Op de Caterham ga ik binnenkort iets bredere velgen achter proberen om te kijken hoe dat rijdt. Momenteel zit ik met 185 rondom. Leuk op baantjes als Malmedy en de landwegen hierachter. Maar op Zandvoort vond ik het weer minder prettig. Dan had ik graag gehad dat de achterkant toch even wat langer grip kon houden. Voorkant lijkt wel oneindige grip te hebben nu.
lightweight cars, talk and video's
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vond 205 te onrustig wanneer het wegdek slecht was. Verder is het op middellange bochten in de heuvels soms fijn om met ietsje onderstuur te rijden. Wie het onderstuur er op een 175 band er niet uit krijgt, geeft denk gewoon teveel gas en/of stuurt te scherp in als die de bocht in gaat. Ik had zelf geen klachten over onderstuur, ondanks het gezeik van velen.

Op de Caterham ga ik binnenkort iets bredere velgen achter proberen om te kijken hoe dat rijdt. Momenteel zit ik met 185 rondom. Leuk op baantjes als Malmedy en de landwegen hierachter. Maar op Zandvoort vond ik het weer minder prettig. Dan had ik graag gehad dat de achterkant toch even wat langer grip kon houden. Voorkant lijkt wel oneindige grip te hebben nu.
Op de Caterham ga ik binnenkort iets bredere velgen achter proberen om te kijken hoe dat rijdt. Momenteel zit ik met 185 rondom. Leuk op baantjes als Malmedy en de landwegen hierachter. Maar op Zandvoort vond ik het weer minder prettig. Dan had ik graag gehad dat de achterkant toch even wat langer grip kon houden. Voorkant lijkt wel oneindige grip te hebben nu.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Christoph schreef:En die is niet eens zo goedkoop, ze zijn ook pas duur NA aanschaf.Youp schreef:Zijn die dingen altijd zo goedkoop...?Michel P schreef:WOW TVR 350T https://imageproxy.driving-fun.com/index.php/cfe5c0c5ec73bea3f04261c1636a187c61cf3785/687474703a2f2f7777772e706973746f6e68656164732e636f6d2f73616c65732f313237323638342e68746d" onclick="window.open(this.href);return false;
Zat ik ook naar te kijken en iets toen op speed six engine lopen zoeken.. laat dan maar.. kost idd meer NA aanschaf.
+ het rijd als een dweil als je het vergelijkt met een Lotus.. wel een super bruut geluid! Dus voor een weekendje weg (niet te ver
Neem dan deze met een engine rebuild
http://www.pistonheads.com/sales/1214130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Nah...
TVR, mooie wagens, maar niks voor mij... Ik denk dat ik maar eens moet gaan sparen voor een N/A Exige... 8)
TVR, mooie wagens, maar niks voor mij... Ik denk dat ik maar eens moet gaan sparen voor een N/A Exige... 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dit is uniek...en staat te koop...
Lotus Elise MK 2 Esthi 3.4
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ze hebben alleen het vermogen niet goed beschreven volgens mij op automobile...
unike en veel besproken auto


wie oh wie haalt die Semtex Lotus op
ow wacht eens de 3.4 is niet het dikste monster...das denk ik de 2.4 staat geloof ik voor kg per pk...
hieronder wat foto's ook interiur van die 3.4(kg per pk) tegen de speedster funster?
http://www.autobild.de/artikel/lotus-es ... now=07#mmg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise MK 2 Esthi 3.4
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
info>>>Die einzige 3.4 die es gibt. Gebaut von Brandes & Dschüdow , 2. Hand
Einzelheiten und Bilder via google. Sucheingabe Lotus Eshti. Es gibt diverse Bilder und technische Daten. Verkauf erfolgt im Kundenauftrag!
Weitere Details gerne am Telefon 0170-5606536
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ze hebben alleen het vermogen niet goed beschreven volgens mij op automobile...
unike en veel besproken auto
wie oh wie haalt die Semtex Lotus op
ow wacht eens de 3.4 is niet het dikste monster...das denk ik de 2.4 staat geloof ik voor kg per pk...
edit...ja helaas tis dus de rover motor getuned tot bijna 245pk op een laag gewicht dat wel maar niet de dikke audi 420pk bom....Das ist die spannende Zielsetzung der Brandes & Dschüdow Automobilmanufaktur in Münster. Beim ersten Projekt des Kleinserien-Herstellers treffen die herausragenden Lightweight-Eigenschaften des Basisfahrzeugs auf Motoren mit wahlweise 173 kW (235 PS) oder 308 kW (420 PS).
Der Brandes & Dschüdow Automobilmanufaktur ist es gelungen - mit TEKNO Engineering und dem TÜV - äußerst kompetente Partner für dieses Projekt zu gewinnen.
Automobil- Ingenieure von TEKNO Engineering reflektieren die Umbauarbeiten der Brandes & Dschüdow Automobilmanufaktur und sorgen mit der technischen Leitung und Überwachung professionell für ein Höchstmaß an Perfektion und Sicherheit.
Der 4-Zylinder Kompressor-Motor mit 173 kW (235 PS) und dem wahlweise "kurz" oder "lang" abgestimmten Getriebe, sowie der 6-Zylinder Bi-Turbo-Motor mit dem passenden 6-Gang-Getriebe sind technische Highlights.
Es entsteht ein atemberaubendes Leistungsgewicht von weniger als 3.4 bzw. 2.4 Kilogramm pro PS. Für ein reibungsloses Gelingen des Projekts ist der TÜV bei allen Umsetzungen mit seinem fachlichen Rat von Beginn an eingebunden.
Dazu zählt auch die Überwachung eines Dauertests unter Mindestgeschwindigkeit auf dem Nürburgring.
Die aerodynamische „Abschlussprüfung“ im Windkanal hat hervorragende Abtriebswerte nachgewiesen.
Das Ergebnis der gemeinsamen Arbeit ist eine in allen Belangen ausgereifte Fahrmaschine mit einem Leergewicht von nur etwa 785 bzw. 998 kg.
hieronder wat foto's ook interiur van die 3.4(kg per pk) tegen de speedster funster?
http://www.autobild.de/artikel/lotus-es ... now=07#mmg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Emiel
- Berichten: 4261
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Lightweights do it again :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h-uJ8ZTs ... r_embedded#[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h-uJ8ZTs ... r_embedded#[/youtube]
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Die is maar dik 20 seconden sneller dan ik... 
-
Emiel
- Berichten: 4261
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
altijd baas boven baas he 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
De zwarte Speedster die af en toe boven in de banner staat met Vauxhall logo's, spoiler en kleine spiegeltjes... Is die nog niet zo lang geleden verkocht toevallig? Volgensmij heeft een klasgenoot van me dat ding namelijk behoorlijk geprakt.... 
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Nee, dat is de Speedster van Herman voordat het Spexige project van start ging.
En noemt de klasgenoot zich toevallig x187 en heeft hij nu een rode Evo?
Stephan
En noemt de klasgenoot zich toevallig x187 en heeft hij nu een rode Evo?
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
is toch niet normaal 0 tot 160km/u in 5.3 sec
zag nog wel een hele mooie USA LHD te koop staan...
http://www.pistonheads.com/sales/1308319.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
met mooie foto's





85.000,-dollar das 56.600,-euro maja dan invoertax en btw en bpm...

zag nog wel een hele mooie USA LHD te koop staan...
http://www.pistonheads.com/sales/1308319.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
met mooie foto's
85.000,-dollar das 56.600,-euro maja dan invoertax en btw en bpm...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
x187 weet ik niet, maar hij heeft nu wel een rode Evo ja. Hij heeft goed geboerd van de verzekering met die Speedster...SteV6 schreef:Nee, dat is de Speedster van Herman voordat het Spexige project van start ging.
En noemt de klasgenoot zich toevallig x187 en heeft hij nu een rode Evo?
Stephan
-
ErikS
- Berichten: 18979
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: lightweight cars, talk and video's
Youp schreef:x187 weet ik niet, maar hij heeft nu wel een rode Evo ja. Hij heeft goed geboerd van de verzekering met die Speedster...SteV6 schreef:Nee, dat is de Speedster van Herman voordat het Spexige project van start ging.
En noemt de klasgenoot zich toevallig x187 en heeft hij nu een rode Evo?
Stephan
En had ie dan tot voor kort een gele M3 E46?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Volgens mij noemen ze hem sjaffie en zou de rode evo van topfuel (hoe die dan ook maar weer mag heten) hebben. Kan niet missen.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Die heb ik niet gezien.Erik Stoffelsen schreef:Youp schreef:x187 weet ik niet, maar hij heeft nu wel een rode Evo ja. Hij heeft goed geboerd van de verzekering met die Speedster...SteV6 schreef:Nee, dat is de Speedster van Herman voordat het Spexige project van start ging.
En noemt de klasgenoot zich toevallig x187 en heeft hij nu een rode Evo?
Stephan
En had ie dan tot voor kort een gele M3 E46?
Sjaffie is z'n echte voornaam. Ik weet wel dat hij z'n "getunede" civic 1.5 destijds aardig in de grindbak parkeerde op Assen omdat hij een veel snellere auto maar niet langs wilde laten...allen schreef:Volgens mij noemen ze hem sjaffie en zou de rode evo van topfuel (hoe die dan ook maar weer mag heten) hebben. Kan niet missen.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.gk86.nl/Fotos/htscircuitdag2009/photos/" onclick="window.open(this.href);return false;[090221]HTS_CD_Assen087.jpg
Hehe...
Hehe...
-
ErikS
- Berichten: 18979
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: lightweight cars, talk and video's
Dan hebben we het allebei over iemand anders..Die heb ik niet gezien.
Diegene heeft nu ook net een rode EVO aangeschaft met zwarte velgen!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Nope, Sjaffie z'n evo heeft gewoon de originele zilverkleurige Enkei velgen.Erik Stoffelsen schreef:Dan hebben we het allebei over iemand anders..Die heb ik niet gezien.
Diegene heeft nu ook net een rode EVO aangeschaft met zwarte velgen!
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
@Youp,
Wat heb ik dan fout gedaan tijdens mijn studie??? Ik had toen een fiets ...
En ik hoop voor Sjaffie dat hij zijn lesje geleerd heeft door de crash met de Speedster. Want met de Evo zal het nog harder gaan op het moment dat hij de controle verliest, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Stephan
Wat heb ik dan fout gedaan tijdens mijn studie??? Ik had toen een fiets ...
En ik hoop voor Sjaffie dat hij zijn lesje geleerd heeft door de crash met de Speedster. Want met de Evo zal het nog harder gaan op het moment dat hij de controle verliest, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Stephan
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Nouja ik studeer ook nog.... Ben al aan m'n 3e auto en m'n 3e motorfiets...SteV6 schreef:@Youp,
Wat heb ik dan fout gedaan tijdens mijn studie??? Ik had toen een fiets ...
En ik hoop voor Sjaffie dat hij zijn lesje geleerd heeft door de crash met de Speedster. Want met de Evo zal het nog harder gaan op het moment dat hij de controle verliest, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Stephan
Ik krijg wel vaker te horen: "Waar doe je het toch allemaal van???" Alleen als ik zo'n vraag krijg van iemand die 2 à 3 keer per week op stap gaat a 40 tot 50 euro per avond, ga ik er nieteens op in.
Prioriteiten stellen, hard werken, veel werken en alleen geld uitgeven aan dat wat je écht wil of nodig hebt.
Goed, ik moet toegeven dat mijn ouders wel de studie betalen en mijn studentenkamer. Maar dat was het dan ook weer, als ik om me heen kijk is dit ook vrij gebruikelijk.
-edit-
Het scheelt wel ook als je als student al in de autobranche zit.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik heb het filmpje niet afgekeken maar is er helemaal niets van de Caterham afgevallen in die 10 minuten
:
:

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Vanavond eens rustig bekijken, maar voor de eerste 5 minuten is alvast duidelijk dat zo'n hkt een beetje 'one and only style' is. Kan alleen maar rechtuit en wordt voorbij gestoken waar het er echt op aan komt. Beschamend gewoon als een 150 pk Caterham zo'n pk patsersigaar voorbij komt in de bochten. Ja, Duitsers maken net als Amerikanen snelle auto's. Ze sturen alleen niet... 
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: lightweight cars, talk and video's
Ze sturen niet uitzichzelf bedoel je denk ik.allen schreef:Vanavond eens rustig bekijken, maar voor de eerste 5 minuten is alvast duidelijk dat zo'n hkt een beetje 'one and only style' is. Kan alleen maar rechtuit en wordt voorbij gestoken waar het er echt op aan komt. Beschamend gewoon als een 150 pk Caterham zo'n pk patsersigaar voorbij komt in de bochten. Ja, Duitsers maken net als Amerikanen snelle auto's. Ze sturen alleen niet...
Een eigenschap die die kromme sigaar van jou wel bezit, jammer dat het alleen maar naar 1 kant is
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
Tom
- Berichten: 22457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
