Biecht het maar weer op, wie was het??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Biecht het maar weer op, wie was het??

Bericht door romo » 16 okt 2009, 22:09

NL'er rijdt 243 km/u over Franse A1

PARIJS - Een Nederlandse BMW-rijder heeft eens flink het gaspedaal ingedrukt op de Franse snelweg. Hij werd op de A1 tussen Lille en Parijs aangehouden, omdat hij met 243 kilometer per uur over de autoroute scheurde.

De Nederlander mocht zijn auto van de zaak houden, maar hij kreeg een boete van 750 euro opgelegd. Hij moet 18 december voor de politierechter in de Franse stad Arras verschijnen.

Fernando

Re: Biecht het maar weer op, wie was het??

Bericht door Fernando » 16 okt 2009, 22:12

243km/h valt me tegen....
750 euro vind ik dan weer meevallen....

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 22:13

Wat een crimineel.

Moet je dit zien
http://www.politie.nl/brabant-zuid-oost ... treder.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
die man reed wel 124km/u op de snelweg waar een paar bordjes boven de snelweg aanstonden.
Wat een boef.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2009, 22:14

Arras is een leuk uitgangspunt voor een mooie meerdaagse rit over bochtige weggetjes. :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 16 okt 2009, 22:26

Doet hij erg netjes, laatst toen ik daar een keer werd aangehouden kreeg een ander die ook aangehouden was (na peage) een boete van iets van 1600 euro +rijbewijs kwijt voor +/- 190 waar je 130 mocht.

JP

Bericht door JP » 16 okt 2009, 22:31

......Hij moet 18 december voor de politierechter in de Franse stad Arras verschijnen.
Daar wringt de schoen. Wie weet wat hij nog meer moet gaan betalen, buiten rechtbankkosten. Ook moet je weer helemaal naar Arras.

Snap ook niet waarom je in Frankrijk zo hard gaat rijden, Daar staan ze op zoveel plekken te laseren. OM je daarna door een WRX aan de kant te zetten

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 22:58

Die Franse peages lenen zich er anders ook wel voor. Maandje geleden daar veel gereden, superstrak en heerlijk rustig over het algemeen. Stuk beter rijden daar dan in Duitsland over het algemeen.

Femme

Bericht door Femme » 16 okt 2009, 23:50

Je moet inderdaad oppassen in Frankrijk weet ik uit eigen ervaring ;) . De tolpoorten zijn perfecte fuiken om hardrijders op te vangen. Als je er wilt doorrijden zou ik een waarschuwing voor tolpoort-poi's in je navigatiesysteem instellen.

Naast de 750 euro die deze Nederland op voorhand heeft mogen betalen zal hij een rijontzegging in Frankrijk van minimaal een half jaar mogen verwachten.

Waarom zou je overigens persoonlijk bij zo'n rechtbank verschijnen?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 okt 2009, 10:40

Ach tuurlijk niet verschijnen bij de rechtbank......je krijgt waarschijnlijk thuis wel een copy van de uitspraak...als dat een half jaar niet rijden in Frankrijk is kun je volgend jaar zomervakantie gewoon weer :banaan:

JP

Bericht door JP » 17 okt 2009, 12:31

Femme schreef:
Waarom zou je overigens persoonlijk bij zo'n rechtbank verschijnen?
In bijv. België (been there don that.....twice :bag: ) verwachten ze dat niet dat je helemaal van NL langskomt en daardoor hoefde ik iig niet het volle pond te betalen. Maar ja, die waren sowieso beetje gevoelig voor stomme verhalen,

Stond een Belg (duh) die was voor me aan de beurt en die hadden ze binnen 5 minuten 2x gepakt met 100, in de bebouwde kom. Hij was thuis geld gaan halen voor een ijsje en werd dus op de heen en terugrit binnen 5 minuten geflitst.
Komt ie met verhaal, ja meneer, was voor mij een nieuwe motor en kende het vermogen niet. Daardoor ging ik dus 'wat' te hard....... :stom:

Ok, hoef je maar 1x te betalen, maar wel volgende keer ff opletten.... :shocking: zei de rechter

Kasteel

Bericht door Kasteel » 17 okt 2009, 13:20

Kasteel schreef:Had bijna jackpot in Frankrijk met 210-240 zag ik een flitser over het hoofd, wilde Iliya al bellen om te vragen hoe goed zijn Frans was, maar schijnt geen gevolgen te hebben :). Lig nu lekker in hotel beetje bij te komen, na een superontvangst van Martin.
Destijds op de heenreis in France, later kreeg ik te horen hoe streng ze eigenlijk zijn in Frankrijk en dat je redelijke troubles kan krijgen met zo'n actie. Als ik dit echter lees valt met het nog enigzins mee, had me destijds al meer zorgen gemaakt :D. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat hij tijdens het voorkomen nog een flinke duw krijgt (moet hij op komen dagen?).

Kasteel

Bericht door Kasteel » 17 okt 2009, 13:28

duifjes.com schreef:Ach tuurlijk niet verschijnen bij de rechtbank......je krijgt waarschijnlijk thuis wel een copy van de uitspraak...als dat een half jaar niet rijden in Frankrijk is kun je volgend jaar zomervakantie gewoon weer :banaan:
Zo werkt het Duitsland wel, niet heen gaan, 2 boze brieven ontvangen en na een half jaar/jaar een brief dat je rij-ontzegging voorbij is, maar dat je voorgaande overtreding wel is vast gelegd :P.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 okt 2009, 13:40

Psies.....ik maak me er niet zo druk om......in het verleden wel veel te hard geflits op kenteken in Oostenrijk en Flitzerland.....de auto is daarna toch verkocht weet niet of ze dan kenteken bijhouden??? Ik heb nooit een boete toen ontvangen.........komen de nieuwe eigenaren dan in de 'problemen' ???

Dit jaar zomervakantie vreselijk veel geluk gehad in France.......wel humor ik stond bij de kassa af te rekenen bij de pomp vriendin naar toilet en mn 2 mannetje's achterin de auto...politiebus stopt kijkt in de auto ziet alleen 2 kinderen....kijken rond na een min of 3 reden ze weg.....ppffffff reed toen zeker 180+

Kasteel

Bericht door Kasteel » 17 okt 2009, 13:48

duifjes.com schreef:Psies.....ik maak me er niet zo druk om......in het verleden wel veel te hard geflits op kenteken in Oostenrijk en Flitzerland.....de auto is daarna toch verkocht weet niet of ze dan kenteken bijhouden??? Ik heb nooit een boete toen ontvangen.........komen de nieuwe eigenaren dan in de 'problemen' ???
Volgens mij heeft Oostenrijk/Zwitserland net als Frankrijk nog geen overeenkomst met het uitwisselen van die boetes, dus als je niet staande wordt gehouden, gaat het goed, anders niet :(...

Luuk

Bericht door Luuk » 17 okt 2009, 14:50

Tom schreef:Wat een crimineel.

Moet je dit zien
http://www.politie.nl/brabant-zuid-oost ... treder.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
die man reed wel 124km/u op de snelweg waar een paar bordjes boven de snelweg aanstonden.
Wat een boef.
Oei wat een stoute jongen!! :o

Debiel dat ze daar zo'n spannend nieuwsbericht over uitlaten zeg .. :roll:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 17 okt 2009, 17:47

Ik kom zeer regelmatig in Normandië, ik rij in Frankrijk ook altijd stevig door... Maar meestal rij ik er op vrijdag avond rond 22:00-23:00 en zondag middag/avond... Dan zijn die Franssen te lui om te laseren. :mrgreen:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 17 okt 2009, 20:16

Youp schreef:Ik kom zeer regelmatig in Normandië, ik rij in Frankrijk ook altijd stevig door... Maar meestal rij ik er op vrijdag avond rond 22:00-23:00 en zondag middag/avond... Dan zijn die Franssen te lui om te laseren. :mrgreen:
Ook leuke weggetjes daar in Normandië trouwens! :df:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 17 okt 2009, 20:27

Oh zeker... ;)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 okt 2009, 17:36

Bestuurder in openingspost heeft zich al op Flitsservice gemeldt. Was in een BMW 530d/535d met chip dacht ik.

EG

Bericht door EG » 22 okt 2009, 19:15

250 is ook mogelijk weet ik uit ervaring :angel:

Maar dat was ver voor de peage.

Flitsboetes komen niet naar Nederland weet ik uit ervaring, dus je kan gewoon volgas langs flitsers knallen. Ja als ze staan te laseren ofzo heb je wel een probleem :roll:

Nicodepico

Bericht door Nicodepico » 23 okt 2009, 01:45

Ik vind het juist zo vriendelijk van die Fransen dat ze je altijd ruim van tevoren waarschuwen voor een flitskast... Die zo groot is als een tweedewereldoorlog bunker van de Duitsers, maar niet gecamoufleerd is. Als je je daardoor laat flitsen ben je op zich best een prutser...

Verder rij ik in Frankrijk altijd net zo hard als de snelste Fransoos, meestal dus rond de 170. Nog nooit gepakt daar in elk geval.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 23 okt 2009, 01:49

Kasteel schreef:
duifjes.com schreef:Psies.....ik maak me er niet zo druk om......in het verleden wel veel te hard geflits op kenteken in Oostenrijk en Flitzerland.....de auto is daarna toch verkocht weet niet of ze dan kenteken bijhouden??? Ik heb nooit een boete toen ontvangen.........komen de nieuwe eigenaren dan in de 'problemen' ???
Volgens mij heeft Oostenrijk/Zwitserland net als Frankrijk nog geen overeenkomst met het uitwisselen van die boetes, dus als je niet staande wordt gehouden, gaat het goed, anders niet :(...
Nou, Zwitserland wel hoor. Die hebben zelfs een NL incassobureau voor het innen van boetes.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 okt 2009, 09:03

Nicodepico schreef:Ik vind het juist zo vriendelijk van die Fransen dat ze je altijd ruim van tevoren waarschuwen voor een flitskast... Die zo groot is als een tweedewereldoorlog bunker van de Duitsers, maar niet gecamoufleerd is. Als je je daardoor laat flitsen ben je op zich best een prutser...

Verder rij ik in Frankrijk altijd net zo hard als de snelste Fransoos, meestal dus rond de 170. Nog nooit gepakt daar in elk geval.
Dan ben ik een prutser, ik heb me door minimaal 3/4 stuks laten fotograveren. Die flitskasten sturen toch niks op. Best leuk die waarschuwing van tevoren trouwens, dan kun je alvast bedenken of je met een zwaaiend handje of met een thumbs up houding erop gaat :df:

Youp

Bericht door Youp » 23 okt 2009, 09:08

Marco R. schreef:
Nicodepico schreef:Ik vind het juist zo vriendelijk van die Fransen dat ze je altijd ruim van tevoren waarschuwen voor een flitskast... Die zo groot is als een tweedewereldoorlog bunker van de Duitsers, maar niet gecamoufleerd is. Als je je daardoor laat flitsen ben je op zich best een prutser...

Dan ben ik een prutser, ik heb me door minimaal 3/4 stuks laten fotograveren. Die flitskasten sturen toch niks op. Best leuk die waarschuwing van tevoren trouwens, dan kun je alvast bedenken of je met een zwaaiend handje of met een thumbs up houding erop gaat :df:
+1

Op een traject waar ik regelmatig rij staat er ook een en ik weet dat hij er staat + er staat zo'n bord... Toch heb ik het gepresteerd om me daar een keer te laten flitsen omdat ik met m'n tomtom bezig was ofzo... :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 okt 2009, 18:52

EG schreef:250 is ook mogelijk weet ik uit ervaring :angel:

Maar dat was ver voor de peage.

Flitsboetes komen niet naar Nederland weet ik uit ervaring, dus je kan gewoon volgas langs flitsers knallen. Ja als ze staan te laseren ofzo heb je wel een probleem :roll:
We zijn 2 jaar terug zeker 3x genaaid met 50+ door een flitskast in Frankrijk, niks meer van gehoord (afkloppen) :mrgreen:

Plaats reactie