dashboard lampje brand weet niet wat het is
-
dashboard lampje brand weet niet wat het is
hey ik heb een lamje dat brand en weet niet wat dat is
je hebt dat lampje van de handrem en dan nog 1 maar het is dat ernaast zo met dit ongeveer tekentje ( ) en int rood
wat is dit
en er is 1van mijn 5 groene lampjes weg kan dat kwaad
het is bij mijn e36 316i
je hebt dat lampje van de handrem en dan nog 1 maar het is dat ernaast zo met dit ongeveer tekentje ( ) en int rood
wat is dit
en er is 1van mijn 5 groene lampjes weg kan dat kwaad
het is bij mijn e36 316i
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: dashboard lampje brand weet niet wat het is
Da's wel een hele summiere omschrijving (understatement), maar my first guess is de remblokslijtage-indicator.
-
zitten juist voor en achter splinter nieuwe remmen maar klopt wel het is tijdens een harde rem gebeurt
- JP
Deze, al dan niet met uitroepteken? is idd van remvoering

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Misschien dat de sensor los geschoten is en daardoor beschadigd is? Is niet meer dan een doorslijpcontact.
Gaat dus alleen op als het lampje er ongeveer uit ziet als de 2e van links, in de bovenste rij (in het geval van het voorbeeld een geel lampje).

Gaat dus alleen op als het lampje er ongeveer uit ziet als de 2e van links, in de bovenste rij (in het geval van het voorbeeld een geel lampje).
-
ja die maar zonder uitroepteken
maar wat zou het dan kunnen zijn want waren nieuwe remmen moet noeg wel alleen juist mijn rubberkes vervangen van de voorste leidingen zo dat 1klein rubber stuk
maar wat zou het dan kunnen zijn want waren nieuwe remmen moet noeg wel alleen juist mijn rubberkes vervangen van de voorste leidingen zo dat 1klein rubber stuk
-
juist hetzelfde als dat gele lampje is het bei mij
- Joy
In het remblok zit een slijtagesensor. Deze zit op een bepaalde diepte niet ver van het uiterste slijtagepunt. Dus op het moment dat het remblok zover is afgesleten dat de sensor bloot komt te liggen maakt deze contact met de remschijf en er ontstaat een circuit waardoor het lampje op je dashboard oplicht. Nu heb je net nieuwe remblokken dus ik zou even kijken of de sensor kapot is of uberhaupt nog wel aangesloten zit.
-
@joy ik heb dat just kregen dus was aangesloten he
maar mischien inderdaad los gekomen
maar mischien inderdaad los gekomen
-
Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat 1 van de 5 groene lichtjes uit is.....
-
en waarom is dat 

- Joy
Serviceindicator. Lampjes gaan per zoveel duizend kilometer 1 voor 1 uit totdat er een oranje of rood lampje gaat branden dat er een beurt benodigd is.
-
maar nu moet ik me nog geen zorgen maken of wel soms
- Joy
Nee, je hebt nu 1 deel van je serviceinterval opgereden. De volgende gaat over ongeveer 2000 kilometer uit. Enzovoort tot er een lampje gaat branden dat er een oliebeurt nodig is, of een grote beurt bijv. Gemiddeld rijdt een E36 zeg maar 10.000 kilometer voordat alle lampjes uit zijn.
Het enige waar je even op moet letten, ik weet niet of de auto net een beurt heeft gehad (?) want bij foutief resetten van de serviceindicator gaan de lampjes versneld uit. Dan heb je na 1500 kilometer geen lampje meer aan staan wat natuurlijk niet klopt. Als het lampje uit is gegaan na pakweg 2000 kilometer dan is er niks aan de hand en mag je deze opmerking vergeten.
Het enige waar je even op moet letten, ik weet niet of de auto net een beurt heeft gehad (?) want bij foutief resetten van de serviceindicator gaan de lampjes versneld uit. Dan heb je na 1500 kilometer geen lampje meer aan staan wat natuurlijk niet klopt. Als het lampje uit is gegaan na pakweg 2000 kilometer dan is er niks aan de hand en mag je deze opmerking vergeten.
-
de auto heeft juist groot onderhoud gekregen
en het blokje is weg gegaan na ongeveer 1500a1700km
en het blokje is weg gegaan na ongeveer 1500a1700km
- Joy
Ok dat is goed. Hoe harder je rijdt hoe sneller de lampjes uit gaan, het systeem houdt rekening met gebruik van de auto. Rij je heel veel snelweg kilometers dan zou je waarschijnlijk 13000 kilometer halen tussen 2 beurten in.
-
dat zal heel wat meer stads verkeer zijn zowel een 10000km stads en ongeveer normaal 3000km autosnelweg per jaar ongeveer
- Martin van der Zwaard
16000 zat er bij mij tussen de laatste keer. Inderdaad veel snelweg en ik rij als een oud wijfJoy schreef:Ok dat is goed. Hoe harder je rijdt hoe sneller de lampjes uit gaan, het systeem houdt rekening met gebruik van de auto. Rij je heel veel snelweg kilometers dan zou je waarschijnlijk 13000 kilometer halen tussen 2 beurten in.

- frankv
het is zeker je eerste BMW?mikey e36 schreef:maar nu moet ik me nog geen zorgen maken of wel soms
"be afraid, be very afraid!"

zoals boven al gezegd, als alle groene uit zijn gaat de gele branden en dan maak je weer een afspraak met je monteur, na de volgende beurt (inspectie / olie / inspectie / olie etc.) staan ze weer op groen
-
Je kan ook voor weinig het spul zelf resetten, en dan kan je gewoon door blijven rijden zonder onderhoud.
It's like magic....
It's like magic....

-
e30 is heel erg simpel zelf resetten 

-
ja mijn eerste bmw