18% van de totale wereldwijde schadelijke uitstoot wordt geproduceerd door vee. Dit tegenover slechts 13% van de gehele transportsector, inclusief vliegtuigen. Het is zelfs zo dat een vegetarier in een SUV (ja, de bron is CNN) minder uitstoot produceert dan een karnivoor in een hybride.
Ik vraag me af, waarom wordt er zoveel geinvesteerd in het schoner krijgen van vervoersmiddelen, terwijl je vrijwel niemand hoort over de schade die wordt veroorzaakt door karnivoren?
Vegetariers hoeven geen hybride te rijden
- Hugo Bos
- SteV6
Re: Vegetariers hoeven geen hybride te rijden
Overbevolking is het grootste probleem ... Paar miljard mensen minder zou het milieu goed doen.
Mens is overigens een omnivoor, geen carnivoor en geen herbivoor ... dus vleeseten is goed voor je
Maar om antwoord te geven op je vraag Hugo, dat komt omdat politici denken met oplossingen te moeten komen. Dus worden er miljarden over de balk gesmeten in de automotive industrie die veel beter ingezet hadden kunnen worden voor het ontwikkelen van echte alternatieven voor aardolieconsuptie enz. enz.
Stephan
Mens is overigens een omnivoor, geen carnivoor en geen herbivoor ... dus vleeseten is goed voor je

Maar om antwoord te geven op je vraag Hugo, dat komt omdat politici denken met oplossingen te moeten komen. Dus worden er miljarden over de balk gesmeten in de automotive industrie die veel beter ingezet hadden kunnen worden voor het ontwikkelen van echte alternatieven voor aardolieconsuptie enz. enz.
Stephan
- Kim
vlees eten is zeker gezond, alleen eten de meeste mensen te véél vlees, dat is dan weer nadelig.
- Niels
- Auto: Prius+
En als je weinig vlees eet dan
:
Helemaal zonder schnitzels gaat niet lukken ben ik bang 

- Hans
In de nabije toekomst zullen er niet alleen hoge belastingen zijn op auto's zijn, maar ook op vleesproducten.
-
maar als je geen vlees eet, blijven er toch juist méér dieren over en dus méér schadelijke uitstoot, of ben ik nu gek? 

- Kim
als we geen vlees meer zouden eten zou er ook geen bio industrie meer zijn :idea:The Doctor schreef:maar als je geen vlees eet, blijven er toch juist méér dieren over en dus méér schadelijke uitstoot, of ben ik nu gek?