differentieel, buiten, regen
-
differentieel, buiten, regen
Kennis van mij heeft een diff liggen dat ong. 4 weken lang in een bak in de achtertuin weer en wind (en regen ) heeft mogen trotseren. Nu vonden we het diff dus voor de helft in een bak oliewater liggen en was de olie een mooie witte snotlaag geworden. Vanzelfsprekend het diff uit laten lekken, afgestopt en mooi schoon gespoten. Diffje ziet er weer goed uit maar de vraag is of het water dat dus een betrekkelijk lange tijd in het diff heeft gezeten schade heeft aangericht. Heeft dit roest kunnen doen ontwikkelen, is het diff nog te gebruiken, Heeft het meerdere malen flushen van het diff nut om het intern schoon te krijgen of is het diff gewoon naar zijn gootje ?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: differentieel, buiten, regen
Ik zou em ff een paar dagen in de cola leggen
Het valt wel te ontroesten maar je moet er wel ff aandacht aan besteden denk ik.

- Bert ///M3
Schroef even de achterplaat er af en kijk er in, dan weet je het.
Op zich zijn die dingen meestal vettig van binnen, dus echt heel snel zal het niet roesten lijkt mij.
Op zich zijn die dingen meestal vettig van binnen, dus echt heel snel zal het niet roesten lijkt mij.
-
Zou hem van verse olie voorzien en eronder zetten. Zo'n ding zit onder de auto ook in weer en wind.
- L@urens
+1steve smith schreef:Zou hem van verse olie voorzien en eronder zetten. Zo'n ding zit onder de auto ook in weer en wind.
Zoals ik het lees was het diff gewoon dicht, met olie erin. Kein probleem lijkt mij. Het diff van mijn MX5 ziet er van buiten ook super roestig uit (16jr...). Van binnen gaan we deze winter bekijken,.
-
De flensen aan de zijkant zaten er niet in dus daar is wel water ingekomen. Zodoende mijn vraag.
- L@urens
Ah zo. Maar de steekassen geven geen toegang tot de tandwielen toch? Evt. halveren die hap en kijken wat de schade is.hugo schreef:De flensen aan de zijkant zaten er niet in dus daar is wel water ingekomen. Zodoende mijn vraag.
Maar 4 wkn vind ik kort. Gewoon olie flushen, nieuwe erin en rijden... het is een diff, geen antiek porselein.
- Laurens
Als je denkt dat er echt water in het diff heeft gestaan even het achtedeksel eraf schroeven.
Dan zie je snel genoeg hoe het er daar uit ziet, daarna ff afdichtrand schoonmaken nieuw laagje vloeibare pakking ertussen en knallen.
Ohja gelijk ff vast lassen natuurlijk

Dan zie je snel genoeg hoe het er daar uit ziet, daarna ff afdichtrand schoonmaken nieuw laagje vloeibare pakking ertussen en knallen.
Ohja gelijk ff vast lassen natuurlijk