Audi V8 (DTM in wording)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
steve smith

Re: Audi V8 (DTM in wording)

Bericht door steve smith » 18 okt 2009, 05:56

Vdub schreef: Mooie auto die daar bij MTM zo ongeveer moet die van mij ook worden.. qua looks dan.. die daar staat is een originele of een heel erg goede/dure replica gezien de el. verstelbare stabi op de achteras die ik zie zitten en de centrale moer BBS-en
Gezien de airjacks en antieke AP klauwen zal het wel een echte zijn....

BTW setje echte remmen kan geen kwaad met die massa! http://www.movit.de" onclick="window.open(this.href);return false; !

Vdub

Bericht door Vdub » 18 okt 2009, 14:32

Jorisrs2 schreef:vette shit een V8, ik heb er ook 1 gehad voor op de weg. Het achterdiff is zo goed van dat ding dat ik er 1 klaar heb liggen om in mijn rs2 te schroeven. De v8 was de enige met een torsen achtediff, de rest is allemaal open. Een andere tweak die je nog kan overwegen is je middendiff aanpassen zodat meer koppel naar de achterkant gestuurd wordt. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat, maar het schijnt te gaan met dikkere ringen ergens tussen. Is het een handgeschakelde die je daar hebt? De automaat is niet de betrouwbaarste.

De automaat is juist wel het betrouwbaarst.. en de 6 bak.. alleen is een 3.6 met 6 bak heeeeeeeeeeeeeel zeldzaam, ik heb een 5 bak handgeschakeld, een duitser, in NL zijn er nooit geen handgeschakelde nieuw geleverd.

steve smith schreef:
Vdub schreef: Mooie auto die daar bij MTM zo ongeveer moet die van mij ook worden.. qua looks dan.. die daar staat is een originele of een heel erg goede/dure replica gezien de el. verstelbare stabi op de achteras die ik zie zitten en de centrale moer BBS-en
Gezien de airjacks en antieke AP klauwen zal het wel een echte zijn....

BTW setje echte remmen kan geen kwaad met die massa! http://www.movit.de" onclick="window.open(this.href);return false; !
Het setje remmen van de Audi S6+ weet wel raad met het gewicht hoor.. tevens zal de auto alleen maar lichter worden is de bedoeling....

Thx voor de link.. ik heb hem opgeslagen.. ik heb ook nog een setje Audi S8 345mm remmen met 8pots klauwen liggen..

raymondw

Bericht door raymondw » 18 okt 2009, 14:55

Hoi Matthijs,

Mooie auto en een hok zou ik het i.d.d niet willen noemen. Daarvoor is de klassieke lijn van de V8 gewoon te mooi.

Tommy

Bericht door Tommy » 18 okt 2009, 15:06

Gaaf h.. eh gave kar. Hok is hier vaak niet reflectie van de auto, maar meer een ingeslopen term voor auto. Op het forum ook niet negatief bedoeld lijkt me. Hoeveel kilo is het streefgewicht straks?

Vdub

Bericht door Vdub » 18 okt 2009, 17:48

streefgewicht is ca 1400kg in eerste instantie.. het vervangen van glas door kunststof en plaatwerk door kunststof laat ik eerst even achterwege..

Als je het helemaal goed zou willen doen zou je natuurlijk de replica bbs-en ook moeten vervangen door org. lichtgewicht bbs-en voor de rennsport maar dat gaat boven de begroting..
Ik hoop nog wel reactie terug te krijgen(via via) van dé motorenbouwer van de Audi V8 DTM van toen..

Gelukkig heb ik 2 vrienden die erg veel verstand van VAG-motoren/tuning hebben dus een hele hoop kunnen we zelf uitdokteren en aanpassen.. in de winter ga ik er ook wel even op de bank om te kijken wat er aan paardjes nog in zit.. voordat ik motorisch wat ga aanpassen. Tevens wil ik kijken wat het 4,2L gasklephuis en inlaatspruitstuk gaat opbrengen en dan is het ook mooi dat je weet wat het beginvermogen was..

Morgen wil ik proberen ook even de voorschokdempers te monteren... het enige jammer van die Bilsteins is dat iig achter niet laag genoeg ligt in mijn ogen.. dat mag nog wel een cm of drie lager.
Na a.s. donderdag Zandvoort gaan iig de achterdempers naar de CNC frezer om daar iig 2 sleuven erbij omheen te frezen waar de veerring van de veerschotel in ligt te maken zodat de achterzijde een cm of 3 omlaag gaat. Voor de voorzijde moet nog even bekeken worden hoe deze extra omlaag kunnen, feit is wel dat de H&R veren 65/50mm zijn. afflexen van 1 wikkel van de veer kan alijd nog..

In het slaapseizoen van de circuitdagen ga ik ook alle kit/demping wat in de v8 zit eruit steken met de verfbrander.. de deurpanelen eraf etc. de achterramen ga ik denk ik fixeren en het verdere mechanisme eruit halen.

Tommy

Bericht door Tommy » 18 okt 2009, 17:54

gaaf project, mooi dat je gewoon met een auto aan de slag gaat waar anderen het niet van verwachten. Trekken je achterdempers het qua veerweg om de schotels lager te zetten?

Vdub

Bericht door Vdub » 18 okt 2009, 18:02

Tommy schreef:gaaf project, mooi dat je gewoon met een auto aan de slag gaat waar anderen het niet van verwachten. Trekken je achterdempers het qua veerweg om de schotels lager te zetten?
Dat is ook de reden dat ik de V8 gepakt heb.. ik wilde persee een auto die race-gene/historie had..en anders dan anderen hebben, nu is natuurlijk de v8 niet de meest goedkope maar hobbies kosten nu eenmaal geld.

De Bilstein dempers zijn speciale ingekorte versies dus het zou nog wel iets lager moeten kunnen, tevens zijn het ook dempers voor de V8 in "org" staat.. mijn auto is natuurlijk zometeen(en nu al) wat lichter. Tja.. en als ze kapot gaan dan is het maar zo.. Ik had een maand terug al een mailtje gestuurd naar AST maar die hadden pas afgelopen week gereageerd op mn mail en had ik al die Bilsteins besteld/gekocht..

Ik wil nog wel ff reageren op de mail van AST, het kan imo nooit kwaad dat je wat contact hebt met een schokdemperfabrikant en ik ben op zich niet beroerd om wat geld te betalen maar zij hadden niks voor mij dus er zou wat gemaakt moeten worden.. in dat geval kan het natuurlijk duur(der) worden maar als zij goede oindersteuning biedem in de vorm van aanpassingen etc dan betaald zich de aanschafprijs wel weer terug.

wjn

Bericht door wjn » 18 okt 2009, 19:50

Vdub schreef:De Audi S6+ remmen zijn in eerste instantie ruim voldoende voor het circuitwerk.. ik heb ook nog S8 remmen liggen maar die heb ik eigenlijk niet voor de V8 bedoeld..
Ik heb nog een setje AP Racing liggen met 330mm schijven, komen van de S4 (B5) af. Is een stuk lichter dan bijv. de RS6 / RS4 8pots, ook stukken lichter dan de HP2 remmen.

Passen ook op bijvoorbeeld de A6 / A8 van die tijd (allemaal dezelfde voorkant qua maat, lang leve bouwdoosprincipe). Ik weet alleen niet of die V8 al op de A8 lijkt. Ik hoor het wel als het je wat lijkt.

En laat je niet gek maken, een Golfje met full options weegt tegenwoordig al 1700 kg :mrgreen:

RJK

Bericht door RJK » 20 okt 2009, 09:44

Hallo Matthijs,

Hele gave auto. Vrienden van mij zijn al jaren bezig met Audi 200's (type44, 10v en 20v) maar zo'n V8 heeft mij ook altijd wel geintereseerd. Ik ben a.s. donderdag ook op Zandvoort (met de 5-cilinder Porsche 944) en kom graag even bij jou auto kijken.

Gr.
Reinier

Fer

Bericht door Fer » 20 okt 2009, 11:09

Gave auto zo'n V8. Zijn ook lekker zeldzaam. Ga je hem ook uiterlijk ombouwen tot dtm replica?
Dat Imsa ding in het eerste filmpje op de vorige pagina is dat ook een V8? Of in iedergeval iets wat daar op moet lijken...

René130i

Bericht door René130i » 20 okt 2009, 11:15

Hey Matthijs, jij ook hier ;) Mooie wagen hoor

Vdub

Bericht door Vdub » 20 okt 2009, 19:05

944-20v schreef:Hallo Matthijs,

Hele gave auto. Vrienden van mij zijn al jaren bezig met Audi 200's (type44, 10v en 20v) maar zo'n V8 heeft mij ook altijd wel geintereseerd. Ik ben a.s. donderdag ook op Zandvoort (met de 5-cilinder Porsche 944) en kom graag even bij jou auto kijken.

Gr.
Reinier
Leuk... je kunt me herkennen aan .... ;)
Fer Benning schreef:Gave auto zo'n V8. Zijn ook lekker zeldzaam. Ga je hem ook uiterlijk ombouwen tot dtm replica?
Dat Imsa ding in het eerste filmpje op de vorige pagina is dat ook een V8? Of in iedergeval iets wat daar op moet lijken...
Ja, hij word een AZR-replica:
Afbeelding

De IMSA GTO Audi 90 is een 2,1L vijfcylinder met 650pk ofzo..
René130i schreef:Hey Matthijs, jij ook hier ;) Mooie wagen hoor
He René.. natuurlijk..cu on track..

Vandaag ook de voordempers vervangen en zoals het er nu naar uitziet vind ik de rijhoogte redelijk.. de wegligging is beduidend beter dan voorheen.. ben benieuwd a.s. donderdag..

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2009, 08:45

Blijft een gave bak Matthijs :thumbup:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 25 okt 2009, 09:22

Hee Matthijs,

ik heb een keer met jou gepraat toen ik met Roelof bij JD was... jij was er toen ook met je V8 en je liet foto`s zien van hoe je Audi moest worden.
Blijft een erg gaaf project en hoop hem een keer op `n circuit in actie te zien.

Succes met de racer :beer:

Macboy

Bericht door Macboy » 29 okt 2009, 10:09

Dag Matthijs,

Dit wordt toch wel een heel gaaf en exclusief projectje. Hulde :thumbup:

Op de Ring zag ik laatste een hele gave Audi 80 coupe (?). Ook subliem onderhanden genomen.

@Robin: leuk je opmerking over die V8. Bij ons op het winkelcentrum had de apotheker er vroeger een en was dus ook altijd kwijlen. Echt liefhebber. Daarvoor had hij een 400E. Voor pubers als ons was dat creme de la creme haha. En daarna een 540i natuurlijk :)

Turbo johan

Bericht door Turbo johan » 01 nov 2009, 13:25

Erg gaaf project Mathijs!
Heb ook even de foto's op je site bekeken, je bent er goed mee bezig!
Keep it up.

Johan

Vdub

Bericht door Vdub » 03 dec 2009, 22:50

De V8 staat nu in de garage te wachten op de modificaties voor het nieuwe seizoen.. alleen moet de donor-v8 eerst kaal en opgeruimd worden.

Verder heb ik van de week contact gehad met Intrax voor de vering, gesprek was veelbelovend.. in eerste instantie blijf ik de maagdelijke Bilstein B8 sprint gebruiken omdat ik daar net 1x mee gereden heb maar ga wel gebruik maken van de camberplates van Intrax, mede omdat de prijs voor de (in eigen huis ontwikkelde dempers) 1K2 set van Intrax niet eens duur is.. ik kan wanneer er financiele ruimte is voor de 1K2 die bilsteins zo vervangen voor die set. Achter kan ik als het goed is de camber al verstellen omdat dat er standaard onder zit.

Tevens heb ik ook nog wat (18")test full slicks op de kop getikt.. voor het nieuwe seizoen incl een setje BBS Lemans replica's(nieuw) om 1 set mee te kunnen nemen, dus 1set FS en 1 set(onder de auto) met SS.

Nog wel een actiefoto van een van de laatste vijverbergmiddagen:
Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 dec 2009, 16:18

Ik blijf dit project volgen! Wat gaaf! Vergeet niet regelmatig te updaten he ;)

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 16 dec 2009, 11:34

Wat een mooie foto matthijs :D :beer:

Vdub

Bericht door Vdub » 17 dec 2009, 17:01

René Kloeze schreef:Wat een mooie foto matthijs :D :beer:
Ja idd René, je mag alleen wel iets meer inzoomen de volgende keer..

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 17 dec 2009, 18:29

Vdub schreef:
René Kloeze schreef:Wat een mooie foto matthijs :D :beer:
Ja idd René, je mag alleen wel iets meer inzoomen de volgende keer..
heb maar een simpel digitaal cameraatje en had hem hier al zover mogelijk ingezoomd :'(

wjn

Bericht door wjn » 05 apr 2010, 13:56

En hoe loopt het met dit project?

(En hoe bevallen de AP's?)

Vdub

Bericht door Vdub » 10 apr 2010, 22:44

project staat ff stil, ben druk met verbouwen kantoor etc..

Wilde eigenlijk deze maand de rolkooi erin lassen en daarna de auto laten wrappen..

(AP's liggen nog even in de hoek met/om dezelfde reden als de V8, ik heb al wel omdat de brackets van de S4 niet passen een modelbracket gemaakt om te gaan passen)

Ben afgelopen donderdag nog even naar Essen geweest omdat Audi er met 30j quattro stond, heb nog ff wat detailfoto's gemaakt voor mezelf van een V8 DTM. Ook heb ik een 1/18 model van Minichamps in de zilverkleur gevonden en gekocht.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 16 jun 2010, 21:13

Nog updates over de V8 Matthijs?
Ik zag je nog rijden tijdens Time Attack in Assen. Lekker gereden?

Vdub

Bericht door Vdub » 02 aug 2010, 23:14

Ja, lekker gereden....

In mijn V8 DTM(replica) heb ik afgelopen maand een racestuur ingebouwd incl stuurnaaf.. na de bouwvak wordt er begonnen met de kooi.. als de laswerkzaamheden klaar zijn komt de DTM bestickering erop.. ook had ik de hemel er nog even uitgehaald, die zat er nl nog in..

Ook moet ik voordat de bestickering komt nog even de achterspoiler bestellen..

Foto van het stuur volgt.. auto staat nu onder een hoes te wachten.. anders wordt ie zo stoffig..

Plaats reactie