aankoopavies M3 E46 gevraagd
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
aankoopavies M3 E46 gevraagd
Omdat ik interesse heb in een M3 E46 hier wat vragen m.b,t zwakke punten van de M3 E46.
Waar moet ik opletten bij aankoop? is SMG iets?? Ik zieop MP erbij staan SMG2 is er ook een SMG1 in de M3 dan? Rijd het goed met een SMG bak??
Ik wil de auto kopen als overbrugging naar een volgende auto en zal er max 4 maanden mee rijden is dat verstandig of gaan de M3's giga in waarde dalen??
Waar moet ik opletten bij aankoop? is SMG iets?? Ik zieop MP erbij staan SMG2 is er ook een SMG1 in de M3 dan? Rijd het goed met een SMG bak??
Ik wil de auto kopen als overbrugging naar een volgende auto en zal er max 4 maanden mee rijden is dat verstandig of gaan de M3's giga in waarde dalen??
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
SMG 1 zit in de E36
Gaan ze in waarde dalen? Hell yeah! Een E39 M5 niks?
Gaan ze in waarde dalen? Hell yeah! Een E39 M5 niks?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Leonard, SMG2 is de 2e generatie, de 1e generatie zat in de e36 M3, de 3e generatie in de M5/M6. Persoonlijk vind ik SMG wel bij een M3 horen, ook al zeggen de puristen neem een handbak. Heb 2,5 jaar SMG gereden in de M3 en ik zou het gelijk weer doen. Dat tikken aan de flippers is gewoon een toegevoegde beleving aan het M3 rijden. Qua waardevastheid zal het denk ik wel meevallen, veel belangrijker voor doorverkoop is een zeer goede staat. Denk wel dat het publiek kritisch is, en terecht natuurlijk.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Nandor schreef:SMG 1 zit in de E36
Gaan ze in waarde dalen? Hell yeah! Een E39 M5 niks?
E39 M5 heb ik 3 maanden gereden voor de RS4. Wil nu weer eens wat anders proberen. :shakeit:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Als een M3 versleten Wanli's achterop heeft, dan weet je dat 'ie uit een warm nest komt!
Als eerste zou ik kijken naar de originaliteit. Dat zorgt voor de kans op iets meer waardebehoud (ondanks de continue afschrijving dat het model nu nog heeft). Dingen zoals de leren bekleding vertellen vaak veel over een auto en het onderhoud. Het leer is van matige kwaliteit, maar mits goed onderhouden/ingevet is het na enkele jaren nog steeds netjes waarschijnlijk en dan zou ik de rest van de auto ook een kans geven.
SMG (II) Moet je op z'n minst even proberen. Het rijdt heel makkelijk, maar gaat weleens stuk bij heftig/circuit gebruik ivm hitte/oliepomp heb ik begrepen. SMG heeft ook bij niet-racers meer impact op de aandrijflijn door de krachten die worden losgelaten bij acceleratie vanuit stilstand, maar ook bij de handbak moet je rekening houden met versleten koppeling e.d.. Maar goed, bij welke auto die intensief gebruikt wordt is dat niet het geval?
Voor 4 maandjes zou ik SMG wel overwegen, want de kwaliteit van de auto staat bovenaan je lijstje en er is een hoop bagger te koop. Als je langer rijdt vind ik de handbak gewoon leuker, maar dat is dus heel persoonlijk, want ik wil een sportieve auto gewoon helemaal zelf bedienen, dat is mijn lol.
Dealeronderhoud (op basis van chassisnr. even bij een dealer een uitdraai laten maken van 't onderhoud, plus alle garantiewerkzaamheden aan lagerschalen/smg e.d.). Sperdiffs verdienen inmiddels een hoop aandacht, want die zijn duur om te repareren/vervangen en worden vooral bij non-dealer onderhoud vaak overgeslagen. Zelfs zou ik een M3 ook door een dealer of goede specialist laten keuren voor aanschaf. Die kunnen ook makkelijk controleren of het subframe in orde is, of wat het kost om het te fixen (of adviseren om een andere M3 te zoeken). Per bouwjaar zijn er wat kleine verschillen die mij aan mijn reet zouden roesten: navi, achterlichten, maar bijv. ook een veerpootbrug was in het begin niet standaard (wat mij op zich wel weer boeit, maar waar ik een vroeg exemplaar niet voor zou laten staan).
De remmen vallen tegen in de praktijk en vooral op 't circuit. Een regelmatige trackday bezoeker zal vast en zeker een upgrade hebben toegepast (of dit voor verkoop weer hebben verwijderd).
Lees de juli editie 2005 van Evo Magazine (nr. 81), daar in staat een goed artikel met aankooptips. Denk dat veel DF-ers die editie wel hebben ondergefapt. Ik had hem eens geleend van een andere fapper.
Een E46 M3 is een gemoedelijke en praktische auto, die heel makkelijk dwars gaat en wat moeilijker grip vasthoudt achter als je voor maximale rondetijden gaat. Het is een auto waar je wel 4 maanden plezier aan zult beleven. Zelf zou ik hem niet kopen voor langere tijd (als ik 't geld had), maar als tijdelijk vervoersmiddel is 't absoluut geen straf. Verkoopbaarheid is op dit moment wel waardeloos, maar een goed exemplaar voor een nette prijs vindt altijd een liefhebber. Aangezien je er 's winters mee gaat rijden, zou ik als ik jou was nog investeren in een anti-roest behandeling. De E46 is intussen oud genoeg om her en der wat 'kale' plekken te hebben, maar met een waxoil beurtje ofzo kan 'ie echt nog jaren mee. Verkoopt denk ik ook beter.
Wat komt er 4 maanden later?

Als eerste zou ik kijken naar de originaliteit. Dat zorgt voor de kans op iets meer waardebehoud (ondanks de continue afschrijving dat het model nu nog heeft). Dingen zoals de leren bekleding vertellen vaak veel over een auto en het onderhoud. Het leer is van matige kwaliteit, maar mits goed onderhouden/ingevet is het na enkele jaren nog steeds netjes waarschijnlijk en dan zou ik de rest van de auto ook een kans geven.
SMG (II) Moet je op z'n minst even proberen. Het rijdt heel makkelijk, maar gaat weleens stuk bij heftig/circuit gebruik ivm hitte/oliepomp heb ik begrepen. SMG heeft ook bij niet-racers meer impact op de aandrijflijn door de krachten die worden losgelaten bij acceleratie vanuit stilstand, maar ook bij de handbak moet je rekening houden met versleten koppeling e.d.. Maar goed, bij welke auto die intensief gebruikt wordt is dat niet het geval?
Voor 4 maandjes zou ik SMG wel overwegen, want de kwaliteit van de auto staat bovenaan je lijstje en er is een hoop bagger te koop. Als je langer rijdt vind ik de handbak gewoon leuker, maar dat is dus heel persoonlijk, want ik wil een sportieve auto gewoon helemaal zelf bedienen, dat is mijn lol.
Dealeronderhoud (op basis van chassisnr. even bij een dealer een uitdraai laten maken van 't onderhoud, plus alle garantiewerkzaamheden aan lagerschalen/smg e.d.). Sperdiffs verdienen inmiddels een hoop aandacht, want die zijn duur om te repareren/vervangen en worden vooral bij non-dealer onderhoud vaak overgeslagen. Zelfs zou ik een M3 ook door een dealer of goede specialist laten keuren voor aanschaf. Die kunnen ook makkelijk controleren of het subframe in orde is, of wat het kost om het te fixen (of adviseren om een andere M3 te zoeken). Per bouwjaar zijn er wat kleine verschillen die mij aan mijn reet zouden roesten: navi, achterlichten, maar bijv. ook een veerpootbrug was in het begin niet standaard (wat mij op zich wel weer boeit, maar waar ik een vroeg exemplaar niet voor zou laten staan).
De remmen vallen tegen in de praktijk en vooral op 't circuit. Een regelmatige trackday bezoeker zal vast en zeker een upgrade hebben toegepast (of dit voor verkoop weer hebben verwijderd).
Lees de juli editie 2005 van Evo Magazine (nr. 81), daar in staat een goed artikel met aankooptips. Denk dat veel DF-ers die editie wel hebben ondergefapt. Ik had hem eens geleend van een andere fapper.

Een E46 M3 is een gemoedelijke en praktische auto, die heel makkelijk dwars gaat en wat moeilijker grip vasthoudt achter als je voor maximale rondetijden gaat. Het is een auto waar je wel 4 maanden plezier aan zult beleven. Zelf zou ik hem niet kopen voor langere tijd (als ik 't geld had), maar als tijdelijk vervoersmiddel is 't absoluut geen straf. Verkoopbaarheid is op dit moment wel waardeloos, maar een goed exemplaar voor een nette prijs vindt altijd een liefhebber. Aangezien je er 's winters mee gaat rijden, zou ik als ik jou was nog investeren in een anti-roest behandeling. De E46 is intussen oud genoeg om her en der wat 'kale' plekken te hebben, maar met een waxoil beurtje ofzo kan 'ie echt nog jaren mee. Verkoopt denk ik ook beter.
Wat komt er 4 maanden later?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Dennis Cavallino schreef:Wat komt er 4 maanden later?
weet ik nog niet precies
Of een Golf R of een M3sedan of ik wacht op de nieuwe RS4
Gewoon een luxeprobleempje, E46 M3 heb ik altijd gaaf gevonden en wil dat nu gewoon eens proberen.
Is er ook een facelift geweest?? Ik zie nl 2 verschillende soorten achterlichten en verschillende soorten navi's.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Jep, led-achterlichten en 16:9 navi, DVD navi ipv CD-rom. Hier staat wel veel over de E46 M3: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=189390" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit over wijzigingen:
http://m3.madrussian.net/modelchanges.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ook wel waardevol is, is een Harman Kardon hifi installatie. Denk dat een echte liefhebber zo'n optie af-fabriek wel zoekt. Wat mij aan de meeste M3's op marktplaats opvalt is 't aantal eigenaren sinds nieuw en de korte tijd dat huidige eigenaar hem in bezit heeft (of juist dat een handelaar hem alweer heel wat maanden heeft staan.... dan denk ik vooral: testritjes, slecht exemplaar, of in ieder geval alle voelsprieten hun werk laten doen!).
En dit over wijzigingen:
http://m3.madrussian.net/modelchanges.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ook wel waardevol is, is een Harman Kardon hifi installatie. Denk dat een echte liefhebber zo'n optie af-fabriek wel zoekt. Wat mij aan de meeste M3's op marktplaats opvalt is 't aantal eigenaren sinds nieuw en de korte tijd dat huidige eigenaar hem in bezit heeft (of juist dat een handelaar hem alweer heel wat maanden heeft staan.... dan denk ik vooral: testritjes, slecht exemplaar, of in ieder geval alle voelsprieten hun werk laten doen!).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Importeren een optie?
Deze advertentie spreekt me wel aan qua specs, km-stand en dealeronderhoud, keuring mogelijk, particulier (liefhebber ivp handelaar?):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze advertentie spreekt me wel aan qua specs, km-stand en dealeronderhoud, keuring mogelijk, particulier (liefhebber ivp handelaar?):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Vroeger liepen dit soort draadjes veel harder. 

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
@dennis
Bedankt voor de uitleg. Is wel duidelijk zo.
Ik lees ook nog wel over motorwissels, zijn daar nog problemen mee geweest??
Bedankt voor de uitleg. Is wel duidelijk zo.
Ik lees ook nog wel over motorwissels, zijn daar nog problemen mee geweest??
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Met name de eerste versies (2001) hebben een terugroepactie gehad vanwege drijfstanglagers. Soms kwam die terugroepactie te laat 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Ha, jou en mij wel ja. Geen schuifdak, stoffen bekleding en kleine wieltjes. Voor al die fappers hier is dat dus een nachtmerrie!!!Dennis Cavallino schreef:Importeren een optie?
Deze advertentie spreekt me wel aan qua specs, km-stand en dealeronderhoud, keuring mogelijk, particulier (liefhebber ivp handelaar?):
PS die pook hoef ik niet, da's zo 1990.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Om het SMG te sparen is het ook verstandig om onder vollast (of altijd) gewoon netjes je voet te liften net zoals bij elke handbak, je levert bijna niets in op acceleratie maar je vergroot de houdbaarheid volgens mij enorm, de auto schakeld dan net zo soepel als een handbak en krijgt veel minder klappen te verduren. Verder moet je de launch control vermijden...
Om te pijlen of de auto netjes bereden is kun je natuurlijk ook de verkoper te vragen te rijden tijdens de proefrit en hem een beetje uit de tent te lokken in de trant van ''Laat eens zien wat te kan'', dit natuurlijk als de motor koud is... Begint hij gelijk te rammen in rood kun je meteen weer uitstappen, doet hij het zoals het hoort kun je het stuur eens overnemen. 8)
Gr. TF
Om te pijlen of de auto netjes bereden is kun je natuurlijk ook de verkoper te vragen te rijden tijdens de proefrit en hem een beetje uit de tent te lokken in de trant van ''Laat eens zien wat te kan'', dit natuurlijk als de motor koud is... Begint hij gelijk te rammen in rood kun je meteen weer uitstappen, doet hij het zoals het hoort kun je het stuur eens overnemen. 8)
Gr. TF
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
- Standaard zaken zoals onderhoud, aantal eigenaren, km-stand, import/orig. NL, olie lekkages, slijtplekken, etc.
- Status van remmen / banden. Vaak een aandachtspunt bij M3's. Hoeft 'em er niet voor te laten staan maar een setje nieuwe banden, schijven en blokken rondom gaat snel over de 2k euro heen. Let ook op de gemonteerde banden. Merk en maat. Is dit OEM goedgekeurd of is dit afwijkend.
- Schade verleden. Let op gespoten delen, carosserie naden, etc.
- Drijfstanglager modificatie. Moet gebeurt zijn voor <=2001 modellen en ook voor sommige 2002 modellen. Niet schrikken als er voor die modeljaren een nieuw blok in is gekomen. Dan heeft ie gewoon de modificatie niet gehaald en is alleen maar prettig (lees het blok wat erin zit heeft minder kms gedraaid). Als er een nieuwe motor in is gekomen CONTROLEER of die de modificatie wel heeft gehad.
- Subframe achter. Subframe is prima maar de ophangpunten van de achter carosserie waarin het subframe vastzit wil wel eens gaan schuren. Op droog driften, burnout's, clutch dumps e.d. is erg bevorderdelijk hiervoor. Ook een aangepast, lees harder, onderstel wil subframe falen bevorderen. Reparatie is mogelijk maar erg $$$. Dus controleren !
- Gebruikte olie tijdens onderhoud. Dit moet Castrol TWS 10W60 of Castrol Edge 10W60 zijn. Iets anders is een absolute no go. Zelfs Castrol Edge Sport (dus met de Sport) 10W60 is een no go.
- Laatste keer dat de kleppen zijn gecontroleerd / gesteld. Dit moet iedere inspection beurt (I & II) gebeuren.
- Originaliteit. Vind ik erg belangrijk. Uitlaat, wielen, luchtfilter/inductie, onderstel, etc. En als er wat is aangepast is dit met zorg / professioneel gebeurd en krijg je de originele onderdelen erbij of zijn die weg.
- Klunk / voelbare speling bij schakelen op aandrijflijn met handbak hebben ze allemaal.
- SMGII (smgI is nooit op e46 M3 geleverd) is persoonlijk. Heb er nooit mee gereden maar schijnt een erg leuk / prima systeem te zijn. Schijnt ook duur te zijn als er wat stuk gaat (pomp/hydroliek/etc.). Vanwege risico op dure reparaties heb ik persoonlijk liever een handbak.
- Er is veel kaf tussen het koren. Ik heb 6 maanden lopen zoeken en heb echt heel veel FAUT (:-) spul gezien van hele FAUTE handeleren. Uiteindelijk gewoon voor iets meer een nette MY2001 handbak bij de BMW dealer gekocht met 6 maanden Bovag garantie en volledige historie qua onderhoud, eigenaren, etc.
- (edit / toevoeging): Koud lopen ze verschrikkelijk K*T. Laat een e46 M3 in de winter een weekje staan, start 'em, druk direct op de "sport" button en rijdt weg en je hebt alleen maar een bokkende, onregelmatig, dieselend K*Tblok. Kortom start 'em, geniet even van het interieur, blijf met je fikken van de "sport button" af, rijdt rustig met mm-gas van het erf af, zet je "ik negeer alles voor de komende 15 min.` modus aan en ga daarna pas genieten van die auto.
Mark.
- Status van remmen / banden. Vaak een aandachtspunt bij M3's. Hoeft 'em er niet voor te laten staan maar een setje nieuwe banden, schijven en blokken rondom gaat snel over de 2k euro heen. Let ook op de gemonteerde banden. Merk en maat. Is dit OEM goedgekeurd of is dit afwijkend.
- Schade verleden. Let op gespoten delen, carosserie naden, etc.
- Drijfstanglager modificatie. Moet gebeurt zijn voor <=2001 modellen en ook voor sommige 2002 modellen. Niet schrikken als er voor die modeljaren een nieuw blok in is gekomen. Dan heeft ie gewoon de modificatie niet gehaald en is alleen maar prettig (lees het blok wat erin zit heeft minder kms gedraaid). Als er een nieuwe motor in is gekomen CONTROLEER of die de modificatie wel heeft gehad.
- Subframe achter. Subframe is prima maar de ophangpunten van de achter carosserie waarin het subframe vastzit wil wel eens gaan schuren. Op droog driften, burnout's, clutch dumps e.d. is erg bevorderdelijk hiervoor. Ook een aangepast, lees harder, onderstel wil subframe falen bevorderen. Reparatie is mogelijk maar erg $$$. Dus controleren !
- Gebruikte olie tijdens onderhoud. Dit moet Castrol TWS 10W60 of Castrol Edge 10W60 zijn. Iets anders is een absolute no go. Zelfs Castrol Edge Sport (dus met de Sport) 10W60 is een no go.
- Laatste keer dat de kleppen zijn gecontroleerd / gesteld. Dit moet iedere inspection beurt (I & II) gebeuren.
- Originaliteit. Vind ik erg belangrijk. Uitlaat, wielen, luchtfilter/inductie, onderstel, etc. En als er wat is aangepast is dit met zorg / professioneel gebeurd en krijg je de originele onderdelen erbij of zijn die weg.
- Klunk / voelbare speling bij schakelen op aandrijflijn met handbak hebben ze allemaal.
- SMGII (smgI is nooit op e46 M3 geleverd) is persoonlijk. Heb er nooit mee gereden maar schijnt een erg leuk / prima systeem te zijn. Schijnt ook duur te zijn als er wat stuk gaat (pomp/hydroliek/etc.). Vanwege risico op dure reparaties heb ik persoonlijk liever een handbak.
- Er is veel kaf tussen het koren. Ik heb 6 maanden lopen zoeken en heb echt heel veel FAUT (:-) spul gezien van hele FAUTE handeleren. Uiteindelijk gewoon voor iets meer een nette MY2001 handbak bij de BMW dealer gekocht met 6 maanden Bovag garantie en volledige historie qua onderhoud, eigenaren, etc.
- (edit / toevoeging): Koud lopen ze verschrikkelijk K*T. Laat een e46 M3 in de winter een weekje staan, start 'em, druk direct op de "sport" button en rijdt weg en je hebt alleen maar een bokkende, onregelmatig, dieselend K*Tblok. Kortom start 'em, geniet even van het interieur, blijf met je fikken van de "sport button" af, rijdt rustig met mm-gas van het erf af, zet je "ik negeer alles voor de komende 15 min.` modus aan en ga daarna pas genieten van die auto.
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 12 okt 2009, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Thanks voor alle info!!
Ik denk dat de belangrijkste zaken hier gemeld zijn. Ga nu eerste de RS4 verkopen en dan hoop ik dat er mooie M3's aangeboden worden.
Mijn voorkeur heeft een Carbonzwarte met zimpt kleurig interieur, Harmann Kardon, groot navi en 19'' wielen. SMG maakt me niet zoveel uit ik heb daar niet echt een voorkeur in.
Ik denk dat de belangrijkste zaken hier gemeld zijn. Ga nu eerste de RS4 verkopen en dan hoop ik dat er mooie M3's aangeboden worden.
Mijn voorkeur heeft een Carbonzwarte met zimpt kleurig interieur, Harmann Kardon, groot navi en 19'' wielen. SMG maakt me niet zoveel uit ik heb daar niet echt een voorkeur in.
- romo
- Berichten: 27063
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
[quote] - Klunk / voelbare speling bij schakelen op aandrijflijn met handbak hebben ze allemaal./quote]
Als je ruig en zonder gevoel schakelt, ja dan "klunkt" ie.....................gewoon goed en secuur me leren omgaan, dan gaat het zonder problemen..............de E46 M3 is wat wat dat betreft een precisie apparaat, als je het niet goed doet, ongecontroleerd/ ongeconcentreerd bent dan word je dus genadeloos afgestraft met die klunk. Ik vond het altijd wel een uitdaging dat goed te doen. Een E9X M3 is daarmee vergeleken een echte "pussy car"
De rest klopt als een zwerende vinger.......................een goede kar staat garant voor mega DF
Als je ruig en zonder gevoel schakelt, ja dan "klunkt" ie.....................gewoon goed en secuur me leren omgaan, dan gaat het zonder problemen..............de E46 M3 is wat wat dat betreft een precisie apparaat, als je het niet goed doet, ongecontroleerd/ ongeconcentreerd bent dan word je dus genadeloos afgestraft met die klunk. Ik vond het altijd wel een uitdaging dat goed te doen. Een E9X M3 is daarmee vergeleken een echte "pussy car"
De rest klopt als een zwerende vinger.......................een goede kar staat garant voor mega DF
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
en oh ja, vergeet alle hypes over ///M's. Het blijven gewoon auto's en zijn zeker geen echte sportauto's / circuitrakkers zoals Elise's, GT3's, EVO's, etc.
Als je een hele mooie, speciale auto zoekt voor op de weg die prima stuurt (op de weg), remt en zeer veel beleving biedt dan is het echt een auto voor je.
Zoek je een harde circuitrakker dan zal je hopeloos teleurgesteld worden. Te zacht onderstel, remmen die na 2 rondjes in de fik staan, te zwaar algeheel package, etc., etc.
Ik zeg het altijd maar zo: "Een ///M is overal verschrikkelijk goed in maar echt helemaal nergens uitmuntend in (muv powerdriften op een nat wegdek)"
Mark.
Als je een hele mooie, speciale auto zoekt voor op de weg die prima stuurt (op de weg), remt en zeer veel beleving biedt dan is het echt een auto voor je.
Zoek je een harde circuitrakker dan zal je hopeloos teleurgesteld worden. Te zacht onderstel, remmen die na 2 rondjes in de fik staan, te zwaar algeheel package, etc., etc.
Ik zeg het altijd maar zo: "Een ///M is overal verschrikkelijk goed in maar echt helemaal nergens uitmuntend in (muv powerdriften op een nat wegdek)"
Mark.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
markk schreef: (muv powerdriften op een nat wegdek)"
Mark.
Daarom wil ik hem juist!!!!!!!
Dat is het enige wat ik mis in m'n huidige auto. En voor echt hardcore gebruik heb ik mn circuitE30 dus ik denk dat een M3 prima bij me past.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Denk dat het in jou geval ook een prima keuze zal zijn. Auto geeft gewoon erg veel rijplezier op de weg, en je hebt een e30 voor circuit.
Verder kan ik nog toevoegen dat naar mijn persoonlijke smaak SMG echt voor meer rijplezier zorgt. Ik heb de handbak ook overwogen maar SMG sprak me meer aan. En idd wat Mark al aangaf, koud is het een ´ka u tee´ auto (net als een Evo
)
Eenmaal warm heb je maximaal
Zou zeggen ga eens proefrijden met een goede SMG, koop alleen bij een dealer (huisselectie) of een particulier die de auto merkbaar altijd heeft gekoesterd...
Verder kan ik nog toevoegen dat naar mijn persoonlijke smaak SMG echt voor meer rijplezier zorgt. Ik heb de handbak ook overwogen maar SMG sprak me meer aan. En idd wat Mark al aangaf, koud is het een ´ka u tee´ auto (net als een Evo

Eenmaal warm heb je maximaal

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
TopFuel schreef:Denk dat het in jou geval ook een prima keuze zal zijn. Auto geeft gewoon erg veel rijplezier op de weg, en je hebt een e30 voor circuit.
Verder kan ik nog toevoegen dat naar mijn persoonlijke smaak SMG echt voor meer rijplezier zorgt. Ik heb de handbak ook overwogen maar SMG sprak me meer aan. En idd wat Mark al aangaf, koud is het een ´ka u tee´ auto (net als een Evo)
Eenmaal warm heb je maximaalZou zeggen ga eens proefrijden met een goede SMG, koop alleen bij een dealer (huisselectie) of een particulier die de auto merkbaar altijd heeft gekoesterd...
Dat een auto koud slechter loopt vind ik wel karakter. Mijn audi doet dat nu nl ook. Verder ben ik ervan overtuigd dat de M3 prima bij me past, maar zoals gezegd eerst de RS4 verkopen.......
- romo
- Berichten: 27063
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: aankoopavies M3 E46 gevraagd
Koud hikt ie een beetje, mn zo rond de 2K RPM.......................maar das heel snel over, motor is snel op bedrijfs temp.............
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 91 gasten