Welke auto's moeten opboksen tegen vooroordelen ?
- RVV
Welke auto's moeten opboksen tegen vooroordelen ?
Er rijden veel pareltjes van auto's rond die OF erg onderschat worden, OF gewoon niet in zicht zijn omdat ze in eerste instantie niet aanspreken, OF omdat er veel kritiek is op onbelangrijke zaken en de echte kwaliteiten er niet uitgelicht worden.
velen roepen/lopen dan maar de meute achterna en bekritiseren een auto/model zonder dat ze zelf ooit een meter in zo'n auto hebben gereden. Maar de ervaring deskundigen/kenners geven direkt grif toe dat desbetreffende auto een fantastisch ding is. Vooroordelen kunnen een auto maken of breken, vaak onterecht soms een kleine kern van waarheid. Maar het punt is, hoe helder kun je de kwaliteiten beoordelen als je niet positief tegenover een auto/model staat ?
Welke auto's zijn de davidjes op de weg die de goliathen het vuur aan de schenen leggen ?
velen roepen/lopen dan maar de meute achterna en bekritiseren een auto/model zonder dat ze zelf ooit een meter in zo'n auto hebben gereden. Maar de ervaring deskundigen/kenners geven direkt grif toe dat desbetreffende auto een fantastisch ding is. Vooroordelen kunnen een auto maken of breken, vaak onterecht soms een kleine kern van waarheid. Maar het punt is, hoe helder kun je de kwaliteiten beoordelen als je niet positief tegenover een auto/model staat ?
Welke auto's zijn de davidjes op de weg die de goliathen het vuur aan de schenen leggen ?
- duifjes.com
-
Civic Type-R
Schijnt door iedereen te hardcore/racy te zijn.
Vind het wel meevallen.
Ok.. geluid in de auto is aanwezig. En gasrespons is misschien iets te. Maar zou er prima dagelijks mee kunnen rijden (zeker in vergelijking met andere sportieve hatchbacks). In elke review lees je dat je em op toeren moet houden. Ja, als je lekker gaat hoeken wel, maar voor dagelijks verkeer is dat absoluut niet nodig. Het rijd niet als een diesel nee, maar continu planken is niet nodig om mee te komen met het verkeer.
Veel mensen gaan er niet eens mee proefrijden terwijl ze dat wel doen in Cupra/GTI achtige modelletjes.
Schijnt door iedereen te hardcore/racy te zijn.
Vind het wel meevallen.
Ok.. geluid in de auto is aanwezig. En gasrespons is misschien iets te. Maar zou er prima dagelijks mee kunnen rijden (zeker in vergelijking met andere sportieve hatchbacks). In elke review lees je dat je em op toeren moet houden. Ja, als je lekker gaat hoeken wel, maar voor dagelijks verkeer is dat absoluut niet nodig. Het rijd niet als een diesel nee, maar continu planken is niet nodig om mee te komen met het verkeer.
Veel mensen gaan er niet eens mee proefrijden terwijl ze dat wel doen in Cupra/GTI achtige modelletjes.
- Dennis Cavallino
- Kasteel
Imago idd wel een probleem, imago wordt meestal ook veroorzaakt doro de mensen die doorgedraaid zijn en niet door de 'echte liefhebbers'. Voorbeelden hiervan zijn de lexus-licht generatie/318m/civic-bende
Civic Type-R vond ik overigens ook een auto die echt werd afgeschreven door de tijdschriften, was er een test over de 'echte' gti of meest hot hatch, was hij op alle fronten sterker, maar de overwinning ging naar een luxere/zwaardere/minder snelle auto. Lijkt mij een beetje op dat Honda niet het geld er neer legt voor die tests.
@ Rico, Topfuel heeft volgens mij een 143pk versie, 192pk versie is rond 1200kg en valt op enkele dingen toch wel tegen vind ik..
Maar qua optiek echt wel sportwagen lage neus/hoge platte achterkant (voor middenmotor idee
.
Andere underdog vind ik bijvoorbeeld de Mazda rx8, hoor je niet veel (meer) over, staan er 100'en van bij de importeur, beetje veel concurrentie in zijn klasse, maar zie je echt bijna niet op de weg...
Civic Type-R vond ik overigens ook een auto die echt werd afgeschreven door de tijdschriften, was er een test over de 'echte' gti of meest hot hatch, was hij op alle fronten sterker, maar de overwinning ging naar een luxere/zwaardere/minder snelle auto. Lijkt mij een beetje op dat Honda niet het geld er neer legt voor die tests.
@ Rico, Topfuel heeft volgens mij een 143pk versie, 192pk versie is rond 1200kg en valt op enkele dingen toch wel tegen vind ik..
Maar qua optiek echt wel sportwagen lage neus/hoge platte achterkant (voor middenmotor idee

Andere underdog vind ik bijvoorbeeld de Mazda rx8, hoor je niet veel (meer) over, staan er 100'en van bij de importeur, beetje veel concurrentie in zijn klasse, maar zie je echt bijna niet op de weg...
- Topfuel
Kasteel schreef:Imago idd wel een probleem, imago wordt meestal ook veroorzaakt doro de mensen die doorgedraaid zijn en niet door de 'echte liefhebbers'. Voorbeelden hiervan zijn de lexus-licht generatie/318m/civic-bende
Maar qua optiek echt wel sportwagen lage neus/hoge platte achterkant (voor middenmotor idee.
Ik heb de 143pk versie idd, de 192pk versie weegt maar 1115kg dus dat valt wel mee, voor de prijs kwaliteit ben je met een 143pk versie wel veel beter uit! Een T Sport kost €38.350,- en de gewone kost €28.150,- Op een Circuit heb je met beide evenveel lol alleen mis je wat vermogen op het rechte end...
Wat ik een ondergewaarde auto vindt is de Integra Type-R, samen met de focus RS de beste FWD ooit en toch is dit feit nieuw voor 95% procent van de mensen waaraan je dit verteld...
Ook vindt ik het belachelijk dat de DC-5 nooit in NL geleverd is, hij is net zo snel als een DC-2 maar daarbij ook érug mooi!
[img:448:336]http://www.samuray-motors.ru/var/img/ho ... a_1347.jpg[/img]
- Stéphane
@Top Fuel: Toevallig laatst wel tegen deze auto aangelopen:
[img:250:138]http://pic.autoscout24.nl/images/2/6/1/71405162_1.jpg[/img]
ACURA RSX type S, met 210pk en 6 versnellingsbak heel vergelijkbaar met een Type R - die natuurlijk nog meer hardcore is. In Nunspeet staan er een paar bij dit bedrijf: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... lyufvgcflr
Verder onderschatte auto's? Misschien een smart 4/2. Ik heb er 2 jaar in gereden, ongeveer 75.000km en het is prima vervoer en nog zuinig ook. Net zoals mijn roadsters trouwens (1 op 20 op benzine is haalbaar, met een lagere CO2 uitstoot dan een Prius).
ACURA RSX type S, met 210pk en 6 versnellingsbak heel vergelijkbaar met een Type R - die natuurlijk nog meer hardcore is. In Nunspeet staan er een paar bij dit bedrijf: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... lyufvgcflr
Verder onderschatte auto's? Misschien een smart 4/2. Ik heb er 2 jaar in gereden, ongeveer 75.000km en het is prima vervoer en nog zuinig ook. Net zoals mijn roadsters trouwens (1 op 20 op benzine is haalbaar, met een lagere CO2 uitstoot dan een Prius).
- Topfuel
Idd een leuke en vergelijkbare auto, ik denk alleen dat hij het Sperr Diff en de SUPER bak moet missen en dat zijn nu net de dingen die de DC-5 zo goed maken. Vindt hem ook niet zo mooi...Stéphane schreef:@Top Fuel: Toevallig laatst wel tegen deze auto aangelopen:

-
Vind de oudere volvo 850 T5 en T-5R modellen altijd iets ondergewaardeerd.
Het is nog steeds een ''volvo'' en dat is suf.
En het leuke is dat het gros van de T5's en T-5R'en die wild rondrijden in NL getuned zijn van 220 / 240 naar 280+ pk's.
Altijd een feest om met zo'n ''familiecontainer'' een nieuwe golf GTI helemaal zoek te rijden
Het is nog steeds een ''volvo'' en dat is suf.
En het leuke is dat het gros van de T5's en T-5R'en die wild rondrijden in NL getuned zijn van 220 / 240 naar 280+ pk's.
Altijd een feest om met zo'n ''familiecontainer'' een nieuwe golf GTI helemaal zoek te rijden

-
Re: Welke auto's moeten opboksen tegen vooroordelen ?
Leuk voorbeeld..mijn auto...wordt altijd zwaar onderschat...Rico v Velzen schreef:Er rijden veel pareltjes van auto's rond die OF erg onderschat worden, OF gewoon niet in zicht zijn omdat ze in eerste instantie niet aanspreken, OF omdat er veel kritiek is op onbelangrijke zaken en de echte kwaliteiten er niet uitgelicht worden.

"oude lullen auto"
"ach t is maar een ford"
"wel een grote demper voor zo'n fordje"
Ik heb ze allemaal gehoord...na een kleine demo waren de reacties..
"wat is dat voor iets"
"een 2liter zeker"
etc etc..
hehehe...