Nieuwe wagen - Prodrive P1 (2 deurs Impreza)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
straightsix

Re: Nieuwe wagen - Prodrive P1 (2 deurs Impreza)

Bericht door straightsix » 24 okt 2009, 14:46

Ik weet niet of dit topic nog verplaatst is maar ik had nog een vraagje;
De Impreza Type R is hetzelfde als een P1, dus een 2-deurs met 276 pk en de 22B is een WRX uitvoering met brede schermen....er zal vast nog iets fouts tussen staan (hoeveel pk heeft een 22B dan en wat zijn nu verder de belangrijkste verschillen.
En wat ik me afvroeg is wat nu ongeveer betaald moet worden voor alle 2 deurs modellen (LHD of RHD)?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 okt 2009, 18:47

Kijk hier even om je een beeld te vormen over de prijzen:

http://www.tradecarview.com/used_car/ja ... r/all/all/" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijzen zijn (natuurlijk) exclusief verscheping, inklaren, BTW en BPM.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 okt 2009, 18:53

Sander Mooij schreef:Ik weet niet of dit topic nog verplaatst is maar ik had nog een vraagje;
De Impreza Type R is hetzelfde als een P1, dus een 2-deurs met 276 pk en de 22B is een WRX uitvoering met brede schermen....er zal vast nog iets fouts tussen staan (hoeveel pk heeft een 22B dan en wat zijn nu verder de belangrijkste verschillen.
En wat ik me afvroeg is wat nu ongeveer betaald moet worden voor alle 2 deurs modellen (LHD of RHD)?
Nou er zijn echt duizenden modellen en allemaal net weer wat anders, daarbij lopen de namen in de landen door elkaar heen (WRX bijv bestaat hier pas vanaf my01).
22B heeft std 280pk, zoals destijds alle Japanse supercars, gewoon een limiet, maar de 22B kan je ws als optie wel afschrijven, niet te vergelijken (qua kosten) tov overig genoemde.
De Type-R is dus IMHO de meest begeerlijke, eigenlijk in alles goed. De waarde is natuurlijk moeilijk te zeggen, varieert behoorlijk nav staat/bouwjaar/mods/etc, maar voor pakweg 10k (compleet) kan je een nette Type-R uit Engeland plukken.

Linkje met wat info:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 36c015b95f" onclick="window.open(this.href);return false; (m.n. pag 2 volgens mij).

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 25 okt 2009, 13:17

Sander Mooij schreef:Ik weet niet of dit topic nog verplaatst is maar ik had nog een vraagje;
Een P1 is een uitgeklede Type R, er zijn alleen wat optische dingetjes toegevoegd. En met bijbetaling kon je wel een set Alcon/Prodrive remmen erbij krijgen en 18" i.p.v. de standaard 17" OZ P1 wielen.

Zoals Kasteel al aangeeft, er zijn talloze JDM modellen. En allemaal net weer ff anders.... Tot en met de STi VI ben ik er nog redelijk van op de hoogte, daarna heb ik het niet meer bijgehouden.

Jinx

Bericht door Jinx » 25 okt 2009, 16:20

Klopt helemaal, de prodrive heeft ook standaard 280 pk en draait 1000 toeren meer dan een sti.

Was dit topic helemaal vergeten, maar kan alleen maar trieste updates geven.

Mijn broer (die altijd staat te poetsen en 20 minuten warm rijd voordat hij 1 keer gas durft te geven) heeft de auto naar een rollenbank gebracht, die vervolgens de motor hebben opgeblazen..

Geen poot om op te staan natuurlijk ook al waren er duidelijke koelingsproblemen, je tekend van te voren een aansprakelijksheidsverklaring.

Daarna is hij opzoek gegaan naar een nieuwe motor, wel een prodrive uiteraard, en heeft een los blok gekocht wat er keurig uitzag, en gelijk ook een grotere turbo gekocht en de boel naar mark verhoeven (EMS) gebracht om alles te laten mappen op een veilige 350PK. Echter kwam mark erachter dat het blok beginnende lagerschade had. Als hij de auto had gemapped op vol vermogen was het binnen 10 keer gasgeven gedaan ermee.

Hij is dus nu opzoek naar een derde blok, en heeft er nog geen 10 kilometer in kunnen rijden. Aardig lullig allemaal.

Ik kan jullie wel vertellen (ga nog niks verklappen) dat hij het nu gehad heeft en een serieus blok gaat opbouwen. :hosanna:

Fer

Bericht door Fer » 27 okt 2009, 12:07

Vette bak! Vind dit type impreza nog altijd het vetste! Eigenlijk is alleen de 22B nog vetter!

Plaats reactie