Mille Miglia route?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Mille Miglia route?

Bericht door G Kolkman » 19 okt 2009, 23:36

DF-ers

Voor volgend jaar heb ik met een maat het idee opgepakt om de mille miglia route te gaan rijden in zeg een weekje tijd. Heeft iemand van hier de route wel eens gereden, en zo ja: hoe was die/is die nu? Kan me vaag herinneren dat er eerder dit jaar (kan het niet terug vinden) iemand van hier dat ook gedaan had maar dat het tegen viel, of dat er iemand mensen gesproken had die het tegenviel. Waar verder op te letten? Zijn er bv. een beetje campings of moet je alleen maar voor de hotels willen gaan?

Comments, en als er nog mensen zijn die het ook wat lijkt laat het maar weten :mrgreen:

Stéphane

Re: Mille Miglia route?

Bericht door Stéphane » 20 okt 2009, 16:30

Kun je beter de Targa Florio rijden. Lijkt mij leuker. Dit zeg ik ook omdat ik die route toevallig deze week bekeken heb.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 okt 2009, 16:35

Dat lijkt mij ook zeker wat..

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 19&t=16444" onclick="window.open(this.href);return false;

:hmmm:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 okt 2009, 16:41

Meen laatst eens te hebben gelezen dat dé Mille Miglia route niet bestaat, omdat deze in de loop der jaren nogal eens is aangepast.

Anyway, wel supercool. Wil ik ook nog eens doen. In het spoor van Stirling Moss, 1955. Mooi man. :)

allen

Bericht door allen » 20 okt 2009, 16:44

100% Gaat wellicht niet meer lukken, maar had Gerdinand al verteld dat je zo'n vakantie al rechtstreeks kunt boeken tegenwoordig. Rijdt je gewoon een routeboek af en heb je iedere dag garantie op een hotelkamer. Uiteraard is zelf van dag tot dag boeken natuurlijk leuker, maar dan loop je denk ik kans op mijn soort vakanties. Dat houdt in dat de complete planning zoek raakt en er van de 'mille miglia' waarschijnlijk niet veel meer terecht komt. Je zou zo maar per ongeluk op wat leuke zijweggetjes uitkomen. :mrgreen:

Femme

Bericht door Femme » 20 okt 2009, 17:18

Wij kwamen met de Alpine-tour van Petrolhead Nirvana deze zomer bij het Mille Miglia museum twee britten tegen in een Mini Marcos die de Mille Miglia wilden gaan rijden maar hadden geconstateerd dat een groot deel tegenwoordig autoweg is. Ze hebben zich toen maar bij ons aangesloten wat veel leuker was.

allen

Bericht door allen » 20 okt 2009, 17:51

Schrapt de route per direct uit z'n wishlist. :mrgreen:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 21 okt 2009, 09:06

Gewoon je eigen route plannen.
Fijn met google maps de leuke heuvelachtige en bochtige wegen opzoeken... route uitstippelen. Hotelletjes zoeken op/langs de route.

En idd niet hotel zoeken aan het eind van de dag.. want dan krijgen we weer van die schotland praktijken. Dat je op dag 2 eigenlijk al bezig bent met de route van dag4... Was wel leuk om een keer te doen. Maar zulke snelheden doe je normaal al niet op de autobahn, laat staan op single lane wegen of 2 baans wegen. Was een beetje te zot voor woorden eigenlijk :oops:
:df: is leuk, maar als je je hotels boekt van te voren dan dwing je jezelf al een beetje af dat je teveel gaat rijden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 okt 2009, 10:33

Precies, gewoon zelf de kaart pakken en grote wegen mijden. De Mille Miglia route was ook vroeger niet echt superleuk voor rijders, maar met bijna 300 km/u door 't donker was natuurlijk wel spannend, vooral bij de sprongbulten. :D

Het gaat bij de Mille Miglia vooral om de sfeer en de totale gekte van deelnemers, (rijdende) toeschouwers, waarvan sommigen in uniform met zwaailichten, maar niet zo autoritair als ze tijdens normale werkdagen wel zijn. 8) Je moet dus wel in de week zelf gaan.

De tip van de Targa Florio kan ik alleen maar toejuichen. :hosanna:

tallbloke

Bericht door tallbloke » 23 okt 2009, 21:04

Heb zowel aan de MM als Targa Florio Historic meegedaan...

Als toekomstig toeschouwer zou ik toch kiezen voor de MM.
Zorg dat je volgend jaar op donderdag 13 mei s'ochtends in Brescia bent, om de hele dag al dat mooie spul te bewonderen voor en tijdens de scrutenering.
In de avond gaat het hele veld van start voor een kort traject naar Ferrara.De volgende dag vrijdag volg je de karavaan tot San Marino en steek dan dwars door naar Sienna om op zaterdag de MM vanuit Rome weer op te pikken richting finsh in Brescia.
Hotelletjes vinden heb ik nooit als een probleem ervaren.
Have fun in 2010....... :df:

Kim

Bericht door Kim » 26 okt 2009, 18:00

Afbeelding

dat ziet er bést wel cool uit <3 italië

Plaats reactie