[15-10-2009]DF @ CPZ deel VIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Knot

Re: [15-10-2009]DF @ CPZ deel VIII

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 15:43

Adrenaline was er niet helemaal uit zoals je kon zien.. hoekte volgens mij nog iets te enthausiast over rotondes heen op weg naar huis.

Met PS2 rondom en Hawk blokken moet een 2:05 mogelijk zijn volgens mij na wat proberen, dat is het streven voor volgende keer!

Tom V

Bericht door Tom V » 15 okt 2009, 15:51

Knot schreef:Adrenaline was er niet helemaal uit zoals je kon zien.. hoekte volgens mij nog iets te enthausiast over rotondes heen op weg naar huis.

Met PS2 rondom en Hawk blokken moet een 2:05 mogelijk zijn volgens mij na wat proberen, dat is het streven voor volgende keer!
Mooi dat je je modificaties zo goed vind bevallen. Een 2.05 vind ik erg optimistisch met straatbanden in een standaard auto kwa gewicht maar ik zie het graag gebeuren. 8)

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 15:55

Geloof mij maar Tom, er zat echt veeeel meer in, kon nu gewoon niet vroeg op het gas en moest erg vroeg beginnen met remmen en kon het onderstel niet verder dichtdraaien.... 3 factoren doen een hoop hoor!

Ooit eerder iemand gezien die een timeattack begint met roadhog/wanli banden ? ;)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 okt 2009, 16:01

Zo ik ben ook weer thuis!

Het was een mooi dagje en met m'n Saxotje toch nog in 2:17.31 rond weten te gaan, op straatbanden, op een standaard onderstel... 8)

Nu het beeldmateriaal eens bekijken... :)

-edit-

M'n beste sectietijden gecombineerd komt u it op 2:16.68, maargoed dat heb ik niet gereden dus is niet zo heel interessant...

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 16:04

Misschien moet ik ook eens aan zo'n driftbox ding beginnen bedenk ik me ineens. Heb meerdere mensen ermee zien meten.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 okt 2009, 16:06

RaceChrono icm een goede 5hz bluetooth GPS ontvanger... Als je een PDA/Laptop/Smartphone hebt kun je voor zo'n 70 euro aan de slag. :D

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 15 okt 2009, 16:07

Knot schreef:Adrenaline was er niet helemaal uit zoals je kon zien.. hoekte volgens mij nog iets te enthausiast over rotondes heen op weg naar huis.

Ja ik had het gelijk door :D Zo sportief he :D
Ik ga mischien ook maar eens sparen voor andere velgen en Toyo888.Mischien dat ik wat meer grip krijg in de station. 8) (sper)??
En wat meer ervaring brengt ook nog wel iets.

Gr. peter

David R.

Bericht door David R. » 15 okt 2009, 16:11

Aangezien de gele gisteren ineens het idee kreeg om op 5 poten te gaan lopen (wat we niet meer verholpen kregen) ben ik even met de GT3 gaan kijken. Ik had me voorgenomen daarmee niet op het circuit te gaan rijden maar kon het toch niet houden. Na 3 rondjes er snel weer afgegaan.
Er zitten geen echte kuipstoelen in dus je zit je de hele weg vast te houden. Het verschil in remmen tussen de gele en deze is toch wel aanzienlijk. Het verschil tussen slicks en semislicks is toch wel aanzienlijk. Tevens ben je als de dood dat jij of iemand anders je auto plat rijdt. Toen kreeg ik ook nog een stuk rubber op de voorruit en ben er maar afgegaan. De R8 die vorige week op Spa plat werd gereden stond me nog te vers op het netvlies en daar had ik geen zin in. Verder wel leuke dag.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 16:12

Zal er eens naar kijken Youp.

Peter, een onderstelletje doet alles ;)

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 15 okt 2009, 16:14

Zo, ben ook net thuis.

Was een geweldige dag :D Eerst 2 uurtjes gereden met de C2, daarna nog 2 uur gevlagt. Was lekker weer en ook erg gezellig. Wanneer is de volgende DF dag @ Zandvoort? Dan ben ik er weer bij :mrgreen:

Jammer van de Exige, die ging er precies voor mijn neus hard van af. Ik heb toevallig foto's van de crash, ging hard :shock: :(

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 15 okt 2009, 16:14

David R. schreef:Aangezien de gele gisteren ineens het idee kreeg om op 5 poten te gaan lopen (wat we niet meer verholpen kregen) ben ik even met de GT3 gaan kijken. Ik had me voorgenomen daarmee niet op het circuit te gaan rijden maar kon het toch niet houden. Na 3 rondjes er snel weer afgegaan.
Er zitten geen echte kuipstoelen in dus je zit je de hele weg vast te houden. Het verschil in remmen tussen de gele en deze is toch wel aanzienlijk. Het verschil tussen slicks en semislicks is toch wel aanzienlijk. Tevens ben je als de dood dat jij of iemand anders je auto plat rijdt. Toen kreeg ik ook nog een stuk rubber op de voorruit en ben er maar afgegaan. De R8 die vorige week op Spa plat werd gereden stond me nog te vers op het netvlies en daar had ik geen zin in. Verder wel leuke dag.
hoe doet de GT3 het op het circuit???

L@urens

Bericht door L@urens » 15 okt 2009, 16:40

David R. schreef:De R8 die vorige week op Spa plat werd gereden stond me nog te vers op het netvlies en daar had ik geen zin in. Verder wel leuke dag.
Dat lag toch vooral aan de man achter het stuur ofnie? En dat is bij die gele en de GT3 hetzelfde...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 okt 2009, 16:41

Tom V schreef:

Mooi dat je je modificaties zo goed vind bevallen. Een 2.05 vind ik erg optimistisch met straatbanden in een standaard auto kwa gewicht maar ik zie het graag gebeuren. 8)
Denk ik ook idd. 5 sec verschil is inmens als je al aardig aan het doorstampen bent, je eigen rondetijd met 5 sec verbeteren moet je echt wel aardig wat voor doen.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 okt 2009, 16:57

Was een mooi dagje :D ik heb me weer prima vermaakt en de lotus deed het super, 3 seconden van mijn tijd af kunnen halen, ik zit nu op een 2.03,6 8) was mijn streeftijd voor dit jaar.
Volgend jaar onder de 2 min maar dat moet dan wel met semi slicks.
Zonde van de Exige, hij zat volgens mij aan de binnenkant voor het aanremmen van het scheivlak, daar ligt altijd troep.. gelukkig heeft Mark niks behalve zijn ego die een enorme deuk heeft opgelopen en zijn Exige natuurlijk :?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2009, 17:21

Jaaa, vandaag eens lekker weer gereden op CPZ, wat een geweldige dag, eerst wat fris, maar de hele dag droog en later zelfs warm.

Peter en organisatie en vlaggers e.d. bedankt, zonder jullie was het niet gelukt.

Ik moest men nwe ondertel rubbers e.d. uittesten, en gelukkig alles voldeed goed, en heb super gereden, geen schuivers e.d. maar reed ook niet echt wild tot op de laatste meters.

Echter men nwe leidingen van de oliekoeler lekten iets en het werd wat nat ook onder bodem maar het ging niet zo hard dus dacht, achja verder kan der weinig gebeuren te weinig om op baden te komen...Lida zei nog van kijk maar uit straks op de banden en grip weg...maja ik wilde nog rijden.

Dus Tommy mee....en voelde al soms in bochten dat ie iets gleed terwijl de banden niet heet konden zijn qua smeren maar voelde wel onnatuurlijk...dat deed ie een paar bochten...en toen ineens hup, ook de kont ineens om...olie spetters op die band dus...gelukkig op veilig punt en goed opgevangen, maar daarna meteen gestopt....dat wilde ik verder niet riskeren.

Daarna bij tommy in z'n BMW gestapt, dat ging steeds harder , maar de auto gaf bijna geen krimp leek een alleskunner je kon er veel mee voor de auto, hij bleef goed liggen en voelde proof aan.

Op het eind was ik ook wel moe, wilde eigenlijk nog de Donkervoort GT zien die daar ook rondreed smiddags, maar dacht pfff moe en straks nog drukker op de weg, ik pak het aan en ga.
Was wat werk aan de weg en wel wat vol maar gelukkig geen topdrukte nog...daar baal ik altijd van wat dat betrefd ligt assen mooi.

Trouwens zo'n 15 km voor deventer op de A1 zag ik ineens 2 rare kamera's aan een lantaarnpaal op de middenberm zitten, en nee geen standaard kamera's maar vierkant met een lens? wat zijn dat voor dingen? men navigatie gaf ze ook niet aan als flitspaal is dat een kentekenscanner? of toch soort digitale snelheid iets....strange.

Bij almelo toch ff langs BMW dealer gegaan vanwege olie leiding, meteen ff naar gekeken, en bleek tussen de ringetjes weg te komen van de aansluiting met het koelblok...dus word onder garantie gerepareerd volgende week ...dacht rij er meteen ff langs.

al met al een zeer goede dag gehad, en de opkomst was aardig zo leek het...zelfs Cor nog ff gezien, en natuurlijk veel andere bekendere leden van DF :thumbup:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 okt 2009, 17:26

2:05 gaat je niet lukken met PS2's en betere remmen. Ik rij nu 2:12 met Dunlop Sportmaxx TT (wat echt geen goede band is trouwens :? ) Maar voor een 2:05 zou je toch naar semi's moeten en flink wat gewicht moeten lozen.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 17:39

Steven, je zag met wat voor meuk ik rondreed... en ik liep nog langzaam in ook, dat moet toch tijd kosten die meukbanden, meukblokken. Geef dan de banden 1sec en de blokken ook..... plus ik reed achter iemand aan waar ik schrok van de rempunten. Stel ik 2:08 als volgende target, dat lijkt me wel haalbaar.

L@urens

Bericht door L@urens » 15 okt 2009, 17:43

Steven Nauta schreef:

2:05 gaat je niet lukken met PS2's en betere remmen. Ik rij nu 2:12 met Dunlop Sportmaxx TT (wat echt geen goede band is trouwens :? ) Maar voor een 2:05 zou je toch naar semi's moeten en flink wat gewicht moeten lozen.
+5!
5s is al snel 200-300m op 't rechte stuk.en meer dan 1s/km sneller. Van 2:20 naar 2:15 is heel iets anders dan van 2:10 naar 2:05.

Youp

Bericht door Youp » 15 okt 2009, 17:44

Wat een gefaal.... Van de 3 on-board filmpjes zijn de laatste 2 mislukt, helemaal ingezoomd... Weer met m'n dikke poten aan de zoomknop gezeten... :? Het 1e filmpje is wel gelukt, maar uiteraard aan het begin van de dag en aangezien ik nog nooit op Zandvoort had gereden zit er bijna geen snelheid in... :bag:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 15 okt 2009, 18:04

[quote="Knot"]
Heb een rondje geklokt met de CD speler, natuurlijk geen nette meting maar van volgende nummer starten op start/finish en daarna met 2:10 er weer langs komen vond ik een nette prestatie met de roadhog meuk achter en de textar remblokjes! Alex reed voor me (blauwe impreza), hield niet echt op, remde soms alleen wat vroeg, daar schrok ik van, maar hij deed ook zeker een 2:12 volgens mij.
[/quote="Knot"]

Knot , dat was ik ja :wink: zit idd. rond de 02:10>02:15 afhankelijk van het verkeer natuurlijk.
Wat het vroege remmen betreft , ik wil de Sub wel graag weer heel mee naar huis nemen op het einde van de dag......en als ik te hard een bocht induik heb ik veel onderstuur en verkloot dan de bocht dus om die redenen rem ik misschien soms iets te hard/vroeg , bouw misschien een te grote zekerheid in en kan later remmen ja :oops: ....... hoop dat je geen last van me gehad heb. :wink:

Voor de rest een leuk dagje gehad , lekker gereden iets van anderhalve tank benzine :oops: doorheen gestookt....
Ook met sommige DF-leden gekletst , zonde van de schade aan de Lotus maar dat soort dingen kunnen gebeuren.

Groet Alex,

Luuk

Bericht door Luuk » 15 okt 2009, 18:05

Ik ben ook weer thuis, na een hele lege (kuch) A2...
Youp schreef:Wat een gefaal.... Van de 3 on-board filmpjes zijn de laatste 2 mislukt, helemaal ingezoomd... Weer met m'n dikke poten aan de zoomknop gezeten... :? Het 1e filmpje is wel gelukt, maar uiteraard aan het begin van de dag en aangezien ik nog nooit op Zandvoort had gereden zit er bijna geen snelheid in... :bag:
Ah dat suckt inderdaad wel, 's middags had je inderdaad een stuk beter de vaart erin. :thumbup:

Prima dag gehad, het was gezellig!! Voor de verandering had ik m'n fotocamera 'thuis gelaten', maar ik heb verschillende andere fotografen zien lopen (Mark heeft ook geplaat als ik me niet vergis).

Na 's ochtends een (gelukkig zo goed als ongeschonden) Viper die tot aan de assen in het grind stond er mee uit gehaald te hebben, was het 's middags toch kloten om de oranje Exige in de vangrail te zien. Dat is echt hard gegaan, Mark succes met het afhandelen. :wink:

Verder ook Lenie bedankt voor de heerlijke koffie, tosti's en soep! :D :thumbup:
Al met al een prima daggie, met toch nog lekker weer!

:popcorn:

allen

Bericht door allen » 15 okt 2009, 18:07

Hans waar was je met je grote bek toen ik zonder koelvloeistof in Amsterdam stond? Dacht dat je me zou slepen? Tsk! :(

Gelukkig was cpz nog geslaagd.

Iedereen oppassen voor Peter. Die vind mannen leuker dan vrouwen. Zijn woorden! :mrgreen:

Luuk

Bericht door Luuk » 15 okt 2009, 18:12

allen schreef:Hans waar was je met je grote bek toen ik zonder koelvloeistof in Amsterdam stond? Dacht dat je me zou slepen? Tsk! :(

Gelukkig was cpz nog geslaagd.

Iedereen oppassen voor Peter. Die vind mannen leuker dan vrouwen. Zijn woorden! :mrgreen:
Hahahahahah!! :roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 okt 2009, 18:17

Ik zag je staan en wilde je helpen maar MARK NAUTA zei maar 1 ding........................WEGWEZEN :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 15 okt 2009, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 okt 2009, 18:30

Heel leuk om te lezen allemaal (op de crach na, natuurlijk :( success gewenst! )

Had weer graag bij willen zijn maar verplicht college gehad..

Plaats reactie