Weitec veren - alg. tips graag

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Xave30

Weitec veren - alg. tips graag

Bericht door Xave30 » 14 okt 2009, 00:08

Ik ben nog opzoek naar een onderstel voor de E34 2.5. De H&R, Eibach, Spax heb ik aardig veel over gelezen maar niet zo zeer E34 specifiek. Nou Weitec hoor ik maar af en toe over.

Wat vinden/wat is de ervaring met deze merk onder DF'ers. Als je deze (de Weitec's) met andere reputable merken zoals Eibach, Apex etc als maatstaaf wil vergelijken ga je gang.

The Doctor

Re: Weitec veren - alg. tips graag

Bericht door The Doctor » 14 okt 2009, 14:26

ik weet niet hoe representatief mijn ervaring is met Weitec (omdat het onder de boodschappenstarlet zit :P), maar ik vind de veren van Weitec op zich wel ok, maar in vergelijking met de standaard dempers, vond ik de achterdempers van Weitec voor een Starlet wel aan de zachte kant, ik zat er regelmatig mee op de bumpstops, omdat ze doorsloegen. Over de voordempers was ik zelf wel tevreden.

Maar nogmaals, hoe representatief deze ervaring is, weet ik niet, de achterdempers van een starlet zijn zowiezo van het formaat satéprikker, dus erg veel kun je er niet mee doen denk ik :D

Op zandvoort had ik met die auto en een setje semislicks in ieder geval een goed gevoel en een mooie balans in de auto, ondanks het ontbreken van ieder ander onderstel modificatie (geen vpb's, geen stabi's etc. etc. :D)

Remko

Re: Weitec veren - alg. tips graag

Bericht door Remko » 14 okt 2009, 15:27

Een vriend van mij had Weitec veren onder zijn 525i 24v. Hij vond het ok maar wel redelijk hard. Dat was in combinatie met de standaard dempers.

Ik heb zelf een tijd gereden met een 525tds met een onderstel van een 540i voorzien van H&R veren. Dat was een hele fijne combi die ik zeker aan zou raden. Comfortabel en toch stevig, prima voor dagelijk gebruik.

Daarvoor reed ik een andere 525tds met verlagingsveren en standaard dempers. Dat viel mij erg tegen. De demping was onvoldoende waardoor ik regelmatig de bumpstops raakte.

Als je erg korte veren monteert dan zou ik ook andere dempers monteren.

Plaats reactie