid werd erger en grip in rechterbochten werd ronde na ronde slechter. Uiteindelijk toch de pole kunnen neerzetten. Maar wegligging werd minder. Ik had een 54er in de peiling en had ook zeker gelukt. Maar een 55.2 was genoeg. Was niet tevreden over de remblokken pagid ik kan daar helemaal niks mee terwijl laurens dat wel fijne blokken vindt. Ik moet gewoon carbon blokken hebben anders krijg ik zoveel trilling in me stuur waardoor ik niet goed meer kan aanremmen. Dus voor de race toch de carbon blokken erin.

Maar er was iets aan de hand daar linksvoor. Dennis bjorn en tom en wouter hebben alles gecontroleerd en hebben wiellagers vervangen. Uitlijning gechecked en al. Het zingen in de lagers was weg in de race maar ik voelde in de opwarmronde al dat het niet goed was en gaf dat ook op de grid door aan dennis wat meteen in een teleurstellende blik eindigde. Maar we gaan ervoor start ging goed had meteen koppositie maar helaas had ik gewoon geen exit speed meer bij het uitkomen van bochten en laurens ging er als de kippen van door ik kon met kunst en vliegwerk de eerste ronden de schade beperken maar mijn linkervoorband werd zo heet het rubber schoot er af in rasseschreden en uiteindelijk kwam ik helemaal geen rechterbochten meer door. Bij pitsstop meteen gezegd check de linker voorband en jahoor canvas kwam erdoor. We hebben geprobeerd nog een wiel te wisselen maar er ging iets mis met wielmoeren/tapeinden en moest helaas de race staken.

Voorals nog weten we nog niet wat dit kan zijn is het de ophanging, stuurinrichting, dempers, topmounts, subframe etc etc. Dennis was van plan de hele auto uitelkaar te trekken en alles vervangen en dan hopen dat het goed is is toch een hoog risico. Jan zei waarom halen we niet nog een auto op uit oud gastel en laten we andre daar in sturen of in de auto van laurens. Ik zei hoe ver is dat. Dat is 3 uur heen 30 tot 45 min laden en 3 uur terug. Ik zei dat is onzin laten we dat nou niet doen het is gezellig hier er is al stress genoeg peter en jitze zijn uitgevallen met diff etc we hebben de mankrachten hier ook nodig. Dus hebben we samen zitten overleggen en dat het misschien verstandiger is om de T car uit heerenveen maar in te zetten. Het diff van mijn downforce auto kan dan onder die van peter en jitze en laurens kan dan mooi in zijn eigen DF 130i rijden. Zo kan iedereen morgen toch aan de start verschijnen. Uiteindelijk is alles in het balang van het team we moeten proberen om iedereen op de grid te krijgen.

Wouter en ik zijn vroeg vertrokken uit assen om de T car te preparen en voorzien van Downforce stickers:) de H2O sticker moet morgen vroeg er maar op:)

Dus zo staat het er nu voor.

Morgen dus achteraan beginnen.

En mijn tank is te klein om een uur te racen dus in de pitstop moet ik zeker nog een aantal liters vullen dus heb een extra aanvraag gedaan bij de organisatie, omdat mogelijk te maken.

Dus spannend spannend morgen!!!!! Hopen dat ie het een uur uithoud en dat we met zijn allen een goede prestatie kunnen neerzetten. Aan de tosties ligt het niet maar die erwten soep sla ik even over:)
Laatst gewijzigd door Andre op 25 okt 2009, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 24 okt 2009, 22:15

Dit leest als een spannend jongensboek 8)
Nou, ik hoop dat alles recht komt morgen in de race. Aan de inzet zal het niet liggen.

Veel succes heren en dames van Downforce :beer: :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2009, 22:17

Succes morgen allemaal! :clap:

Rein

Bericht door Rein » 24 okt 2009, 22:20

Spannend!! Veel succes morgen :thumbup:

RJay

Bericht door RJay » 24 okt 2009, 22:27

Haha, lekker dan.

Succes morgen Andre, hoop dat die aanvraag goed komt.... maar dat zal toch wel?

Harry

Bericht door Harry » 24 okt 2009, 22:39

Nog even een fototje...

Hier was Laurens Andre dus al voorbij.
Afbeelding

Hierna heeft Andre het nog best aantal rondes volgehouden, maar het verschil werd zichtbaar groter.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2009, 23:12

Mooi verhaal Dré! Ik wens jullie ENORM veel succes allen morgen!!!!

Snipe

Bericht door Snipe » 24 okt 2009, 23:15

Zo, ik ben vandaag ook even op Assen geweest. Ik was er mooi op tijd, want de youngtimerrace wilde ik uiteraard niet missen. Aansluitend was de eerste DSC-race, dus dat was een mooi programma.

Uiteraard in de hoop dat Downforce alle podiumplekken zou bezetten, maar helaas zat dat er vandaag niet in. Evengoed was de sfeer prima. Aangezien iedereen onder auto's lag of er in zat of op een andere manier druk was met de race van morgen, heb ik jullie niet kunnen bedanken voor de tosti's, erwtensoep en andere vormen van gastvrijheid. Bij deze.

Succes morgen!

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2009, 23:19

Andre mooi verslag, jammer dat het zo moest lopen, maar nu met je eigen auto nieuwe ronden en nieuwe kansen. Ben benieuwd hoe morgen de prestaties zullen zijn.

Ben alleen bang dat ik zelf niet kom, ben ondertussen zo ziek als een hond :cry:

Tommy

Bericht door Tommy » 24 okt 2009, 23:27

succes morgen en vergeet de klok niet uurtje te verzetten :)

Sander

Bericht door Sander » 25 okt 2009, 08:33

Ik wou het even van het weer laten afhangen vandaag, maar nu ik naar buiten kijk lijkt me het een heerlijke dag te worden.
Straks dus ook maar even in de auto stappen en die kant oprijden om het DF team aan te moedigen!!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 okt 2009, 08:43

Het is zeker lekker weer! Ik rij de kant ook zo ff op :D

ErikS

Bericht door ErikS » 25 okt 2009, 10:22

Wat een verhaal....

Vandaag dus tpch 3 auto's aan de start? NICE!

SUCCES JONGENS!!!

ADV

Bericht door ADV » 25 okt 2009, 10:38

Downforce staat overigens in pitbox nummer 29..

Ik ben er rond een uur of 12.30 denk ik..

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 25 okt 2009, 12:49

Misschien beetje laat, maar hier een livestream:

http://www.raceworld.tv/index_SL.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 okt 2009, 13:02

Ik val er nu net in......wat is de stand?
Laurens 2 en André nu net naar 3??

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2009, 13:22

Beetje jammer dat ze voornamelijk SS2 laten zien op de livestream :?

Plaats reactie