Ze willen ook gewoon niet...verkopen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ze willen ook gewoon niet...verkopen.
Blader door een stapel folders. goh een mitsubishi folder. extra dik. ff bladeren staat vast een EVO stukje in. bladerend door de meest suffe modellen ga ik naar het eind, lekkerste voor laatst, kers op de taart, fuck gemist. Terug bladeren, nee ook niet. ingeving ah natuurlijk de achterpagina is helemaal ingeruimd voor de EVO. nee busjes. nu heb ik die KUT folder 3 keer bekeken. En raad eens...
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wel of niet in zo'n folder vermelden, ze verkopen er geen Evo meer door denk ik.
Meeste dealers hebben die dingen niet eens in de showroom staan. Hier in Eindhoven wisten ze amper iets van heel de Evo... verkopen alleen familiegebakjes aan oude mensen. Zelfde verhaal bij Honda hoor. Destijds ook wat zitten informeren bij diverse dealers ivm gezeik met dat blok.. geen van allen hadden ze echt kennis van die auto. Zo'n Evo verkopen ze een paar per jaar maar hoeven ze echt niet in de showroom... laat staan vermelden in de folder. Als iemand em wil weten ze de weg toch wel te vinden.
Meeste dealers hebben die dingen niet eens in de showroom staan. Hier in Eindhoven wisten ze amper iets van heel de Evo... verkopen alleen familiegebakjes aan oude mensen. Zelfde verhaal bij Honda hoor. Destijds ook wat zitten informeren bij diverse dealers ivm gezeik met dat blok.. geen van allen hadden ze echt kennis van die auto. Zo'n Evo verkopen ze een paar per jaar maar hoeven ze echt niet in de showroom... laat staan vermelden in de folder. Als iemand em wil weten ze de weg toch wel te vinden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Ik snap best *(maar bekijk het misschien van de andere/verkeerde kant) dat een gemiddelde Mitsu dealer zo'n hok niet heeft staan. Waarom als Mitsu dealer verdien je al weinig en ga je zo'n 'duur' ding neerzetten en je verkoopt er 1tje per jaar hooguit, dus financieel niet slim om te doen. Ik weet wel als je iets hebt staan verkoop je makkelijker maar toch.
Zelfde met een EVO demo.....doet ook niet iedereen en gelijk hebben ze. Komen er allemaal van de Impreza aapjes je demo aftrappen
ps. Ik heb ook niet het gehele Toyota programma in de showroom, bijvoorbeeld geen Landcruiser waarom ik verkoop er 3 per jaar en dus niet rendabel om dat ding neer te zetten. Zelfde als demo's we hebben van alles een demo behalve een Landcruiser. Meestal heb ik wel een gebruikte staan van 1a2 jaar oud en gebruik die voor eventuele proefritten.
Zelfde met een EVO demo.....doet ook niet iedereen en gelijk hebben ze. Komen er allemaal van de Impreza aapjes je demo aftrappen

ps. Ik heb ook niet het gehele Toyota programma in de showroom, bijvoorbeeld geen Landcruiser waarom ik verkoop er 3 per jaar en dus niet rendabel om dat ding neer te zetten. Zelfde als demo's we hebben van alles een demo behalve een Landcruiser. Meestal heb ik wel een gebruikte staan van 1a2 jaar oud en gebruik die voor eventuele proefritten.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Lezen jullie anno nu nog folders? Ik gok erop dat de doelgroep dit via automagazines, advertenties en de website van het merk wel te weten komt. Folders zijn er idd, maar wie leest die nou nog??
Ik vind alleen oude folders gaaf.
Ik zou een Evo ook alleen maar bij een gespecialiseerde dealer kopen, nooit bij zomaar-een-dealer.
Ik vind alleen oude folders gaaf.
Ik zou een Evo ook alleen maar bij een gespecialiseerde dealer kopen, nooit bij zomaar-een-dealer.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Een EVO heeft in mijn ogen net zoveel met Mitsu te maken als Formule 1 met een Renault Clio en ik met de SP. Ik zou zo'n ding niet bij de Mitsudealer halen idd.
Een medewerker rijdt Liana Suzuki: Beter/ruimer/zuiniger/garantie is er niet qua 18000 euro in zijn ogen. Heeft ie zo'n Suzuki blaadje mee met daarin een Gr N(?)rally Ignis met 200pk.
Hij had 't erover alsof 't een McLaren F1/Veyron/FXX was
Zegt mij weer genoeg.
Een medewerker rijdt Liana Suzuki: Beter/ruimer/zuiniger/garantie is er niet qua 18000 euro in zijn ogen. Heeft ie zo'n Suzuki blaadje mee met daarin een Gr N(?)rally Ignis met 200pk.
Hij had 't erover alsof 't een McLaren F1/Veyron/FXX was

Zegt mij weer genoeg.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Op verjaardagen ook. Altijd lachen als mensen het hebben over hun nieuwe auto. Die is zó sportief, zeggen ze dan.
Blijkt het ook om een spoilerpakketje te gaan, een ander motiefje op de stoel en een chrome randje her en der om al het suffe plastic op te leuken.
Prima! En ik kan me voorstellen dat je meer van dat soort mensen in je showroom krijgt en wilt krijgen dan de 'echte' liefhebbers die vaak meer van een speciaal model weten dan de verkoper.
Het grappigste is nog als je, na het aanhoren van een suf verhaal over ESP etc waar niets van klopt, vertelt dat je zelf een auto hebt geintroduceert aan zijn collega's op een circuit, dat ze dan alleen nog maar over sportiviteit willen praten. Terwijl je juist een comfortabele auto zoekt.
Blijkt het ook om een spoilerpakketje te gaan, een ander motiefje op de stoel en een chrome randje her en der om al het suffe plastic op te leuken.
Prima! En ik kan me voorstellen dat je meer van dat soort mensen in je showroom krijgt en wilt krijgen dan de 'echte' liefhebbers die vaak meer van een speciaal model weten dan de verkoper.
Het grappigste is nog als je, na het aanhoren van een suf verhaal over ESP etc waar niets van klopt, vertelt dat je zelf een auto hebt geintroduceert aan zijn collega's op een circuit, dat ze dan alleen nog maar over sportiviteit willen praten. Terwijl je juist een comfortabele auto zoekt.

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nou ik in ieder geval wel, want die grijze import is het ook net niet. gekloot met de garantie, onderdeelnummers die weer net afwijkend zijn etc. geen dealerschap in de buurt.Robin schreef:Een EVO heeft in mijn ogen net zoveel met Mitsu te maken als Formule 1 met een Renault Clio en ik met de SP. Ik zou zo'n ding niet bij de Mitsudealer halen idd.
.
Mitsibushi introduceerde de EVO veel te duur, zagen het fout gaan, en besloten de prijs te verlagen naar een commerciële 45K euro. Mooie complete wagen. Doe er dan GVD wat mee. Het is gewoon 36x kut met peren waarom een verkooptraject niet van de grond komt. Begint al met een huis aan huisfolder, dan ene dealer die zowat begint te steigeren als hij het woord EVO en proefrijden hoort. Dit is allemaal zo amateuristisch. Logisch ook dat ze zo moeilijk echte liefhebbers trekken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin schreef:Een EVO heeft in mijn ogen net zoveel met Mitsu te maken als Formule 1 met een Renault Clio en ik met de SP. .
[img:1600:1064]http://www.motor-talk.de/images/News/20 ... 1hires.jpg[/img]
zoek de 7 verschillen

- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Denk ook dat EVO beetje andere problemen heeft wat het verkopen een beetje staakt, voor het geld is het een van DE auto's voor een hardcore-autoliefhebber. Probleem is, of je koopt zo'n ding en je kan er niks inruilen, ga er maar eens langs (vervolgens inruilen is ook een dramaRico v Velzen schreef:Nou ik in ieder geval wel, want die grijze import is het ook net niet. gekloot met de garantie, onderdeelnummers die weer net afwijkend zijn etc. geen dealerschap in de buurt.Robin schreef:Een EVO heeft in mijn ogen net zoveel met Mitsu te maken als Formule 1 met een Renault Clio en ik met de SP. Ik zou zo'n ding niet bij de Mitsudealer halen idd.
.
Mitsibushi introduceerde de EVO veel te duur, zagen het fout gaan, en besloten de prijs te verlagen naar een commerciële 45K euro. Mooie complete wagen. Doe er dan GVD wat mee. Het is gewoon 36x kut met peren waarom een verkooptraject niet van de grond komt. Begint al met een huis aan huisfolder, dan ene dealer die zowat begint te steigeren als hij het woord EVO en proefrijden hoort. Dit is allemaal zo amateuristisch. Logisch ook dat ze zo moeilijk echte liefhebbers trekken.

Had btw ook echt wel verwacht dat de evo 9 veel harder zou gaan met verkopen, als je bijvoorbeeld kijkt hoeveel 7's er zijn verkocht.
*droomt rustig verder en spaart vrolijk door*
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Rico,het feit dat er weinig mee gedaan word klopt en dat zal ook niet veranderen.De EVO is niks anders dan een image booster voor Mitsubishi Nederland.Het is nooit de bedoeling geweest om er honderden per jaar van te verkopen en er rijk van te worden.Ze maken dat ding nu eenmaal en hebben besloten hem naar Nederland te halen omdat Subaru de WRX en STI hier wel (niet veel)verkoopt.Ze hebben de EVO echter veels te laat naar nederland gehaald en de boot gemist die Subaru wel haalde.De hype van dit soort auto's is al lang over en gaat (voorlopig) ook niet meer komen ben ik bang.Er is simpelweg geen markt meer voor.Mensen kopen voor dat geld tegenwoordig liever iets anders.Dat de dealer er meestal niet 1 heeft staan komt omdat het meestal kleine bedrijven zijn en dan is 45K een hele investering voor iets waar je mag hopen dat je hopelijk weer vanaf komt.Mitsubishi moet het hebben van auto's als de Colt,Outlander,L 200 en Pajero.Dat is waar ze hun brood mee verdienen.Een EVO is leuk voor Mitsubishi, maar meer ook niet.Rico v Velzen schreef:Mitsibushi introduceerde de EVO veel te duur, zagen het fout gaan, en besloten de prijs te verlagen naar een commerciële 45K euro. Mooie complete wagen. Doe er dan GVD wat mee. Het is gewoon 36x kut met peren waarom een verkooptraject niet van de grond komt. Begint al met een huis aan huisfolder, dan ene dealer die zowat begint te steigeren als hij het woord EVO en proefrijden hoort. Dit is allemaal zo amateuristisch. Logisch ook dat ze zo moeilijk echte liefhebbers trekken.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Toch is het nou eenmaal jammer dat een auto van slechts 45K die sneller is dan b.v. de :
Mitsubishi Evo VIII 1.28.9
BMW Alpine Z8 1.29.0
Mercedes CL65 1.29
Aston Martin DB7 GT 1.30.4
Audi S4 1.30.9
Porsche 911 turbo 1.31.0
Vauxhall VX 220 turbo 1.31.3
Honda NSX Type R 1.31.6
BMW M3 1.31.8
Nissan 350Z 1.31.8
Mazda RX8 1.31.8
BMW 130 1.31.9
Lotus Esprit V8 1.32.5
Noble 1.33.1
Mercedes SL 55 AMG 1.33.2
Holden Monaro 1.33.9
Volvo S60R 1.35.0
Ferrari 575 1.35.2
Lotus Elise 1.35.6
Aston Martin Vanquish 1.36.2
Niet verkoopt!
Mitsubishi Evo VIII 1.28.9
BMW Alpine Z8 1.29.0
Mercedes CL65 1.29
Aston Martin DB7 GT 1.30.4
Audi S4 1.30.9
Porsche 911 turbo 1.31.0
Vauxhall VX 220 turbo 1.31.3
Honda NSX Type R 1.31.6
BMW M3 1.31.8
Nissan 350Z 1.31.8
Mazda RX8 1.31.8
BMW 130 1.31.9
Lotus Esprit V8 1.32.5
Noble 1.33.1
Mercedes SL 55 AMG 1.33.2
Holden Monaro 1.33.9
Volvo S60R 1.35.0
Ferrari 575 1.35.2
Lotus Elise 1.35.6
Aston Martin Vanquish 1.36.2
Niet verkoopt!

-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Enzo, Geertmans, Marc Sierra en 2 gasten