Zoals de meeste die zich hier aanmelden lees ik ook al een tijdje mee.
Ik ben dus Niels, 26 jaar en woon nog in Markelo maar ergens eind dit jaar verhuis ik naar Hengelo (OV). Ik werk bij de civieltechnische (vooral wegenbouw) afdeling van een ingenieursbureau.
Sinds 2003 tot ergens vorig jaar bezocht ik veel rallies, maar zoals met m’n meeste hobby’s is het na een jaar of 5 wel weer mooi geweest. Er zijn er nog een paar die ik nog eens wil bezoeken maar het word steeds minder. In de tussentijd de hobby van de vorige 5 jaar weer opgepakt (mountainbiken).
Maar zoals wel logisch is als je jezelf aanmeld op deze site, nummer 1 is en blijft auto’s, nu alleen wat meer zelf rijden in m’n Honda Civic Type-R op de Nurburgring. Dit jaar nog een beetje rustig aan gedaan om dat ik geen jaarkaart heb en het kopen van een huisje. Volgend jaar staat er wel een jaarkaart op de planning zodat ik Marcel qua ronde aantallen een beetje bij kan blijven

Verder wil ik nog wel een paar trackdays gaan doen, maar gezien de decibel productie op dit moment lijkt me dat nog geen goed idee. Ik heb wel een silencer maar die werkt vooral bij lage toeren (woon-werk etc) bij hoge toeren blaast het langs de silencer en dat geeft misschien nog wel meer lawaai. Volgend jaar eens zien of ik een Mugen Twin-Loop cat-back op de kop kan tikken.
De auto:
Honda Civic Type-R (EK9)
Bouwjaar 2000 (sinds 2008 op NL kenteken)
Buddy Club P1 racing 16” velgen met Toyo R1R’s
Tein Circuit Master RA schroefset
4-1 spruitstuk
5Zigen Border cat-back
Mugen Airbox
Verder zit er een bodykit op van C-West, zat er al op toen de auto uit Japan kwam en het verschilt per dag of ik ‘m nu wil houden of toch standaard spul er op wil hebben. Voorlopig blijft hij nog even zitten. Fabrieksopgave is 185pk, maar geen idee wat ze nu doet.
Tot slot een paar foto’s:
En wat rally foto’s die ik heb gemaakt: